Het is nu zo mei 27, 2018 5:40 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
Bericht nummer:#61  BerichtGeplaatst: di jan 30, 2018 11:15 pm 
lid

portman schreef:
Wie denkt dat de intensieve landbouw geen milieuschade veroorzaakt is op z'n minst naïef.

Wij denken niet meer zelf, daar zijn we te slim voor! Hoe kom je er bij dat wij denken, en hoe kom je er bij dat we DAT zouden kunnen denken?

Profiel  

Bericht nummer:#62  BerichtGeplaatst: di jan 30, 2018 11:17 pm 
lid

portman schreef:
O... en net schreef je nog dat er zoveel PvdA boeren zijn in Groningen. Gooi het maar in me pet...

Terwijl deze een Groen Linkser was. Er waren in Groningen ook VVD boeren gesignaleerd en zelfs een enkele D66'er.

En hoe zat het ook al weer met Heerlijk Helder Henk Bleker, ook uit het Noorden tussen de boeren dacht ik...

Profiel  

Bericht nummer:#63  BerichtGeplaatst: wo feb 28, 2018 7:42 pm 
lid

Elke dag slinkt het aantal melkveehouderijen dat door de overheid is geblokkeerd. Zo groot als het gebracht is, zo weinig hoor je er nu over. De griep raken we niet kwijt, maar die grote koppen in de krant ook niet.

Ewald Stamsnieder hoeft niet meer te bewijzen dat Trui 113 en 114 zusjes zijn
https://www.tubantia.nl/tubbergen/ewald ... ~ac3a1703/

Ondertussen ebt de aandacht voor de I&R-kwestie weg, constateert Maarten-Jan Hemmer, portefeuillehouder melkvee van LTO Noord-Twente. En blijven wellicht de zware beschuldigingen over grote groepen sjoemelende boeren toch hangen. "Waar de landelijke media eerst heel fors kopten over fraude, daar is men nu stil. Het zijn de media en het ministerie die deze zaak zo groot hebben gemaakt. Nogmaals, fraudeurs moeten worden aangepakt, maar het zijn er veel minder dan werd geroepen."

Profiel  

Bericht nummer:#64  BerichtGeplaatst: wo feb 28, 2018 8:00 pm 
lid

Boeren die onterecht werden geblokkeerd door de overheid hebben natuurlijk gelijk dat zij daartegen in opstand komen. Voor de, best wel, vele echte fraudeurs mag geen genade gelden. De grote koppen in de kranten zijn overigens wel degelijk voorbij.

Profiel  

Bericht nummer:#65  BerichtGeplaatst: vr maart 02, 2018 6:21 pm 
lid

Omstreeks 3 februari stopt de discussie zoals hier op Foodlog: https://www.foodlog.nl/artikel/nvwa-con ... e-melkvee/

Sindsdien hebben we geleerd dat de "vele" fraudeurs in werkelijkheid te maken hebben met onvolkomenheden in de registraties, soms ook te wijten aan partijen die er zijdelings bij betrokken zijn. Heeft voor al die "kleine" gevallen niets met fraude van doen en alles met fouten die optreden in een registratiesysteem. Die fouten zullen nu veel serieuzer worden genomen; registratiesystemen zijn ook bedoeld om gemakkelijk en zonder "collateral damage" echte fraudeurs op te sporen - daarvoor mag van iedereen hulp en medewerking worden verwacht. Zulke overpijnzingen blijken na 3 februari te zijn gaan spelen: https://www.rtlz.nl/business/ondernemen ... n-systemen

Profiel  

Bericht nummer:#66  BerichtGeplaatst: za maart 10, 2018 12:44 pm 
lid

Minister Schouten betuigt spijt van uitspraken over kalverfraude: 'Ik heb de impact onderschat'
https://www.volkskrant.nl/economie/mini ... ~a4580006/

Maar wie heeft haar die uitspraken aangereikt?

Speelde mee dat u vorig jaar veel lof kreeg voor uw harde aanpak van de mestfraude?

'Nee, nee, nee. Ik denk dat je als bestuurder moet durven onderkennen dat dingen niet altijd gaan zoals ze gaan. Maar ik hoop écht dat er niet aan mijn intenties wordt getwijfeld. Ik heb dit nooit willen gebruiken om aan Europa te laten zien: kijk eens hoe stoer we zijn. Of om een sector een lesje te leren of wat ook.

'Er zijn van die dagen dat je zou willen dat je bepaalde informatie niet had geweten. Dit was zo'n dag. Maar ik wist het wel.'

Profiel  

Bericht nummer:#67  BerichtGeplaatst: za maart 10, 2018 1:59 pm 
lid

Rightnow schreef:
Omstreeks 3 februari stopt de discussie zoals hier op Foodlog: https://www.foodlog.nl/artikel/nvwa-con ... e-melkvee/

Sindsdien hebben we geleerd dat de "vele" fraudeurs in werkelijkheid te maken hebben met onvolkomenheden in de registraties, soms ook te wijten aan partijen die er zijdelings bij betrokken zijn. Heeft voor al die "kleine" gevallen niets met fraude van doen en alles met fouten die optreden in een registratiesysteem. Die fouten zullen nu veel serieuzer worden genomen; registratiesystemen zijn ook bedoeld om gemakkelijk en zonder "collateral damage" echte fraudeurs op te sporen - daarvoor mag van iedereen hulp en medewerking worden verwacht. Zulke overpijnzingen blijken na 3 februari te zijn gaan spelen: https://www.rtlz.nl/business/ondernemen ... n-systemen

Meten is weten, maar moeten we alles willen weten?

Ook voor de landbouw en veeteelt dendert de bureaucratie als een gigantisch spook in de rondte. En dan zijn foutjes natuurlijk gemakkelijk te maken, bewust, maar ook onbewust.

@Lies
Ik ben tegen de te intensieve landbouw en veeteelt. We hadden maat moeten weten te houden, en nu we dat niet hebben gedaan, moeten we er toch snel naar terug. Intensieve landbouw en veeteelt vervuild. Te intensieve landbouw en veeteelt verruïneert de leefomgeving van menig mens en dier. We moeten accepteren dat er grenzen aan de groei zijn.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]