Het is nu wo sep 19, 2018 5:43 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 172 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#41  BerichtGeplaatst: vr maart 30, 2018 9:49 am 
lid

Hume schreef:
baedeker schreef:
Gewoon weer een schijnbeweging van Rutte.
Het verschil tussen een illegaal en een arbeidsmigrant is een stempeltje dat de overheid zelf kan zetten.
Hiermee kan Rutte bondskanselier Merkel ter wille zijn met de opvang van haar "wir schaffen das" volksverhuizers.
Dat die "werkers" nog generaties lang niks gaan bijdragen aan onze hoogwaardige economie blijft gewoon hetzelfde.

Het kabinet is goed bezig

Kabinet wil asielzoekers terugsturen naar België en Duitsland: 'Dit ontmoedigt doorreizen'

Het kabinet wil het Europese asielbeleid aanscherpen door afspraken te maken over het terugsturen van asielzoekers naar het laatste doorreisland. Voor Nederland geldt dan dat wie aantoonbaar eerst in België of Duitsland is geweest, naar die landen wordt teruggestuurd. Alleen migranten die direct via Schiphol of de Nederlandse havens het land bereiken, zouden hier asiel kunnen aanvragen.

Dit kondigt staatssecretaris Mark Harbers (Asiel en Migratie, VVD) vandaag aan in een interview met de Volkskrant. Het doel is om het doorreizen van asielzoekers in de EU zoveel mogelijk tegen te gaan. 'Duitsland en België kunnen ook weer overdragen aan buurlanden. Als een asielzoeker weet dat de EU zo werkt, ontmoedigt dat doorreizen', zegt Harbers.

https://www.volkskrant.nl/binnenland/ka ... ~a4586688/

Loos. Illegalen verdwijnen in de samenleving en razzia's houden wij niet. Of je moet mensen direct vastzetten maar van die detentiecentra zijn er onlangs nog de nodige gesloten.

Nog erger, die regels bestaan al, maar worden simpelweg niet gehandhaafd. Dat ze aangescherpt zouden moeten worden, is dus een praatje voor de vaak.

Profiel  

Bericht nummer:#42  BerichtGeplaatst: vr maart 30, 2018 10:15 am 
lid

Hahaha, die illegalen zijn nog sneller terug in Nederland dan de busjes waarmee ze over de grens gezet werden.
Komop mensen. Wanneer komt er nou eens echt beleid?

Profiel  

Bericht nummer:#43  BerichtGeplaatst: vr maart 30, 2018 12:15 pm 
lid

Gelukszoekers terugsturen naar doorreislanden is kortzichtig en zal het probleem niet oplossen.
Dat mensen al blij worden van zo'n dooie mus....

En masse terugsturen naar het herkomstland is wat er moet gebeuren.

Profiel  

Bericht nummer:#44  BerichtGeplaatst: vr maart 30, 2018 1:00 pm 
lid

HvR schreef:
Gelukszoekers terugsturen naar doorreislanden is kortzichtig en zal het probleem niet oplossen.

Vaak is het land van herkomst niet bekend , omdat de papieren zoek zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#45  BerichtGeplaatst: vr maart 30, 2018 1:03 pm 
lid

Hume schreef:
HvR schreef:

Dan vraag je het....

Beetje in oplossingen gaan denken, Hume. Alle problemen en bezwaren kennen we nu wel.

Profiel  

Bericht nummer:#46  BerichtGeplaatst: vr maart 30, 2018 1:06 pm 
lid

HvR schreef:
Hume schreef:
HvR schreef:

Dan vraag je het....

Beetje in oplossingen gaan denken, Hume. Alle problemen en bezwaren kennen we nu wel.

Rare oplossing voor mensen die de vraag willen beantwoorden.

Profiel  

Bericht nummer:#47  BerichtGeplaatst: vr maart 30, 2018 1:11 pm 
lid

Hume schreef:
HvR schreef:
Hume schreef:

Dan vraag je het....

Rare oplossing voor mensen die de vraag willen beantwoorden.

Dat je een normale vraag beantwoordt, wil niet zeggen dat je meteen beloond wordt met een verblijfsvergunning.

Wij moeten de zaak eerlijk en snel behandelen en goed schiften tussen echte vluchtelingen en ordinaire gelukszoekers.

Voor nog meer (criminele, laag-opgeleide, de taal niet-sprekende) gelukszoekers is hier geen ruimte. Exit.

Profiel  

Bericht nummer:#48  BerichtGeplaatst: vr maart 30, 2018 1:37 pm 
lid

Hume schreef:
HvR schreef:

En dat is een probleem. Hoewel je uit DNA tegenwoordig heel erg veel kunt halen.
Als het om vluchtelingen op luchthavens gaat, weet je in ieder geval zeker, dat ze met papieren aan boord zijn gekomen en dus zelf hun papieren vernietigd hebben onderweg om iets te verbergen.

Verder kun je uit de taal en accenten wel wat opmaken. Vragen zullen lang niet altijd eerlijk beantwoord worden.

Ik blijf erbij dat echte vluchtelingen, die daadwerkelijk voor oorlogsgeweld e.d. vluchten, hier fatsoenlijk moeten worden opgevangen. Dat hoeft niet perse permanent te zijn en kan ook in fatsoenlijke tijdelijk onderkomens.
Beter is nog via de VN safe-havens te bouwen op diverse plekken in de wereld, waar vluchtelingen heen kunnen worden gebracht voor opvang, voor zolang als dat nodig is. Daar kan ook zorg geleverd worden.

Profiel  

Bericht nummer:#49  BerichtGeplaatst: vr maart 30, 2018 5:04 pm 
lid

Raya schreef:
Hume schreef:
HvR schreef:

En dat is een probleem. Hoewel je uit DNA tegenwoordig heel erg veel kunt halen.
Als het om vluchtelingen op luchthavens gaat, weet je in ieder geval zeker, dat ze met papieren aan boord zijn gekomen en dus zelf hun papieren vernietigd hebben onderweg om iets te verbergen.

Verder kun je uit de taal en accenten wel wat opmaken. Vragen zullen lang niet altijd eerlijk beantwoord worden.

Ik blijf erbij dat echte vluchtelingen, die daadwerkelijk voor oorlogsgeweld e.d. vluchten, hier fatsoenlijk moeten worden opgevangen. Dat hoeft niet perse permanent te zijn en kan ook in fatsoenlijke tijdelijk onderkomens.
Beter is nog via de VN safe-havens te bouwen op diverse plekken in de wereld, waar vluchtelingen heen kunnen worden gebracht voor opvang, voor zolang als dat nodig is. Daar kan ook zorg geleverd worden.

Ik begrijp dan ook niet dat we niet een wet kunnen maken die "kwijtraken van papieren" als reden tot weigeren van asiel kan verklaren. Of anders de vliegtuigmaatschappij verantwoordelijk maken voor de identificatie.

Profiel  

Bericht nummer:#50  BerichtGeplaatst: vr maart 30, 2018 5:43 pm 
lid

Wisp schreef:
Raya schreef:
Hume schreef:

Ik begrijp dan ook niet dat we niet een wet kunnen maken die "kwijtraken van papieren" als reden tot weigeren van asiel kan verklaren. Of anders de vliegtuigmaatschappij verantwoordelijk maken voor de identificatie.

Het ligt een beetje genuanceerd, dus zul je die nuance ook in de wet moeten opnemen.
Als hier de pleuris uitbreekt en ik moet vluchten, kan het heel goed zijn dat ik dat zonder papieren moet doen. Ik heb namelijk geen paspoort en er zijn veel landen waar mensen ook geen ander identiteitsbewijs hebben. En dat ook niet nog even gaan aanvragen voor ze vluchten.
Maar als je met een vliegtuig hierheen komt, dan moet je eerst door een douane en vervolgens een incheckbalie. Dus dan moet je met papieren het vliegtuig zijn ingestapt. Hetzelfde geldt ook bij reguliere passagiersvaart tussen landen.

Profiel  

Bericht nummer:#51  BerichtGeplaatst: ma apr 23, 2018 6:41 pm 
lid

Meer dan dertig islamitische organisaties in Nederland hebben geld gevraagd of ontvangen uit Koeweit en Saudi-Arabië. De overheid heeft informatie over deze geldstromen jarenlang geheim gehouden.
Dat melden NRC en Nieuwsuur maandagmiddag op basis van drie geheime lijsten van het ministerie van Buitenlandse Zaken. Hierop staan namen van islamitische organisaties die de laatste jaren in de Golfstaten om financiering hebben gevraagd. De geldstromen zouden miljoenen euro's bevatten uit de twee Golfstaten.

https://www.nu.nl/binnenland/5235401/ti ... taten.html

Het gebeurt onder onze neus en de overheid houdt het gewoon geheim.

Struisvogelgedrag helpt niet !

Profiel  

Bericht nummer:#52  BerichtGeplaatst: ma apr 23, 2018 7:06 pm 
lid

Hopeloos die leugencultuur. Uit Elsevier:

Oppositiepartijen in de Tweede Kamer vragen al jaren om transparantie over de geldstromen.
Het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum (WODC) werd eerder door het kabinet gevraagd om de omvang van buitenlandse geldstromen naar moskeeën in kaart te brengen, maar dat leverde in 2015 niets op. Nu blijkt dat het kabinet toen al beschikte over de geheime lijsten uit Koeweit en Saudi-Arabië, maar die expres bij de WODC-onderzoekers weghield.

Profiel  

Bericht nummer:#53  BerichtGeplaatst: ma apr 23, 2018 7:54 pm 
lid

Dit kabinet is een kabinet van leugen en bedrog.

Profiel  

Bericht nummer:#54  BerichtGeplaatst: ma apr 23, 2018 8:31 pm 
lid

baedeker schreef:

Oppositiepartijen in de Tweede Kamer vragen al jaren om transparantie over de geldstromen.
Het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum (WODC) werd eerder door het kabinet gevraagd om de omvang van buitenlandse geldstromen naar moskeeën in kaart te brengen, maar dat leverde in 2015 niets op. Nu blijkt dat het kabinet toen al beschikte over de geheime lijsten uit Koeweit en Saudi-Arabië, maar die expres bij de WODC-onderzoekers weghield.

Voor mijzelf kan ik daar heel open in zijn. Ik werk t/m eind augustus en het verdiende geld gaat naar Den Haag. De rest van het jaar mag ik het gelukkig zelf houden. Dus mijn geldstroom is heel transparant. Inderdaad zou ik dan ook mogen verwachten dat ik weet wat Den Haag met mijn forse bereidwillige bijdrage doet.

Profiel  

Bericht nummer:#55  BerichtGeplaatst: wo apr 25, 2018 9:16 am 
lid

wortel schreef:
baedeker schreef:

Voor mijzelf kan ik daar heel open in zijn. Ik werk t/m eind augustus en het verdiende geld gaat naar Den Haag. De rest van het jaar mag ik het gelukkig zelf houden. Dus mijn geldstroom is heel transparant. Inderdaad zou ik dan ook mogen verwachten dat ik weet wat Den Haag met mijn forse bereidwillige bijdrage doet.
Volgens dit kabinet ligt dat anders.

Afbeelding

Profiel  

Bericht nummer:#56  BerichtGeplaatst: ma apr 30, 2018 3:11 pm 
lid

En de EU blijft ondertussen doorgaan met sleutelen aan kwaadaardige plannen. Nu weer EU-geld herverdelen op grond van het opengrenzen-dogma. Meer geld in ruil voor meer migratie.

The commission is arguing it wants to modernise the cohesion funds to address the new realities, such as migration.

Profiel  

Bericht nummer:#57  BerichtGeplaatst: ma apr 30, 2018 3:14 pm 
lid

baedeker schreef:
En de EU blijft ondertussen doorgaan met sleutelen aan kwaadaardige plannen. Nu weer EU-geld herverdelen op grond van het opengrenzen-dogma. Meer geld in ruil voor meer migratie.

The commission is arguing it wants to modernise the cohesion funds to address the new realities, such as migration.

Dat is goed nieuws voor Nederland. Jezus Klaver zal alvast gaan uitrekenen hoeveel migranten hij moet gaan invliegen om zijn milieuplannen te bekostigen.

Profiel  

Bericht nummer:#58  BerichtGeplaatst: do jun 14, 2018 3:59 pm 
lid

Merkel coalition at risk as talks on refugee policy falter
Shit hits the fan in Berlijn.
Minister Seehofer stelt voor om vluchtelingen migranten die via andere EU-landen binnenkomen aan de grens terug te sturen. Volgens mij de oude afspraak onder Schengen, die Merkel een paar jaar geleden eenzijdig buiten werking stelde. Nu wil Merkel er niet aan, en moet daarover op de volgende top in EU-verband afspraken gemaakt worden. Tsja, zegt Seehofer, de EU weet al 3 jaar niet tot afspraken te komen, daar gaan we niet op wachten. Geef de man eens ongelijk.

Profiel  

Bericht nummer:#59  BerichtGeplaatst: do jun 14, 2018 5:42 pm 
lid

Raya schreef:
Het gaat natuurlijk niet om de praatjes, maar om de feiten.
De meerderheid van de immigranten zijn zelfs na tien jaar nog niet aan het werk, volgens het CBS. Maar nu hebben we ook moeilijke jaren achter de rug met de nodige crises.
Wel opvallend is, dat beeld in de laatste twee jaar, waarin het bedrijfsleven zit te springen om werknemers, niet veranderd is. Dus ergens gaat er iets fout.

Nu is het natuurlijk ook zo, want hier gaat het om ruilen van illegalen, dat illegalen nergens in dienst genomen mogen worden.
Maar waarom zou je die willen inruilen voor mensen die hier wel aan het werk kunnen worden gezet, als 100.000+ werkloze gehandicapten te horen hebben gekregen dat bedrijven hen onder het minimumloon in dienst mogen nemen, om zo de werkloosheid onder gehandicapten op te lossen? De meesten kunnen prima functioneren aan de computer, de telefoon, de bedrijfskantine, en zelfs als programmeur. Vreemd dat ze nog niet met forse salarissen zijn gelokt om de vacatures te vervullen.
En dat geldt voor andere groepen ook, zoals de ouderen vanaf een jaar of 45, en mensen met een zogenaamde afstand tot de arbeidsmarkt als ze langer dan drie maanden werkloos zijn geweest...

Als je hoort dat nu van de Syriers nog 90 procent in de bijstand zit, dan zal het lastiger zijn dan met 45-plussers. Blijft wel het feit dat de arbeidsmarkt niet klopt: heel veel talent staat aan de kant vanwege de onzekerheid en onwennigheid van jonge hoogopgeleide managers die sowieso moeite hebben met meer volwassen ouderen of migranten die meer hebben meegemaakt dan zij zelf.

Misschien dat een echt tekort aan arbeidskrachten kan helpen? Als de werkgevers andere zaken gaan benadrukken dan heel veel geld? Dus in plaats van steeds meer salaris om werknemers aan je te binden, een aantrekkelijke werkgever worden door je op allerlei manieren aan je werknemers te binden en de werknemer aan je organisatie, zonder dat het knellend wordt? Eigenlijk dus door een heel goede werkgever te worden en dat is niet heel moeilijk maar wel heel ouderwets en heel vreemd voor de heersende klasse van vandaag!

Profiel  

Bericht nummer:#60  BerichtGeplaatst: do jun 14, 2018 5:47 pm 
lid

baedeker schreef:
Merkel coalition at risk as talks on refugee policy falter
Shit hits the fan in Berlijn.
Minister Seehofer stelt voor om vluchtelingen migranten die via andere EU-landen binnenkomen aan de grens terug te sturen. Volgens mij de oude afspraak onder Schengen, die Merkel een paar jaar geleden eenzijdig buiten werking stelde. Nu wil Merkel er niet aan, en moet daarover op de volgende top in EU-verband afspraken gemaakt worden. Tsja, zegt Seehofer, de EU weet al 3 jaar niet tot afspraken te komen, daar gaan we niet op wachten. Geef de man eens ongelijk.
Alle eurofielen zijn vergeten dat Duitsland een belangrijke afspraak inderdaad zo maar aan de kant heeft gezet. Merkel is wel op weg als je het mij vraagt, maar ze heeft wel onze druk nodig. Merkel is ook de vrouw die vindt dat wij een relatie hebben met Afrika en daar aandacht aan moeten besteden. Dat mag ik wel, dat je zo realistische bezig bent en de feiten in de wereld ziet, en de mensen een toekomst wil geven; beter dan de burgers die pas wakker worden als ze in hun achtertuin ineens een vluchtelingenopvang zien verrijzen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 172 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]