Het is nu ma okt 15, 2018 12:31 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: ma apr 30, 2018 1:45 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 6307
Berichten: Intopic
Vakbonden kiezen altijd voor staking bij het OV ,waardoor burgers het meeste last ondervinden.
Waarom geen stakingen in andere sectoren?
Er zijn genoeg bedrijven waarbij de burgers door stakingen veel minder worden getroffen.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: ma apr 30, 2018 4:00 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 46500
Berichten: Intopic
Omdat het om issues gaat welke de chauffeurs en werkgevers bij het OV betreffen.

Kun jij, na een half jaar vruchteloos onderhandelen over de slechte arbeidsomstandigheden, een doeltreffende actie bedenken om de werkgevers echt onder druk te zetten zonder de reizigers te benadelen?

_________________
Wie niet verder kijkt dan de gebaande paden, mist veel mogelijkheden en oplossingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: ma apr 30, 2018 4:05 pm 
Offline
lid

Geregistreerd: za mei 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 17383
Berichten: Intopic
Raya schreef:
Omdat het om issues gaat welke de chauffeurs en werkgevers bij het OV betreffen.

Kun jij, na een half jaar vruchteloos onderhandelen over de slechte arbeidsomstandigheden, een doeltreffende actie bedenken om de werkgevers echt onder druk te zetten zonder de reizigers te benadelen?

Je gelijk halen over de ruggen van anderen, typisch vakbonden.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: ma apr 30, 2018 4:14 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 46500
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
Raya schreef:
Omdat het om issues gaat welke de chauffeurs en werkgevers bij het OV betreffen.

Kun jij, na een half jaar vruchteloos onderhandelen over de slechte arbeidsomstandigheden, een doeltreffende actie bedenken om de werkgevers echt onder druk te zetten zonder de reizigers te benadelen?

Je gelijk halen over de ruggen van anderen, typisch vakbonden.


Pardon?

_________________
Wie niet verder kijkt dan de gebaande paden, mist veel mogelijkheden en oplossingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: ma apr 30, 2018 4:44 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 13785
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
Raya schreef:
Omdat het om issues gaat welke de chauffeurs en werkgevers bij het OV betreffen.

Kun jij, na een half jaar vruchteloos onderhandelen over de slechte arbeidsomstandigheden, een doeltreffende actie bedenken om de werkgevers echt onder druk te zetten zonder de reizigers te benadelen?

Je gelijk halen over de ruggen van anderen, typisch vakbonden.
Dat doen werkgeversorganisaties als VNO-NCW natuurlijk nooit. :foei2:


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: ma apr 30, 2018 4:49 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 46500
Berichten: Intopic
Precies Biertje. Die halen hun 'gelijk' over de ruggen van de werknemers.
EN de klanten!

Het is juist ook in het belang van die gedupeerde passagiers, deze actie.
Als werkgevers merken dat ze overal mee wegkomen omdat personeel toch niet in actie komt omdat anderen daar (ook) de dupe van worden, zijn die passagiers straks bij hun eigen baas ook aan de beurt.

Ik ben daarom solidair met deze chauffeurs. Voor mijn part gaan ze een week staken. De onderwijzers ook, en het zorgpersoneel ook. Dat er dan bijvoorbeeld gevaarlijke situaties kunnen ontstaan, ligt dan niet aan de werknemers, maar de werkgevers. Moeten die maar een keer hun hersens gebruiken in plaats van hun bankrekening.

_________________
Wie niet verder kijkt dan de gebaande paden, mist veel mogelijkheden en oplossingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: ma apr 30, 2018 4:51 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 6307
Berichten: Intopic
Raya schreef:
Precies Biertje. Die halen hun 'gelijk' over de ruggen van de werknemers.
EN de klanten!

Het is juist ook in het belang van die gedupeerde passagiers, deze actie.
Als werkgevers merken dat ze overal mee wegkomen omdat personeel toch niet in actie komt omdat anderen daar (ook) de dupe van worden, zijn die passagiers straks bij hun eigen baas ook aan de beurt.

Ik ben daarom solidair met deze chauffeurs. Voor mijn part gaan ze een week staken. De onderwijzers ook, en het zorgpersoneel ook. Dat er dan bijvoorbeeld gevaarlijke situaties kunnen ontstaan, ligt dan niet aan de werknemers, maar de werkgevers. Moeten die maar een keer hun hersens gebruiken in plaats van hun bankrekening.


Waarom altijd staken ten koste van de passagiers?
Vakbonden kunnen ook voor andere sectoren kiezen.
Ik heb geen enkel begrip voor de chauffeurs.
Vervoersbedrijven zijn altijd haantje de voorste ,als het om staken gaat.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: ma apr 30, 2018 5:22 pm 
Offline
lid

Geregistreerd: za mei 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 17383
Berichten: Intopic
Raya schreef:
Enzo501 schreef:
Raya schreef:
Omdat het om issues gaat welke de chauffeurs en werkgevers bij het OV betreffen.

Kun jij, na een half jaar vruchteloos onderhandelen over de slechte arbeidsomstandigheden, een doeltreffende actie bedenken om de werkgevers echt onder druk te zetten zonder de reizigers te benadelen?

Je gelijk halen over de ruggen van anderen, typisch vakbonden.


Pardon?

Ja sorry, osker wist dat soort dingen altijd wat beter (en harder) te formuleren. :)


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: ma apr 30, 2018 5:22 pm 
Offline
lid

Geregistreerd: za mei 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 17383
Berichten: Intopic
Hume schreef:
Raya schreef:
Precies Biertje. Die halen hun 'gelijk' over de ruggen van de werknemers.
EN de klanten!

Het is juist ook in het belang van die gedupeerde passagiers, deze actie.
Als werkgevers merken dat ze overal mee wegkomen omdat personeel toch niet in actie komt omdat anderen daar (ook) de dupe van worden, zijn die passagiers straks bij hun eigen baas ook aan de beurt.

Ik ben daarom solidair met deze chauffeurs. Voor mijn part gaan ze een week staken. De onderwijzers ook, en het zorgpersoneel ook. Dat er dan bijvoorbeeld gevaarlijke situaties kunnen ontstaan, ligt dan niet aan de werknemers, maar de werkgevers. Moeten die maar een keer hun hersens gebruiken in plaats van hun bankrekening.


Waarom altijd staken ten koste van de passagiers?
Vakbonden kunnen ook voor andere sectoren kiezen.
Ik heb geen enkel begrip voor de chauffeurs.
Vervoersbedrijven zijn altijd haantje de voorste ,als het om staken gaat.

Het is gewoon een chantagemiddel.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: ma apr 30, 2018 5:53 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 13785
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
Hume schreef:
Raya schreef:
Precies Biertje. Die halen hun 'gelijk' over de ruggen van de werknemers.
EN de klanten!

Het is juist ook in het belang van die gedupeerde passagiers, deze actie.
Als werkgevers merken dat ze overal mee wegkomen omdat personeel toch niet in actie komt omdat anderen daar (ook) de dupe van worden, zijn die passagiers straks bij hun eigen baas ook aan de beurt.

Ik ben daarom solidair met deze chauffeurs. Voor mijn part gaan ze een week staken. De onderwijzers ook, en het zorgpersoneel ook. Dat er dan bijvoorbeeld gevaarlijke situaties kunnen ontstaan, ligt dan niet aan de werknemers, maar de werkgevers. Moeten die maar een keer hun hersens gebruiken in plaats van hun bankrekening.


Waarom altijd staken ten koste van de passagiers?
Vakbonden kunnen ook voor andere sectoren kiezen.
Ik heb geen enkel begrip voor de chauffeurs.
Vervoersbedrijven zijn altijd haantje de voorste ,als het om staken gaat.

Het is gewoon een chantagemiddel.
En daar maken werkgeversorganisaties zich nooit aan schuldig. De Brexit was niet de aanleiding geweest voor een lobby om dividendvrijstelling te vragen omdat mogelijk andere grote bedrijven naar Londen zouden gaan. Terwijl steeds meer betwijfeld wordt of het hebben van een hoofdkantoor in Nederland zoveel voordelig er is voor zowel het de schatkist, werknemers als bedrijf. 1,6 miljard dividendvrijstelling omdat een grote jongen 50 banen in Nederland creëert. :foei2:

Heb ik het nog niet over die vliegtuigmaatschappijen die bijvoorbeeld over de ruggen van reizigers een niet goed onderhouden toestel inzetten, het toestel niet mag vliegen en dat zeggen dat er sprake is van overmacht en weigert om de extra vergoeding uit te betalen.Of dat een vliegtuigmaatschappij CAO-onderhandeling traineert, er een staking komt en dan zeggen dat ze die staking niet zagen aankomen.

Enzo, stop met die gejank want werkgevers(organisaties) maken zich regelmatig schuldig aan chantage. :yes:

Ik had gewild dat ze wel doorreden maar zonder inning van de verschuldigde ritprijs, maar goed als je al zo lang onderhandeld en er is geen resultaat vind ik een staking gerechtvaardigd als er geen onredelijke eisen worden gesteld.

Volgens vakbond FNV knijpen de werkgevers de chauffeurs al jaren uit. 'De rijtijden worden steeds krapper en er is geen tijd voor pauzes. We willen keiharde afspraken in de cao', stelt FNV-bestuurder Paula Verhoef. Hanane Chikhi (CNV) wijst erop dat betere afspraken over loon, werkdruk en plaspauzes ook van belang zijn voor de veiligheid van, en de service aan, de reizigers.



https://www.volkskrant.nl/economie/stre ... ~a4596509/


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: ma apr 30, 2018 6:01 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 13785
Berichten: Intopic
Hume schreef:
Vakbonden kiezen altijd voor staking bij het OV ,waardoor burgers het meeste last ondervinden.
Waarom geen stakingen in andere sectoren?
Er zijn genoeg bedrijven waarbij de burgers door stakingen veel minder worden getroffen.
Een aantal bedrijven zoals in de energievoorziening en bijvoorbeeld drinkwaterbedrijven, daar mag inderdaad niet gestaakt worden dat het bedrijf plat ligt. Vervelend wat er in het OV is gebeurd met deze staking maar voor mij is duidelijk dat de werkgevers in Nederland teveel janken, want in dit land wordt relatief weinig gestaakt. Ik vind het jammer dat er niet is gekozen voor een tussenweg, wel rijden maar de de apparatuur voor de rittenregistratie uitzetten, maar dat had waarschijnlijk geen indruk gemaakt op de werkgevers.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: ma apr 30, 2018 7:54 pm 
Offline
lid

Geregistreerd: za mei 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 17383
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
Hume schreef:


Waarom altijd staken ten koste van de passagiers?
Vakbonden kunnen ook voor andere sectoren kiezen.
Ik heb geen enkel begrip voor de chauffeurs.
Vervoersbedrijven zijn altijd haantje de voorste ,als het om staken gaat.

Het is gewoon een chantagemiddel.
En daar maken werkgeversorganisaties zich nooit aan schuldig. De Brexit was niet de aanleiding geweest voor een lobby om dividendvrijstelling te vragen omdat mogelijk andere grote bedrijven naar Londen zouden gaan. Terwijl steeds meer betwijfeld wordt of het hebben van een hoofdkantoor in Nederland zoveel voordelig er is voor zowel het de schatkist, werknemers als bedrijf. 1,6 miljard dividendvrijstelling omdat een grote jongen 50 banen in Nederland creëert. :foei2:

Heb ik het nog niet over die vliegtuigmaatschappijen die bijvoorbeeld over de ruggen van reizigers een niet goed onderhouden toestel inzetten, het toestel niet mag vliegen en dat zeggen dat er sprake is van overmacht en weigert om de extra vergoeding uit te betalen.Of dat een vliegtuigmaatschappij CAO-onderhandeling traineert, er een staking komt en dan zeggen dat ze die staking niet zagen aankomen.

Enzo, stop met die gejank want werkgevers(organisaties) maken zich regelmatig schuldig aan chantage. :yes:

Ik had gewild dat ze wel doorreden maar zonder inning van de verschuldigde ritprijs, maar goed als je al zo lang onderhandeld en er is geen resultaat vind ik een staking gerechtvaardigd als er geen onredelijke eisen worden gesteld.

Volgens vakbond FNV knijpen de werkgevers de chauffeurs al jaren uit. 'De rijtijden worden steeds krapper en er is geen tijd voor pauzes. We willen keiharde afspraken in de cao', stelt FNV-bestuurder Paula Verhoef. Hanane Chikhi (CNV) wijst erop dat betere afspraken over loon, werkdruk en plaspauzes ook van belang zijn voor de veiligheid van, en de service aan, de reizigers.



https://www.volkskrant.nl/economie/stre ... ~a4596509/

Stop jij maar eens met die gejank over die bedrijfsleven.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: ma apr 30, 2018 8:10 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 13785
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:

Het is gewoon een chantagemiddel.
En daar maken werkgeversorganisaties zich nooit aan schuldig. De Brexit was niet de aanleiding geweest voor een lobby om dividendvrijstelling te vragen omdat mogelijk andere grote bedrijven naar Londen zouden gaan. Terwijl steeds meer betwijfeld wordt of het hebben van een hoofdkantoor in Nederland zoveel voordelig er is voor zowel het de schatkist, werknemers als bedrijf. 1,6 miljard dividendvrijstelling omdat een grote jongen 50 banen in Nederland creëert. :foei2:

Heb ik het nog niet over die vliegtuigmaatschappijen die bijvoorbeeld over de ruggen van reizigers een niet goed onderhouden toestel inzetten, het toestel niet mag vliegen en dat zeggen dat er sprake is van overmacht en weigert om de extra vergoeding uit te betalen.Of dat een vliegtuigmaatschappij CAO-onderhandeling traineert, er een staking komt en dan zeggen dat ze die staking niet zagen aankomen.

Enzo, stop met die gejank want werkgevers(organisaties) maken zich regelmatig schuldig aan chantage. :yes:

Ik had gewild dat ze wel doorreden maar zonder inning van de verschuldigde ritprijs, maar goed als je al zo lang onderhandeld en er is geen resultaat vind ik een staking gerechtvaardigd als er geen onredelijke eisen worden gesteld.

Volgens vakbond FNV knijpen de werkgevers de chauffeurs al jaren uit. 'De rijtijden worden steeds krapper en er is geen tijd voor pauzes. We willen keiharde afspraken in de cao', stelt FNV-bestuurder Paula Verhoef. Hanane Chikhi (CNV) wijst erop dat betere afspraken over loon, werkdruk en plaspauzes ook van belang zijn voor de veiligheid van, en de service aan, de reizigers.



https://www.volkskrant.nl/economie/stre ... ~a4596509/

Stop jij maar eens met die gejank over die bedrijfsleven.
Hoe is het Tsjechië, doen die werkgevers daar net zo maf als in Nederland?


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: ma apr 30, 2018 8:40 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 6307
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
En daar maken werkgeversorganisaties zich nooit aan schuldig. De Brexit was niet de aanleiding geweest voor een lobby om dividendvrijstelling te vragen omdat mogelijk andere grote bedrijven naar Londen zouden gaan. Terwijl steeds meer betwijfeld wordt of het hebben van een hoofdkantoor in Nederland zoveel voordelig er is voor zowel het de schatkist, werknemers als bedrijf. 1,6 miljard dividendvrijstelling omdat een grote jongen 50 banen in Nederland creëert. :foei2:

Heb ik het nog niet over die vliegtuigmaatschappijen die bijvoorbeeld over de ruggen van reizigers een niet goed onderhouden toestel inzetten, het toestel niet mag vliegen en dat zeggen dat er sprake is van overmacht en weigert om de extra vergoeding uit te betalen.Of dat een vliegtuigmaatschappij CAO-onderhandeling traineert, er een staking komt en dan zeggen dat ze die staking niet zagen aankomen.

Enzo, stop met die gejank want werkgevers(organisaties) maken zich regelmatig schuldig aan chantage. :yes:

Ik had gewild dat ze wel doorreden maar zonder inning van de verschuldigde ritprijs, maar goed als je al zo lang onderhandeld en er is geen resultaat vind ik een staking gerechtvaardigd als er geen onredelijke eisen worden gesteld.

Volgens vakbond FNV knijpen de werkgevers de chauffeurs al jaren uit. 'De rijtijden worden steeds krapper en er is geen tijd voor pauzes. We willen keiharde afspraken in de cao', stelt FNV-bestuurder Paula Verhoef. Hanane Chikhi (CNV) wijst erop dat betere afspraken over loon, werkdruk en plaspauzes ook van belang zijn voor de veiligheid van, en de service aan, de reizigers.



https://www.volkskrant.nl/economie/stre ... ~a4596509/

Stop jij maar eens met die gejank over die bedrijfsleven.
Hoe is het Tsjechië, doen die werkgevers daar net zo maf als in Nederland?


In Nederland doen de vakbonden maf ,door altijd in het OV te staken.
Zijn er geen andere bedrijfstakken waar werknemers klachten hebben over de CAO?


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: ma apr 30, 2018 8:47 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 46500
Berichten: Intopic
Hume schreef:
Raya schreef:
Precies Biertje. Die halen hun 'gelijk' over de ruggen van de werknemers.
EN de klanten!

Het is juist ook in het belang van die gedupeerde passagiers, deze actie.
Als werkgevers merken dat ze overal mee wegkomen omdat personeel toch niet in actie komt omdat anderen daar (ook) de dupe van worden, zijn die passagiers straks bij hun eigen baas ook aan de beurt.

Ik ben daarom solidair met deze chauffeurs. Voor mijn part gaan ze een week staken. De onderwijzers ook, en het zorgpersoneel ook. Dat er dan bijvoorbeeld gevaarlijke situaties kunnen ontstaan, ligt dan niet aan de werknemers, maar de werkgevers. Moeten die maar een keer hun hersens gebruiken in plaats van hun bankrekening.


Waarom altijd staken ten koste van de passagiers?
Vakbonden kunnen ook voor andere sectoren kiezen.
Ik heb geen enkel begrip voor de chauffeurs.
Vervoersbedrijven zijn altijd haantje de voorste ,als het om staken gaat.


O, die chauffeurs hadden Schiphol moeten blokkeren?
Of hadden de bagageafhandelaren van Schiphol moeten gaan staken voor de buschauffeurs, zodat de buschauffers konden blijven rijden?

_________________
Wie niet verder kijkt dan de gebaande paden, mist veel mogelijkheden en oplossingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: ma apr 30, 2018 8:49 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 46500
Berichten: Intopic
Hume schreef:
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:

Stop jij maar eens met die gejank over die bedrijfsleven.
Hoe is het Tsjechië, doen die werkgevers daar net zo maf als in Nederland?


In Nederland doen de vakbonden maf ,door altijd in het OV te staken.
Zijn er geen andere bedrijfstakken waar werknemers klachten hebben over de CAO?


Nederland is een van de landen waar het minst wordt gestaakt. Er wordt alleen gestaakt als er echt niet meer gepraat kan worden. De werkgevers hebben een rechtszaak tegen de staking zelfs verloren.
Soms is staken gewoon nodig om tot fatsoenlijk loon en fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden te komen. En daar heeft iedereen recht op. De tijd van horigen en andere vormen van slavernij zijn al een poosje voorbij, ook al doet dit kabinet zijn best die tijden weer in te voeren.

_________________
Wie niet verder kijkt dan de gebaande paden, mist veel mogelijkheden en oplossingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: ma apr 30, 2018 9:13 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 8:55 pm
Berichten: 19203
Berichten: Intopic
Woonplaats: Utrecht
Hume schreef:
Vakbonden kiezen altijd voor staking bij het OV ,waardoor burgers het meeste last ondervinden.
Waarom geen stakingen in andere sectoren?
Er zijn genoeg bedrijven waarbij de burgers door stakingen veel minder worden getroffen.

Omdat het niet om "de burgers" gaat maar om de slechte toestanden bij het OV. Niet leuk voor de burgers maar de meesten begrijpen het wel.
Enne... Je gaat natuurlijk niet staken als het niet nodig is en alleen staken als de burgers worden ontzien. :wacko:


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: ma apr 30, 2018 10:01 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 13785
Berichten: Intopic
Hume schreef:
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:

Stop jij maar eens met die gejank over die bedrijfsleven.
Hoe is het Tsjechië, doen die werkgevers daar net zo maf als in Nederland?


In Nederland doen de vakbonden maf ,door altijd in het OV te staken.
Zijn er geen andere bedrijfstakken waar werknemers klachten hebben over de CAO?
Waarom doe je niet je beklag over de rechters? Zij keuren dit immers goed.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: di mei 01, 2018 12:25 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 6307
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Hume schreef:
Biertje schreef:
Hoe is het Tsjechië, doen die werkgevers daar net zo maf als in Nederland?


In Nederland doen de vakbonden maf ,door altijd in het OV te staken.
Zijn er geen andere bedrijfstakken waar werknemers klachten hebben over de CAO?
Waarom doe je niet je beklag over de rechters? Zij keuren dit immers goed.


Formeel volgens de regels is er een stakingsrecht.
Dat is mijn probleem niet.
Mijn beschuldiging gaat richting vakbond ,die altijd voor het OV kiest om te staken om zoveel mogelijk mensen te duperen.
Blijkbaar is burgers pesten het grootste plezier van de vakbond.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: di mei 01, 2018 7:07 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 46500
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
Raya schreef:
Enzo501 schreef:

Je gelijk halen over de ruggen van anderen, typisch vakbonden.


Pardon?

Ja sorry, osker wist dat soort dingen altijd wat beter (en harder) te formuleren. :)


Arbeiders hebben niet dezelfde macht en mogelijkheden als werkgevers, die hun gelijk weer over de ruggen van de werknemers halen, overigens.

_________________
Wie niet verder kijkt dan de gebaande paden, mist veel mogelijkheden en oplossingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], claartje, Exabot [Bot], Gestopt, Google [Bot], Hume, kwaaisteniet en 43 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling