Het is nu zo mei 27, 2018 3:43 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: vr jan 19, 2018 12:52 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 44779
Berichten: Intopic
De taal spreken of niet, iedere chauffeur spreekt de taal van het stuur.
Zelf heb ik in kleinere wagens gereden. Maar zelfs bestelwagens vangen al wind, is mijn ervaring. Als vrachtwagenchauffeur moet je dan zeker voelen dat het flink waait. En dan ken je de risico's.

_________________
Wie niet verder kijkt dan de gebaande paden, mist veel mogelijkheden en oplossingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: vr jan 19, 2018 1:40 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 16391
Berichten: Intopic
Lies schreef:
Enzo501 schreef:
HvR schreef:



Als ze de taal niet machtig zijn en daardoor waarschuwingen missen en zodoende negatieve effecten voor heel NL veroorzaken....

Files (veroorzaakt door onbenulligheid) zijn slecht voor de portemonnee en het milieu, zo is ons geleerd.

Worden we daar beter van ? :noo:

De storm van gisteren was dusdanig extreem, en gelukkig kort, dat feitelijk iedereen die buiten was een idioot was, ook gezien de filmpjes van rondwaaiende mensen, hoeveelheden bomen die omgingen en ander gevaar. Ik kan mij niet herinneren dat er eerdere stormen waren waar zo massaal vrachtwagens omver werden geblazen. Inderdaad, achteraf op twitter heeft iedereen gelijk. Als er weinig was gebeurd had iedereen weer lopen jammeren over dat overdreven gedoe met code rood. Waarom er zo de nadruk wordt gelegd op de (aanname) van buitenlandse vrachtwagenchauffeurs is me ook wat onduidelijk. Oh wacht...
Waarom was de storm van gisteren extreem? In de jaren 70 waren er meer stormen, waaronder deze:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Storm_van ... ember_1972

Op 13 november 1972 woedde een hevige storm over Ierland, Groot-Brittannië, Frankrijk, Nederland, België, Duitsland, Polen en Denemarken. De storm ontwortelde 5 miljoen bomen en doodde 54 mensen, waarvan 9 Nederlanders.


Ik kan me de januaristorm van 1990 nog herinneren, maar inderdaad, eens in de 20 - 25 jaar zo'n storm waarbij daken van huizen waaien, mensen letterlijk wegwaaien, bomen massaal omgaan en vrachtwagens van de weg geblazen worden. Dat noem ik zeldzaam en extreem. En de minister die dan verbaasd is en 'een onderzoek' wil. Komt er ook onderzoek naar de deugdelijkheid van daken, het stapelsysteem van containers, mensen die in boomrijke gebieden gaan autorijden of buiten takken gaan verplaatsen? Er mag wat mij betreft een aanscherping komen van maatregelen wanneer code rood wordt utgeroepen (en dan systeem zelf ook bekijken), maar het probleem verkleinen tot een paar tientallen vrachtwagenchauffeurs die de weg opgestuurd zijn en geen Nederlands spreken is natuulijk vooral zinloze symboolpolitiek. Shit happens.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: vr jan 19, 2018 1:54 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:51 pm
Berichten: 3754
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
Lies schreef:
Enzo501 schreef:

De storm van gisteren was dusdanig extreem, en gelukkig kort, dat feitelijk iedereen die buiten was een idioot was, ook gezien de filmpjes van rondwaaiende mensen, hoeveelheden bomen die omgingen en ander gevaar. Ik kan mij niet herinneren dat er eerdere stormen waren waar zo massaal vrachtwagens omver werden geblazen. Inderdaad, achteraf op twitter heeft iedereen gelijk. Als er weinig was gebeurd had iedereen weer lopen jammeren over dat overdreven gedoe met code rood. Waarom er zo de nadruk wordt gelegd op de (aanname) van buitenlandse vrachtwagenchauffeurs is me ook wat onduidelijk. Oh wacht...
Waarom was de storm van gisteren extreem? In de jaren 70 waren er meer stormen, waaronder deze:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Storm_van ... ember_1972

Op 13 november 1972 woedde een hevige storm over Ierland, Groot-Brittannië, Frankrijk, Nederland, België, Duitsland, Polen en Denemarken. De storm ontwortelde 5 miljoen bomen en doodde 54 mensen, waarvan 9 Nederlanders.


Ik kan me de januaristorm van 1990 nog herinneren, maar inderdaad, eens in de 20 - 25 jaar zo'n storm waarbij daken van huizen waaien, mensen letterlijk wegwaaien, bomen massaal omgaan en vrachtwagens van de weg geblazen worden. Dat noem ik zeldzaam en extreem. En de minister die dan verbaasd is en 'een onderzoek' wil. Komt er ook onderzoek naar de deugdelijkheid van daken, het stapelsysteem van containers, mensen die in boomrijke gebieden gaan autorijden of buiten takken gaan verplaatsen? Er mag wat mij betreft een aanscherping komen van maatregelen wanneer code rood wordt utgeroepen (en dan systeem zelf ook bekijken), maar het probleem verkleinen tot een paar tientallen vrachtwagenchauffeurs die de weg opgestuurd zijn en geen Nederlands spreken is natuulijk vooral zinloze symboolpolitiek. Shit happens.


..precies, storm in een glas water....over een week zijn we het met z'n allen weer vergeten.
Wel heel nederlands en deugdelijk om er een onderzoek tegenaan te gooien hoe het toch zo "vreselijk fout" heeft kunnen gaan, er wat zondebokken worden aangewezen, en vervolgens aanbevelingen. Wat betreft laatste kun je wellicht wat doen in termen van regelgeving over dakconstructies en wellicht kan de transportsector i.s.m. de overheid wat regelgeving bedenken voor stormkracht 10 en hoger.
We kunnen proberen ons er zo goed mogelijk tegen te wapenen, maar bottomline is dat de natuur niet maakbaar is en er om de zoveel tijd natuurgeweld zal blijven voorkomen die schade veroorzaakt.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: vr jan 19, 2018 1:55 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 44779
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
Lies schreef:
Enzo501 schreef:

De storm van gisteren was dusdanig extreem, en gelukkig kort, dat feitelijk iedereen die buiten was een idioot was, ook gezien de filmpjes van rondwaaiende mensen, hoeveelheden bomen die omgingen en ander gevaar. Ik kan mij niet herinneren dat er eerdere stormen waren waar zo massaal vrachtwagens omver werden geblazen. Inderdaad, achteraf op twitter heeft iedereen gelijk. Als er weinig was gebeurd had iedereen weer lopen jammeren over dat overdreven gedoe met code rood. Waarom er zo de nadruk wordt gelegd op de (aanname) van buitenlandse vrachtwagenchauffeurs is me ook wat onduidelijk. Oh wacht...
Waarom was de storm van gisteren extreem? In de jaren 70 waren er meer stormen, waaronder deze:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Storm_van ... ember_1972

Op 13 november 1972 woedde een hevige storm over Ierland, Groot-Brittannië, Frankrijk, Nederland, België, Duitsland, Polen en Denemarken. De storm ontwortelde 5 miljoen bomen en doodde 54 mensen, waarvan 9 Nederlanders.


Ik kan me de januaristorm van 1990 nog herinneren, maar inderdaad, eens in de 20 - 25 jaar zo'n storm waarbij daken van huizen waaien, mensen letterlijk wegwaaien, bomen massaal omgaan en vrachtwagens van de weg geblazen worden. Dat noem ik zeldzaam en extreem. En de minister die dan verbaasd is en 'een onderzoek' wil. Komt er ook onderzoek naar de deugdelijkheid van daken, het stapelsysteem van containers, mensen die in boomrijke gebieden gaan autorijden of buiten takken gaan verplaatsen? Er mag wat mij betreft een aanscherping komen van maatregelen wanneer code rood wordt utgeroepen (en dan systeem zelf ook bekijken), maar het probleem verkleinen tot een paar tientallen vrachtwagenchauffeurs die de weg opgestuurd zijn en geen Nederlands spreken is natuulijk vooral zinloze symboolpolitiek. Shit happens.


Het probleem is natuurlijk inderdaad veel groter. Dat ben ik met je eens. Er zijn veel meer ongelukken gebeurd door de wind. En wat te denken van die moeder met kinderwagen, die ternauwernood werd gemist door dodelijke takken van een omwaaiende boom.

Er is vorige week al gewaarschuwd voor windstoten tot mogelijk wel 150 km per uur. Velen hadden op tijd boodschappen kunnen doen en gister lekker een dagje binnen kunnen blijven. Niet alle werk moet noodzakelijkerwijze gedaan worden bij een zo harde storm. Zelfs op de school achter mijn huis hadden ze het redelijk goed begrepen. Maar de helft van de leerlingen kwam opdagen en van wie kwam, maar weinigen op de fiets.

Het weer is er, in al zijn extremiteiten en of dit nu een storm was die 'logischerwijze eens in de zoveel tijd voorkomt', of dat deze het gevolg was van verandering van klimaat: we moeten allemaal onze hersens gebruiken. Hoef je er met zulk voorspeld weer niet uit? Blijf thuis. De wereld vergaat echt niet als er een dagje niet gewerkt wordt. Leer leven in en met je omgeving!

_________________
Wie niet verder kijkt dan de gebaande paden, mist veel mogelijkheden en oplossingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: vr jan 19, 2018 2:06 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:51 pm
Berichten: 3754
Berichten: Intopic
Raya schreef:
Enzo501 schreef:
Lies schreef:
Waarom was de storm van gisteren extreem? In de jaren 70 waren er meer stormen, waaronder deze:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Storm_van ... ember_1972

Op 13 november 1972 woedde een hevige storm over Ierland, Groot-Brittannië, Frankrijk, Nederland, België, Duitsland, Polen en Denemarken. De storm ontwortelde 5 miljoen bomen en doodde 54 mensen, waarvan 9 Nederlanders.


Ik kan me de januaristorm van 1990 nog herinneren, maar inderdaad, eens in de 20 - 25 jaar zo'n storm waarbij daken van huizen waaien, mensen letterlijk wegwaaien, bomen massaal omgaan en vrachtwagens van de weg geblazen worden. Dat noem ik zeldzaam en extreem. En de minister die dan verbaasd is en 'een onderzoek' wil. Komt er ook onderzoek naar de deugdelijkheid van daken, het stapelsysteem van containers, mensen die in boomrijke gebieden gaan autorijden of buiten takken gaan verplaatsen? Er mag wat mij betreft een aanscherping komen van maatregelen wanneer code rood wordt utgeroepen (en dan systeem zelf ook bekijken), maar het probleem verkleinen tot een paar tientallen vrachtwagenchauffeurs die de weg opgestuurd zijn en geen Nederlands spreken is natuulijk vooral zinloze symboolpolitiek. Shit happens.


Het probleem is natuurlijk inderdaad veel groter. Dat ben ik met je eens. Er zijn veel meer ongelukken gebeurd door de wind. En wat te denken van die moeder met kinderwagen, die ternauwernood werd gemist door dodelijke takken van een omwaaiende boom.

Er is vorige week al gewaarschuwd voor windstoten tot mogelijk wel 150 km per uur. Velen hadden op tijd boodschappen kunnen doen en gister lekker een dagje binnen kunnen blijven. Niet alle werk moet noodzakelijkerwijze gedaan worden bij een zo harde storm. Zelfs op de school achter mijn huis hadden ze het redelijk goed begrepen. Maar de helft van de leerlingen kwam opdagen en van wie kwam, maar weinigen op de fiets.

Het weer is er, in al zijn extremiteiten en of dit nu een storm was die 'logischerwijze eens in de zoveel tijd voorkomt', of dat deze het gevolg was van verandering van klimaat: we moeten allemaal onze hersens gebruiken. Hoef je er met zulk voorspeld weer niet uit? Blijf thuis. De wereld vergaat echt niet als er een dagje niet gewerkt wordt. Leer leven in en met je omgeving!


...vooraf was code oranje, windstoten tot 110km, voorspeld....en dat blijkt dan code rood en plaatselijk tot 140km uit te groeien. Zo is de natuur, onvoorspelbaar.
Nog heftiger had zomaar ook gekund waarbij ook volle vrachtwagens en personenauto's van de weg waaien, of het had minder kunnen blijken te zijn waarbij dan ingeval van forse voorzorgsmaatregelen "iedereen" gaat klagen dat het helemaal niet nodig was.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: vr jan 19, 2018 2:08 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:26 pm
Berichten: 2954
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
Lies schreef:
Enzo501 schreef:

De storm van gisteren was dusdanig extreem, en gelukkig kort, dat feitelijk iedereen die buiten was een idioot was, ook gezien de filmpjes van rondwaaiende mensen, hoeveelheden bomen die omgingen en ander gevaar. Ik kan mij niet herinneren dat er eerdere stormen waren waar zo massaal vrachtwagens omver werden geblazen. Inderdaad, achteraf op twitter heeft iedereen gelijk. Als er weinig was gebeurd had iedereen weer lopen jammeren over dat overdreven gedoe met code rood. Waarom er zo de nadruk wordt gelegd op de (aanname) van buitenlandse vrachtwagenchauffeurs is me ook wat onduidelijk. Oh wacht...
Waarom was de storm van gisteren extreem? In de jaren 70 waren er meer stormen, waaronder deze:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Storm_van ... ember_1972

Op 13 november 1972 woedde een hevige storm over Ierland, Groot-Brittannië, Frankrijk, Nederland, België, Duitsland, Polen en Denemarken. De storm ontwortelde 5 miljoen bomen en doodde 54 mensen, waarvan 9 Nederlanders.


Ik kan me de januaristorm van 1990 nog herinneren, maar inderdaad, eens in de 20 - 25 jaar zo'n storm waarbij daken van huizen waaien, mensen letterlijk wegwaaien, bomen massaal omgaan en vrachtwagens van de weg geblazen worden. Dat noem ik zeldzaam en extreem. En de minister die dan verbaasd is en 'een onderzoek' wil. Komt er ook onderzoek naar de deugdelijkheid van daken, het stapelsysteem van containers, mensen die in boomrijke gebieden gaan autorijden of buiten takken gaan verplaatsen? Er mag wat mij betreft een aanscherping komen van maatregelen wanneer code rood wordt utgeroepen (en dan systeem zelf ook bekijken), maar het probleem verkleinen tot een paar tientallen vrachtwagenchauffeurs die de weg opgestuurd zijn en geen Nederlands spreken is natuulijk vooral zinloze symboolpolitiek. Shit happens.
Ik heb soms de indruk dat het normaal gedrag die we zouden vertonen bij storm is verdwenen door al die codes. Zo als bij onderstaand bericht van Maud Dekkers uit Lottum en haar zoontje Seth van 5 maanden.

Moeder ontsnapte met baby aan vallende boom: 'Ik had een engel op de schouder'
https://www.ad.nl/binnenland/moeder-ont ... ~a085a621/

Dekkers is voor een afspraak op het gemeentehuis aan het Wilhelminaplein in Horst en loopt daarna met haar zoontje in de kinderwagen nog even langs de slager. Op de terugweg loopt ze langs de randen van het plein, juist omdat de kinderwagen zoveel wind vangt, maar dan gaat het bijna mis. ,,Ik hoorde de grote boom achter me kraken en dacht eigenlijk dat er takken loskwamen. Toen viel de boom opeens vlak bij ons neer.



In Duitsland ging het niet anders:

Een man dood in een boomgaard en nog een ongelukkige die zijn dak aan het repareren was:

https://nos.nl/artikel/2212653-nog-twee ... sland.html

De slachtoffers zijn mannen van 65 en 34. De eerste viel van het dak van zijn woning toen hij tijdens de storm reparatiewerkzaamheden uitvoerde. De andere man was gisteren door een omvallende boom geraakt.



Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#27  BerichtGeplaatst: vr jan 19, 2018 8:17 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:02 pm
Berichten: 8339
Berichten: Intopic
Er is helemaal geen onderzoek nodig en ook geen codes.

We hoeven alleen maar het vrachtverkeer en aanhangers naar de kant te dirigeren met zulke extreme omstandigheden
om onnodige ongelukken en files te voorkomen. Simpel.... :rolleyes:


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#28  BerichtGeplaatst: vr jan 19, 2018 10:16 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 12481
Berichten: Intopic
HvR schreef:
Er is helemaal geen onderzoek nodig en ook geen codes.

We hoeven alleen maar het vrachtverkeer en aanhangers naar de kant te dirigeren met zulke extreme omstandigheden
om onnodige ongelukken en files te voorkomen. Simpel.... :rolleyes:
Wat is er mis met een code verankert in de verzekeringspolis: bij code rood dient de vrachtautochauffeur de vrachtauto geen meter meer te laten rijden want niet verzekerd en dat geldt ook voor aanhangers? Hoe moeilijk kan het leven zijn?


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#29  BerichtGeplaatst: vr jan 19, 2018 10:38 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 16391
Berichten: Intopic
Er is dit jaar blijkbaar in amper 3 weken al 7 (zeven) keer een code geel, oranje of rood afgegeven. Dat heeft natuurlijk geen enkele zin.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#30  BerichtGeplaatst: za jan 20, 2018 12:15 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 12481
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
Er is dit jaar blijkbaar in amper 3 weken al 7 (zeven) keer een code geel, oranje of rood afgegeven. Dat heeft natuurlijk geen enkele zin.
In ieder geval heeft mijn voorstel voor het niet verzekeren van vrachtauto's en wellicht ook gewone auto's (behalve de hulpvoertuigen) wel zin, als ik hoor dat er idiote contracten worden gesloten die geen uitstel dogen vanwege het weer.

https://www.transport-online.nl/site/87 ... ens-storm/


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#31  BerichtGeplaatst: za jan 20, 2018 2:35 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 16391
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
Er is dit jaar blijkbaar in amper 3 weken al 7 (zeven) keer een code geel, oranje of rood afgegeven. Dat heeft natuurlijk geen enkele zin.
In ieder geval heeft mijn voorstel voor het niet verzekeren van vrachtauto's en wellicht ook gewone auto's (behalve de hulpvoertuigen) wel zin, als ik hoor dat er idiote contracten worden gesloten die geen uitstel dogen vanwege het weer.

https://www.transport-online.nl/site/87 ... ens-storm/

Vanochtend weer code geel. Voordat er allerlei dwingende maatregelen worden afgeroepen is het zaak dat eerst dat code-protocol flink tegen het licht gehouden wordt.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#32  BerichtGeplaatst: za jan 20, 2018 2:35 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:26 pm
Berichten: 2954
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
Er is dit jaar blijkbaar in amper 3 weken al 7 (zeven) keer een code geel, oranje of rood afgegeven. Dat heeft natuurlijk geen enkele zin.
In ieder geval heeft mijn voorstel voor het niet verzekeren van vrachtauto's en wellicht ook gewone auto's (behalve de hulpvoertuigen) wel zin, als ik hoor dat er idiote contracten worden gesloten die geen uitstel dogen vanwege het weer.

https://www.transport-online.nl/site/87 ... ens-storm/


https://www.telegraaf.nl/nieuws/1566027 ... op-gejaagd

Veel transporteurs sluiten contracten af waarin opgenomen is dat ze een boete krijgen als ze te laat leveren. Dan is er sprake van buitensporige druk van klanten.”



Wat doe je met de druk van klanten die bij dit weer gebruik maken van laat leverings contracten Biertje?

Dit doet mij denken aan de ijzelperiode van laatst. Toen kregen we geen krant geleverd, dus bellen om onze digitale gegevens, want die waren zoek. Ik was voor de telefoniste de eerste vriendelijke klant die begrip had voor de situatie. Ik wist niet wat ik hoorde, zelf kon en durfde je geen stap buiten de deur zetten en dan wel verwachten dat een krantenbezorger zijn of haar nek breekt. We leven in een wereld waarin velen denken dat ze in alle situaties overal recht op hebben.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#33  BerichtGeplaatst: za jan 20, 2018 3:11 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 44779
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
Er is dit jaar blijkbaar in amper 3 weken al 7 (zeven) keer een code geel, oranje of rood afgegeven. Dat heeft natuurlijk geen enkele zin.
In ieder geval heeft mijn voorstel voor het niet verzekeren van vrachtauto's en wellicht ook gewone auto's (behalve de hulpvoertuigen) wel zin, als ik hoor dat er idiote contracten worden gesloten die geen uitstel dogen vanwege het weer.

https://www.transport-online.nl/site/87 ... ens-storm/

Vanochtend weer code geel. Voordat er allerlei dwingende maatregelen worden afgeroepen is het zaak dat eerst dat code-protocol flink tegen het licht gehouden wordt.


Code geel is geen code rood

_________________
Wie niet verder kijkt dan de gebaande paden, mist veel mogelijkheden en oplossingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#34  BerichtGeplaatst: za jan 20, 2018 7:45 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 16391
Berichten: Intopic
Raya schreef:
Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
In ieder geval heeft mijn voorstel voor het niet verzekeren van vrachtauto's en wellicht ook gewone auto's (behalve de hulpvoertuigen) wel zin, als ik hoor dat er idiote contracten worden gesloten die geen uitstel dogen vanwege het weer.

https://www.transport-online.nl/site/87 ... ens-storm/

Vanochtend weer code geel. Voordat er allerlei dwingende maatregelen worden afgeroepen is het zaak dat eerst dat code-protocol flink tegen het licht gehouden wordt.


Code geel is geen code rood

Uiteraard niet. Maar wat is het verschil? Voor degenen die vluchtig informatie tot zich nemen zal het dagelijks uitroepen van codes, van welke kleur dan ook, uiteindelijk geen betekenis meer hebben. 'Code wat? Ja het zal wel'.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#35  BerichtGeplaatst: za jan 20, 2018 7:51 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 44779
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
Raya schreef:
Enzo501 schreef:

Vanochtend weer code geel. Voordat er allerlei dwingende maatregelen worden afgeroepen is het zaak dat eerst dat code-protocol flink tegen het licht gehouden wordt.


Code geel is geen code rood

Uiteraard niet. Maar wat is het verschil? Voor degenen die vluchtig informatie tot zich nemen zal het dagelijks uitroepen van codes, van welke kleur dan ook, uiteindelijk geen betekenis meer hebben. 'Code wat? Ja het zal wel'.


Code geel = let op, rij voorzichtig

Code rood = parkeer je wagen en rij niet verder

Als code rood een rijverbod zou inhouden.


We weten dat voorspellingen ook wel eens niet uitkomen. Het blijft echter 'vervelender' als er niet wordt gewaarschuwd en er daardoor doden en/of gewonden vallen. Het is maar wat je belangrijker vind. Ik vind een mensenleven in alle gezondheid velen malen belangrijker dan een paar uur vertraging in het afleveren of ophalen van goederen. En het gaat daarbij niet alleen om het gezonde leven van de vrachtwagenchauffeur, maar ook de mensen die hij mee kan sleuren.

_________________
Wie niet verder kijkt dan de gebaande paden, mist veel mogelijkheden en oplossingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#36  BerichtGeplaatst: za jan 20, 2018 8:07 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 16391
Berichten: Intopic
Raya schreef:
Enzo501 schreef:
Raya schreef:


Code geel is geen code rood

Uiteraard niet. Maar wat is het verschil? Voor degenen die vluchtig informatie tot zich nemen zal het dagelijks uitroepen van codes, van welke kleur dan ook, uiteindelijk geen betekenis meer hebben. 'Code wat? Ja het zal wel'.


Code geel = let op, rij voorzichtig

Code rood = parkeer je wagen en rij niet verder

Als code rood een rijverbod zou inhouden.


We weten dat voorspellingen ook wel eens niet uitkomen. Het blijft echter 'vervelender' als er niet wordt gewaarschuwd en er daardoor doden en/of gewonden vallen. Het is maar wat je belangrijker vind. Ik vind een mensenleven in alle gezondheid velen malen belangrijker dan een paar uur vertraging in het afleveren of ophalen van goederen. En het gaat daarbij niet alleen om het gezonde leven van de vrachtwagenchauffeur, maar ook de mensen die hij mee kan sleuren.

Code geel geldt dus altijd, je moet immers altijd voorzichtig rijden. De verhouding : 1x in de 20 jaar doden en omvallende vrachtwagens versus 100 keer per jaar een of andere code is zoek.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#37  BerichtGeplaatst: za jan 20, 2018 8:17 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 12481
Berichten: Intopic
Lies schreef:
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
Er is dit jaar blijkbaar in amper 3 weken al 7 (zeven) keer een code geel, oranje of rood afgegeven. Dat heeft natuurlijk geen enkele zin.
In ieder geval heeft mijn voorstel voor het niet verzekeren van vrachtauto's en wellicht ook gewone auto's (behalve de hulpvoertuigen) wel zin, als ik hoor dat er idiote contracten worden gesloten die geen uitstel dogen vanwege het weer.

https://www.transport-online.nl/site/87 ... ens-storm/


https://www.telegraaf.nl/nieuws/1566027 ... op-gejaagd

Veel transporteurs sluiten contracten af waarin opgenomen is dat ze een boete krijgen als ze te laat leveren. Dan is er sprake van buitensporige druk van klanten.”



Wat doe je met de druk van klanten die bij dit weer gebruik maken van laat leverings contracten Biertje?

Dit doet mij denken aan de ijzelperiode van laatst. Toen kregen we geen krant geleverd, dus bellen om onze digitale gegevens, want die waren zoek. Ik was voor de telefoniste de eerste vriendelijke klant die begrip had voor de situatie. Ik wist niet wat ik hoorde, zelf kon en durfde je geen stap buiten de deur zetten en dan wel verwachten dat een krantenbezorger zijn of haar nek breekt. We leven in een wereld waarin velen denken dat ze in alle situaties overal recht op hebben.
Die klanten kunnen doodvallen. Misschien moeten we maar eens leven als eilanders, zal je zien dat alles een dag later komt.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#38  BerichtGeplaatst: za jan 20, 2018 8:33 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 44779
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
Raya schreef:
Enzo501 schreef:

Uiteraard niet. Maar wat is het verschil? Voor degenen die vluchtig informatie tot zich nemen zal het dagelijks uitroepen van codes, van welke kleur dan ook, uiteindelijk geen betekenis meer hebben. 'Code wat? Ja het zal wel'.


Code geel = let op, rij voorzichtig

Code rood = parkeer je wagen en rij niet verder

Als code rood een rijverbod zou inhouden.


We weten dat voorspellingen ook wel eens niet uitkomen. Het blijft echter 'vervelender' als er niet wordt gewaarschuwd en er daardoor doden en/of gewonden vallen. Het is maar wat je belangrijker vind. Ik vind een mensenleven in alle gezondheid velen malen belangrijker dan een paar uur vertraging in het afleveren of ophalen van goederen. En het gaat daarbij niet alleen om het gezonde leven van de vrachtwagenchauffeur, maar ook de mensen die hij mee kan sleuren.

Code geel geldt dus altijd, je moet immers altijd voorzichtig rijden. De verhouding : 1x in de 20 jaar doden en omvallende vrachtwagens versus 100 keer per jaar een of andere code is zoek.


Dit is mierenneuken. Uiteraard geldt bij code geel extra waakzaamheid. Hardere wind kan een vrachtwagen meer doen slingeren, bijvoorbeeld. Het zijn windvangers. Terwijl bij gladheid door ijzel of regen de remweg flink langer kan zijn.

_________________
Wie niet verder kijkt dan de gebaande paden, mist veel mogelijkheden en oplossingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#39  BerichtGeplaatst: za jan 20, 2018 8:35 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 44779
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Lies schreef:
Biertje schreef:
In ieder geval heeft mijn voorstel voor het niet verzekeren van vrachtauto's en wellicht ook gewone auto's (behalve de hulpvoertuigen) wel zin, als ik hoor dat er idiote contracten worden gesloten die geen uitstel dogen vanwege het weer.

https://www.transport-online.nl/site/87 ... ens-storm/


https://www.telegraaf.nl/nieuws/1566027 ... op-gejaagd

Veel transporteurs sluiten contracten af waarin opgenomen is dat ze een boete krijgen als ze te laat leveren. Dan is er sprake van buitensporige druk van klanten.”



Wat doe je met de druk van klanten die bij dit weer gebruik maken van laat leverings contracten Biertje?

Dit doet mij denken aan de ijzelperiode van laatst. Toen kregen we geen krant geleverd, dus bellen om onze digitale gegevens, want die waren zoek. Ik was voor de telefoniste de eerste vriendelijke klant die begrip had voor de situatie. Ik wist niet wat ik hoorde, zelf kon en durfde je geen stap buiten de deur zetten en dan wel verwachten dat een krantenbezorger zijn of haar nek breekt. We leven in een wereld waarin velen denken dat ze in alle situaties overal recht op hebben.
Die klanten kunnen doodvallen. Misschien moeten we maar eens leven als eilanders, zal je zien dat alles een dag later komt.


Mensen maar weer eens wijzen op het begrip 'overmacht'. Nood breekt wet.

_________________
Wie niet verder kijkt dan de gebaande paden, mist veel mogelijkheden en oplossingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#40  BerichtGeplaatst: zo jan 21, 2018 3:41 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:02 pm
Berichten: 8339
Berichten: Intopic
Precies.

Als het stormt met een code rood haal je vrachtwagens van de weg.

Of we dat nu afdwingen via verzekeraars of algemene maatregel van bestuur, die dingen moeten in zo'n storm van de weg weg.

Daar kan toch geen verschil van mening meer over bestaan !?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Exabot [Bot], kwaaisteniet en 61 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling