Het is nu wo nov 13, 2019 4:00 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 643 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 33  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#501  BerichtGeplaatst: za jul 06, 2019 10:14 am 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
In Angola zitten ze ook heel gezellig op de bank met de vrouw. "Dat dus" is kennelijk ook goed voor Enzo en het SCP. En daarom moeten we wegkijken wanneer ministers aan de lopende band liegen?
Je hebt wel eens slimmere dingen geschreven.
:drunk:
Je vergelijk Angola met Nederland? En jij wilt hier serieus genomen worden? :noo:

Hahaha jij sleept Angola erbij. Zie #461.

Je laatste argument: Dat ministers aan de lopende band liegen is niet erg, omdat Nederlanders gezellig op de bank zitten met hun vrouw.
Tsja, dat doen Angolezen ook.

Wel graag zuiver blijven discussieren en geen woorden verdraaien, jij begint vergelijkingen met Angola te maken, die op elk vlak zo onzinnig zijn, dat ik me afvraag of je blik niet zo erg vertroebeld is dat je nog wel serieus te nemen bent.
Ik heb nergens aangegeven dat het niet erg is dat mensen liegen, het voorbeeld over mensen die klagend helemaal leeglopen om dan snel te roepen dat ze 's avonds toch wel gezellig op de bank zitten haalde ik aan als illustratie van het type klaagcultuur dat op dit forum ook schering en inslag is. Althans dat hoop ik toch een beetje. :holy:
En ik geef meerdere malen aan dat het altijd beter kan, ook in Nederland. Ik heb zelfs voorbeelden aangedragen op welke manier.

Profiel  

Bericht nummer:#502  BerichtGeplaatst: za jul 06, 2019 11:14 am 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
Je vergelijk Angola met Nederland? En jij wilt hier serieus genomen worden? :noo:

Je laatste argument: Dat ministers aan de lopende band liegen is niet erg, omdat Nederlanders gezellig op de bank zitten met hun vrouw.
Wel graag zuiver blijven discussieren en geen woorden verdraaien, jij begint vergelijkingen met Angola te maken, die op elk vlak zo onzinnig zijn, dat ik me afvraag of je blik niet zo erg vertroebeld is dat je nog wel serieus te nemen bent. Ik heb nergens aangegeven dat het niet erg is dat mensen liegen, het voorbeeld over mensen die klagend helemaal leeglopen om dan snel te roepen dat ze 's avonds toch wel gezellig op de bank zitten haalde ik aan als illustratie van het type klaagcultuur dat op dit forum ook schering en inslag is. Althans dat hoop ik toch een beetje. :holy: En ik geef meerdere malen aan dat het altijd beter kan, ook in Nederland. Ik heb zelfs voorbeelden aangedragen op welke manier.
Hahaha. Het is Enzo die zegt dat Nederland beter is dan Angola. Zie #461. Zie #481.
En "het kan beter" ... dat is verdikemme wéér een Angola-argument ... net als eerder "maar ik zit wél gezellig op de bank met mijn vrouw", zie #475.
Kennelijk kunnen we wat Enzo zegt volgens zijn eigen criteria niet meer serieus nemen.
:noo:

Waarom reageer je trouwens op een ouder bericht en niet op #498? Moeite met het bijbenen?

Profiel  

Bericht nummer:#503  BerichtGeplaatst: za jul 06, 2019 11:19 am 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:

Wel graag zuiver blijven discussieren en geen woorden verdraaien, jij begint vergelijkingen met Angola te maken, die op elk vlak zo onzinnig zijn, dat ik me afvraag of je blik niet zo erg vertroebeld is dat je nog wel serieus te nemen bent. Ik heb nergens aangegeven dat het niet erg is dat mensen liegen, het voorbeeld over mensen die klagend helemaal leeglopen om dan snel te roepen dat ze 's avonds toch wel gezellig op de bank zitten haalde ik aan als illustratie van het type klaagcultuur dat op dit forum ook schering en inslag is. Althans dat hoop ik toch een beetje. :holy: En ik geef meerdere malen aan dat het altijd beter kan, ook in Nederland. Ik heb zelfs voorbeelden aangedragen op welke manier.
Hahaha. Het is Enzo die zegt dat Nederland beter is dan Angola. Zie #461. Zie #481.
En "het kan beter" ... dat is verdikemme wéér een Angola-argument ... net als eerder "maar ik zit wél gezellig op de bank met mijn vrouw", zie #475.
Kennelijk kunnen we wat Enzo zegt volgens zijn eigen criteria niet meer serieus nemen.

Waarom reageer je trouwens op een ouder bericht en niet op #498? Moeite met het bijbenen?

Je bent leuk aan het trollen.
Ik reageer op #498.
Ik zeg inderdaad dat het in Nederland beter is dan in Angola, jij suggereert dat het vergelijkbaar is.
En ja, het kan beter, zie voorbeelden eerder in dit draadje.
Misschien tijd voor een forumpauze, je lijkt de draad behoorlijk kwijt te raken.

Profiel  

Bericht nummer:#504  BerichtGeplaatst: za jul 06, 2019 11:20 am 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
Frankly schreef:
Zoals je weet is alles relatief. .......noem jij dan eens wat landen waar het mbt bovenstaande en in algemeen significant beter gesteld is dan in Nederland ?

Overigens, en eens dat het beter kan, maar bij de nederlandse ranking van besteedbaar inkomen moet je wel corrigeren met individuele overheidsuitgaven en pensioenen. Doe je dat dan staat Nederland op een heel behoorlijke 4e plek in de EU, net achter Zweden maar ruimschoots voor op Italie/Spanje.
https://economie.rabobank.com/publicati ... -besteden/
Baedeker maakte eerder in dit draadje een vergelijking tussen Nederland en Angola. Dit soort discussies zijn natuurlijk niet meer serieus te nemen.
Een simpel 'natuurlijk kan het beter' voldoet op dit malle eppie forum allang niet meer; Nederland is het armste, meest corrupte land ter wereld, en dat komt vooral door Rutte en het Vierde Rijk EU.

Hahaha. Het is Enzo die Angola erbij sleept. Zie #461. Zie #481.
En "het kan beter" ... dat is verdikemme wéér een Angola-argument ... net als eerder "maar ik zit wél gezellig op de bank met mijn vrouw".
Kennelijk kunnen we wat Enzo zegt niet meer serieus nemen.

Ok dat we het beter doen dan een hele rits arme niet-westerse landen als Angola is niet iets om tevreden over op de bank te gaan zitten.
Maar mijn vraag aan je staat nog open :
Zoals je weet is alles relatief; noem jij dan eens wat landen waar het mbt bovenstaande en in algemeen significant beter gesteld is dan in Nederland ?

Profiel  

Bericht nummer:#505  BerichtGeplaatst: za jul 06, 2019 11:39 am 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:

Wel graag zuiver blijven discussieren en geen woorden verdraaien, jij begint vergelijkingen met Angola te maken, die op elk vlak zo onzinnig zijn, dat ik me afvraag of je blik niet zo erg vertroebeld is dat je nog wel serieus te nemen bent.
Ik heb nergens aangegeven dat het niet erg is dat mensen liegen, het voorbeeld over mensen die klagend helemaal leeglopen om dan snel te roepen dat ze 's avonds toch wel gezellig op de bank zitten haalde ik aan als illustratie van het type klaagcultuur dat op dit forum ook schering en inslag is. Althans dat hoop ik toch een beetje. :holy:
En ik geef meerdere malen aan dat het altijd beter kan, ook in Nederland. Ik heb zelfs voorbeelden aangedragen op welke manier.

Het probleem met klagen over mensen die voortdurend klagen en deze mensen framen als zijnde onderdeel van een klaagcultuur, is dat je impliciet zegt dat deze mensen eigenlijk hun mond zouden moeten houden omdat het helemaal niet zo slecht is in Nederland. Het wekt de suggestie, dat mensen niet klagen omdat ze gelijk hebben, maar omdat klagen nu eenmaal een gebruik is, ook als het niet nodig of als het onterecht is.

Maar de mensen die -ondanks de statistieken dat we gemiddeld zo rijk zijn- toch hun normale rekeningen voor levensonderhoud nauwelijks of niet meer kunnen betalen, en zien dat een kleine groep er ondanks de crises er al jaar op jaar fors op vooruit gaat, klagen volkomen terecht! De macht is in handen van enkelen, en die gebruiken hun macht om mensen al 40 jaar op gelijk niveau te houden v.w.b. reeel inkomen, en er zelfs groepen op achteruit te laten gaan. Ondanks exorbitante winsten, waarover ook nog eens nauwelijks tot geen belasting wordt betaald.

En ook de mensen met nog wel een beetje gevoel in hun donder, die dat zien gebeuren en weinig of niet bij machte zijn direct in te grijpen, zelf iets te veranderen, klagen ook volkomen terecht, omdat een overheid hier wel KAN ingrijpen, maar het NIET DOET!

Er is helemaal geen sprake van een klaagcultuur. Er is sprake van een uitbuitcultuur. En daar wordt volkomen terecht over geklaagd!

Profiel  

Bericht nummer:#506  BerichtGeplaatst: za jul 06, 2019 11:58 am 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
Je bent leuk aan het trollen. Ik reageer op #498.

Nee. Je reageert nu op #502. En je reageerde straks op #481. Moeite met het bijbenen?

Enzo501 schreef:
Ik zeg inderdaad dat het in Nederland beter is dan in Angola, jij suggereert dat het vergelijkbaar is.
Misschien tijd voor een forumpauze, je lijkt de draad behoorlijk kwijt te raken.

Ik suggereer helemaal niks. Ik kijk naar de criteria die je aanvoert en constateer dat het nietszeggende dingen zijn die ook voor Angola gelden.
In Angola zitten ze ook 's avonds gezellig op de bank.

Profiel  

Bericht nummer:#507  BerichtGeplaatst: za jul 06, 2019 12:02 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Je bent leuk aan het trollen. Ik reageer op #498.

Nee. Je reageert nu op #502. En je reageerde straks op #481. Moeite met het bijbenen?

Enzo501 schreef:

Ik suggereer helemaal niks. Ik kijk naar de criteria die je aanvoert en constateer dat het nietszeggende dingen zijn die ook voor Angola gelden.
In Angola zitten ze ook 's avonds gezellig op de bank.

Haha nou zie ik het ja, niet dat het veel uitmaakt want jij blijft in elke bijdrage suggereren dat zaken in Nederland vergelijkbaar zijn met die in Angola. Kun je dat onderbouwen?

Profiel  

Bericht nummer:#508  BerichtGeplaatst: za jul 06, 2019 12:20 pm 
lid

Frankly schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
Onderbouwing van het feit dat Nederland een van de meest welvarende en meest veilige landen ter wereld is die steevast in de top 10 van minst corrupte landen staat? Dat weet je toch zelf ook wel?
Vertel eens. We hadden al vastgesteld dat het besteedbaar inkomen onder de bevolking al 40 jaar stil staat. Nederlanders bungelen in het gunstigste geval in de rangorde ergens tussen Italianen en Spanjaarden in.
En Nederland is niet veilig, want de cijfers worden gemanipuleerd: Grootschalig onderzoek laat zien hoe de politie criminaliteitscijfers kunstmatig laag houdt.
En je bron voor corruptie meet geen corruptie maar een perceptie van corruptie zoals opgetekend door een klein aantal rapporteurs. Hoe die tot een betrouwbare perceptie komen in een land waar ...
* zelfs de Algemene Rekenkamer voor 70% van de overheidsuitgaven niet kan controleren waaraan ze zijn besteed;
* regeerakkoorden in achterkamertjes samen met lobbyisten worden opgesteld;
* trots gepolderd wordt over een klimaatakkoord ad €1.000 miljard waarvan de stukken dan weer niet worden vrijgegeven;
* het personeel bij DE wetenschappelijke bron voor overheidsbeleid WODC conclusies vervalst en zich laat beïnvloeden door ambtenaren;
* de rechtsstaat op alle fronten faalt;
* de overheid een linkse staatsomroep in stand houdt die liegt en indoctrineert;
* er zich onder leiding van roerganger Rutte een heuse leugencultuur heeft genesteld in het parlement
... dat blijft natuurlijk een groot raadsel. De rapporteurs zijn ongetwijfeld een stelletje partijkartellers met een onkreukbaar gevoel voor hoe ze hun plaatsje in de banencarrousel warm kunnen houden. Maar het idee dat wat ze optekenen iets zegt over de echte corruptie is nihil. Ik hoop maar dat je nog echte bronnen hebt, anders gaan je beweringen, zoals wel vaker gebeurt, de prullenbak in.
Zoals je weet is alles relatief. .......noem jij dan eens wat landen waar het mbt bovenstaande en in algemeen significant beter gesteld is dan in Nederland ?

Ho wach effe. We hebben het in deze draad over de leugen die in Den Haag regeert. Je kunt in één oogopslag het groepje forummers zien dat tegenover de vele vele feitelijke voorbeelden in de ontkenning schiet. De laatste variant is de bewering van Enzo dat Nederland niet corrupt is, omdat de index van transparency international. Deze bron is inmiddels gediskwalificeerd: de index zegt niks over corruptie, maar geeft alleen een perceptie op basis van volledig ontoereikende informatie. Eens?

En nu vraag je me om landen waar Nederland slechter is dan de rest. Dat is toch een omkering van de bewijslast op de onderhanden bewering dat Nederland het beter of in ieder geval heel behoorlijk doet? Baedeker is niet zo goed in het accepteren van omkeringen. Baedeker is meer van het je eigen shit zelf onderbouwen. Maar baedeker heeft je in #485 al wel een lijstje gegeven waar je mee kunt beginnen. In hoeveel landen kan de rekenkamer nog geen 70% van de overheidsuitgaven controleren? In hoeveel landen worden regeerakkoorden in achterkamertjes samen met lobbyisten opgesteld? Enz. Veel succes! Enne ... Angola niet meetellen want dan wordt Enzo boos.

Maar wel even een vraagje hè. Kijkend naar mijn lijstje in #485, heb je dan het gevoel dat het best OK gaat met Nederland als andere landen dit ook doen?

Frankly schreef:
Overigens, en eens dat het beter kan, maar bij de nederlandse ranking van besteedbaar inkomen moet je wel corrigeren met individuele overheidsuitgaven en pensioenen. Doe je dat dan staat Nederland op een heel behoorlijke 4e plek in de EU, net achter Zweden maar ruimschoots voor op Italie/Spanje.
https://economie.rabobank.com/publicati ... -besteden/

Leuk om ons naast Zweden af te beelden. Dat zal in de dimensie "kosten" best wel eens kloppen. Maar de Rabo zal toch niet willen beweren dat de in dit land geleverde "voorzieningen" op Zweeds niveau zijn? Iets soortgelijks geldt voor pensioenen. Zeker hoge kosten, maar wat houden de Nederlanders er straks van over? Feit blijft dat Nederlanders maar een klein deel van het inkomen naar eigen inzicht kunnen besteden, en daar gaat het om bij het besteedbaar inkomen. Maar ook jammer dat de Rabo start bij het bruto inkomen, terwijl Nederland qua netto besteedbaar inkomen door de hoeven gaat. Overigens Frankly, klotst in die andere landen het geld bij het grootbedrijf en de overheid ook tegen de plinten? Want dat is een veel betere indicator voor wat de Nederlanders wél verdienen maar niet krijgen. Jij lacht je baas toch ook uit als hij je probeert uit te leggen hoe goed je het hebt (na 40 jaar stilstand), terwijl hijzelf met je collega de zakken vullen?

Profiel  

Bericht nummer:#509  BerichtGeplaatst: za jul 06, 2019 12:26 pm 
lid

Het antwoord op de berichtjes van Frankly duurde even en waar Baedeker wel graag trolt op de vraag waar het vergelijkingen met het buitenland betreft zien (mijn link naar de corruptie index) we nu een duikbeweging (omkering van de bewijslast :cry: ) en vooral: wederom geen antwoord.

Profiel  

Bericht nummer:#510  BerichtGeplaatst: za jul 06, 2019 12:29 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Haha nou zie ik het ja, niet dat het veel uitmaakt want jij blijft in elke bijdrage suggereren dat zaken in Nederland vergelijkbaar zijn met die in Angola. Kun je dat onderbouwen?
Je moet je biertje ook wegzetten als je baedeker beantwoordt. Als ik jou antwoorden lees beluister ik precies dezelfde niks aan de hand muziek die je ook in Angola zou kunnen horen. "Ik zit met mijn vrouw op de bank, heel gezellig ja ja" "Het zou beter kunnen".

Profiel  

Bericht nummer:#511  BerichtGeplaatst: za jul 06, 2019 12:34 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Het antwoord op de berichtjes van Frankly duurde even en waar Baedeker wel graag trolt op de vraag waar het vergelijkingen met het buitenland betreft zien (mijn link naar de corruptie index) we nu een duikbeweging (omkering van de bewijslast :cry: ) en vooral: wederom geen antwoord.

Geen duikbeweging. Enzo doet een bewering. Enzo (of wie er ook in de discussie opduikt) moet het bewijzen. Anders verdwijnt de bewering ...

Profiel  

Bericht nummer:#512  BerichtGeplaatst: za jul 06, 2019 12:42 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:

Geen duikbeweging. Enzo doet een bewering. Enzo (of wie er ook in de discussie opduikt) moet het bewijzen. Anders verdwijnt de bewering ...

Ik heb een link naar de corruptie index gegeven die aangeeft waar Nederland in de wereld geplaatst is op dat vlak. Dat jij dan een vergelijking maakt met Angola die een heel stuk lager staat en dan denkt aan te tonen dat de twee landen vergelijkbaar zijn is voor jouw rekening. Jouw 'bewijs' bestaat uit steevast hetzelfde lijstje met de gebruikelijke sneren. Nou vooruit, omdat je zo van lijstjes houdt: nog maar een linkje:

Profiel  

Bericht nummer:#513  BerichtGeplaatst: za jul 06, 2019 12:46 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
Ik heb een link naar de corruptie index gegeven die aangeeft waar Nederland in de wereld geplaatst is op dat vlak. Dat jij dan een vergelijking maakt met Angola die een heel stuk lager staat en dan denkt aan te tonen dat de twee landen vergelijkbaar zijn is voor jouw rekening. Jouw 'bewijs' bestaat uit steevast hetzelfde lijstje met de gebruikelijke sneren. Nou vooruit, omdat je zo van lijstjes houdt: nog maar een linkje:

Dat is mijn bewering ook helemaal niet. Mijn bewering is dat de criteria die jij aanhaalt nonsens zijn. "Ik zit met mijn vrouw op de bank, heel gezellig ja ja" "Het zou beter kunnen". Dat zeggen ze in Angola ook.
:bye:

Profiel  

Bericht nummer:#514  BerichtGeplaatst: za jul 06, 2019 12:49 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:

Dat is mijn bewering ook helemaal niet. Mijn bewering is dat de criteria die jij aanhaalt nonsens zijn. "Ik zit met mijn vrouw op de bank, heel gezellig ja ja" "Het zou beter kunnen". Dat zeggen ze in Angola ook.

Wie zeggen dat in Angola? Kun je dat aantonen?
We zijn eruit hoor. :bye:

Profiel  

Bericht nummer:#515  BerichtGeplaatst: za jul 06, 2019 2:25 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:

Wie zeggen dat in Angola? Kun je dat aantonen?
We zijn eruit hoor. :bye:

Wie dat zeggen in Angola?
Vast de mensen die met hun vrouw op de bank zitten, aldaar.

Profiel  

Bericht nummer:#516  BerichtGeplaatst: za jul 06, 2019 4:22 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:

Wikipedia domheid

Profiel  

Bericht nummer:#517  BerichtGeplaatst: za jul 06, 2019 4:29 pm 
lid

Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:

Wikipedia domheid

Kun je dat onderbouwen? Welke informatie klopt niet?

Profiel  

Bericht nummer:#518  BerichtGeplaatst: za jul 06, 2019 4:37 pm 
lid

Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:

Wikipedia domheid

De leugen regeert.. Pythagoras had ook ongelijk.. als je goed meet, dan geldt a2+b2=c2 niet. Grieks nepnieuws !

phpBB [media]

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#519  BerichtGeplaatst: za jul 06, 2019 4:42 pm 
lid

Dit filmpje geeft misschien wel de grootste leugen goed weer. Net doen alsof wetenschap ook maar een mening is.

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#520  BerichtGeplaatst: za jul 06, 2019 5:56 pm 
lid

De domheid is niet dat Angola corrupt is.
De domheid is dat als argument in te brengen waarom de corruptie in Nederland wel meevalt, zie #461.
De domheid is conclusies baseren op "ik zit hier heel gezellig op de bank met mijn vrouw!", zie #475.
De domheid is je oordeel over corruptie baseren op een index die geen corruptie kan meten maar alleen pecepties, zie #512.
... en die domheden maar blijven herhalen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 643 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 33  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]