Het is nu wo nov 21, 2018 6:22 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: ma jul 30, 2018 10:35 pm 
lid

baedeker schreef:
Ja, dank je de koekoek.
Dat quotum is door de EU-staten afgewezen. Dat weer op tafel proberen te leggen lijkt me nou collusion.

Je bedoelt dat het door jouw politieke vrienden in die landen is afgewezen :) ik ben ook meer voor Europees federaal beleid dus mijn perspectief is misschien anders. Ja, ik heul met Brussel.

Citaat:
Het is de normaalste zaak van de wereld dat, als de oorlog voorbij is, vluchtelingen terug naar huis gaan.

Inderdaad, maar zoiets regel je niet via een politieke deal. Dat Trump en Putin dat proberen is alleen voor eigen publiek, en ik vrees Trumpiaanse gebakken lucht. Ze gaan er niet over. Het is al eerder opgemerkt in dit draadje.. Rusland en Amerika zijn niet bepaald de kampioenen van de opvang van Syrische vluchtelingen. Dus.. hierover hebben Trump, Putin en Assad géén zeggenschap, het is een kwestie die de gastlanden zullen moeten regelen. Zie boven, ik pleit voor easy go.. reis faciliteren, maar het blijft eigen beslissing.

Citaat:
En ja, Assad heeft zeker vervelende dingen uitgehaald. Maar begon dit niet met een Arabische lente en minstens zo vervelende fratsen vanuit soenitische hoek?

Vóór 2014 vluchtten mensen voor Assad. Er zaten in dat jaar 6 miljoen Syriers in de buurlanden en - voor een klein deel - in Europa. de grote toevloed viel samen met de strijd tussen sektarische groepen.. en in het jaar erna vluchtten mensen voor de Russische luchtaanvallen én voor Assad, die bezig ging met het heroveren van het land (lees: uitmoorden van dorpen naar believen). Assad is m.i. een oorlogsmisdadiger, die berecht zou moeten worden..

Citaat:
Verzoening zal niet makkelijk zijn, maar ik ben blij dat Poetin en Trump zich er op richten een Syrisch probleem in Syrië op te lossen.

It better be good :)

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: di jul 31, 2018 7:02 am 
lid

Einstein schreef:
De Nederlandse betrokkenheid was vooral tegen IS. Een probleem wat inderdaad (indirect) door de VS is veroorzaakt maar met die constatering verdween het probleem niet. Er werden mensen onthoofd. Nederland heeft luchtmacht ingezet.

Ik kon er geen bezwaar tegen hebben, eerlijk gezegd.. IS moest bestreden worden.. maarre.. het heeft dus niet zoveel te maken met de meeste Syrische vluchtelingen. Men praat nu (heel breed) over de periode 2011-2017. Tussen 2011 en 2014/2015 vluchtten de mensen voor Assad.. in 2015/2016 vluchtten ze voor Assad, IS én de Russen.. daarna vooral oorlogsvluchtelingen uit grote steden - gebombardeerd door Rusland - Noord-Syriers en Koerden, die vooral in Turkije en Koerdistan terecht zijn gekomen.. de mensen die alléén vluchtten voor de bombardementen willen misschien wel terug en misschien zijn dat een heleboel mensen, wie weet ook Syriers die in Europa zijn beland. Maar mijn voorstel is: laten we de beslissing aan de mensen zelf over laten, in plaats van terugkeer politiek te organiseren met dubieuze vrienden.

Het is natuurlijk complex.
De VS doet dit deels omdat ze blind kan vertrouwen op de bondgenoten, die toch wel hun bijdrage zullen leveren. Als we stoppen met het steunen van de oorlogen van de VS, zal de VS zelf ook wat voorzichtiger worden. Tot nog toe vloeit vaak de ene oorlog of opstand uit de daad van het westen voort. En natuurlijk moeten we onszelf ook niet vrijpleiten. Als westers Nederland, helpen en houden ook wij al heel lang dictators in het zadel en verdrijven we ze als ze niet meer gehoorzaam aan ons zijn aan onze financiele en handelsbelangen. En uiteraard moeten we een einde maken aan de macht van de lobby. Zowel van de wapenindustrie als van (andere) multinationals.
Ik begrijp dat daar een revolutie in het westen voor nodig is. Misschien moet die er dan inderdaad maar komen.

Ik vind dat mensen zoveel mogelijk terugmoeten als ze dat na verloop van tijd kunnen. We zitten niet meer in de jaren vijftig, toen er nog plek genoeg was, maar waarin we overigens ook veel mensen al stimuleerden om te emigreren omdat we de grote bevolking niet aan konden. We zijn hard op weg naar een verdubbeling ten opzichte van 1950. Er zijn grenzen aan de mogelijkheden en die grens is niet alleen de oppervlakte, maar ligt op vele gebieden. Sommige grenzen kunnen worden opgerekt, maar vaak zal dat veel tijd kosten. We kunnen op dit moment niet eens meer voorzien in een aantal van de basisbehoeften van de huidige inwoners, o.a. huisvesting.

Deze grote trek van vluchtelingen en migranten is onnodig. We moeten de oorzaken stoppen. Desnoods middels een revolutie.

Profiel  

Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: di jul 31, 2018 7:02 am 
lid

baedeker schreef:
Ja, dank je de koekoek.
Dat quotum is door de EU-staten afgewezen. Dat weer op tafel proberen te leggen lijkt me nou collusion.
Het is de normaalste zaak van de wereld dat, als de oorlog voorbij is, vluchtelingen terug naar huis gaan.
En ja, Assad heeft zeker vervelende dingen uitgehaald. Maar begon dit niet met een Arabische lente en minstens zo vervelende fratsen vanuit soenitische hoek?
Verzoening zal niet makkelijk zijn, maar ik ben blij dat Poetin en Trump zich er op richten een Syrisch probleem in Syrië op te lossen.

Natuurlijk is het goed dat ze het probleem van de vluchtelingen op lossen.
Ze hadden dat veel eerder moeten doen ,door de vluchtelingen op te vangen i.p.v. Europa daarmee op te schepen.
Tenslotte Rusland en Amerika zijn verantwoordelijk voor de jaren lange oorlogen in het MO en het ontstaan van IS.

Profiel  

Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: vr aug 17, 2018 8:05 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Ondanks de instelling van een kustwacht in de Libische kustwateren komen nog steeds veel boten met veelal lieden die geen (echte) vluchtelingen zijn via de Middellandse zee op Europa op aan.
De leiders van de EU landen en de Europese commissie buigen zich over de oplossing van dit vraagstuk.
Eén van de oplossingen zou misschien kunnen zijn dat er in Libië zelf een groot en goed georganiseerd opvangkamp zou kunnen komen waar de selectie plaats gaat vinden.
Dat moet dan met de Libische autoriteiten deugdelijk georganiseerd worden en het moet wel zo ingericht worden dat Libische boeven-gangs daar geen invloed op kunnen hebben. Degenen die dan in aanmerking kunnen komen voor een vluchtelingenstatus kunnen dan op een nette manier door naar een Europees land. De overigen worden dan op een nette en zorgvuldige manier teruggestuurd of gebracht naar het herkomst-land. Zo voorkom je dat er op allerlei wijzen misbruik wordt gemaakt van de hulpbehoevende en zwakke positie van de migranten.
Gisteravond kwam ik bij onderstaande documentaire terecht, en hierin was te zien hoe Europa zich wil verdedigen. ZDF - Türsteher Europas
https://www.zdf.de/dokumentation/tuerst ... s-102.html

ARTE Doku: "Türsteher Europas - wie Afrika Flüchtlinge stoppen soll"
https://www.youtube.com/watch?v=Mlj8WtimjXw

Afrikas Flüchtlinge - Das Milliardengeschäft der Schleuser
https://www.zdf.de/dokumentation/afrika ... e-100.html

Uitgaven voor grensbewakingstechnologie zal in 2022 in totaal 53 miljard euro bedragen. In beide documentaires gaat het om miljarden.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]