HvR schreef:
Ik weet niet wat we ermee opschieten want een andere coalitie lijkt niet of nauwelijks voorhanden,
maar het is inderdaad droevig om vast te moeten stellen dat deze groep er zo weinig van bakt en zoveel afbreuk doet aan het vertrouwen in politici.
Deze mensen lijken vooral erg druk met het zeker stellen van toekomstige baantjes bij de grote internationals.
Voor mij persoonlijk worstel ik hiermee sinds Rutte I, waar van alles beloofd werd omtrent hypotheekrenteaftrek en geen extra geld naar Brussel / Griekenland.
Sindsdien vertrouw ik de VVD niet meer en ben ik 'politiek dakloos'.... Treurig dat het sindsdien alleen maar erger is geworden.
De wijze waarop het referendum de nek wordt omgedraaid en hoe er een sleepwet wordt ingevoerd terwijl er zoveel info voorhanden is,
het helpt allemaal niet.
Er is geen extra geld naar Griekenland gegaan. Wat er toen is afgesproken was dat de rente die Nederland ontvangt op leningen aan Griekenland minder hoog zou worden. Nederland maakt tot op heden winst op de steunverlening aan Griekenland en die winst is minder geworden. Dat wordt er bedoeld als men zegt dat er extra geld naar Griekenland gaat, dat we minder op Griekenland verdienen dan eerst gedacht. Maar we verdienen er nog steeds op.
Verder was het hypotheekstandpunt van de VVD niet houdbaar. De subsidie van woningbezit was nuttig in de jaren zestig en zeventig, maar niet meer van de tijd vandaag de dag. Terecht dat de VVD de omslag daarin heeft gemaakt.
Verder leidt Rutte het land al geruime tijd, inmiddels meer dan 10 jaar. Het klinkt dan ietwat koddig als je beweert dat hij alleen maar bezig is om een baan bij een multinational veilig te stellen. Zelf zou ik het toejuichen als dit Rutte's laatste rit is. Niet omdat ik hem niet meer goed vindt, maar wel omdat ik denk dat verfrissing aan de top goed is. Het schrikbeeld van Lubbers die maar niet afstand kon doen van de macht doemt dan op. En dan gun ik Rutte van harte een leuke baan na zijn politieke carrière.
Tevens is de VVD is nooit een partij geweest dat pro-referendum was (herinner je de nacht van Wiegel nog?). Wat je de VVD kunt verwijten is dat ze akkoord zijn gegaan met het rechtsstatelijke monstrum van een raadgevend referendum. Vlees noch vis. Dat je de VVD, die niets heeft met referenda, verwijt af te willen van het referendum, is raar.
Tenslotte is de VVD een partij die de veiligheid van ons land belangrijk vindt. Dat ze daarom akkoord is gegaan met wetgeving die de veranderde technologische omstandigheden daarin incorporeert is alleen maar goed.
Volgens mij is de VVD gewoon nooit echt jouw partij geweest HvR, ben je altijd al wees geweest. De VVD voert namelijk gewoon het beleid dat ze ook al voerde onder Wiegel of Bolkestein.