Het is nu wo jul 18, 2018 2:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 273 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#161  BerichtGeplaatst: do mei 10, 2018 1:24 pm 
lid

Het is volgens mij niet in de msm geweest. Maar verrassen doet het mij niet. Een voorvarende EU-aanpak is er nog steeds niet. Het zijn nog steeds ongehoorzame landen die de migratietrek tegen houden.

Profiel  

Bericht nummer:#162  BerichtGeplaatst: do mei 10, 2018 7:34 pm 
lid

Lancelot schreef:
Raya schreef:
Lancelot schreef:

Klopt, dat is niet wat ik bedoel. Je hoeft geen bezit te hebben om het toch heel goed vooe elkaar ge hebben. Wees gewoon iets minder materialistisch ingesteld Raya.

De overheid zijn wij zelf. Althans dat hoort zo te zijn. Wijzelf horen -als overheid- de voorwaarden te scheppen om zo zelfstandig mogelijk in welvaart en welzijn te kunnen leven. Ik heb al eerder een beperkt lijstje geplaatst van wat 'we' als Nederland allemaal willen, zoals de grootste luchthaven zijn, de grootste vleesexporteur, de grootste landbouwexporteur, etc, zo veel en zo groot, dat er voor mensen en welzijn nauwelijks tot geen ruimte meer is. En daar moeten we samen -als overheid- wat aan doen. We samen wel degelijk de plicht om de belangen van een ieder te behartigen. Zonder onszelf als overheid, als allemaal losse individuen als los zand, lukt dat niet. Trouwens, we zijn niet voor niets een kuddedier.

Wij zijn niet de overheid en behoren wij ook niet te zijn. De overheid is een groepje mensen die de spelregels waarin we leven bepalen en dat groepje moet jou en mij zoveel mogelijk met rust laten zodat jij kunt ontplooien zoals jij dat wil.
En mensen kan dwingen om veel meer te lenen dan nodig want anders heb je geen huis. En natuurlijk moet de rente kunstmatig laag blijven want anders stopt de muziek. Uizuigers moet je dus te vriend houden.

https://www.rtlz.nl/opinie/column/hans- ... ecreeerder

Profiel  

Bericht nummer:#163  BerichtGeplaatst: do mei 10, 2018 8:05 pm 
lid

Raya schreef:
Het is volgens mij niet in de msm geweest. Maar verrassen doet het mij niet. Een voorvarende EU-aanpak is er nog steeds niet. Het zijn nog steeds ongehoorzame landen die de migratietrek tegen houden.

Je hebt gelijk. Bizarre taferelen: EU Tells Italy ‘Priority is to Help Migrants’, Blasts ‘Deplorable’ Anti-Trafficking Crackdown
Kennelijk werkt de Italiaanse kustwacht samen met met Libische kustwacht om reddingen uit te voeren op zee.
Niet goed genoeg, zegt een smokkel-NGO schip, want terug brengen naar Libië vinden we niet veilig. En pikt de illegalen alsnog op.
In Italië volgt een impasse van 3 dagen wanneer de Italiaanse autoriteiten het schip de toegang weigeren.
Waarna een woordvoerder van de commissie Italië terecht wijst: "de prioriteit is om migranten te helpen".

Profiel  

Bericht nummer:#164  BerichtGeplaatst: ma mei 14, 2018 9:59 am 
lid

Volgens peil.nl een spannende race voor wie zich de meest onbetrouwbare politicus mag noemen:
Op de 3e plaats minister Wiebes. Die stond vorige maand nog op de vijftiende plaats.
Op de 2e plaats minister-president Rutte, met stip van plek negen.
Maar ook Rutte kan niet op tegen jokvrouw Ollongren, 1e plaats in de categorie onbetrouwbare politicus.

Is het niet eens tijd voor nieuwe mensen?

Profiel  

Bericht nummer:#165  BerichtGeplaatst: ma mei 14, 2018 10:08 am 
lid

baedeker schreef:
Volgens peil.nl een spannende race voor wie zich de meest onbetrouwbare politicus mag noemen:
Op de 3e plaats minister Wiebes. Die stond vorige maand nog op de vijftiende plaats.
Maar ook Rutte kan niet op tegen jokvrouw Ollongren, 1e plaats in de categorie onbetrouwbare politicus.

Dat kan zeker, in 2021 zijn er weer verkiezingen. :ok:

Profiel  

Bericht nummer:#166  BerichtGeplaatst: di mei 15, 2018 5:43 pm 
lid

Daar gaan we weer:
SP haalt uit naar kabinet wegens lekken 'goed nieuws'

De Tweede Kamer stoort zich al langer aan de praktijk van sommige ministers om plannen te lekken naar de pers, voordat de tweede kamer geïnformeerd wordt. Kamervoorzitter Khadija Arib sprak Rutte daar twee maanden geleden op aan. Ze sloot bij haar brief een lange lijst van voorbeelden in en noemde de gang van zaken "vanuit staatsrechtelijk oogpunt zeer ongewenst, zo niet onaanvaardbaar".

Het kabinet zou aan de slag gaan met de zorgen van de Kamer, beloofde Rutte. De premier verzekerde Arib dat hij "hecht aan de gepaste omgangsvormen in het verkeer tussen Uw Kamer en het kabinet". Uit de voorbeelden die Arib opsomde, maakte hij op dat het nodig was die weer eens "onder ieders aandacht te brengen".
En nu gebeurt het dus weer.
:leugens:

Maar gelukkig zit het parlement er nu bovenop. Ow acht:
Een debat over de nieuwe lekken kreeg geen steun van de coalitiepartijen VVD, CDA, D66 en CU. Zij vinden het voldoende als het kabinet nog een keer op de brief van Arib gewezen wordt.
:snooty:

Profiel  

Bericht nummer:#167  BerichtGeplaatst: di mei 15, 2018 6:01 pm 
lid

Wel fijn dat er extra geld beschikbaar komt voor onderwijs en veiligheid. Ik las ook dat consumenten steeds meer vertrouwen krijgen en geld uitgeven aan van alles en nog wat. Ik zeg hulde aan onze regering!

Profiel  

Bericht nummer:#168  BerichtGeplaatst: di mei 15, 2018 7:18 pm 
lid

Lancelot schreef:
Wel fijn dat er extra geld beschikbaar komt voor onderwijs en veiligheid. Ik las ook dat consumenten steeds meer vertrouwen krijgen en geld uitgeven aan van alles en nog wat. Ik zeg hulde aan onze regering!
Ik zie een tweedeling en het verder zakken van het geboortecijfer.

Profiel  

Bericht nummer:#169  BerichtGeplaatst: di mei 15, 2018 7:27 pm 
lid

baedeker schreef:
Daar gaan we weer:
SP haalt uit naar kabinet wegens lekken 'goed nieuws'

De Tweede Kamer stoort zich al langer aan de praktijk van sommige ministers om plannen te lekken naar de pers, voordat de tweede kamer geïnformeerd wordt. Kamervoorzitter Khadija Arib sprak Rutte daar twee maanden geleden op aan. Ze sloot bij haar brief een lange lijst van voorbeelden in en noemde de gang van zaken "vanuit staatsrechtelijk oogpunt zeer ongewenst, zo niet onaanvaardbaar".

Het kabinet zou aan de slag gaan met de zorgen van de Kamer, beloofde Rutte. De premier verzekerde Arib dat hij "hecht aan de gepaste omgangsvormen in het verkeer tussen Uw Kamer en het kabinet". Uit de voorbeelden die Arib opsomde, maakte hij op dat het nodig was die weer eens "onder ieders aandacht te brengen".
En nu gebeurt het dus weer.
:leugens:

Maar gelukkig zit het parlement er nu bovenop. Ow acht:
Een debat over de nieuwe lekken kreeg geen steun van de coalitiepartijen VVD, CDA, D66 en CU. Zij vinden het voldoende als het kabinet nog een keer op de brief van Arib gewezen wordt.
:snooty:

Rutte schijt op de democratie, de volksvertegenwoordigers en het volk.

Profiel  

Bericht nummer:#170  BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2018 7:52 am 
lid

Lancelot schreef:

Steeds meer geld voor onderwijs is ook niet echt de probleem oplosser. Er is al tig miljard in gestoken en de kwaliteit is er nou ook weer niet echt op vooruit gegaan in al die jaren.

Profiel  

Bericht nummer:#171  BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2018 9:31 am 
lid

Napoleon schreef:
Lancelot schreef:

Steeds meer geld voor onderwijs is ook niet echt de probleem oplosser. Er is al tig miljard in gestoken en de kwaliteit is er nou ook weer niet echt op vooruit gegaan in al die jaren.
Het onderwijs van nu zorg niet voor parate kennis, rekenen en taal. Dat ging 50 jaar geleden al fout.Ik heb geleerd hoe je een staartdeling moet maken maar dit krijgen al jaren niet meer

Profiel  

Bericht nummer:#172  BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2018 10:18 am 
lid

Lancelot schreef:

Ik denk dat Lancelot trots is op z'n grasveldje, en het niet erg vindt dat de tuinman zijn zilver steelt en zijn dochter lastig valt.

Profiel  

Bericht nummer:#173  BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2018 10:44 am 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:

ik gok op eind 2018

De EU moet geen associatieverdrag sluiten met een land dat passagiersvliegtuigen uit de lucht schiet

Profiel  

Bericht nummer:#174  BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2018 10:52 am 
lid

Gestopt schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:

ik gok op eind 2018

Me too

Profiel  

Bericht nummer:#175  BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2018 11:05 am 
lid

baedeker schreef:
Gestopt schreef:
Enzo501 schreef:

ik gok op eind 2018

Me too

Teflon Markie houdt de boel gewoon bij elkaar hoor, wellicht dat er nog links of rechts iemand opstapt, maar daar zal het bij blijven.

Profiel  

Bericht nummer:#176  BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2018 11:14 am 
lid

De teflon laag van Markie heeft wat schade opgelopen.

Profiel  

Bericht nummer:#177  BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2018 11:18 am 
lid

Raya schreef:

Ach ja, blijven hopen tegen beter weten in zou ik zeggen.

Profiel  

Bericht nummer:#178  BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2018 11:34 am 
lid

Enzo501 schreef:
Raya schreef:

Ach ja, blijven hopen tegen beter weten in zou ik zeggen.

We zullen het zien.

Markje heeft alweer de Kamer geschoffeerd. Hij heeft met de boze brief van Arib zijn smerige reet afgeveegd. Op een gegeven moment zal ook de Kamer in actie moeten komen, en dan met meer dan een boze brief. Ook in de Kamer neemt de onvrede steeds meer toe.

Profiel  

Bericht nummer:#179  BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2018 12:49 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Gestopt schreef:
ik gok op eind 2018
Me too
Teflon Markie houdt de boel gewoon bij elkaar hoor, wellicht dat er nog links of rechts iemand opstapt, maar daar zal het bij blijven.

Allemaal leugens.
Korpschef Akerboom: 'Dalende misdaadcijfers botsen met realiteit'
Allemaal puinhopen die een ander straks mag gaan opruimen.
Rekenkamer: ’Geldstromen Syrië schimmig’
Allemaal tijdverlies.
Maar een gouden tijd voor trollen, is het niet Enzo501?

Profiel  

Bericht nummer:#180  BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2018 12:57 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Me too

Allemaal leugens.
Korpschef Akerboom: 'Dalende misdaadcijfers botsen met realiteit'
Allemaal puinhopen die een ander straks mag gaan opruimen.
Rekenkamer: ’Geldstromen Syrië schimmig’
Allemaal tijdverlies.
Maar een gouden tijd voor trollen, is het niet Enzo501?

Nee hoor, is geen trollen, maar een constatering dat velen hier in een soort van moraalridderige tikje wereldvreemde bubble leven en een of andere revolutie prediken die er niet komt, en waar het overgrote deel van de Nederlands niet veel mee heeft Die vinden het allemaal wel best.

NOS Teletekst 106

CBS:het gaat goed,wel milieuzorgen

 Veel Nederlanders zijn tevreden.Maar
liefst 85,4 procent gaf zijn leven in
2017 een 7 of hoger.Daarmee zijn we het
gelukkigst van Europa,blijkt uit de
Monitor Brede Welvaart van het CBS.In
2016 stonden we nog op plek 13.

Het komt doordat onze welvaart hoog is,
soms heel hoog.Zo hebben meer mensen
een schooldiploma,heeft ruim 66 procent
van de bevolking werk,hebben velen een
bloeiend sociaal leven en groeit het
vertrouwen in mensen om ons heen.

Er is ook een kanttekening:over het
milieu bestaan zorgen,zegt het CBS.Onze
ecologische voetafdruk,alles wat we
verbruiken,is groot en neemt ook toe.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 273 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]