Het is nu di feb 20, 2018 1:34 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 356 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 18  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#241  BerichtGeplaatst: wo feb 14, 2018 6:56 pm 
lid

Wisp schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Dit gaat inderdaad om de discussie over IQ-verschillen tussen groepen die onze D66 hysterica in de Ien Dales-lezing buiten de rechtsorde probeerde te plaatsen. Een discussie die ook Enzo501 niet in staat is te voeren zonder steeds de racisme-kaart te trekken en onzinnige bronnen aan te voeren.
:misselijk:

Ik bespeur slechts een aantal momenten dat het FvD het over verschillen tussen rassen heeft, ondersteund door bronnen waarin dat gequote wordt. Nergens heb ik Baudet of de FvD racistisch genoemd. Ik denk dat er vooral sprake is van naiviteit, ook al aangezien ze het integreren van IQ onderzoek bij bevolkingsgroepen in politiek beleid door Baudet categorisch wordt afgewezen omdat in Nederland gelijkwaardigheid in de liberale democratie (wederom een quote) voorop staat. Misschien zijn ze 'racisme' aan het bestuderen, net zoals Baudet met een erkend holocaustontkenner in de VS is gaan eten, om hem te 'bestuderen'.

Het woord "ras" komt hierbij bij jou vandaan. En niet uit de bronnen die jij gequote hebt.

Pfff. Hiddema heeft LETTERLIJK het woord rassenvermenging gebruikt.
Baudet heeft het over 'homeopatische verdunning van Nederland, waardoor er geen sprake meer zou zijn van de Nederlander'. Door wat of wie wordt die 'echte Nederlander' dan vervangen? Duitsers en Engelsen zeker.

Als je de bronnen niet leest gelieve dan niet meer te reageren.

Profiel  

Bericht nummer:#242  BerichtGeplaatst: wo feb 14, 2018 7:00 pm 
lid

baedeker schreef:
Wisp schreef:
Enzo501 schreef:
Ik bespeur slechts een aantal momenten dat het FvD het over verschillen tussen rassen heeft, ondersteund door bronnen waarin dat gequote wordt. Nergens heb ik Baudet of de FvD racistisch genoemd. Ik denk dat er vooral sprake is van naiviteit, ook al aangezien ze het integreren van IQ onderzoek bij bevolkingsgroepen in politiek beleid door Baudet categorisch wordt afgewezen omdat in Nederland gelijkwaardigheid in de liberale democratie (wederom een quote) voorop staat. Misschien zijn ze 'racisme' aan het bestuderen, net zoals Baudet met een erkend holocaustontkenner in de VS is gaan eten, om hem te 'bestuderen'.
Het woord "ras" komt hierbij bij jou vandaan. En niet uit de bronnen die jij gequote hebt.

Exact. Na de "obsessie met rassen", de "rassentheorie van het domme zwartje" en de flauwekul bronnen zien we Enzo501 hier een volle draai maken. Het probleem zou niet bestaan uit de absurde en rechtsstatelijk onfrisse beschuldiging van rassendiscriminatie door Ollongren, maar uit de naiviteit van het FvD omdat ... ze de liberale democratie onderschrijven. Ik ben het spoor bijster.

Die opmerking over het onderschrijven van de liberale democratie komt van Baudet zelf (uit het interview op GS met kruipratje Tom Staal). De verwarring ligt bij de aanhang van het FvD die blijven volharden dat IQ verschillen tussen bevolkingsgroepen/rassen nuttig is voor beleid terwijl Baudet dit zelf tot schreeuwens toe heeft afgewezen. Ik maak geen draai. Ik heb het FvD nergens racistisch genoemd.

Profiel  

Bericht nummer:#243  BerichtGeplaatst: wo feb 14, 2018 8:56 pm 
lid

baedeker schreef:
Lancelot schreef:
baedeker schreef:
Ook dit zit vol gekke fouten, maar ik snap de boodschap dat je er voor kiest wat zurig de aftocht te blazen.
Die keus is aan jou.
:bye:

Jij kon je niet bedenken wat je beleidsmatig met IQ zou kunnen doen. Eigenlijk stond je te popelen om het licht uit te doen. Mooi dat je na een paar voorbeelden nieuwsgierig bent geworden. Ik zou zeggen stel ze die vraag. Altijd beter dan beginnen met een veroordeling.
Ik ben niet met hen in discussie maar met jou. Beetje lafjes van je hoor Baedeker dat je wegloopt als een vraag iets te moeilijk wordt.

Volgens mij is inmiddels (gelukkig) duidelijk dat de analyse van de IQ van groepen zin heeft voor beleid. Nu schijn je te denken dat iedere constatering in een interview beleid moet beogen. Ik denk van niet, maar wil je niet afremmen in je zoektocht. Veel succes ermee!
:bye:

Nee, dat is niet duidelijk. Je zegt het steeds, maar waarom het zin heeft en welk beleid je nu concreet voor ogen hebt met je analyse beantwoord je niet. Dan geef je niet thuis, dan moet je het van jou aan anderen vragen.

Profiel  

Bericht nummer:#244  BerichtGeplaatst: wo feb 14, 2018 9:17 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Wisp schreef:
Enzo501 schreef:

Baudet heeft het over 'homeopatische verdunning van Nederland, waardoor er geen sprake meer zou zijn van de Nederlander'. Door wat of wie wordt die 'echte Nederlander' dan vervangen? Duitsers en Engelsen zeker.

ok dan had ik half ongelijk
in EEN geval komt het van Hiddema
Blijft dat het wel erg onbehoorlijk dat je hierboven Baedeker verwijt de brontekst aan te passen
(waar Baedeker echt de brontekst liet staan en los daarvan er een interpretatie bij gaf)
terwijl je zelf de tekst van Baudet op eigen interpretatie aanpast.

Wat Baudet bedoelde moet je mij niet vragen. Wat hij er dan ook mee bedoelde , feit is dat jij de tekst aanpaste

Profiel  

Bericht nummer:#245  BerichtGeplaatst: wo feb 14, 2018 9:24 pm 
lid

Wisp schreef:
Enzo501 schreef:
Wisp schreef:

Blijft dat het wel erg onbehoorlijk dat je hierboven Baedeker verwijt de brontekst aan te passen
(waar Baedeker echt de brontekst liet staan en los daarvan er een interpretatie bij gaf)

Wat Baudet bedoelde moet je mij niet vragen. Wat hij er dan ook mee bedoelde , feit is dat jij de tekst aanpaste

Alle quotes die ik in post 216 noem zijn letterlijk uit de bronnen die erin staan.
Baedeker ziet liever 'vrouwen' dan 'vrouwtjes', zoals genoemd door Hiddema. En IQ moeten we lezen met het samenhangende opleidingsniveau. Dat zijn de aanpassingen waar ik het over had. Nogmaals verzoek om zuiver te lezen en je anders niet met discussies te bemoeien. Of geef nog eens een mening over de uitlatingen van Baudet. Dit is namelijk een discussieforum.

Profiel  

Bericht nummer:#246  BerichtGeplaatst: wo feb 14, 2018 9:34 pm 
lid

Enzo501 blijft kletsen en verdraaien.
Ik heb het nergens over vrouwtjes gehad.
:eek:

Profiel  

Bericht nummer:#247  BerichtGeplaatst: wo feb 14, 2018 9:36 pm 
lid

baedeker schreef:

Ja, als wisp al een tijdje eerder was gestopt met zeiken was dit al klaar natuurlijk.
#217.

Profiel  

Bericht nummer:#248  BerichtGeplaatst: wo feb 14, 2018 10:29 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Wisp schreef:
Enzo501 schreef:

Alle quotes die ik in post 216 noem zijn letterlijk uit de bronnen die erin staan.
Baedeker ziet liever 'vrouwen' dan 'vrouwtjes', zoals genoemd door Hiddema. En IQ moeten we lezen met het samenhangende opleidingsniveau. Dat zijn de aanpassingen waar ik het over had. Nogmaals verzoek om zuiver te lezen en je anders niet met discussies te bemoeien. Of geef nog eens een mening over de uitlatingen van Baudet. Dit is namelijk een discussieforum.

Wat jij dus aanpassingen van van de bron noemde was in werkelijkheid een apart genoemde interpretatie
Duidelijk losstaand van de brontekst

En in alle bronteksten die jij in 216 noemde was er letterlijk EEN geval waar iemand van FvD het woord "ras" gebruikte

Profiel  

Bericht nummer:#249  BerichtGeplaatst: wo feb 14, 2018 10:30 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:

Ja, als wisp al een tijdje eerder was gestopt met zeiken was dit al klaar natuurlijk.
#217.

Je pogingen om mij de mond te snoeren beginnen echt drammerig en onbeschoft te worden.

Profiel  

Bericht nummer:#250  BerichtGeplaatst: wo feb 14, 2018 11:43 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
#217.
Nou zo te zien bak je d'r weinig van, en heeft Wisp je helemaal klem.
:luidlachen:

Geef nou maar gewoon netjes antwoord.

Profiel  

Bericht nummer:#251  BerichtGeplaatst: do feb 15, 2018 8:43 am 
lid

Laten we nou eerlijk zijn dat als je een 5 uur etentje hebt met die Amerikaan en Hiddema in een interview zegt dat Baudet erg nieuwsgierig is kan ik niet anders tot de conclusie komen dat Baudet wel degelijk roert in troebele wateren. Waarom juist zo iemand? Kom op zeg....er zijn ook wel andere kandidaten om interessante discussies mee te hebben.

Profiel  

Bericht nummer:#252  BerichtGeplaatst: do feb 15, 2018 12:09 pm 
lid

Napoleon schreef:
Laten we nou eerlijk zijn dat als je een 5 uur etentje hebt met die Amerikaan en Hiddema in een interview zegt dat Baudet erg nieuwsgierig is kan ik niet anders tot de conclusie komen dat Baudet wel degelijk roert in troebele wateren. Waarom juist zo iemand? Kom op zeg....er zijn ook wel andere kandidaten om interessante discussies mee te hebben.

Er zijn inderdaad alle mogelijke interessante types. Rechts-religieuze Erdogan-sympathisanten om politieke verbonden mee te sluiten. Vriendschappen met massamoordenaar MAO om te verzwijgen. "Kill whitey" artiesten om je statieprotret bij aan te besteden. Ow wacht, en Baudet had een etentje met Taylor. "Laten we nou eerlijk zijn", DAT is toch echt wel "roeren in troebele wateren"!

Ik vind dat onzin. Van mij mag iedereen zich informeren, nadenken en zijn mening uiten. Discussie en nieuwsgierigheid zijn goed, en als je wat hebt kom je met bewijzen, niet met loze verdachtmakingen. Hoe meer mensen er rondlopen die wetenschap aan ideologie willen onderwerpen (Lancelot), of die voor mij wel even gaan bepalen met wie ik mag praten (Napoleon), hoe sterker ik dat afwijs. Sorry, daar gaan we het echt niet over eens worden.

Profiel  

Bericht nummer:#253  BerichtGeplaatst: do feb 15, 2018 2:48 pm 
lid

baedeker schreef:
Napoleon schreef:

Er zijn inderdaad alle mogelijke interessante types. Rechts-religieuze Erdogan-sympathisanten om politieke verbonden mee te sluiten. Vriendschappen met massamoordenaar MAO om te verzwijgen. "Kill whitey" artiesten om je statieprotret bij aan te besteden. Ow wacht, en Baudet had een etentje met Taylor. "Laten we nou eerlijk zijn", DAT is toch echt wel "roeren in troebele wateren"!

Ik vind dat onzin. Van mij mag iedereen zich informeren, nadenken en zijn mening uiten. Discussie en nieuwsgierigheid zijn goed, en als je wat hebt kom je met bewijzen, niet met loze verdachtmakingen. Hoe meer mensen er rondlopen die wetenschap aan ideologie willen onderwerpen (Lancelot), of die voor mij wel even gaan bepalen met wie ik mag praten (Napoleon), hoe sterker ik dat afwijs. Sorry, daar gaan we het echt niet over eens worden.

Klopt, als jij je geweten ondergeschikt acht aan de wetenschap worden wij het niet eens.

Profiel  

Bericht nummer:#254  BerichtGeplaatst: za feb 17, 2018 2:41 pm 
lid

De leegloop van FVD is nu al begonnen.
Baudet duit geen democratie in zijn partij.

Ze worstelen met wat ze overkomen is, de drie mannen van het eerste uur. Sinds de oprichting in september 2016 zaten ze bij Forum voor Democratie, de partij van Thierry Baudet. Ze waren belangrijk in de partij, kwamen op de kandidatenlijst voor de Tweede Kamerverkiezingen van vorig jaar, waren op de achtergrond actief als adviseur. En ze geloofden heilig in hun partijleider.

„Ik ben voor zijn charme en snelle denken gevallen”, zegt Freek Jan Berkhout, gynaecoloog. „De man is simpelweg briljant”, zegt Arthur Legger, voormalig historicus en journalist en nu vastgoedbeheerder. „Ik heb mij een soulmate van Thierry gevoeld, eindelijk kregen mijn gevoelens een stem”, zegt Gert Reedijk, psychotherapeut te Zwolle.

Maar de laatste weken is de liefde bekoeld. En nu de drie mannen terugkijken, aan de open haard in de woonkamer van Reedijk in Zwolle, snappen ze eigenlijk niet waarom ze het zo laat pas hebben gezien.

Berkhout: „We voelen ons verraden, ze hebben onze partij afgepakt.”

Legger: „We waren bang te worden gekaapt door rechts-extremisten van buitenaf. Ik heb me nooit gerealiseerd dat de kapers gewoon onze eigen bestuurders konden zijn.”

Reedijk: „Ik ben gebruskeerd door Baudet, ik heb zijn boosaardige kant gezien.”

De drie mannen staan in het middelpunt van een strijd binnen Forum voor Democratie die al sinds december 2017 begon te woekeren, onzichtbaar voor de buitenwereld.

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/02/16/pa ... e-a1592553

Profiel  

Bericht nummer:#255  BerichtGeplaatst: za feb 17, 2018 4:35 pm 
lid

Geen democratie? Goh.
Dan denk ik aan een D66 minister van binnenlandse die uit partijbelang rechtsstatelijke regels aan haar laars lapt, en door het partijkartel klakkeloos nagepraat wordt.
Dan denk ik aan een kabinet dat zonder onderbouwing snel even het referendum probeert af te schaffen.
Dan denk aan het meeloop-parlement en de versmelting van media en politiek, waar Alex Brenninkmeijer het van de week nog over had.

Maar kinnesinne over interne partijdemocratie?
In het uiterste geval gaat het om een paar duizend leden die vooral zichzelf vertegenwoordigen. Lijkt me niet dat dat veel kiezers interesseert.
Ik heb het belang ervan in ieder geval nooit zo begrepen.

De echt relevante vragen over democratie liggen toch voor het oprapen:

phpBB [media]

Profiel  

Bericht nummer:#256  BerichtGeplaatst: za feb 17, 2018 5:14 pm 
lid

baedeker schreef:
Geen democratie? Goh.
Dan denk ik aan een D66 minister van binnenlandse die uit partijbelang rechtsstatelijke regels aan haar laars lapt, en door het partijkartel klakkeloos nagepraat wordt.
Dan denk ik aan een kabinet dat zonder onderbouwing snel even het referendum probeert af te schaffen.
Dan denk aan het meeloop-parlement en de versmelting van media en politiek, waar Alex Brenninkmeijer het van de week nog over had.

In het uiterste geval gaat het om een paar duizend leden die vooral zichzelf vertegenwoordigen. Lijkt me niet dat dat veel kiezers interesseert.

Dit zegt de partij , die geen democratie duldt in eigen partij!

Een referendum is pas een bijdrage aan de democratie ,als het besluitvormend is en niet raadgevend.
Een referendum is alleen een bijdrage aan de democratie als het opkomstpercentage 50% moet zijn.

Daarom de dictatoriale partijen als die van Wilders en Baudet ,hebben niets met democratie te maken.

Profiel  

Bericht nummer:#257  BerichtGeplaatst: za feb 17, 2018 5:38 pm 
lid

Een opkomstgrens is nou juist heel ondemocraties, omdat dan een minderheid z'n mening kan opdringen door weg te blijven.

Profiel  

Bericht nummer:#258  BerichtGeplaatst: za feb 17, 2018 6:05 pm 
lid

Hume schreef:
baedeker schreef:
Geen democratie? Goh.

Een referendum is pas een bijdrage aan de democratie ,als het besluitvormend is en niet raadgevend.
Een referendum is alleen een bijdrage aan de democratie als het opkomstpercentage 50% moet zijn.

Daarom de dictatoriale partijen als die van Wilders en Baudet ,hebben niets met democratie te maken.

Onzin en onzin.

Je kunt je aan een uitslag conformeren of je kunt dat niet doen. Dat gaat op zowel bij een raadgevend referendum als een bindend referendum. Er worden bijvoorbeeld tal van meerderheidsmoties niet uitgevoerd door het kabinet. Zelfs verplichte antwoorden op Kamervragen blijven weg. Informatie wordt te laat, niet geheel of geheel niet gedeeld of is opzettelijk onjuist. Als een kabinet het wil, zal het altijd een loopje nemen met de wet als een vraag of uitslag hen niet bevalt.

50% is absoluut arbitrair. Als je dat wilt invoeren, moet je dat ook doen bij verkiezingen, ook bij de EP, en als de opkomst dan lager is, gewoon concluderen dat er geen belangstelling is onder de bevolking voor het lidmaatschap van de EU, en er uit stappen. Niet meten met twee maten! Gewoon eerlijk spel spelen. Je bent toch geen Halbe Zijlstra?

Profiel  

Bericht nummer:#259  BerichtGeplaatst: za feb 17, 2018 6:11 pm 
lid

Wisp schreef:
Een opkomstgrens is nou juist heel ondemocraties, omdat dan een minderheid z'n mening kan opdringen door weg te blijven.

Als de minderheid wegblijft bepaalt de meerderheid die wel komt opdagen toch toch?

Profiel  

Bericht nummer:#260  BerichtGeplaatst: za feb 17, 2018 8:10 pm 
lid

Raya schreef:
Hume schreef:
baedeker schreef:
Geen democratie? Goh.

Onzin en onzin.

Je kunt je aan een uitslag conformeren of je kunt dat niet doen. Dat gaat op zowel bij een raadgevend referendum als een bindend referendum. Er worden bijvoorbeeld tal van meerderheidsmoties niet uitgevoerd door het kabinet. Zelfs verplichte antwoorden op Kamervragen blijven weg. Informatie wordt te laat, niet geheel of geheel niet gedeeld of is opzettelijk onjuist. Als een kabinet het wil, zal het altijd een loopje nemen met de wet als een vraag of uitslag hen niet bevalt.

50% is absoluut arbitrair. Als je dat wilt invoeren, moet je dat ook doen bij verkiezingen, ook bij de EP, en als de opkomst dan lager is, gewoon concluderen dat er geen belangstelling is onder de bevolking voor het lidmaatschap van de EU, en er uit stappen. Niet meten met twee maten! Gewoon eerlijk spel spelen. Je bent toch geen Halbe Zijlstra?

De huidige volksraadgeving is een legislatief gedrocht. Zie in dit verband de gebeurtenissen na het op 6 april 2016 gehouden volksraadpleging. Veel leden van de Staten-Generaal zagen zich voor een onmogelijke keuze: zij moesten hetzij het negatief advies overnemen en stemmen tegen hun eigen overtuiging in, hetzij het advies naast zich neerleggen en beschuldigd te worden antidemocratisch te zijn.
Voor zover referenda wenselijk zijn, dienen deze bindend te zijn. Tegelijkertijd mogen zij geen afbreuk doen aan de representatieve democratie, daar dit stelsel beter voorziet in de vertegenwoordiging van minderheidsgroepen dan een directe democratie.

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'"
- Isaac Asimov

"Aan de omgang met marginale figuren valt de toestand van de rechtsstaat af te meten."
- Beatrice de Graaf

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 356 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 18  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]