Het is nu zo jun 24, 2018 11:11 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
Bericht nummer:#41  BerichtGeplaatst: zo jan 21, 2018 4:30 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2014 4:47 am
Berichten: 3290
Berichten: Intopic
HvR schreef:
Precies.

Als het stormt met een code rood haal je vrachtwagens van de weg.

Of we dat nu afdwingen via verzekeraars of algemene maatregel van bestuur, die dingen moeten in zo'n storm van de weg weg.

Daar kan toch geen verschil van mening meer over bestaan !?


Dat denk ik niet, nee
Maar het probleem zal wel iets verzekeringstechnisch zijn?
Iets als dat de verzekering wel betaalt als de vrachtwagen omwaait, maar niet alstie gewoon te laat komt?

In ieder geval hoop ik dat er snel iets aan veranderd. Want dit was , behalve levensgevaarlijk, ook nog pure geldverspilling.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#42  BerichtGeplaatst: zo jan 21, 2018 7:43 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 45079
Berichten: Intopic
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

_________________
Wie niet verder kijkt dan de gebaande paden, mist veel mogelijkheden en oplossingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#43  BerichtGeplaatst: zo jan 21, 2018 10:09 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 16598
Berichten: Intopic
Vanochtend weer code geel, veel slippartijen en ongelukken. Wat nu, alles van de weg halen?


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#44  BerichtGeplaatst: zo jan 21, 2018 10:35 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 45079
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
Vanochtend weer code geel, veel slippartijen en ongelukken. Wat nu, alles van de weg halen?


Bij code geel? Daar hebben we code rood toch voor?


Geel is niets anders dan een waarschuwing om extra op je hoede te zijn en je gedrag aan te passen. Verstandige mensen, die er niet noodzakelijkerwijze uit hoeven, blijven lekker thuis, tot het weer beter te doen is. Of ze zijn extra voorzichtig, passen hun rijgedrag aan, zoals die fietster die ik net zag afstappen en een stukje schuifelend zag lopen met de fiets aan haar hand, om een stukje verder weer op te stappen en -voorzichtig- verder te rijden.


Je kunt wel doen melig doen, maar daar schiet je niets mee op. Als we ongelukken willen voorkomen, zullen we ons aan het weer aan moeten passen, of we willen of niet. Dat geldt voor fietsers, voetgangers, automobilisten, en uiteraard ook vrachtwagenchauffeurs.

_________________
Wie niet verder kijkt dan de gebaande paden, mist veel mogelijkheden en oplossingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#45  BerichtGeplaatst: zo jan 21, 2018 11:32 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:26 pm
Berichten: 3005
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
Vanochtend weer code geel, veel slippartijen en ongelukken. Wat nu, alles van de weg halen?
Misschien krijgen we te maken met een verplichte slipcursus, of dat je moet bewijzen waarom je je op de weg begeeft, het zou mij niet verbazen.

Wonderlijk dat er nog geen groene partij heeft gewezen op het gebruik van miljoenen kilo's strooizout. Dat wordt code geel, oranje en rood voor Rijkswaterstaat die 100.000 hectare bos wil aanplanten langs de snelweg.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#46  BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 9:17 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 22, 2014 12:19 pm
Berichten: 2237
Berichten: Intopic
Meeste ongelukken komen door te hard en roekeloos rijden. Haast, stress en irritatie zorgt ervoor dat veel mensen geen zin hebben om zich te houden aan dit soort instructies.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#47  BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 9:22 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 22, 2014 12:19 pm
Berichten: 2237
Berichten: Intopic
HvR schreef:
Westerstorm in NL vandaag. Er rijden geen treinen en veel vluchten op Schiphol zijn geschrapt.

Op de weg echter proberen vrachtwagens en oenen met aanhangers gewoon door te rijden,
met als resultaat meer dan 30 gekantelde wagens, vele opstoppingen en honderden kilometers file.

Met omstandigheden als deze zou men vrachtwagens moeten verbieden om verder te rijden
om tenminste de wegen zoveel als mogelijk open en begaanbaar te houden.

Veel van de ellende en schade vandaag was te voorkomen geweest.


De meeste vrachtwagen zijn al onderweg voordat het stormt. En de realiteit laat ook vaak zien dat het geven van codes vooraf geen garantie is dat het ook daadwerkelijk tot een zware storm komt. Bedrijven gaan dus gewoon verder met hun werk. En dat geld ook voor veel mensen..omdat vaak genoeg het inderdaad een storm in een glas water is.

Bij ons in Friesland was het grotendeels alleen een stevig briesje maar geen storm...dat soort zaken weet je niet van te voren. En het heeft geen nut om van te voren alles plat te leggen omdat er EVENTUEEL een zware storm kan komen.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#48  BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 10:21 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:02 pm
Berichten: 8372
Berichten: Intopic

AMSTERDAM - De transportsector gaat snel overleg voeren met Rijkswaterstaat over te nemen maatregelen bij extreem weer zoals de storm van donderdag. Eén van de onderwerpen die worden besproken is een eventueel rijverbod voor vrachtwagens bij code rood.

Transportverzekeraar TVM stelde in de nasleep van de storm dat weeralarmen en andere waarschuwingen voor het wegverkeer moeten voortaan ook in het Engels worden verspreid. Dit omdat vooral buitenlandse chauffeurs bij ongelukken betrokken waren.


https://www.telegraaf.nl/nieuws/1561584 ... -code-rood


RWS en de sector zelf betonen zich verstandig.

En dat het merendeel van de omgewaaide wagens uit het buitenland kwam, en er misschien toch sprake was van een taal- / informatieprobleem,
was niet zo gek gedacht door sommigen hier....


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#49  BerichtGeplaatst: wo maart 07, 2018 1:16 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:02 pm
Berichten: 8372
Berichten: Intopic

Er komt geen rijverbod voor lege vrachtwagens bij code rood tijdens een zware storm.
Dat heeft minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat) dinsdag aan de Tweede Kamer laten weten.
In januari werden bij de storm 66 vrachtwagens omver geblazen. De minister kondigde toen overleg met de sector aan.

Een algeheel verbod om tijdens code rood te gaan rijden met een lege wagen is disproportioneel, meldt Van Nieuwenhuizen nu.
Het is volgens haar praktisch erg moeilijk uitvoerbaar.

Ondanks waarschuwingen van Rijkswaterstaat en de ANWB gingen op 18 januari tijdens de zware storm toch veel vrachtwagenchauffeurs met een lege laadruimte de weg op.
Volgens CNV Vakmensen kreeg slechts 30 procent van de chauffeurs opdracht om hun wagen aan de kant te zetten.
De overige 70 procent hoorde niks van hun werkgever.

Veel vrachtwagens die omver waren gewaaid, kwamen uit het buitenland. Volgens Tsjitze van Rijssel, bestuurder van CNV Vakmensen, spreken de buitenlandse chauffeurs geen Nederlands of Engels en volgen ze het nieuws niet.


https://www.nu.nl/politiek/5164622/geen ... storm.html


'Disproportioneel en moeilijk uitvoerbaar'.... :hum:

Blijkbaar is het okay om ongelukken te veroorzaken en het halve land te ontwrichten en is het uitschrijven van een boete en de afspraak dat verzekeraars schade niet vergoeden igv. een lege truck bij een code rood te ingewikkeld.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#50  BerichtGeplaatst: wo maart 07, 2018 9:39 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 12733
Berichten: Intopic
Typisch VVD.Particulieren mogen terecht niet uit eigen beweging een weg blokkeren om te verhinderen dat de intocht van Sinterklaas verstoort wordt, maar je mag natuurlijk wel je onverantwoordelijk gedragen door de weg op te gaan tijdens een zware storm met een caravan of een lege vrachtwagen, je dan omslaat en de weg blokkeert en als gevolg daarvan een file ontstaat.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#51  BerichtGeplaatst: wo maart 07, 2018 11:50 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 16598
Berichten: Intopic
We zullen het meemaken als er over 25 jaar weer zo'n zware storm over het land raast.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#52  BerichtGeplaatst: wo maart 07, 2018 12:05 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 45079
Berichten: Intopic
Napoleon schreef:
HvR schreef:
Westerstorm in NL vandaag. Er rijden geen treinen en veel vluchten op Schiphol zijn geschrapt.

Op de weg echter proberen vrachtwagens en oenen met aanhangers gewoon door te rijden,
met als resultaat meer dan 30 gekantelde wagens, vele opstoppingen en honderden kilometers file.

Met omstandigheden als deze zou men vrachtwagens moeten verbieden om verder te rijden
om tenminste de wegen zoveel als mogelijk open en begaanbaar te houden.

Veel van de ellende en schade vandaag was te voorkomen geweest.


De meeste vrachtwagen zijn al onderweg voordat het stormt. En de realiteit laat ook vaak zien dat het geven van codes vooraf geen garantie is dat het ook daadwerkelijk tot een zware storm komt. Bedrijven gaan dus gewoon verder met hun werk. En dat geld ook voor veel mensen..omdat vaak genoeg het inderdaad een storm in een glas water is.

Bij ons in Friesland was het grotendeels alleen een stevig briesje maar geen storm...dat soort zaken weet je niet van te voren. En het heeft geen nut om van te voren alles plat te leggen omdat er EVENTUEEL een zware storm kan komen.


Je kunt natuurlijk ook strakkere normen bekijken voor weeralarm.
Dat chauffeurs vaak al onderweg zijn als het gaat stormen doet er niets aan af. Ben met een bestelwagentje ook vaak in uitermate slechtweer terecht gekomen, of het nu hoosbuien waren, dikke mist of harde windvlagen. Je kunt altijd een parkeerplekje opzoeken. Dat kunnen vrachtwagenchauffeurs ook. En als die op snelwegen te ver uit elkaar liggen, kun je eenvoudig wat parallelstroken aanleggen als vluchthavens.

Het mag niet alleen gaan over schade voor transportbedrijven. Het hoort ook te gaan over schade voor anderen en veiligheidsrisico.
Er zal maar een vrachtwagen voor je kantelen en je kunt niet meer op tijd remmen, met die vrouw en 3 koters van je in de auto. Of die vertegenwoordiger die moet sappelen voor zijn centjes en achter zo'n omgewaaide vrachtwagen uren moet wachten en orders misloopt? En die ambulance, met die patient achterin die van het ene naar het andere ziekenhuis moest omdat de specialisatie in het eerste was wegbezuinigd, en nu urenlang zonder voldoende zorg in de file staat omdat een zwaar onderbetaalde Roemeense vrachtwagenchauffeur wilde doorjakkeren omdat hij anders een paar euro mis zou lopen?

Voertuigen die een gevaar op de weg vormen, horen er niet op thuis. Als dat tijdelijk is vanwege het weer, horen ze er ook tijdelijk niet op thuis. Ik moet ook iedere keer mijn auto in orde laten maken en laten keuren om te voorkomen dat het een gevaar op de weg wordt. Waarom mogen transportbedrijven wel een gevaar op de weg zijn als de omstandigheden daarnaar zijn?

Wist je, dat je zelfs een bekeuring kunt krijgen als je op de snelweg zonder benzine komt te staan, omdat je dan een gevaar vormt voor het overige verkeer?

_________________
Wie niet verder kijkt dan de gebaande paden, mist veel mogelijkheden en oplossingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#53  BerichtGeplaatst: wo maart 07, 2018 12:16 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 12733
Berichten: Intopic
Raya schreef:
Napoleon schreef:
HvR schreef:
Westerstorm in NL vandaag. Er rijden geen treinen en veel vluchten op Schiphol zijn geschrapt.

Op de weg echter proberen vrachtwagens en oenen met aanhangers gewoon door te rijden,
met als resultaat meer dan 30 gekantelde wagens, vele opstoppingen en honderden kilometers file.

Met omstandigheden als deze zou men vrachtwagens moeten verbieden om verder te rijden
om tenminste de wegen zoveel als mogelijk open en begaanbaar te houden.

Veel van de ellende en schade vandaag was te voorkomen geweest.


De meeste vrachtwagen zijn al onderweg voordat het stormt. En de realiteit laat ook vaak zien dat het geven van codes vooraf geen garantie is dat het ook daadwerkelijk tot een zware storm komt. Bedrijven gaan dus gewoon verder met hun werk. En dat geld ook voor veel mensen..omdat vaak genoeg het inderdaad een storm in een glas water is.

Bij ons in Friesland was het grotendeels alleen een stevig briesje maar geen storm...dat soort zaken weet je niet van te voren. En het heeft geen nut om van te voren alles plat te leggen omdat er EVENTUEEL een zware storm kan komen.


Je kunt natuurlijk ook strakkere normen bekijken voor weeralarm.
Dat chauffeurs vaak al onderweg zijn als het gaat stormen doet er niets aan af. Ben met een bestelwagentje ook vaak in uitermate slechtweer terecht gekomen, of het nu hoosbuien waren, dikke mist of harde windvlagen. Je kunt altijd een parkeerplekje opzoeken. Dat kunnen vrachtwagenchauffeurs ook. En als die op snelwegen te ver uit elkaar liggen, kun je eenvoudig wat parallelstroken aanleggen als vluchthavens.

Het mag niet alleen gaan over schade voor transportbedrijven. Het hoort ook te gaan over schade voor anderen en veiligheidsrisico.
Er zal maar een vrachtwagen voor je kantelen en je kunt niet meer op tijd remmen, met die vrouw en 3 koters van je in de auto. Of die vertegenwoordiger die moet sappelen voor zijn centjes en achter zo'n omgewaaide vrachtwagen uren moet wachten en orders misloopt? En die ambulance, met die patient achterin die van het ene naar het andere ziekenhuis moest omdat de specialisatie in het eerste was wegbezuinigd, en nu urenlang zonder voldoende zorg in de file staat omdat een zwaar onderbetaalde Roemeense vrachtwagenchauffeur wilde doorjakkeren omdat hij anders een paar euro mis zou lopen?

Voertuigen die een gevaar op de weg vormen, horen er niet op thuis. Als dat tijdelijk is vanwege het weer, horen ze er ook tijdelijk niet op thuis. Ik moet ook iedere keer mijn auto in orde laten maken en laten keuren om te voorkomen dat het een gevaar op de weg wordt. Waarom mogen transportbedrijven wel een gevaar op de weg zijn als de omstandigheden daarnaar zijn?

Wist je, dat je zelfs een bekeuring kunt krijgen als je op de snelweg zonder benzine komt te staan, omdat je dan een gevaar vormt voor het overige verkeer?
Dat laatste klopt sowieso zo. Daarnaast heb je gelijk dat mensen die risicovol in de weer zijn hard moeten worden aangepakt als daardoor mensen ernstige schade of hinder ondervonden of dat moeten bekopen met zware verwondingen of zelfs de dood.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#54  BerichtGeplaatst: wo maart 07, 2018 1:24 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 12733
Berichten: Intopic
Bovendien is er weer sprake van justitiële tweedeling, het meten met twee maten. Ik heb nogal wat filmpjes gezien van boeren die met hun tractor op de openbare weg reden met een landwerktuig met uitstekende delen. Volgens de politie moet dat afgeschermd worden voor de kwetsbare weggebruikers anders volgt er een boete.

Dat valt niet uit te leggen aan die boeren als chauffeurs met onbeladen vrachtwagens of caravans rijden in stormachtig en omvallen bovenop een weggebruiker en niet bestraft worden.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#55  BerichtGeplaatst: wo maart 07, 2018 9:00 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:02 pm
Berichten: 8372
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Bovendien is er weer sprake van justitiële tweedeling, het meten met twee maten. Ik heb nogal wat filmpjes gezien van boeren die met hun tractor op de openbare weg reden met een landwerktuig met uitstekende delen. Volgens de politie moet dat afgeschermd worden voor de kwetsbare weggebruikers anders volgt er een boete.

Dat valt niet uit te leggen aan die boeren als chauffeurs met onbeladen vrachtwagens of caravans rijden in stormachtig en omvallen bovenop een weggebruiker en niet bestraft worden.


Inderdaad, er wordt gemeten met twee maten.

Als we diesels uit steden kunnen weren (hetgeen pure discriminatie is) kan deze maatregel niet ingewikkeld zijn om te implementeren.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#56  BerichtGeplaatst: do maart 08, 2018 10:28 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2015 12:38 am
Berichten: 1793
Berichten: Intopic
Woonplaats: 't Ongewisse
Een absurde motivering idd. Als het code rood stormt dienen de lege vrachtwagens en de caravan-trekkers zo snel als mogelijk is naar de dichtstbijzijnde parkeerplaats te rijden en daar te wachten tot de extreme storm voorbij geraasd is.
Dat is prima te hanteren en te handhaven.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Biertje, Bing [Bot], claartje, Enzo501, Google [Bot], Hume, kwaaisteniet, Marcel en 102 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling