Het is nu za jul 11, 2020 7:03 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 661 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#641  BerichtGeplaatst: di jul 23, 2019 7:36 pm 
lid

Raya schreef:
PeterJKH schreef:
Raya schreef:
Het algoritme geeft op de persoon gerichte resultaten. Die zijn uiteraard voor ieder anders, tenzij we klonen van elkaar zijn.

Dus ik zou op mijn werk notabene regelmatig hebben gezocht naar topics met "natte droom" als zoekterm en daarom kreeg ik al die rare sites en plaatjes te zien toen ik naar "Nattermann" zocht?

Googles wegen zijn ondoorgrondelijk. Niemand weet wat voor associaties zo'n algoritme maakt. Misschien heeft een collega gebruik gemaakt van je computer? Leen je je wachtwoord wel eens uit? Is er een algemene firewall die gegevens bijhoudt?

Mijn wachtwoord leen ik nooit uit, ik ben de enige die gebruik maakt van mijn computer op mijn bureau en nee, ik zoek nooit naar "spannende" sites... hooguit naar sites van een luchtvaartmaatschappij om een zakenreis te boeken, of een site waarop gedegen informatie over een bepaald zakelijk onderwerp te vinden is...

Profiel  

Bericht nummer:#642  BerichtGeplaatst: di jul 23, 2019 7:55 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Raya schreef:
PeterJKH schreef:

Dus ik zou op mijn werk notabene regelmatig hebben gezocht naar topics met "natte droom" als zoekterm en daarom kreeg ik al die rare sites en plaatjes te zien toen ik naar "Nattermann" zocht?

Googles wegen zijn ondoorgrondelijk. Niemand weet wat voor associaties zo'n algoritme maakt. Misschien heeft een collega gebruik gemaakt van je computer? Leen je je wachtwoord wel eens uit? Is er een algemene firewall die gegevens bijhoudt?

Mijn wachtwoord leen ik nooit uit, ik ben de enige die gebruik maakt van mijn computer op mijn bureau en nee, ik zoek nooit naar "spannende" sites... hooguit naar sites van een luchtvaartmaatschappij om een zakenreis te boeken, of een site waarop gedegen informatie over een bepaald zakelijk onderwerp te vinden is...

Was het wel Google ? Er zijn websites die een zoekregel presenteren en die doorgeven aan Google. Die websites verdienen heel veel geld aan het doorsluizen van "klantjes" naar bepaalde websites. Ze sluiten deals met computer-leveranciers, om hun "zoekmachine" in te stellen bij uitlevering van Windows. Zo'n zoekpagina ziet het er een beetje uit als Google, het geeft voor 90% Google resultaten, maar het logo is net iets anders. Voorbeeldje in NL was de zogenaamde "bing"-zoekmachine een aantal jaar geleden, die bij alle economische thema's reclame rondstrooide van een bank cq beleggingsadviseur.. genaamd.. Binck :gniffel:

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#643  BerichtGeplaatst: di jul 23, 2019 7:59 pm 
lid

Einstein schreef:
PeterJKH schreef:
Raya schreef:

Was het wel Google ? Er zijn websites die een zoekregel presenteren en die doorgeven aan Google. Die websites verdienen heel veel geld aan het doorsluizen van "klantjes" naar bepaalde websites. Ze sluiten deals met computer-leveranciers, om hun "zoekmachine" in te stellen bij uitlevering van Windows. Zo'n zoekpagina ziet het er een beetje uit als Google, het geeft voor 90% Google resultaten, maar het logo is net iets anders. Voorbeeldje in NL was de zogenaamde "bing"-zoekmachine een aantal jaar geleden, die bij alle economische thema's reclame rondstrooide van een beleggingsadviseur.. genaamd.. Bing :gniffel:

Maakt ook niet uit. Ik weet alleen dat het toen gebeurd is en dat ik eerst verbaasd naar het scherm staarde en toen toch enigszins gniffelend mijn collega's heb laten meekijken, en die konden duidelijk de door mij ingevoerde zoekterm boven in de balk zien.

Profiel  

Bericht nummer:#644  BerichtGeplaatst: za maart 14, 2020 10:38 am 
lid

Prins Pils biedt excuses aan in Indonesië.
PVV wil dan een debat daarover in de tweede kamer, maar VVD en CDA steunen dat niet.
Dan in de krant ... Regeringspartijen geïrriteerd over onverwachte excuses koning
"Partijen zijn geïrriteerd omdat er met geen stom woord over gesproken is in de ministerraad of in coalitie-overleggen."
"Volgens minister Stef Blok (Buitenlandse Zaken) zijn de excuses afgestemd tussen hem, Rutte en de koning."
"Volgens de koning zelf is er ‘niks nieuws’ dat hij zijn excuses aanbood", terwijl het woord ‘excuses’ uit de mond van het Nederlandse staatshoofd wel degelijk groot nieuws is.

Wat een domheid.
:drunk:

Profiel  

Bericht nummer:#645  BerichtGeplaatst: za maart 14, 2020 10:59 am 
lid

Als regeringspartijen niet willen dat de Koning excuses aanbiedt moeten ze zelf daar ook maar eens mee stoppen. Geen woorden meer daden

Profiel  

Bericht nummer:#646  BerichtGeplaatst: za maart 14, 2020 12:58 pm 
lid

Het is een wilde actie geweest, waarbij totaal niet is nagedacht. Maar ja, was ook in overleg met Rutte. Zullen wel weer handelsbelangen een rol hebben gespeeld.

Nu voelen veel oud-Indië-veteranen en Indo's en Molukkers zich vreselijk geschoffeerd, diep beledigd, die nu zijn weggezet als moordenaars.
Had beter een beter uitgelegd en genuanceerd excuus naar alle partijen kunnen zijn, waarbij de regering de verantwoordelijk op zich nam en die niet bij de Knillers had neergelegd, zoals nu het geval is, en waarbij gelijk de achterstallige wedde werd uitbetaald.

Nederland is een puinhoop land geworden, waar het verstand lijkt te zijn verkocht aan iemand in het buitenland, en nu hier niet meer te vinden is.

Profiel  

Bericht nummer:#647  BerichtGeplaatst: za maart 14, 2020 5:54 pm 
lid

Als je alleen kijkt hoe de regering zich zorgen maakt over KLM en Schiphol vanwege Corona, dan ga ik mij over mijn nek. Nee, kijk dan naar onderstaande Youtube-kanaal. dan zie je pas welke klappen vliegtuigmaatschappijen krijgen en dat is niet niks:

Delta die even 1/3 van haar vloot aan de grond moet laten staan, Cathay Pacific die 2/3 van haar vloot op de grond laat staan, Norwegian die echt vecht tegen overleven
en het mogelijk niet redt

https://www.youtube.com/channel/UC29_CC ... VryYIKiLeg

Profiel  

Bericht nummer:#648  BerichtGeplaatst: za maart 14, 2020 6:08 pm 
lid

Biertje schreef:
Als je alleen kijkt hoe de regering zich zorgen maakt over KLM en Schiphol vanwege Corona, dan ga ik mij over mijn nek. Nee, kijk dan naar onderstaande Youtube-kanaal. dan zie je pas welke klappen vliegtuigmaatschappijen krijgen en dat is niet niks:

Delta die even 1/3 van haar vloot aan de grond moet laten staan, Cathay Pacific die 2/3 van haar vloot op de grond laat staan, Norwegian die echt vecht tegen overleven
en het mogelijk niet redt

https://www.youtube.com/channel/UC29_CC ... VryYIKiLeg

Ik heb met die vliegmaatschappijen geen medelijden. Ze concurreren met onmogelijke prijzen, maar maakten nog steeds winst. Winst, welke niet in een potje voor onvoorziene omstandigheden terecht kwam, maar gewoon werd uitgekeerd aan de aandeelhouders.
En dan nu weer handje ophouden bij de gewone Nederlanders, die het water ook al tot de lippen staat, maar gewoon belasting moet betalen op straffe van huis kwijt etc, en niets kan ontwijken.

Profiel  

Bericht nummer:#649  BerichtGeplaatst: za maart 14, 2020 10:53 pm 
lid

Raya schreef:
Het is een wilde actie geweest, waarbij totaal niet is nagedacht. Maar ja, was ook in overleg met Rutte. Zullen wel weer handelsbelangen een rol hebben gespeeld.

Nu voelen veel oud-Indië-veteranen en Indo's en Molukkers zich vreselijk geschoffeerd, diep beledigd, die nu zijn weggezet als moordenaars. Had beter een beter uitgelegd en genuanceerd excuus naar alle partijen kunnen zijn, waarbij de regering de verantwoordelijk op zich nam en die niet bij de Knillers had neergelegd, zoals nu het geval is, en waarbij gelijk de achterstallige wedde werd uitbetaald.

Nederland is een puinhoop land geworden, waar het verstand lijkt te zijn verkocht aan iemand in het buitenland, en nu hier niet meer te vinden is.

Ik vermoed dat Prins Pils zich wat heeft laten aanpraten, een beetje dom is geweest, en nu door de VVD bewindslieden gedekt wordt. Dan mag er geen kamerdebat komen, wordt er geen orde op zaken gesteld, en worden we geacht te slaapwandelen naar het volgende incident.

Profiel  

Bericht nummer:#650  BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2020 1:26 am 
lid

1. Deze excuses aan Indonesie gaan niet over leugens, ze gaan over excessen dwz oorlogsmisdaden,

Het grootste aantal slachtoffers viel in Zuid-Celebes. Het precieze aantal slachtoffers is omstreden. Nederlandse bronnen houden het op ruim vijfduizend doden.[20] Aan Indonesische zijde wordt gesproken van 40.000, en nog altijd kennen vele plaatsen in Celebes een Jalan 40.000 ("40.000-straat"). Nederlanders die het eiland bezoeken, worden veelvuldig geconfronteerd met de vragen wat zij van de affaire vinden, en waarom Westerling nooit is berecht.

Een tweede beruchte zaak was de Bondowoso-affaire, waarbij in november 1947 tijdens een treintransport 46 Indonesische gevangenen omkwamen. Zij waren zonder eten of drinken ingesloten geweest. Een aantal Nederlandse militairen kreeg straffen die varieerden van twee tot acht maanden.[21]

Rond dezelfde tijd (augustus 1947) werd door het leger de kampong Pakisadji in brand gestoken. Indonesische verzetsstrijders hadden in de regio mijnen gelegd. Drie Nederlandse mariniers weigerden op humanitaire en religieuze gronden mee te werken aan het afbranden, en werden veroordeeld tot 2 en 2½ jaar gevangenisstraf.

De Pakisadji-affaire kwam pas een jaar later in het nieuws. Dat in deze affaire zoveel zwaardere vonnissen waren uitgesproken dan in de Bondowoso-zaak, wekte verontwaardiging.

In Peniwen, op Oost-Java werden op 19 en 29 februari 1949 een aantal mannelijke Rode Kruis-medewerkers zonder vorm van proces geëxecuteerd.

Verder werden er in strijd met het oorlogsrecht ook krijgsgevangenen geëxecuteerd. Bekend is de Gendang-affaire, waarbij op 28 februari 1949 een Nederlandse patrouille op Borneo 30 krijgsgevangenen doodde en de stoffelijke overschotten in de rivier gooide. Enige dagen later werden in Malang op Oost-Java 16 krijgsgevangenen gedood.

Ten slotte het 'drama van Tilatjap' (Cilacap): Nadat een Nederlandse patrouille een huwelijksfeest omsingeld had, kwam het tot een schietincident. Daarbij verloren veertien mannen, elf vrouwen en één kind het leven.[22]

(Wiki - Indonesische onafhankelijkheidsoorlog)

2. het werd tijd, dat een lid van het Koninklijk Huis dit eens een keer hardop zou zeggen.

3. Het was zeker geen beetje-dom moment. "De tekst van de toespraak werd voorbereid in nauwe samenwerking tussen de koning, het ministerie van buitenlandse zaken en minister-president Rutte, aldus minister Blok" (Trouw)

4. Deze excuses komen rijkelijk laat. Het boek van Van Doorn verscheen in 1970, we weten dit al 50 jaar. Bijna alle slachtoffers zijn overleden en zoveel betrokkenen zijn er ook niet meer te kwetsen nu. Dit is geschiedenis en ik denk dat het een kwestie van beschaving is, om de feiten te erkennen. Revisionisme is populair bij extreemrechts, daarom graaft baedeker dit leugen-draadje op met de excuses van de koning. Maar baedeker behoort zich te realiseren, dat geschiedenis een wetenschap is, die gaat over feiten. Je mag best alternatieven voorstellen, maar zolang die alternatieven politiek gemotiveerd zijn en je ze niet gepubliceerd krijgt in gezaghebbende tijdschriften, blijft het alternative fact. De excessen zijn nu eenmaal gebeurd.. en in het diplomatiek verkeer tussen landen - óók tussen voormalige kolonisators en koloniën - versterkt het de vriendschap, wanneer je pijnlijke zaken uit het verleden toegeeft. Dit is zo'n zaak. Wat de koning heeft gedaan, is goed voor de relatie met Indonesie.

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#651  BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2020 9:33 am 
lid

Ik vind de excuses op zijn plaats en veel te laat. Maar op de manier waarop die zijn gedaan, ook uitermate dom. Ik heb al uitgelegd waarom.

Profiel  

Bericht nummer:#652  BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2020 10:34 am 
lid

Er moet regie zijn wanneer en hoe laat je excuses aanbiedt. Dit kabinet kissebist de Koning maar neemt zelf nergens regie in. Tja, dat krijg je dan.

Profiel  

Bericht nummer:#653  BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2020 11:37 am 
lid

Prins Pils bedenkt dit niet zelf. Volgens mij heeft hij een GroenLinks adjunct of misschien wel Maxima die hem dit aanpraat. Het gekissebis is helemaal in lijn met een kabinet dat eerst overvallen wordt door Prins Pils, en dan door Rutte die Prins Pils zonder overleg dekt.

Hoe biedt je wél je excuses aan? Het parlement neemt een motie aan in bewoordingen die de slachtoffers en de toenmalige strijders in hun waardigheid laat. Het staatshoofd draagt die tekst namens Nederland in alle sereniteit over. In plaats daarvan hebben we nu een of ander amateur stunt van een would-be kosmopoliet, Prins Pils die achteraf doet of hij eigenlijk niks gezegd heeft, en intern gekissebis omdat de ware toedracht niet op tafel mag. Ik vind het knap dat je iets wat mooi bedoeld is in de vuiligheid kunt laten verzuipen. Gave actie Mark!
:ok:

Moeten we excuses aanbieden? Ik vind van niet. Tijdens de Bersiap-periode (1945-46) werden meer dan 35.000 Nederlanders, Indische-Nederlanders, Ambonezen en Chinezen, onder wie vrouwen en kinderen, om het leven gebracht door republikeinse strijdgroepen, maar ook door het leger van de republiek. In de jaren erna vermoordde de republiek op Java enkele tienduizenden Nederlanders en Indonesiërs die ervan werden verdacht met de Nederlanders samen te werken. Op Sumatra is het niet anders geweest. De ingreep vanuit Nederland was nodig voor de bescherming van de burgerbevolking. Ik heb geen behoefte aan excuses van Indonesië, maar doen of wij daar eenzijdig in de fout zijn gegaan is onzinnig.

Profiel  

Bericht nummer:#654  BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2020 11:42 am 
lid

Er is vooraf overleg geweest tussen Prins Pils, Rutte en de minister van buitenlandse zaken over het aanbieden van de excuses. Wie het bedacht heeft is niet bekend. De Kamer wist van niets, in ieder geval de oppositie niet. Een Kamerdebat werd door de coalitie geblokkeerd.

Profiel  

Bericht nummer:#655  BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2020 11:56 am 
lid

Natuurlijk is er "overleg geweest" voordat het staatshoofd naar Indonesië afreisde. Dat de excuses afgestemd zijn, is ook maar iets wat Blok nu beweert. Heel toevallig over iets wat we, door het geheim van het Noordeinde, pas te weten komen als de republiek uitgeroepen wordt. Laten we dat dan ook maar snel doen.
:)

Profiel  

Bericht nummer:#656  BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2020 12:35 pm 
lid

baedeker schreef:
Prins Pils bedenkt dit niet zelf. Volgens mij heeft hij een GroenLinks adjunct of misschien wel Maxima die hem dit aanpraat. Het gekissebis is helemaal in lijn met een kabinet dat eerst overvallen wordt door Prins Pils, en dan door Rutte die Prins Pils zonder overleg dekt.

Hoe biedt je wél je excuses aan? Het parlement neemt een motie aan in bewoordingen die de slachtoffers en de toenmalige strijders in hun waardigheid laat. Het staatshoofd draagt die tekst namens Nederland in alle sereniteit over. In plaats daarvan hebben we nu een of ander amateur stunt van een would-be kosmopoliet, Prins Pils die achteraf doet of hij eigenlijk niks gezegd heeft, en intern gekissebis omdat de ware toedracht niet op tafel mag. Ik vind het knap dat je iets wat mooi bedoeld is in de vuiligheid kunt laten verzuipen. Gave actie Mark!
:ok:

Moeten we excuses aanbieden? Ik vind van niet. Tijdens de Bersiap-periode (1945-46) werden meer dan 35.000 Nederlanders, Indische-Nederlanders, Ambonezen en Chinezen, onder wie vrouwen en kinderen, om het leven gebracht door republikeinse strijdgroepen, maar ook door het leger van de republiek. In de jaren erna vermoordde de republiek op Java enkele tienduizenden Nederlanders en Indonesiërs die ervan werden verdacht met de Nederlanders samen te werken. Op Sumatra is het niet anders geweest. De ingreep vanuit Nederland was nodig voor de bescherming van de burgerbevolking. Ik heb geen behoefte aan excuses van Indonesië, maar doen of wij daar eenzijdig in de fout zijn gegaan is onzinnig.
Hoeveel mensen zijn her onder het leven gebracht toen Nederland de scepter zwaaide. Ik wil alle cijfers zien uit alle hoeken, met minder neem ik geen genoegen.

Profiel  

Bericht nummer:#657  BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2020 12:56 pm 
lid

Ja zeg, nu loop je de kantjes eraf. Dan wil ik weten hoeveel Melanesische slachtoffers de Austronesiërs maakten toen ze vanaf Taiwan migreerden, en de inheemse bevolking verdreven.
:foei:

Profiel  

Bericht nummer:#658  BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2020 1:20 pm 
lid

baedeker schreef:
Ja zeg, nu loop je de kantjes eraf. Dan wil ik weten hoeveel Melanesische slachtoffers de Austronesiërs maakten toen ze vanaf Taiwan migreerden, en de inheemse bevolking verdreven.
:foei:
Ben ik ook benieuwd naar, maar de kantjes eraf lopen doe ik niet. Wel prikkelende vragen stellen, al was het maar omdat Nederland het laatste land was dat zijn koloniën opgaf en dat ging niet van harte.

Profiel  

Bericht nummer:#659  BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2020 10:43 pm 
lid

Biertje schreef:
baedeker schreef:
Ja zeg, nu loop je de kantjes eraf. Dan wil ik weten hoeveel Melanesische slachtoffers de Austronesiërs maakten toen ze vanaf Taiwan migreerden, en de inheemse bevolking verdreven. :foei:
Ben ik ook benieuwd naar, maar de kantjes eraf lopen doe ik niet. Wel prikkelende vragen stellen, al was het maar omdat Nederland het laatste land was dat zijn koloniën opgaf en dat ging niet van harte.

Je ziet over het hoofd dat dat niks te maken heeft met de excuses van Prins Pils, evenmin trouwens als je vraag naar de eerdere periode. Maar misschien kun je Prins Pils zo ver krijgen dat hij terug gaat om ook daar excuses voor aan te bieden. Hij is kennelijk in staat om er in naam van ons land van alles uit te flappen.

Profiel  

Bericht nummer:#660  BerichtGeplaatst: ma maart 16, 2020 7:08 pm 
lid

Citaat:
Wiebes: als je als ZZP-er keihard getroffen wordt door het Corona-virus is dat jammer maar je hebt zelf vrijwillig gekozen om als ZZP-er aan de slag te gaan en ze perse geen vast dienstverband willen.
Heb je toch wel een plaat voor je kop

https://www.ad.nl/show/bn-ers-verbolgen ... ~a716f53f/

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 661 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]