Het is nu di aug 21, 2018 12:00 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 149 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: wo jan 17, 2018 6:52 pm 
lid

http://www.heraldscotland.com/politics/ ... _Sturgeon/

Sommige streken daar gaat het zo slecht mee dat mensen geen kinderen meer op de wereld willen zetten. Toch vinden die mensen wel dat migratie niet goed is. Helaas: dit is struisvogelgedrag.

Men is in Schotland vrij algemeen van mening dat migratie onwenselijk is. Maar de redenen dat er weinig gezinsvorming is, en de redenen en de oorzaken waarom migranten wel naar Schotland willen komen, dat is ver weg van het bed van de gewone Schot. En Schotland is niet ver weg van Nederland.

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: do jan 18, 2018 6:44 pm 
lid

We zien dit soort beelden te vaak

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: zo jan 21, 2018 6:38 pm 
lid

Wie nu heel ver is, is frau Merkel, gedwongen wel door haar partij-achterban, want Merkel begint nu te praten over hoe we ons verhouden ten opzichte van de herkomstlanden - een enorme draai waarvan we de uitwerking nog moeten zien. Maar het filmpje bewijst waartoe veel onaanpasbare migranten ons toe leiden, namelijk tot (straks) kinderen die zich hier met moeite integreren maar die ons wel met problemen opzadelen.

Klik 1 keer door na afloop van het filmpje, naar Danny zoekt problemen, en je ziet de autochtone Nederlanders die zich wel krachtig tegen migratie uitspreken. We hebben het dan over mensen die hier niet gaan debatteren want het zijn hoorbaar halve analfabeten. Wie meer heeft geleerd, heeft meer te verliezen en houdt zichzelf in toom.

Het leeuwendeel van de bevolking woont niet in locaties zoals Kanaleneiland in Utrecht, denkt net als de Schotten dat de migratiekwestie niet cruciaal is en dat we problemen in Syrie kunnen oplossen door Syriers ongeacht herkomst of geloof, hier op te vangen. Ze gaan vast wel weer terug, zijn vast wel op te leiden... allemaal drogredeneringen omdat die alleen voor heel speciale groepen Syriers opgaan, maar niet voor de grotere groepen.

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: zo jan 21, 2018 9:30 pm 
lid

We weten allang dat het absorptievermogen van westerse samenlevingen is uitgeput
en dat we daarom enorm kritisch moeten zijn op wie we hier nog toelaten en vooral wie niet.

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: zo jan 21, 2018 9:48 pm 
lid

Het is bij mij letterlijk om de hoek, 30 meter bij mij vandaan.
De situatie is wel verbeterd. De onderdoorgangen waren hangplekken geworden en bijzonder onveilig als je er langs liep. Inmiddels zijn ze afgesloten. De flats zijn van Mitros en bewust verwaarloosd (heb er zelf ook 10 jaar in gewoond aan dat plein). Maar toen was er nog niet zoveel van dit 'soort jeugd'. De flats zouden aanvankelijk worden gesloopt, maar worden nu weer gerenoveerd.

Je zult mij dan ook niet horen zeggen dat er niets aan de hand is. Er is veel aan de hand. Maar we moeten het ook niet overdrijven. Op sommige stukken loopt het de spuigaten uit, maar dertig meter verderop kan het weer prima toeven zijn, ook tussen immigranten.
Blijft dat nieuwe migranten die niet weten wat een toilet is, ook weer zo hun problemen geven als ze bij jou in het flatgebouw worden geplaatst, zonder enige kennismaking met de Nederlandse cultuur en voorzieningen.

We moeten problemen benoemen en aanpakken, ze niet overdrijven, ze niet onderschatten en geen problemen verzinnen. Ik ben echter wel van mening dat er te te weinig wordt aangepakt en teveel met handschoentjes. Er mag best wel eens een wapenstok worden getrokken bij aanhoudende problemen.

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 12:21 pm 
lid

Misschien is het struisvogelgedrag dat burgers vertonen die er midden tussen in wonen, begrijpelijk, net als dat ze kunnen doordraven als ze dan toch besluiten hun nek uit te steken. Maar in Vinexwijken waar zulke zaken veel beter beheersbaar zijn, hebben burgers geen excuus voor hun struisvogelgedrag.

Daar is het gedrag eerder een bewijs van kortzichtigheid want bij ons geeft het toch geen probleem en het zal toch wel meevallen in Utrecht-Overvecht. Over wat elders in de wereld gebeurt, dat is al helemaal geen punt natuurlijk. Als wij maar geld genoeg hebben voor een luxe vakantie en betere I-phone en kunnen sparen voor onze Tesla dan komt alles goed met de planeet.

Want we zijn milieuvriendelijk en zullen nooit een homo discrimineren.

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 2:10 pm 
lid

Rightnow schreef:
Misschien is het struisvogelgedrag dat burgers vertonen die er midden tussen in wonen, begrijpelijk, net als dat ze kunnen doordraven als ze dan toch besluiten hun nek uit te steken. Maar in Vinexwijken waar zulke zaken veel beter beheersbaar zijn, hebben burgers geen excuus voor hun struisvogelgedrag.

Daar is het gedrag eerder een bewijs van kortzichtigheid want bij ons geeft het toch geen probleem en het zal toch wel meevallen in Utrecht-Overvecht. Over wat elders in de wereld gebeurt, dat is al helemaal geen punt natuurlijk. Als wij maar geld genoeg hebben voor een luxe vakantie en betere I-phone en kunnen sparen voor onze Tesla dan komt alles goed met de planeet.

Want we zijn milieuvriendelijk en zullen nooit een homo discrimineren.

Juist mensen die er tussen wonen, zul je weinig kunnen betrappen op struisvogelgedrag. Hooguit zwijgen in de eigen buurt, uit angst.
We weten echter allemaal dat de gevleugelde uitspraak is, dat een klein groepje het voor de rest kan verpesten. En dat moet je ook ter harte nemen. Met mijn buren heb ik geen enkel probleem, ook niet de jongeren, van welke komaf dan ook. Het gaat echt om bepaalde buurtjes, met bepaalde groepjes. Die realiteit moet je in het oog houden. Je moet geen struisvogel zijn, niet de ene kant op, maar ook niet de andere.

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 6:21 pm 
lid

Dat zwijgen is eigenlijk wat ik bedoel maar ik realiseer me dat het zin heeft, voor de eigen veiligheid, om dat zwijgen te internaliseren, om te doen alsof het allemaal wel meevalt. Ten slotte, Raya, moet je ook overleven als de situatie wel ernstig is, en heel af en toe komt dit voor.

Toen ik nog jong was waren er veel grotere gevaren op ongevallen en geweld in mijn directe omgeving, dan nu ik in 2018 in een gemakkelijke Vinexwijk woon. Nog beter hadden het de Zweden maar ook die zullen schrikken van tien procent meer verkrachtingsgevallen in een jaar: https://www.elsevierweekblad.nl/buitenl ... ls_22jan18

Als het uitgangsniveau extreem weinig geweld is, kan er met tien procent meer geweld misschien worden geleefd. Toch is het een aanleiding om fundamenteel na te gaan denken over hoe de samenleving zich op langere termijn ontwikkelt, en over hoe we ons verhouding met de wereld buiten Europa waar we sinds de jaren 70 steeds meer voor weggekeken hebben. In de jaren zeventig keken leidinggevende economen graag over de grens https://nl.wikipedia.org/wiki/Gunnar_Myrdal maar zoiets zou nu niet meer als "algemene ontwikkeling" worden beleefd maar meer als een zonderlinge belangstelling, vooral als tieners dit zouden doen.

Tieners van nu interesseren zich voor de onderwerpen die NU in de mode zijn. Daar moeten we ons bij neerleggen maar een grondige studie van het onderwerp van interesse zal vroeg of laat wel van nut blijken te zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 7:29 pm 
lid

Rightnow schreef:
Dat zwijgen is eigenlijk wat ik bedoel maar ik realiseer me dat het zin heeft, voor de eigen veiligheid, om dat zwijgen te internaliseren, om te doen alsof het allemaal wel meevalt. Ten slotte, Raya, moet je ook overleven als de situatie wel ernstig is, en heel af en toe komt dit voor.

Toen ik nog jong was waren er veel grotere gevaren op ongevallen en geweld in mijn directe omgeving, dan nu ik in 2018 in een gemakkelijke Vinexwijk woon. Nog beter hadden het de Zweden maar ook die zullen schrikken van tien procent meer verkrachtingsgevallen in een jaar: https://www.elsevierweekblad.nl/buitenl ... ls_22jan18

Als het uitgangsniveau extreem weinig geweld is, kan er met tien procent meer geweld misschien worden geleefd. Toch is het een aanleiding om fundamenteel na te gaan denken over hoe de samenleving zich op langere termijn ontwikkelt, en over hoe we ons verhouding met de wereld buiten Europa waar we sinds de jaren 70 steeds meer voor weggekeken hebben. In de jaren zeventig keken leidinggevende economen graag over de grens https://nl.wikipedia.org/wiki/Gunnar_Myrdal maar zoiets zou nu niet meer als "algemene ontwikkeling" worden beleefd maar meer als een zonderlinge belangstelling, vooral als tieners dit zouden doen.

Tieners van nu interesseren zich voor de onderwerpen die NU in de mode zijn. Daar moeten we ons bij neerleggen maar een grondige studie van het onderwerp van interesse zal vroeg of laat wel van nut blijken te zijn.

Zelfs als het oorspronkelijke getal laag was, is een stijging, groot of klein, m.i. onaanvaardbaar. Ik ga daarbij uit van de slachtoffers van -zoals in jouw voorbeeld- verkrachting, niet van de statistiek. Hetzelfde geldt voor geweld naar homo's, overvallen, inbraak, en zelfs autobranden, etc.

Het zwijgen is in Nederland vaak richting officiële instanties, zoals de politie. Je gegevens zijn voor de verdachten niet geheim, dus zodra daders worden aangesproken, zijn jouw naam en adres bekend bij juist die mensen bij wie je dat niet wilt juist omdat je wraakacties kunt verwachten.
Er wordt wel veel over gesproken, met buren/buurtbewoners bij wie men het veilig acht, zelfs buurtvergaderingen als de vaak jongeren, niet aanwezig zijn; en/of anoniem op social media, ingezonden brieven of commentaren bij artikelen e.d. zonder adres en woonplaats en niet zelden een gefingeerde naam.

Je komt verder met een mooi voorbeeld: Zweden. Het speelt al een tijd in Zweden, het plan om het leger in te zetten niet een directe reactie op de problemen. Diverse buitenlandse pers en zelfs Zweedse pers, wist al veel langer melding te maken van soms ernstige situaties. De Nederlandse pers heeft er nauwelijks aandacht aan besteed. Ik leg hierbij een link naar de verkrachtingen in Keulen, die verzwegen werden, ook hier, en misstanden bij diverse asielzoekerscentra, die wel werden gemeld op social media, en uiteindelijk ook in de mainstream media, omdat ze niet langer verzwegen konden worden. En ondanks dat ik uitga van de slachtoffers, moeten we ook weer niet gaan overdrijven, door blind alle immigranten of allochtonen schuldig te bevinden.
Ik ben wel van mening dat men hier een beetje laat wakker aan het worden is. Het is natuurlijk te gek voor woorden dat ambulanciers helmen moeten gaan dragen, omdat ze anders niet veilig meer zijn. En dat is in Nederland.

Natuurlijk is het goed om onderzoek te doen naar de interesses van jongeren, als basis van hun handelen, integreren en niet-integreren. Maar het mag niet het enige zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 7:57 pm 
lid

Interesses van jongeren daarmee doel ik niet op de vraag of ze willen skeeleren of skateboarden, maar ik richt mij dan op de studietypes - die dus nu vooral bezig zijn met "de planeet" zonder de mensen en hun behoeften om hun kinderen op school te kunnen krijgen en in voor hun oude dag te voorzien. Economie van opkomende landen is dus momenteel bij studie-types onder de jeugd geen populair issue.

Men is niet zo bezig met die mensen die ver buiten Europa zijn bezig met hun strijd om het bestaan - maar wel met de antarctische ijsmassa, met de kersenspinner of met de roetvlek in Nederland.

Nee, naar dit soort interessen van jongeren moet men geen onderzoek doen. Men moet onderzoek doen naar de economische toekomst van samenlevingen in Afrika.

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 8:22 pm 
lid

Rightnow schreef:
Interesses van jongeren daarmee doel ik niet op de vraag of ze willen skeeleren of skateboarden, maar ik richt mij dan op de studietypes - die dus nu vooral bezig zijn met "de planeet" zonder de mensen en hun behoeften om hun kinderen op school te kunnen krijgen en in voor hun oude dag te voorzien. Economie van opkomende landen is dus momenteel bij studie-types onder de jeugd geen populair issue.

Men is niet zo bezig met die mensen die ver buiten Europa zijn bezig met hun strijd om het bestaan - maar wel met de antarctische ijsmassa, met de kersenspinner of met de roetvlek in Nederland.

Nee, naar dit soort interessen van jongeren moet men geen onderzoek doen. Men moet onderzoek doen naar de economische toekomst van samenlevingen in Afrika.

Er valt ook weinig te bestuderen aan de economie van arme landen. Dat is vooral een kwestie van corruptie en belastingontduiking, door sommigen ook wel eufemistisch belastingontwijking genoemd. Daar voor moet je bij de leiders zijn en vooral de multinationals. Als er bij die mensen niets aan de mentaliteit veranderd, wordt het echt nooit wat.

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 9:44 pm 
lid

Raya schreef:
Er valt ook weinig te bestuderen aan de economie van arme landen. Dat is vooral een kwestie van corruptie en belastingontduiking, door sommigen ook wel eufemistisch belastingontwijking genoemd. Daar voor moet je bij de leiders zijn en vooral de multinationals. Als er bij die mensen niets aan de mentaliteit veranderd, wordt het echt nooit wat.

Er valt - als je iets wilt doen voor die landen - juist zo veel te bestuderen en sinds 1980 is daarvoor ook zo veel meer informatie beschikbaar gekomen. Economen hebben hier een begin wat ze kunnen uitdiepen en wij zelf kunnen hierop letten bij het aangaan van handelsrelaties.

Zo kunnen economen beargumenteren waarom handel beter werkt dan hulp, en welke hulp beter helpt dan welke andere hulp. https://en.wikipedia.org/wiki/Economics_of_corruption Ongetwijfeld kunnen wij de krachten van ontwikkeling in ontwikkelingslanden ondersteunen die tot evenwichtige ontwikkeling leiden! Laten we maar beginnen bij het op eigen benen laten staan en werkelijk ondersteunen van Zuid-Europa waar rijken geen belasting betalen en waar armen te weinig mogelijkheden hebben om de eigen broek op te houden. Italianen die hier zijn komen wonen en werken kunnen ons dikwijls ook een en ander uitleggen.

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 9:48 pm 
lid

Rightnow schreef:
Raya schreef:

Er valt - als je iets wilt doen voor die landen - juist zo veel te bestuderen en sinds 1980 is daarvoor ook zo veel meer informatie beschikbaar gekomen. Economen hebben hier een begin wat ze kunnen uitdiepen en wij zelf kunnen hierop letten bij het aangaan van handelsrelaties.

Zo kunnen economen beargumenteren waarom handel beter werkt dan hulp, en welke hulp beter helpt dan welke andere hulp. https://en.wikipedia.org/wiki/Economics_of_corruption Ongetwijfeld kunnen wij de krachten van ontwikkeling in ontwikkelingslanden ondersteunen die tot evenwichtige ontwikkeling leiden!

Natuurlijk werkt handel beter dan hulp. Handel kun je structureel maken, maar je komt dan wel in conflict met de leiders van het land of de stam, of rebellen of wat dan ook, die hun graantje mee willen pikken. En uiteraard willen de multinationals ook niet teveel concurrentie.
'Geef de man geen vis, maar een hengel om mee te vissen' heeft redelijk veel corrects in zich. Maar als er een wachter bij het water staat die geld wil zien om jou daar te laten vissen, kom je er niet met alleen de hengel.

Profiel  

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 9:53 pm 
lid

We zouden kunnen beginnen om energie te steken in relaties met landen waar geen afpersing op die schaal plaatsvindt. Als we een stukje van de energie in de juiste vorm van lobbyisme steken die nu alleen voor klimaat-activisme wordt verbruikt, zal dit een enorme invloed op vrede in de wereld hebben.

We moeten er wel enorm veel werk van gaan maken want anders zal Europa toch vroeg of laat totaal overstroomd raken door miljarden niet-inpasbare jonge Afrikanen - een recept voor de teloorgang van Europa maar op dit moment ook een geweldige reden om Afrika weer centraal te gaan stellen en dus op die economie van ontwikkeling te gaan letten!

Profiel  

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 9:57 pm 
lid

Rightnow schreef:
We zouden kunnen beginnen om energie te steken in relaties met landen waar geen afpersing op die schaal plaatsvindt. Als we een stukje van de energie in de juiste vorm van lobbyisme steken die nu alleen voor klimaat-activisme wordt verbruikt, zal dit een enorme invloed op vrede in de wereld hebben.

We moeten er wel enorm veel werk van gaan maken want anders zal Europa toch vroeg of laat totaal overstroomd raken door miljarden niet-inpasbare jonge Afrikanen - een recept voor de teloorgang van Europa maar op dit moment ook een geweldige reden om Afrika weer centraal te gaan stellen en dus op die economie van ontwikkeling te gaan letten!

Ik denk dat het en/en moet zijn. We zijn ons milieu flink aan het verpesten, zelfs als de tijdlijnen niet zouden kloppen.

Klimaatvluchtelingen zou je inderdaad kunnen voorkomen door snel iets aan de situatie in de betreffende landen te doen. En beginnen is simpel. Stop het geld van de ontwikkelingshulp niet in militaire bijstand aan de VS in landen waar de VS oorlog wil voeren. En als je ontwikkelingshulp aan landen geeft, laat ze dan zelf waterpompen bouwen, hoe primitief ook, in plaats van te verplichten die in Nederland aan te schaffen.

Profiel  

Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 11:46 pm 
lid

https://www.nu.nl/227414/video/tientall ... nover.html

Zolang immigranten hun problemen ook blijven importeren, wordt het niks....

Profiel  

Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: di jan 23, 2018 10:30 am 
lid

Raya schreef:
Ik denk dat het en/en moet zijn. We zijn ons milieu flink aan het verpesten, zelfs als de tijdlijnen niet zouden kloppen.

Nee, ontwikkelingslanden mogen het van mij doen met in onze ogen eenvoudige technieken:

- Electriciteitsopwekking weliswaar met moderne luchtfiltering, maar toch echt steenkoolcentrales (maar waar het past, zonder infrastructuur, zonne-energie en wind)

- Landbouwtechnieken die "niet van deze tijd zijn" maar door de vele kleine gezinsbedrijfjes uit te voeren, op basis van traditie plus wat we hier geleerd hebben in de biologische landbouw

In de ogen van westerse technocraten onzin, maar wellicht in de ogen van westerse economen echter plausibel want lagere kapitaal-input en betere participatie van iedereen. Wil men grote, dure projecten met behulp van ontwikkelingsgelden, dan zouden we juist voorzichtig moeten zijn...

Profiel  

Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: di jan 23, 2018 10:47 am 
lid

Rightnow schreef:
Raya schreef:

Nee, ontwikkelingslanden mogen het van mij doen met in onze ogen eenvoudige technieken:

- Electriciteitsopwekking weliswaar met moderne luchtfiltering, maar toch echt steenkoolcentrales (maar waar het past, zonder infrastructuur, zonne-energie en wind)

- Landbouwtechnieken die "niet van deze tijd zijn" maar door de vele kleine gezinsbedrijfjes uit te voeren, op basis van traditie plus wat we hier geleerd hebben in de biologische landbouw

In de ogen van westerse technocraten onzin, maar wellicht in de ogen van westerse economen echter plausibel want lagere kapitaal-input en betere participatie van iedereen. Wil men grote, dure projecten met behulp van ontwikkelingsgelden, dan zouden we juist voorzichtig moeten zijn...

Er moet voldoende geproduceerd kunnen worden om de bevolking te kunnen voeden. Zowel qua stroom als voedsel. Je mag ze best technieken meegeven als verticale landbouw, waterzuivering, ontzilting van zeewater, schone motoren, etc. Hoe beter ze het krijgen daar, niet alleen hoe minder er zullen emigreren naar Europa, ook de bevolkingsgroei zal er door afnemen. En hoe minder ze vervuilen, hoe beter voor iedereen. We hebben maar één aarde en wind en water houden zich niet aan grenzen, ook niet als deze vervuild zijn.
We zullen ze uiteraard flink moeten helpen snel aan de basisvoorwaarden te voldoen om e.e.a. daar mogelijk te maken.

Profiel  

Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: di jan 23, 2018 2:34 pm 
lid

HvR schreef:
https://www.nu.nl/227414/video/tientall ... nover.html

Zolang immigranten hun problemen ook blijven importeren, wordt het niks....

Die onderlinge haat is onvoorstelbaar, ook weer "begrijpelijk" gezien de hersenspoelingen
van dictator Erdogan.
Maar dat Europa daar telkens mee geconfronteerd wordt is onverteerbaar.

Leuk voor de Koerden, hebben ze in Syrie volop gevochten en successen geboekt tegen Isis,
komt Turkije ze daarna aanvallen in een relatief rustig gebied van Syrie.

Een oorlogszuchtige gevaarlijke dictator........

Profiel  

Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: do maart 08, 2018 4:12 pm 
lid

Tsja, campagnetijd, VVD. U kent het wel:
Migrant bij grens stoppen

Asielzoekers die door Europa trekken, moeten gestopt worden. Het kabinet wil meer mogelijkheden om de migranten direct over de grens terug te zetten.

Houdbaarheidsdatum = 21 maart, verkiezingen
Daarna hoor je hier niets meer over.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 149 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]