Het is nu vr nov 22, 2019 9:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2018 3:07 pm 
lid

Rightnow schreef:
HvR schreef:
Rightnow schreef:
Inderdaad moet het leefbaar zijn voor inwoners en die hebben hun mening gegeven middels de verkiezingen. Niet getreurd, want het is, was en blijft een touristische trekpleister. Belangrijk wel om duidelijk te maken voor toeristen dat het werkelijk "Holland" (Nederland) vlak om Amsterdam ligt, zich uitstrekkend tot de vlakbij gelegen grenzen van Duistland en Belgie. Weliswaar zonder de drugs en prostitutie waardoor buitenlanders "Amsterdam" zo interessant vonden (bepaalde zakenlieden uit bepaalde landen, in mijn ervaring).

Ben je in Amsterdam geweest dan heb je de smaak te pakken gekregen van het miniscule landje aan de Noordzee en vanaf Schiphol of Weeze (De.) ben je in een mum van tijd overal in dit land zoals bij voorbeeld in Leeuwarden, Europese culturele hoofdstad van 2018 !!!!

Inderdaad !

Ook een goede reden om Lelystad Airport zsm te openen: lekker rustig voor A'dam en uitstekend voor de ontsluiting van de rest van NL.

Vliegveld Oostvaardersplassen ware nog beter. Dan kan het dieren martelen daar stoppen en de paarden en koeien kunnen onder normaal beheer hier en elders in Europa hun plaats vinden.

Dat laatste kan sowieso vandaag besloten worden, daar is geen vliegveld voor nodig. :wink:

Profiel  

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2018 3:12 pm 
lid

De Oostvaardersplassen en het Markermeer bewijzen wel dat er ruimte genoeg is in ons land, zoals Amsterdam bewijst dat velen op dat ene bijzondere plekje willen wonen en vakantie vieren.

Profiel  

Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2018 3:13 pm 
lid

Rightnow schreef:
HvR schreef:
Rightnow schreef:
Inderdaad moet het leefbaar zijn voor inwoners en die hebben hun mening gegeven middels de verkiezingen. Niet getreurd, want het is, was en blijft een touristische trekpleister. Belangrijk wel om duidelijk te maken voor toeristen dat het werkelijk "Holland" (Nederland) vlak om Amsterdam ligt, zich uitstrekkend tot de vlakbij gelegen grenzen van Duistland en Belgie. Weliswaar zonder de drugs en prostitutie waardoor buitenlanders "Amsterdam" zo interessant vonden (bepaalde zakenlieden uit bepaalde landen, in mijn ervaring).

Ben je in Amsterdam geweest dan heb je de smaak te pakken gekregen van het miniscule landje aan de Noordzee en vanaf Schiphol of Weeze (De.) ben je in een mum van tijd overal in dit land zoals bij voorbeeld in Leeuwarden, Europese culturele hoofdstad van 2018 !!!!

Inderdaad !

Ook een goede reden om Lelystad Airport zsm te openen: lekker rustig voor A'dam en uitstekend voor de ontsluiting van de rest van NL.

Vliegveld Oostvaardersplassen ware nog beter. Dan kan het dieren martelen daar stoppen en de paarden en koeien kunnen onder normaal beheer hier en elders in Europa hun plaats vinden. Hoe dan ook, het is niet "extreem" als Groen Links of wie dan ook enige beslissingen neemt, als overheid, om iets te reguleren.

Ik begrijp ook dat een overheid, en burgers die de overheid daartoe aanzetten, vaak te veel willen reguleren waar niets of een bescheiden kader voldoende is. Zo is vrijhandel prachtig maar het is ingekaderd door eigendomsrecht en belastingheffingen voor helaas noodzakelijke dingen. Al doet de overheid te veel, alleen anarchisten en libertariers dromen van "geen overheid" maar in werkelijkheid zou dan de sterkste maffia de samenleving overnemen.

Politici hebben 20 jaar het probleem Schiphol laten liggen en voor zich uit geschoven.
Een vliegveld in zee voor de kust van Zandvoort ,had al lang klaar kunnen zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2018 4:58 pm 
lid

Hume schreef:
Rightnow schreef:
HvR schreef:

Inderdaad !

Vliegveld Oostvaardersplassen ware nog beter. Dan kan het dieren martelen daar stoppen en de paarden en koeien kunnen onder normaal beheer hier en elders in Europa hun plaats vinden. Hoe dan ook, het is niet "extreem" als Groen Links of wie dan ook enige beslissingen neemt, als overheid, om iets te reguleren.

Ik begrijp ook dat een overheid, en burgers die de overheid daartoe aanzetten, vaak te veel willen reguleren waar niets of een bescheiden kader voldoende is. Zo is vrijhandel prachtig maar het is ingekaderd door eigendomsrecht en belastingheffingen voor helaas noodzakelijke dingen. Al doet de overheid te veel, alleen anarchisten en libertariers dromen van "geen overheid" maar in werkelijkheid zou dan de sterkste maffia de samenleving overnemen.

Politici hebben 20 jaar het probleem Schiphol laten liggen en voor zich uit geschoven.
Een vliegveld in zee voor de kust van Zandvoort ,had al lang klaar kunnen zijn.

Misschien. Maar dat is het niet dus dat gezever over wat allemaal had kunnen zijn, is vrij zinloos.

Over naar Plan B en next !

Profiel  

Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2018 5:36 pm 
lid

ejpd schreef:
https://www.volkskrant.nl/opinie/opinie ... ~a4586868/

Ik had al een tijdje de standpunten van GL niet meer bestudeerd, maar naar aanleiding van dit artikel ben ik die van GL Amsterdam weer eens gaan doorlezen. En ik ben flink geschrokken!

We gaan een gemeentelijk warmtebedrijf oprichten, heel veel zonnepanelen en windmolens. Huur betalen hoeft niet want je wordt je woning sowieso niet uitgezet - dat mag niet meer van meneer Groot Wassink.
Bij "grip op tourisme" weet ik niet of ik ervan moet lachen of huilen. We zien het wel wanneer ze het Rijksmuseum buiten de Ring gaan takelen. Binnenstad autovrij, want we zullen allemaal weten dat het Politburo de baas is in de publieke ruimte!

Stelling: Groen Links Amsterdam is extreem links.

Stelling: ejpd is extreem rechts. Daar is wat mij betreft alles mee gezegd.

Profiel  

Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2018 5:41 pm 
lid

portman schreef:
ejpd schreef:
https://www.volkskrant.nl/opinie/opinie ... ~a4586868/

Ik had al een tijdje de standpunten van GL niet meer bestudeerd, maar naar aanleiding van dit artikel ben ik die van GL Amsterdam weer eens gaan doorlezen. En ik ben flink geschrokken!

We gaan een gemeentelijk warmtebedrijf oprichten, heel veel zonnepanelen en windmolens. Huur betalen hoeft niet want je wordt je woning sowieso niet uitgezet - dat mag niet meer van meneer Groot Wassink.
Bij "grip op tourisme" weet ik niet of ik ervan moet lachen of huilen. We zien het wel wanneer ze het Rijksmuseum buiten de Ring gaan takelen. Binnenstad autovrij, want we zullen allemaal weten dat het Politburo de baas is in de publieke ruimte!

Stelling: Groen Links Amsterdam is extreem links.

Stelling: ejpd is extreem rechts. Daar is wat mij betreft alles mee gezegd.

Je kan vast van alles zeggen van ejpd, maar toch niet dat we hier met een extreem-rechtse persoon vandoen hebben.

Jij moest eens ophouden met constant op de persoon te spelen hier en je wat beter inlezen. :foei2:

Profiel  

Bericht nummer:#27  BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2018 6:06 pm 
lid

Uiteraard is het etiket "extreem links" logisch, vanzelfsprekend en terecht
Terwijl het etiket "extreem rechts' vanzelfsprekend onterecht en vals is :P

Profiel  

Bericht nummer:#28  BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2018 6:22 pm 
lid

Wisp schreef:
Uiteraard is het etiket "extreem links" logisch, vanzelfsprekend en terecht
Terwijl het etiket "extreem rechts' vanzelfsprekend onterecht en vals is :P

Waarom dat van Groenlinks gesteld wordt, wordt uitgelegd met bron.

Het plakkaat extreem-rechts iemand aanwrijven zonder dat dat ergens op gestoeld is, is relzoeken en vals geblaat.

Laatst bijgewerkt door HvR op ma apr 02, 2018 6:23 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#29  BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2018 6:22 pm 
lid

Allebei kloppen ze niet. Links en Rechts zijn achterhaalde begrippen.

Je hebt sociale mensen en asociale mensen.

Profiel  

Bericht nummer:#30  BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2018 6:25 pm 
lid

Raya schreef:

Ik weet niet of dat waar is voor een club die zichzelf nota bene Groenlinks noemt....

Profiel  

Bericht nummer:#31  BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2018 6:29 pm 
lid

Raya schreef:

Het is anders we heel erg duidelijk wat ermee bedoeld wordt en daar zou niets op tegen moeten zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#32  BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2018 7:11 pm 
lid

HvR schreef:
Raya schreef:

Ik weet niet of dat waar is voor een club die zichzelf nota bene Groenlinks noemt....

VVD'ers noemen zich ook nog liberaal en D66 nog democraten. Klopt ook niets meer van. Achterhaalde begrippen voor die partijen.

Profiel  

Bericht nummer:#33  BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2018 7:17 pm 
lid

portman schreef:
Raya schreef:

Het is anders we heel erg duidelijk wat ermee bedoeld wordt en daar zou niets op tegen moeten zijn.

Links en Rechts is helemaal niet duidelijk meer.

'Links' roept dat 'rechtse' partijen 'linkse' standpunten hebben gekaapt, en andersom.

Is de PVV nu links of rechts?
Is D66 nu links of rechts?
Is de VVD nu links of rechts? (denk ook aan de afgelopen verkiezingscampagne).

De meeste partijen omarmen in verkiezingstijd het populisme, roepen en beloven wat mensen horen willen en proberen elkaar daarmee de loef af te steken. En dan maakt het ze niet uit of iets 'links' of 'rechts'. Zodra de stembussen zijn gesloten vergeten ze alles en gaan gewoon verder waar ze gebleven waren. Meestal in een achterkamertje plannen bekokstoven die vrijwel geen enkele burger wil, zoals het laten werken onder het minimumloon van gehandicapten en afschaffen van hun pensioensopbouw.

Profiel  

Bericht nummer:#34  BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2018 9:13 pm 
lid

Raya schreef:
portman schreef:
Raya schreef:

'Links' roept dat 'rechtse' partijen 'linkse' standpunten hebben gekaapt, en andersom.

De meeste partijen omarmen in verkiezingstijd het populisme, roepen en beloven wat mensen horen willen en proberen elkaar daarmee de loef af te steken. En dan maakt het ze niet uit of iets 'links' of 'rechts'. Zodra de stembussen zijn gesloten vergeten ze alles en gaan gewoon verder waar ze gebleven waren. Meestal in een achterkamertje plannen bekokstoven die vrijwel geen enkele burger wil, zoals het laten werken onder het minimumloon van gehandicapten en afschaffen van hun pensioensopbouw.

Ik snap niet dat jij niet zelf kan bepalen of een politicus of een partij links of rechts is, wat ze zelf ook mogen beweren.

Laatst bijgewerkt door portman op ma apr 02, 2018 9:15 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#35  BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2018 9:15 pm 
lid

Biertje schreef:
ejpd schreef:
Ik erger me aan het geloof in maakbaarheid. GL A'dam wil hoogstpersoonlijk de stad herontwerpen. Je hoeft geen hardnekkige libertarier als ik te zijn om te geloven dat er ook weleens iets spontaan goed gaat als politici zich er niet mee bemoeien.

En Amsterdam is van niemand in het bijzonder. Maar als ik er een huis koop is het huis van mij, en als iemand een pand koopt en er graag een hotel mee wil beginnen dan is dat pand van die persoon.

Toeristenbelasting en een maximum op hotelvergunningen zijn afgrijselijke dictatoriale dwangmiddelen.
Maar dat betekent dat als ik een pand naast het jouwe koop ik dus ook een kerncentrale mag neerzetten of een wietkwekerij, immers weg met al die dwangmiddelen.

Het non-aggressieprincipe houdt nogal wat in, en onder andere dat het niet toegestaan is om schade aan andermans eigendom te veroorzaken.

Profiel  

Bericht nummer:#36  BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2018 9:26 pm 
lid

portman schreef:
Raya schreef:
portman schreef:

Ik snap niet dat jij niet zelf kan bepalen of een politicus of een partij links of rechts is, wat ze zelf ook mogen beweren.

Ik ken geen enkele partij die uitsluitend linkse of uitsluitend rechtse standpunten heeft. Zeker niet in verkiezingstijd. Jij wel?

Profiel  

Bericht nummer:#37  BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2018 9:39 pm 
lid

Raya schreef:
portman schreef:
Raya schreef:

Ik ken geen enkele partij die uitsluitend linkse of uitsluitend rechtse standpunten heeft. Zeker niet in verkiezingstijd. Jij wel?

Nee. Maar daar gaat 't helemaal niet over. Bovendien: Wie bepaalt wat sociaal of asociaal is?
Ik noem één buitenlands voorbeeldje: De wat mij betreft asociale of rechtse omslag van de Deense sociaal democraten die nu ook echte vluchtelingen de toegang tot hun geliefde Denemarken willen ontzeggen. Voordeel: Ze stijgen nu in de peilingen. Nadeel: De partij is totaal ongeloofwaardig geworden.

Profiel  

Bericht nummer:#38  BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2018 9:50 pm 
lid

portman schreef:
Raya schreef:
portman schreef:

Nee. Maar daar gaat 't helemaal niet over. Bovendien: Wie bepaalt wat sociaal of asociaal is?
Ik noem één buitenlands voorbeeldje: De wat mij betreft asociale of rechtse omslag van de Deense sociaal democraten die nu ook echte vluchtelingen de toegang tot hun geliefde Denemarken willen ontzeggen. Voordeel: Ze stijgen nu in de peilingen. Nadeel: De partij is totaal ongeloofwaardig geworden.

Tuurlijk gaat het daar wel over. Net als bij jouw vraag wie bepaalt wat sociaal of asociaal is, is de vraag wie bepaalt welke partij links is en welke rechts. Sterker nog, je moet dan eerst bepalen wat links is en wat rechts. En op basis van welke standpunten bepaal je links of rechts van een partij, welk gewicht wordt daaraan toegekend, etc.

Het afnemen van pensioenrechten en onder het minimumloon laten werken van gehandicapten vind ik asociaal. Het laten werken van mensen met bijstand voor de bijstand bij bijv. PostNL, vind ik asociaal. Als er werk is bij PostNL geef ze dan die baan tegen het normale CAO-loon inclusief pensioenopbouw.
Het verkopen van sociale huurwoningen terwijl er een gigantisch tekort is, vind ik asociaal.

Profiel  

Bericht nummer:#39  BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2018 10:03 pm 
lid

Raya schreef:
portman schreef:
Raya schreef:

Tuurlijk gaat het daar wel over. Net als bij jouw vraag wie bepaalt wat sociaal of asociaal is, is de vraag wie bepaalt welke partij links is en welke rechts. Sterker nog, je moet dan eerst bepalen wat links is en wat rechts. En op basis van welke standpunten bepaal je links of rechts van een partij, welk gewicht wordt daaraan toegekend, etc.

Het afnemen van pensioenrechten en onder het minimumloon laten werken van gehandicapten vind ik asociaal. Het laten werken van mensen met bijstand voor de bijstand bij bijv. PostNL, vind ik asociaal. Als er werk is bij PostNL geef ze dan die baan tegen het normale CAO-loon inclusief pensioenopbouw.
Het verkopen van sociale huurwoningen terwijl er een gigantisch tekort is, vind ik asociaal.

Ja. En dat is nou precies wat ik ook beweer. Men kan zelf wel bepalen wat links of rechts is, oftewel sociaal of asociaal.

Profiel  

Bericht nummer:#40  BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2018 10:19 pm 
lid

portman schreef:
Men kan zelf wel bepalen wat links of rechts is, oftewel sociaal of asociaal.

Ik denk dat ik onderstaande wel kan opvoeren als voorbeeld van asociaal links beleid:
https://nos.nl/artikel/2187154-belastin ... -stop.html

Wat ook asociaal is is politici die, in de positie om andermans geld uit te geven, megalomane trekken gaan vertonen die schade aanrichten voor belastingbetalers. "Amsterdam wordt een aardgasvrije stad in 2030. Een gemeentelijk warmtebedrijf wordt opgericht om deze omslag mee te helpen maken." :cry: :cry:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]