Het is nu wo nov 21, 2018 1:30 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
Bericht nummer:#121  BerichtGeplaatst: vr okt 05, 2018 10:32 pm 
lid

Deze actie was in april. Enig idee waarom dat deze week in het nieuws werd gebracht?

Profiel  

Bericht nummer:#122  BerichtGeplaatst: vr okt 05, 2018 10:47 pm 
lid

baedeker schreef:
Deze actie was in april. Enig idee waarom dat deze week in het nieuws werd gebracht?

Dat is een legitieme vraag. Ik hoorde dat dat te maken zou hebben met het onderzoek dat nog niet helemaal afgerond zou zijn. Of dit de werkelijke reden en enige oorzaak is is de vraag. Verder heb ik er geen moeite mee dat deze zaak in de openbaarheid is gebracht.

Profiel  

Bericht nummer:#123  BerichtGeplaatst: vr okt 05, 2018 10:50 pm 
lid

En waarom hebben de Russen het sindsdien ook stilgehouden en zijn ze niet meteen gaan roeptoeteren? Die hoopten zeker dat deze afgang stilgehouden zou worden.

Profiel  

Bericht nummer:#124  BerichtGeplaatst: vr okt 05, 2018 10:50 pm 
lid

En waarom hebben de Russen het sindsdien ook stilgehouden en zijn ze niet meteen gaan roeptoeteren?

Profiel  

Bericht nummer:#125  BerichtGeplaatst: vr okt 05, 2018 10:53 pm 
lid

Ik denk dat geheime diensten enerzijds heel adequaat kunnen reageren maar ook onderdeel zijn van de logge bureaucratische systemen waarin rechtstaten leven. Helemaal als je samenwerkt met meerdere logge bureaucratien. Ik denk dat zowel wij als de UK en de US het nodig vonden aan de Russen duidelijk te maken dat hun cyber gedoe op in principe politiek neutrale onderzoeken als WADA, MH17 of OPCW echt moet stoppen, maar dat er heel veel plasjes moesten worden gepleegd voordat het naar buiten gebracht kon worden. Ik denk dat gisteren iedereen uitgeplast was en het daarom toen naar buiten werd gebracht.

Neoliberalisme nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#126  BerichtGeplaatst: za okt 06, 2018 4:19 am 
lid

kwaaisteniet schreef:
baedeker schreef:

Dat is een legitieme vraag. Ik hoorde dat dat te maken zou hebben met het onderzoek dat nog niet helemaal afgerond zou zijn. Of dit de werkelijke reden en enige oorzaak is is de vraag. Verder heb ik er geen moeite mee dat deze zaak in de openbaarheid is gebracht.

Welk onderzoek?
Er was geen onderzoek naar strafbare feiten e.d.
Ze zijn op heterdaad betrapt en direct uitgezet, in april al en daarmee was de zaak blijkbaar afgedaan.

Waarom is er toen geen rel geschopt door Rusland, als Nederland nog niets of onvoldoende tegen deze vier Russen had? Vergeet niet dat toen ook het verspreiden van 'nepnieuws' door de Russen, en het beinvloeden van verkiezingen door de Russen hoog speelde. Dan had de uitzetting van vier Russen voor spionage, (met voldoende bewijs om ze uit te kunnen zetten), een forse bijdrage kunnen leveren in de verbale oorlog die op dat moment speelde. Een half jaar wachten diende geen enkel doel.

Profiel  

Bericht nummer:#127  BerichtGeplaatst: za okt 06, 2018 8:38 am 
lid

Lancelot schreef:
Zo is het maar net Enzo. Natuurlijk heeft de MIVD (en onze overheid) een bedoeling met deze openbaring. De feiten die zijn getoond zijn voor iedereen verifieerbaar. Het is moeilijk te ontkennen dat de MIVD 4 Russische diplomatieke paspoorten heeft laten zien waar de paspoortnummers heel toevallig opliepen van ****554 naar ***555 etc. Elke journalist in de wereld kan de echtheid hiervan nagaan. Ik heb Gestopt (sterkte trouwens, je zult het niet makkelijk hebben deze dagen, zorg jij er ook voor dat je je bonnetjes goed bewaart?), nog niet gehoord dat dit heel normaal is voor Russische toeristen.
Over die bonetjes, de GRU vertrouwt haar eigen agenten niet? De omgekeerde wereld, spionnen die met bonnetjes op zak lopen om hun onkosten vergoed te krijgen en Europarlementariers die ze niet wil laten. :luidlachen:

Profiel  

Bericht nummer:#128  BerichtGeplaatst: ma okt 08, 2018 6:32 pm 
lid

Ah ha, nu heeft de Russische minister van buitenlandse zaken opheldering verschaft. De spionage was een misverstand en een routine klus. Hij zal het bedoelen als geruststelling. Deze uitwerking heeft het bij mij echter totaal niet. De russische autoriteiten hebben dus als kennelijke optie dat dit soort spionage aktiviteiten gewoon normale routine zijn en bovendien als ze uitkomen een misverstand worden genoemd. Het toont overduidelijk hoe het Russische regime in elkaar zit.

Profiel  

Bericht nummer:#129  BerichtGeplaatst: ma okt 08, 2018 10:08 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Ah ha, nu heeft de Russische minister van buitenlandse zaken opheldering verschaft. De spionage was een misverstand en een routine klus. Hij zal het bedoelen als geruststelling. Deze uitwerking heeft het bij mij echter totaal niet. De russische autoriteiten hebben dus als kennelijke optie dat dit soort spionage aktiviteiten gewoon normale routine zijn en bovendien als ze uitkomen een misverstand worden genoemd. Het toont overduidelijk hoe het Russische regime in elkaar zit.

Ik maak mij geen enkele illusie.
Het is gebruik bij de meeste landen.
Zelfs Nederland spioneert in buitenlanden. Nederland bespioneert zelfs het eigen volk. Er is onlangs nog een wet aangenomen waarbij Nederland officieel in eigen land mag spioneren, slepen van data in buurten, wijken en steden, waar bij en passant instellingen als OPCW worden meegenomen...

Profiel  

Bericht nummer:#130  BerichtGeplaatst: ma okt 08, 2018 11:08 pm 
lid

Wat wel opviel was dat Lavrov niet verhaalde dat de vier hack-spionnen eigenlijk toeristen waren die het schitterende Vredepaleis in Den Haag gingen bezoeken, maar daar niet zijn aangekomen omdat het weer te wisselvallig was. Vreemd.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]