Enzo501 schreef:
Baedeker zit quotes uit bronvermeldingen aan te passen, meer valt er niet van te maken, maar gelukkig komt vriendje HvR te hulp met een inhoudsloze terechtwijzing.
Nou zit Baedeker vaak te klooien met links en bronvermeldingen
Maar in dit geval heeft hij de quotes echt alleen maar rood gemaakt
Zonder er ook maar iets aan de bron te veranderen.
Dat hij er vervolgens ruim eronder zijn eigen interpretatie aan toevoegt is echt zijn goed recht.
En over de bron gesproken.
De bron die jij nu aanhaalt over wat Ramautasing zou hebben gezegd is een losse zin uit een heel gesprek/interview waar jij "een opmerking" van maakt.
Als je zou proberen het hele interview een beetje onbevooroordeeld te volgen, dan zou je merken dat het een beetje warrig gesprek is waar de interviewer hem in de racistische hoek probeert te duwen en hij er onhandig op reageert.
En de voorbeelden die hij geeft gaan niet over <mensen van verschillend ras> maar over <mensen uit verschillende landen>
Ik kan me best voorstellen dat sommige mensen daar een racistische reuk van vinden uitgaan, maar wat ik niet ok vind is dat de zin als losse opmerking wordt weer gegeven en er ook nog een heel kleine verandering in wordt aangebracht en dan er een hele poeha over wordt gemaakt.
ps://brandpuntplus.kro-ncrv.nl/brandpun ... autarsing/Mijn bescheiden mening over de gewraakte uitspraak is als volgt
Als je alle Friezen en alle Groningers een IQ test zou afnemen en je zou de uitkomsten uit middelen, dan zou je hoogstwaarschijnlijk een verschil zien. Als je dan vervolgens zou zeggen dat het wetenschappelijk bewezen is dat de Groningers een hoger of lager IQ hebben,
dan zou ik dat eerder als ranzige prietpraat zien dan als racisme
Het gaat om het rijtje 'incidenten'. Het valt gewoon op dat je bij de PVV nooit zo'n rijtje hebt kunnen maken en dat is de minister opgevallen.