Biertje schreef:
Een lijntje van 10 km voor drie miljard dat geen verbinding heeft met voorsteden is weggegooid geld. Dan heeft Rotterdam het beter gedaan, die heeft de metro helemaal doorgetrokken naar naar haar omringende gebieden. Amsterdam is een feeststad, Rotterdam is een zakelijke stad waar meer dan de helft van het geld wordt verdiend. Waarom is de lijn 52 niet doorgetrokken naar Purmerend en zo nodig naar Schiphol
?
Zal wel net zoiets zijn als die voetgangersbrug over de sporen van centraal station Utrecht, die geen trappen naar de perrons mogen hebben, omdat mensen dan niet meer gedwongen zijn door Hoog Catharijne naar de perrons te gaan.
Streekvervoer is tegenwoordig ook commercieel uitbesteed en doortrekken van de lijnen van het Amsterdams vervoersbedrijf naar omringende gemeenten, zou concurrentie zijn met de commerciele vervoersbedrijven, stel ik mij zo voor.
Dat het allemaal nadelig is voor de reiziger, doet voor die bedrijven en politici niet ter zake.
Je snap niet waar ik heen wil. Enerzijds heb je gelijk maar als het OV niet doortrekt naar de omringende gebieden kom je ook niet van de auto's af en dat is wat Amsterdam wil.
Neem de havenstad Rotterdam waar veel geld wordt verdiend en inwoners echt trots zijn op hun wereldhavenstad. Nee, dan Amsterdam dat passagiersschepen en werkgelegenheid de stad uit jaagt. Dus Rotterdam is een zakelijke stad waar een hoop geld wordt verdiend (niet allemaal op de wijze zoals jij en ik het graag hadden gezien) en Amsterdam is gezellige rommelige stad waar het verdiende geld verfeest kan worden.