Het is nu di feb 20, 2018 1:34 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: di jan 23, 2018 10:24 am 
lid

De gebruikelijke emoties van betrokken burgers in de politiek: gruwelen van de persoon van de hoofd-uitdager (wie dan ook, waar dan ook) en leedvermaak over elke uitglijder of mislukking in het andere kamp. Sylvana Simons is voor velen van ons, zeker voor mij, overduidelijk iemand uit "het andere kamp" - politiek correct en bovendien bereid om iedere vorm van vermeende achterstelling tot het Hooggerechtshof in Luxemburg uit te vechten! En het valt haar zwaar om in Amsterdam een goed team bij elkaar te houden: https://www.elsevierweekblad.nl/nederla ... kt-578575/

Toch is mijn eerste reactie niet dat het nu beter met ons zal gaan. In tegendeel, het verhaal van mensen die zich om bekende en onbekende redenen van de lijst terugtrekken vertelt ons twee dingen:

- wordt je actief politicus dan wordt je verleden uitgeplozen met alles wat naar boven kan komen, al zijn het jeugdzonden, fouten waar je afscheid van hebt genomen of zaken die journalistiek worden misbruikt om onnozele mensen te laten schrikken.

- wordt je actief politicus met meer gewicht dan verwacht, dan kan elke bananenschil waarover je een beetje uitglijdt, uitgelegd worden als zwakte, of gebrek aan integriteit.

Het goede gevoel bij de koffie, bij het openslaan van een groot landelijk weekblad (of wellicht ook: ochtendblad), dat velen overvalt, is misplaatst want alleen die politiek clubs hebben van zulke strubbelingen minder last, die nog een zeker vertrouwen hebben. Maar vertrouwen ebt weg zoals bij Hoorn het Markermeer, bij storm.

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: di jan 23, 2018 11:59 am 
lid

Trekken deze kandidaten zich zelf terug, of geeft de leiding van de nieuwe partij het zetje? Simons heeft denk ik de pech dat de verkiezingen een landelijk iets zijn geworden, waar ze ook weer dankbaar gebruik van heeft gemaakt (Buitenhof). Maar democratisch gezien is de uitdaging voor haar alleen om genoeg Amsterdammers voor haar ideeën te vinden. Niets meer en niets minder, en dan kan ook je keuze vallen op iemand die het verleden achter zich heeft gelaten. Ze is gebekt genoeg om dat naar voren te brengen en op te komen voor de kandidaten die zich hebben aangemeld. Dat is ook vertrouwen.

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: di jan 23, 2018 12:53 pm 
lid

Rightnow schreef:
- wordt je actief politicus met meer gewicht dan verwacht, dan kan elke bananenschil waarover je een beetje uitglijdt, uitgelegd worden als zwakte, of gebrek aan integriteit.

Behalve als je Alexander Penthouse bent

De EU moet geen associatieverdrag sluiten met een land dat passagiersvliegtuigen uit de lucht schiet

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: di jan 23, 2018 3:16 pm 
lid

Rightnow schreef:
De gebruikelijke emoties van betrokken burgers in de politiek: gruwelen van de persoon van de hoofd-uitdager (wie dan ook, waar dan ook) en leedvermaak over elke uitglijder of mislukking in het andere kamp. Sylvana Simons is voor velen van ons, zeker voor mij, overduidelijk iemand uit "het andere kamp" - politiek correct en bovendien bereid om iedere vorm van vermeende achterstelling tot het Hooggerechtshof in Luxemburg uit te vechten! En het valt haar zwaar om in Amsterdam een goed team bij elkaar te houden: https://www.elsevierweekblad.nl/nederla ... kt-578575/

Toch is mijn eerste reactie niet dat het nu beter met ons zal gaan. In tegendeel, het verhaal van mensen die zich om bekende en onbekende redenen van de lijst terugtrekken vertelt ons twee dingen:

- wordt je actief politicus dan wordt je verleden uitgeplozen met alles wat naar boven kan komen, al zijn het jeugdzonden, fouten waar je afscheid van hebt genomen of zaken die journalistiek worden misbruikt om onnozele mensen te laten schrikken.

Het goede gevoel bij de koffie, bij het openslaan van een groot landelijk weekblad (of wellicht ook: ochtendblad), dat velen overvalt, is misplaatst want alleen die politiek clubs hebben van zulke strubbelingen minder last, die nog een zeker vertrouwen hebben. Maar vertrouwen ebt weg zoals bij Hoorn het Markermeer, bij storm.

Het zal je waarschijnlijk niet verbazen dat voor velen van 'ons', juist Elsevier het andere kamp is.

En dat iemand die serieus van mening is dat er een groot onrecht is
bereid is om dat juist met juridische middelen uit te vechten
vind ik juist goed.

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: wo jan 24, 2018 11:08 am 
lid

Daarom juist is dit geval zo illustratief: velen van ons zullen Sylvana een warm hart toedragen omdat ze haar ondersteunen willen. Dan steekt het toch, dat men zo weinig geschikte mensen op een lijst kan krijgen.

Het is dan goed eens te kijken of we ook voldoende nuchter kunnen blijven en of we ook de rug kunnen rechthouden als een politieke tegenpool, of de journalistiek, kleine punten gaat opblazen. Wij zijn zelf namelijk het publiek dat verstrooiing zoekt, en verwijlt bij onnozele dingen. Neemt overigens niet weg dat Sylvana wel ondeskundige mensen en mensen met te veel smet op het blazoen, van de lijst moet houden.

Maar hoe kunnen we normale gedachtenwisselingen krijgen in een Tweede Kamer of in een Gemeenteraad als we als burger steeds meer aandacht schenken aan berichten zoals nu weer in de Elsevier? EEN voorstel heb ik wel: de inkomenszekerheid van politici moet in stand worden gehouden en niet steeds verder worden uitgekleed, zoals de NOS en de SP schijnen te willen. Harry van Bommel heeft nog geluk gehad dat hij goed werk kon vinden buiten Den Haag, maar veel politici hebben daar moeite mee.

Dat is eigen aan het typische van het politieke bedrijf zoals een outplacement deskundige https://www.loopbaannapolitiek.nl/ gisteren op Nieuwsuur al aangaf. Hier blijkt niet uit dat hij iedereen kan omscholen maar dat de positie van ex-politici op de arbeidsmarkt slecht is en dat je daarom lang wachtgeld nodig hebt zodat je ook zulke mensen kunt aantrekken, die niet verder alle schepen achter zich hebben verbrand: ze alle affaires met aspirant-politici van PVV en Bij1. Ja, tegenovergestelde partijen geven juist het meest een probleem weer dat ook alle andere politici wel bedreigt: een val in armoede en vergetelheid als men in onverhoopt in diskrediet raakt.

Ja, juist het lot van de mensen die van te voren al lijken in de kast verborgen hielden, wijst ook op het lot van de onkreukbaren die (veelal na een onvoorspelbare politieke wending van de volksgunst of partijlijn) over een bananenschil kunnen uitglijden. Daarom raad ik iedereen af om in de politiek te gaan, en ik raad iedereen aan om ALLE volksvertegenwoordigers te eren en te respecteren.

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: wo jan 24, 2018 11:18 am 
lid

Als we het dan toch over extreem of radicaal willen hebben, Sylvana is tamelijk extreem en radicaal. Haar visie bestaat uit haat, en vanuit die visie verzamelt zij mensen om zich heen. Het probleem voor Sylvana is, dat haat geen ideologie is maar een emotie, welke door iedereen op een eigen manier beleefd wordt, op een eigen manier ingevuld. Dat staat garant voor bonje binnen een partij, opstappen en afsplitsingen.
In een gemeenteraad of zelfs in de 2e Kamer zal ze weinig klaar kunnen maken, omdat ze een one-issue partij bestiert, vanuit haar eigen onderbuik.

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: wo jan 24, 2018 11:22 am 
lid

Vierde alinea moet zijn:

Dat is eigen aan het typische van het politieke bedrijf zoals een outplacement deskundige https://www.loopbaannapolitiek.nl/ gisteren op Nieuwsuur al aangaf. Hier blijkt niet uit dat hij iedereen kan omscholen maar dat de positie van ex-politici op de arbeidsmarkt slecht is en dat je daarom lang wachtgeld nodig hebt. ASPIRANT POLITICI WETEN DIT DONDERS GOED zodat HET LASTIG WORDT OM MENSEN aan TE trekken, die niet verder alle schepen achter zich hebben verbrand: zie alle affaires met aspirant-politici van PVV en Bij1. Ja, tegenovergestelde partijen geven juist het meest een probleem weer dat ook alle andere politici wel bedreigt: een val in armoede en vergetelheid als men in onverhoopt in diskrediet raakt.

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: wo jan 24, 2018 11:24 am 
lid

Raya schreef:
Als we het dan toch over extreem of radicaal willen hebben, Sylvana is tamelijk extreem en radicaal. Haar visie bestaat uit haat, en vanuit die visie verzamelt zij mensen om zich heen. Het probleem voor Sylvana is, dat haat geen ideologie is maar een emotie, welke door iedereen op een eigen manier beleefd wordt, op een eigen manier ingevuld. Dat staat garant voor bonje binnen een partij, opstappen en afsplitsingen.
In een gemeenteraad of zelfs in de 2e Kamer zal ze weinig klaar kunnen maken, omdat ze een one-issue partij bestiert, vanuit haar eigen onderbuik.

En juist daarom moeten we alles wat Sylvana overkomt, rustig en rationeel bekijken. Zoals we het zouden doen met alle andere politici van de andere partijen. Ja, ik vrees dat Sylvana wel een beroep doet op gevoelens van achterstelling en daarbij polariseert. De meeste partijen doen dit overigens ook wel eens. Partijen die het relatief weinig doen, worden zelf soms het allerhardst aangevallen. Ik denk aan typisch conservatieve partijen die fel door verstokte liberalen worden aangevallen, gewoon omdat deze bejaarden al zo veel jaren de politieke wind hebben meegehad dat ze menen altijd op de conservatieven te kunnen schieten, ook zonder kennis van feiten.

Er zit altijd veel onderbuik en emotie in politiek, en dat is al zo sinds mijn buurman veertig jaar terug uitriep dat ZE ZE moesten doodschieten.

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: wo jan 24, 2018 11:40 am 
lid

Rightnow schreef:
Raya schreef:

En juist daarom moeten we alles wat Sylvana overkomt, rustig en rationeel bekijken. Zoals we het zouden doen met alle andere politici van de andere partijen. Ja, ik vrees dat Sylvana wel een beroep doet op gevoelens van achterstelling en daarbij polariseert. De meeste partijen doen dit overigens ook wel eens. Partijen die het relatief weinig doen, worden zelf soms het allerhardst aangevallen. Ik denk aan typisch conservatieve partijen die fel door verstokte liberalen worden aangevallen, gewoon omdat deze bejaarden al zo veel jaren de politieke wind hebben meegehad dat ze menen altijd op de conservatieven te kunnen schieten, ook zonder kennis van feiten.

Er zit altijd veel onderbuik en emotie in politiek, en dat is al zo sinds mijn buurman veertig jaar terug uitriep dat ZE ZE moesten doodschieten.

Als mensen het eens zijn met Sylvana, is dat veelal uit politieke correctheid. Bij een andere groep roept zij dan juist weer veel tegenstand op, vaak omdat deze mensen zich in hun zekerheden voelen aangetast. Of het nu zwarte piet is of andere al dan niet vermeende symbolen van het slavernij verleden.
Mensen die wat dieper nadenken, krijgen er doorgaans geen vat op. De vraag waarom er zo de nadruk wordt gelegd op een lang geleden verleden van slavernij, en geen actie wordt ondernomen naar de slavernij welke heden ten dage wordt bedreven, wordt door Sylvana en haar partij niet beantwoord. Niet alleen in het Midden-Oosten, China, India, Pakistan en diverse Afrikaanse landen komt slavernij nog veelvuldig voor, ook in landen als Groot Brittannië en Nederland zijn slaven te vinden: au-pairs, in de tuinbouw/kassenbouw en de seksindustrie, onder andere.

Er zijn uiteraard meer partijen die polariseren. Neem de VVD, die zich voortdurend afzet tegen mensen met een uitkering en andere 'nuttelozen' in onze samenleving. En ja, uiteraard ook de PVV en FvD.

Er is soms wel een verschil. Voor sommige partijen is het vanuit of een bredere ideologie, of machtswellust (verdeel en heers).
Bij andere partijen blijft het beperkt vanuit haat.

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: wo jan 24, 2018 12:05 pm 
lid

Ik ben wel blij met de "pech" van Simons.

Wat heeft Amsterdam aan een partij die steeds hamert op racisme, Zwarte Piet, namen en
beelden in heel Nederland die haar niet bevallen.
Ik hoop dat ze in geen enkele stad voet aan de grond krijgt.

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: wo jan 24, 2018 12:29 pm 
lid

Rightnow schreef:
Daarom juist is dit geval zo illustratief: velen van ons zullen Sylvana een warm hart toedragen omdat ze haar ondersteunen willen. Dan steekt het toch, dat men zo weinig geschikte mensen op een lijst kan krijgen.

Het is dan goed eens te kijken of we ook voldoende nuchter kunnen blijven en of we ook de rug kunnen rechthouden als een politieke tegenpool, of de journalistiek, kleine punten gaat opblazen. Wij zijn zelf namelijk het publiek dat verstrooiing zoekt, en verwijlt bij onnozele dingen. Neemt overigens niet weg dat Sylvana wel ondeskundige mensen en mensen met te veel smet op het blazoen, van de lijst moet houden.

Maar hoe kunnen we normale gedachtenwisselingen krijgen in een Tweede Kamer of in een Gemeenteraad als we als burger steeds meer aandacht schenken aan berichten zoals nu weer in de Elsevier? EEN voorstel heb ik wel: de inkomenszekerheid van politici moet in stand worden gehouden en niet steeds verder worden uitgekleed, zoals de NOS en de SP schijnen te willen. Harry van Bommel heeft nog geluk gehad dat hij goed werk kon vinden buiten Den Haag, maar veel politici hebben daar moeite mee.

Dat is eigen aan het typische van het politieke bedrijf zoals een outplacement deskundige https://www.loopbaannapolitiek.nl/ gisteren op Nieuwsuur al aangaf. Hier blijkt niet uit dat hij iedereen kan omscholen maar dat de positie van ex-politici op de arbeidsmarkt slecht is en dat je daarom lang wachtgeld nodig hebt zodat je ook zulke mensen kunt aantrekken, die niet verder alle schepen achter zich hebben verbrand: ze alle affaires met aspirant-politici van PVV en Bij1. Ja, tegenovergestelde partijen geven juist het meest een probleem weer dat ook alle andere politici wel bedreigt: een val in armoede en vergetelheid als men in onverhoopt in diskrediet raakt.

Ja, juist het lot van de mensen die van te voren al lijken in de kast verborgen hielden, wijst ook op het lot van de onkreukbaren die (veelal na een onvoorspelbare politieke wending van de volksgunst of partijlijn) over een bananenschil kunnen uitglijden. Daarom raad ik iedereen af om in de politiek te gaan, en ik raad iedereen aan om ALLE volksvertegenwoordigers te eren en te respecteren.

Wat allemaal niet wegneemt dat het juist voor een nieuwe partij erg moeilijk blijkt om geschikte kandidaten te vinden
Want juist bij een nieuwe partij blijken zich allerlei ruziezoekers en egotrippers en onbenullen te melden. Zie alleen maar alle ouderen-partijen die we in Nederland hebben zien opkomen en uit elkaar zien vallen. Of kijk naar de PVV, LPF en zelfs in een ver verleden de Boeren Partij.

Om goede kandidaten te selecteren is dus niet alleen grondige screening nodig, maar ook een speciale politieke vorm van mensenkennis. En voor zover ik het zie , ontbreekt het daar juist bij Sylvana Simons aan. Dat gebrek aan die politieke mensenkennis blijkt bijvoorbeeld uit het feit dat ze zich aansloot bij DENK, die verbinding predikte en Erdogan leverde...

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: wo jan 24, 2018 8:09 pm 
lid

Het hebben van een gemeenschappelijke vijand (de burger van Nederland voor zo ver die nog de illusie koestert van een toekomst voor enige vorm van Nederlandse cultuur) - dat is niet genoeg, inderdaad! Erdogan wil heel wat anders dan Jerry Afriyie naar ik aanneem.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]