Het is nu wo sep 26, 2018 12:22 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 337 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17
Auteur Bericht
Bericht nummer:#321  BerichtGeplaatst: di aug 14, 2018 3:19 pm 
lid

Raya schreef:
Frankly schreef:
Raya schreef:

Niet van eigen geld, maar geld van de Turkse staat met lessen Turkije in Nederland. Op zich zou dat geen probleem moeten zijn, maar we weten hoe Erdogan denkt over Turken in het buitenland. Die ziet ze nog steeds als Turkse staatsburgers, die volgens Turkse wetten moeten leven in dat buitenland. En daar gaat het dan ook fout, naar mijn gevoel.

Erdogan ziet (je zegt het zelf al) "turken in Nederland" als turkse staatsburgers; omdat het dat ook zijn.
Nederland heeft afgelopen decennia immers op grote schaal dubbele nationaliteit verleend, ook voor hier geboren latere generaties.
"Integratie met behoud van eigen nationaliteit", zeg maar. In 2014 is de registratie gestopt, maar toen waren er ca. 1,3 mln. dubbele paspoorthouders waarvan ca. de helft marokkaans en turks. En ja dat zijn resp. marokkaanse en turkse staatsburgers die zichzelf in meerderheid ook zo voelen, noemen en identificeren. Voor hen is het nederlandse paspoort vooral praktisch.

De valkuil van de dubbele nationaliteit.
Een staatsburger woont in principe in het land waar het staatsburger van is, tenzij als gastarbeider.
Turken met de Nederlandse nationaliteit beschouw ik als Turk als zij zich weer in Turkije vestigen. Zolang zij met de Nederlandse nationaliteit in Nederland wonen zijn het voor mij Nederlanders. Los van enig overheidsbeleid. In Nederland hebben Turken, net als iedere andere Nederlander, te leven volgens de Nederlandse regels en wetten!

Niet waar je gevestigd bent, maar je paspoort bepaalt van welke land je staatsburger bent.
Een dubbele paspoorthouder i.c. turks-nederlands, is dus staatsburger van zowel Turkije als staatsburger van Nederland. In die zin heeft erdogan dus gelijk om nederlandse turken als turkse staatsburgers te zien.
Daar kunnen "we" nu vreselijk verontwaardigd over gaan doen, maar dan hadden "we" maar moeten vasthouden aan ongedeelde nationaliteit als uitgangspunt, het opgeven van de ouder nationaliteit bij naturalisatie en/of voro hier geborenen bij het bereiken van bepaalde leeftijd een keuze maken. Hebben "we" niet gedaan en nu zitten we met de gebakken peren in de vorm van erdogan die hier pakweg 320.000 landgenoten heeft wonen.

Profiel  

Bericht nummer:#322  BerichtGeplaatst: di aug 14, 2018 3:56 pm 
lid

baedeker schreef:
Lancelot schreef:
Raya schreef:
Niet van eigen geld, maar geld van de Turkse staat met lessen Turkije in Nederland. Op zich zou dat geen probleem moeten zijn, maar we weten hoe Erdogan denkt over Turken in het buitenland. Die ziet ze nog steeds als Turkse staatsburgers, die volgens Turkse wetten moeten leven in dat buitenland. En daar gaat het dan ook fout, naar mijn gevoel.
Tuurlijk is het onwenselijk dat kinderen worden geleerd te leven volgens Erdogan's wil. Maar voor mij is het nog onwenselijker dat er een overheid is die mij gaat verbieden om bepaalde meningen tot mij te nemen. Zoals ik al eerder heb gezegd, er zijn meningen die niet in het openbaar mogen worden geuit, bijvoorbeeld van die pedo club of om te zeggen dat je gaat regelen dat er minder Marokkanen komen. Als het onderwijs programma van Erdogan even maatschappelijk ontwrichtend zijn als deze voorbeelden is het onderwijs al in strijd met de wet en zijn wij het eens.

De overheid gaat je ook helemaal niet verbieden om bepaalde meningen tot je te nemen. Alleen, als iets als onderwijs gebracht wordt, dan heeft de overheid de verantwoordelijkheid om er voor te zorgen dat dat betrouwbaar is. Je hebt dus:
a) vrijheid van geweten: Iedereen mag tot zich nemen wat verboden is, wat maf is en wat verstandig is;
b) vrijheid van meningsuiting: Iedereen mag uiten wat maf is en wat verstandig is;
c) onderwijs: Kinderen wordt bijgebracht wat verstandig is.
Wat je doet is een kunstmatig probleem creëren door alles op een hoop te vegen. Maak je onderwijs gelijk aan verenigingen cq meningsuiting, dan kom je inderdaad voor de valse keuze dat óf alles wat maf is ook onderwezen mag worden, óf je van alles moet verbieden om te zorgen dat onderwijs verstandig blijft. Maar ze zijn niet gelijk en dat probleem doet zich dan ook niet voor.

Lancelot schreef:
Maar als kinderen slechts Turkse taalles krijgen en de geschiedenis van Turkije wordt bijgebracht en hoe mensen in Turkije leven, of te wel, als de wet niet wordt overtreden, vind ik dat degene die meer over de Turkse cultuur willen weten dat tot zich moeten kunnen nemen. Die vrijheid vind ik belangrijker dan mijn afkeer voor Erdogan en consorten.

Nee, het is geen voetbal of neutraal Turkse cultuur en geschiedenis bestuderen. Het is indoctrinatie in de waarden van het regime van Erdogan, onder andere inhoudend dat hij gezag heeft over de Turken in dit land. Zie voor verdere voorbeelden de eerder aangehaalde bronnen van mensen die wél weten waar het over gaat. Leraren stappen hierom in Turkije uit het onderwijs, en voor Nederland valt dit in de categorie maffe dingen die niet onder onderwijs vallen. Er is ook geen antasting van vrijheid, want als kinderen via internet of via hun ouders deze bagger binnen krijgen dan is dat niet verboden.

En in welke zin heeft volgens jou de overheid hier wel een taak,
terwijl optreden tegen indoctrinatie vanuit andere gezindte of overtuiging ook niet gebeurd?

Profiel  

Bericht nummer:#323  BerichtGeplaatst: di aug 14, 2018 3:59 pm 
lid

Frankly schreef:
Niet waar je gevestigd bent, maar je paspoort bepaalt van welke land je staatsburger bent.
Een dubbele paspoorthouder i.c. turks-nederlands, is dus staatsburger van zowel Turkije als staatsburger van Nederland. In die zin heeft erdogan dus gelijk om nederlandse turken als turkse staatsburgers te zien.
Daar kunnen "we" nu vreselijk verontwaardigd over gaan doen, maar dan hadden "we" maar moeten vasthouden aan ongedeelde nationaliteit als uitgangspunt, het opgeven van de ouder nationaliteit bij naturalisatie en/of voro hier geborenen bij het bereiken van bepaalde leeftijd een keuze maken. Hebben "we" niet gedaan en nu zitten we met de gebakken peren in de vorm van erdogan die hier pakweg 320.000 landgenoten heeft wonen.

Die mensen die hier in Nederland hun kinderen willen laten indoctrineren in de erdogandoctrine,
die doen dat omdat ze een Turks paspoort hebben,
maar omdat ze een erdogan-overtuiging hebben

Profiel  

Bericht nummer:#324  BerichtGeplaatst: di aug 14, 2018 4:50 pm 
lid

Wisp schreef:
Frankly schreef:

Die mensen die hier in Nederland hun kinderen willen laten indoctrineren in de erdogandoctrine,

Ik neem aan dat je in de 2e zin bedoelt "...die doen dat niet omdat ze een turks paspoort hebben".

Zelfs 4e generatie hier geborenen houden veelal de dubbele nationaliteit.
D.w.z. opa en oma zijn al in Nederland geboren maar men houdt toch de nationaliteit van de overgrootouders (!) aan.
Dat is volstrekt absurd in de wetenschap dat een i.c. turks paspoort betekend dat men turks staatsburger is en daarmee dus bijv. stemrecht en dienstplicht heeft in Turkije. Dat is interessant voor de turkse overheid, i.c. erdogan die met al die staatsburgers in het buitenland belangen heeft om zich daar van generatie op generatie vuistdiep mee te blijven bemoeien.

Profiel  

Bericht nummer:#325  BerichtGeplaatst: di aug 14, 2018 5:49 pm 
lid

Frankly schreef:
Wisp schreef:
Frankly schreef:

Ik neem aan dat je in de 2e zin bedoelt "...die doen dat niet omdat ze een turks paspoort hebben".

D.w.z. opa en oma zijn al in Nederland geboren maar men houdt toch de nationaliteit van de overgrootouders (!) aan.
Dat is volstrekt absurd in de wetenschap dat een i.c. turks paspoort betekend dat men turks staatsburger is en daarmee dus bijv. stemrecht en dienstplicht heeft in Turkije. Dat is interessant voor de turkse overheid, i.c. erdogan die met al die staatsburgers in het buitenland belangen heeft om zich daar van generatie op generatie vuistdiep mee te blijven bemoeien.

Ik bedoelde inderdaad 'niet' , sorry

Dat het absurd is, dat ben ik met je eens
En ik zie ook best de rede in om iets te doen aan die dubbele nationaliteitskwestie
Maar dat Erdogan dan zou ophouden zich te bemoeien met Nederlanders met een Turkse achtergrond,
daar heb ik geen enkel vertrouwen in.

Profiel  

Bericht nummer:#326  BerichtGeplaatst: di aug 14, 2018 5:52 pm 
lid

Frankly schreef:
Raya schreef:
Frankly schreef:

Erdogan ziet (je zegt het zelf al) "turken in Nederland" als turkse staatsburgers; omdat het dat ook zijn.
Nederland heeft afgelopen decennia immers op grote schaal dubbele nationaliteit verleend, ook voor hier geboren latere generaties.
"Integratie met behoud van eigen nationaliteit", zeg maar. In 2014 is de registratie gestopt, maar toen waren er ca. 1,3 mln. dubbele paspoorthouders waarvan ca. de helft marokkaans en turks. En ja dat zijn resp. marokkaanse en turkse staatsburgers die zichzelf in meerderheid ook zo voelen, noemen en identificeren. Voor hen is het nederlandse paspoort vooral praktisch.

Een staatsburger woont in principe in het land waar het staatsburger van is, tenzij als gastarbeider.
Turken met de Nederlandse nationaliteit beschouw ik als Turk als zij zich weer in Turkije vestigen. Zolang zij met de Nederlandse nationaliteit in Nederland wonen zijn het voor mij Nederlanders. Los van enig overheidsbeleid. In Nederland hebben Turken, net als iedere andere Nederlander, te leven volgens de Nederlandse regels en wetten!

Waar ik het over heb, is dat als Erdogan staatsonderwijs wil geven aan Turken hij dat in Turkije moet doen en zich niet mag bemoeien met staatsaangelenheden van Nederland. Onderwijs is in Nederalnd een staatsaangelegenheid.

Profiel  

Bericht nummer:#327  BerichtGeplaatst: di aug 14, 2018 6:20 pm 
lid

Raya schreef:
Waar ik het over heb, is dat als Erdogan staatsonderwijs wil geven aan Turken hij dat in Turkije moet doen en zich niet mag bemoeien met staatsaangelenheden van Nederland. Onderwijs is in Nederalnd een staatsaangelegenheid.

Tja, als het zo gemakkelijk was, dan was het al lang opgelost

Maar Erdogan gaat zich helemaal niet met staatsaangelegenheden bemoeien, maar weekend-indoctrinatie-clubjes
En dat heeft dus niets te maken met een Nederlandse staatsaangelegenheid
En indoctrineren mag wat mij betreft ook nooit een Nederlandse staatsaangelegenheid worden.

Profiel  

Bericht nummer:#328  BerichtGeplaatst: di aug 14, 2018 6:32 pm 
lid

Raya schreef:
Frankly schreef:
Raya schreef:

Over de onwenselijkheid zijn wij het volledig eens, maar het is een misvatting dat het om scholen/onderwijs zou gaan.
Het zijn geen scholen maar cursussen van 10 maanden waarvoor bestaande non-profit organisaties en maatschappelijke instellingen een subsidie kunnen aanvragen. https://nos.nl/artikel/2245510-turkije- ... rland.html

Zij vallen dus niet onder de nederlandse onderwijswet en niet onder de schoolinspectie. Beetje vergelijkbaar met koran-scholen die ook niet onder de schoolinspectie vallen.

Profiel  

Bericht nummer:#329  BerichtGeplaatst: di aug 14, 2018 6:33 pm 
lid

Wisp schreef:
baedeker schreef:
Lancelot schreef:
Tuurlijk is het onwenselijk dat kinderen worden geleerd te leven volgens Erdogan's wil. Maar voor mij is het nog onwenselijker dat er een overheid is die mij gaat verbieden om bepaalde meningen tot mij te nemen. Zoals ik al eerder heb gezegd, er zijn meningen die niet in het openbaar mogen worden geuit, bijvoorbeeld van die pedo club of om te zeggen dat je gaat regelen dat er minder Marokkanen komen. Als het onderwijs programma van Erdogan even maatschappelijk ontwrichtend zijn als deze voorbeelden is het onderwijs al in strijd met de wet en zijn wij het eens.
De overheid gaat je ook helemaal niet verbieden om bepaalde meningen tot je te nemen. Alleen, als iets als onderwijs gebracht wordt, dan heeft de overheid de verantwoordelijkheid om er voor te zorgen dat dat betrouwbaar is. Je hebt dus:
a) vrijheid van geweten: Iedereen mag tot zich nemen wat verboden is, wat maf is en wat verstandig is;
b) vrijheid van meningsuiting: Iedereen mag uiten wat maf is en wat verstandig is;
c) onderwijs: Kinderen wordt bijgebracht wat verstandig is.
Wat je doet is een kunstmatig probleem creëren door alles op een hoop te vegen. Maak je onderwijs gelijk aan verenigingen cq meningsuiting, dan kom je inderdaad voor de valse keuze dat óf alles wat maf is ook onderwezen mag worden, óf je van alles moet verbieden om te zorgen dat onderwijs verstandig blijft. Maar ze zijn niet gelijk en dat probleem doet zich dan ook niet voor.

Lancelot schreef:
Maar als kinderen slechts Turkse taalles krijgen en de geschiedenis van Turkije wordt bijgebracht en hoe mensen in Turkije leven, of te wel, als de wet niet wordt overtreden, vind ik dat degene die meer over de Turkse cultuur willen weten dat tot zich moeten kunnen nemen. Die vrijheid vind ik belangrijker dan mijn afkeer voor Erdogan en consorten.
Nee, het is geen voetbal of neutraal Turkse cultuur en geschiedenis bestuderen. Het is indoctrinatie in de waarden van het regime van Erdogan, onder andere inhoudend dat hij gezag heeft over de Turken in dit land. Zie voor verdere voorbeelden de eerder aangehaalde bronnen van mensen die wél weten waar het over gaat. Leraren stappen hierom in Turkije uit het onderwijs, en voor Nederland valt dit in de categorie maffe dingen die niet onder onderwijs vallen. Er is ook geen antasting van vrijheid, want als kinderen via internet of via hun ouders deze bagger binnen krijgen dan is dat niet verboden.
En in welke zin heeft volgens jou de overheid hier wel een taak,
terwijl optreden tegen indoctrinatie vanuit andere gezindte of overtuiging ook niet gebeurd?

Je hebt vast een mooi voorbeeld van een gezindte die in de klas militaire agressie van zijn politieke leider aanprijst als heilige oorlog.

Profiel  

Bericht nummer:#330  BerichtGeplaatst: di aug 14, 2018 6:52 pm 
lid

Wisp schreef:
Frankly schreef:
Wisp schreef:

Ik bedoelde inderdaad 'niet' , sorry

Dat het absurd is, dat ben ik met je eens
En ik zie ook best de rede in om iets te doen aan die dubbele nationaliteitskwestie
Maar dat Erdogan dan zou ophouden zich te bemoeien met Nederlanders met een Turkse achtergrond,
daar heb ik geen enkel vertrouwen in.

In het regeerakkoord staat dat dubbele nationaliteit voor 1e generatie immigranten versoepeld wordt maar dat volgende generaties op bepaalde leeftijd een keuze moeten maken voor een ongedeelde nationaliteit. Het moet meen ik nog uitgewerkt worden maar lijkt me een prima regeling.
Niet van vandaag op morgen, maar geleidelijk zullen volgende generaties volgens de regeling voor het ongedeelde nederlanderschap gaan kiezen zodat (de opvolgers van) Erdogan steeds minder belang hebben zich met de turks-nederlandse gemeenschap te blijven bemoeien.

Profiel  

Bericht nummer:#331  BerichtGeplaatst: di aug 14, 2018 9:15 pm 
lid

Frankly schreef:
Raya schreef:
Frankly schreef:
Over de onwenselijkheid zijn wij het volledig eens, maar het is een misvatting dat het om scholen/onderwijs zou gaan.
Het zijn geen scholen maar cursussen van 10 maanden waarvoor bestaande non-profit organisaties en maatschappelijke instellingen een subsidie kunnen aanvragen. https://nos.nl/artikel/2245510-turkije- ... rland.html

Zij vallen dus niet onder de nederlandse onderwijswet en niet onder de schoolinspectie. Beetje vergelijkbaar met koran-scholen die ook niet onder de schoolinspectie vallen.

Inderdaad, ik lees over de taak van de onderwijsinspectie: "De Onderwijsinspectie houdt toezicht op scholen die de overheid financiert en voor particuliere scholen en instellingen die opleiden voor erkende diploma's. Leidraad voor het toezicht zijn de uitgangspunten in de Wet op het onderwijstoezicht (WOT)."
Dus betaald door Erdogan en geen erkend diploma betekent dat er volgens de wet geen inspectie aan te pas komt. En die non-profit organisaties maar ANBI aftrek genieten voor het "goede doel" van Erdogan lessen geven.
Gelukkig kan de wet aangepast worden.

Profiel  

Bericht nummer:#332  BerichtGeplaatst: di aug 14, 2018 9:15 pm 
lid

Lancelot schreef:
Biertje schreef:
Wisp schreef:

"verheerlijking van het Ottomaanse rijk 2.0" is toch één van die dingen die Baedeker maar niets vind?

Dus wat kan er hier aan gedaan worden wat niet is : 'het is verboden dingen te doen die Baedeker maar niets vind'
Want ik neem toch aan dat we het er over eens kunnen zijn dat dat een heel slechte wet zou zijn.
Als Erdogan het maar niets vindt dat Nederland een westerse samenleving stichten in Turkije met westerse normen en waarden en zonder de islam, waarom moeten wij het goedkeuren dat Erdogan dat in Nederland wil?
Wat voor onzin jij wel allemaal niet hier in het forum pleurt draagt ook niet mijn goedkeuring, maar zolang het niet in strijd is met de forumregels is het natuurlijk prima dat jij onzin op dit forum pleurt. Zo is het ook met die Turkse les. Als de vrijheid van degenen die Turkse les willen niet in strijd is met onze wet vind ik niet dat je die vrijheid moet beperken.
Aan neoliberalen kun je niet vragen of zij bedreigingen zien. Ze zijn er namelijk gewoon niet. Kuch

Profiel  

Bericht nummer:#333  BerichtGeplaatst: do aug 16, 2018 3:38 pm 
lid

Telegraaf schreef:
’Salafisten infiltreren stadhuis Rotterdam’
Ambtenaren die in Rotterdam radicalisering moeten bestrijden, hangen zelf de orthodoxe islam aan. Dit bevestigen bronnen tegen deze krant. Een medewerker van het programmateam radicalisering, Ahmed Harika, adviseerde de omstreden Stichting Waqf, die haatpredikers naar Nederland probeerde te halen en in Rotterdam een salafisten-instituut wilde oprichten. De aankoop van het gebouw werd gefinancierd door een Qatarees hulpfonds waarvan de oprichter miljoenen dollars doorsluisde naar islamistische terreurorganisaties. Critici zien het salafisme – de meest strikte naleving van de islam – als opmaat naar de gewapende strijd. Een woordvoerder van de gemeente bevestigt dat Harika in 2014 opdrachten uitvoerde in opdracht van Waqf. „Hij heeft hier een onkostenvergoeding voor ontvangen. In oktober 2014 is Harika voor de Directie Veiligheid gaan werken.” Ook andere medewerkers en informanten van de Directie Veiligheid, waar radicalisering onder valt, onderhouden nauwe banden met orthodox-islamitische instellingen in de stad. Leefbaar Rotterdam stelt vragen aan burgemeester Aboutaleb. „Het is onverantwoord om op het dossier radicalisering de regie uit handen te geven aan dubieuze ’deskundigen’, die de rode loper uitrollen voor radicale en salafistische netwerken”, zegt raadslid Tanya Hoogwerf.

Ahmed Harika was voor GroenLinks voorzitter van de Rotterdamse deelgemeente Noord, en vinden we verder terug op de kandidatenlijst voor de tweede kamer van die partij.
:snooty:

Profiel  

Bericht nummer:#334  BerichtGeplaatst: di aug 28, 2018 9:59 pm 
lid

Die Zweden toch:
Messenzwaaier is Syriër uit Zweden
:snooty:

Profiel  

Bericht nummer:#335  BerichtGeplaatst: wo aug 29, 2018 8:40 am 
lid

baedeker schreef:

IN Nederland krijgen extremisten uit Syrië geen vluchtelingen status.
Dat is de juiste aanpak.

Ongeveer een vijfde van de Syrische vluchtelingen die worden voorgedragen voor asiel in Nederland via de zogenoemde Turkije-deal, valt af wegens extremistische sympathieën of omdat hun denkbeelden niet stroken met Nederlandse waarden, zoals de gelijkheid tussen man en vrouw. Dat stelt Paul van Musscher, landelijk portefeuillehouder vreemdelingenzaken en migratiecriminaliteit bij de politie.

Vluchtelingen komen aan in Turkije vanuit een vluchtelingenkamp op het Griekse eiland Lesbos. Foto Anadolu Agency
Vorig jaar kwamen ongeveer 2.100 Syriërs rechtstreeks vanuit Turkije naar Nederland, dit jaar is dat aantal met 288 tot en met juli een stuk lager. In de zogenoemde Turkije-deal werd in maart 2016 afgesproken dat Turkije in ruil voor miljarden aan noodgelden van de EU alle migranten zou terugnemen die vanaf dat moment per boot aankwamen in Griekenland. Voor elke teruggenomen migrant beloofde de Europese Unie een andere vluchteling over te nemen van Turkije.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bb545cbb/

Profiel  

Bericht nummer:#336  BerichtGeplaatst: wo aug 29, 2018 9:05 am 
lid

Werk voor mensensmokkelaars om ze een lesje tijdelijk wegmoffelen van sympathieën en denkbeelden te geven.

Nog een bericht van Paul van Musscher:

Politiechef Paul van Musscher: ‘Ook vanuit Nederland wordt de mensensmokkel uit Afrika aangestuurd’
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b3ee6901/

Mensensmokkelaars zijn steeds beter georganiseerd en worden steeds gewelddadiger. Paul van Musscher, landelijk portefeuillehouder migratiecriminaliteit en Haagse politiechef: ‘We hebben de morele verantwoordelijkheid om dit prioriteit te geven.’

We hobbelen van het ene dilemma naar de andere. Omschrijving van dilemma: Het beeld dat vaak gebruikt wordt bij een dilemma is dat van een aanvallende stier, waarbij je moet kiezen door welke hoorn je gespietst wil worden. Men spreekt dan ook van de twee alternatieven van een dilemma als de hoorns ervan.

Profiel  

Bericht nummer:#337  BerichtGeplaatst: wo aug 29, 2018 9:20 am 
lid

Lies schreef:
Werk voor mensensmokkelaars om ze een lesje tijdelijk wegmoffelen van sympathieën en denkbeelden te geven.

Nog een bericht van Paul van Musscher:

Politiechef Paul van Musscher: ‘Ook vanuit Nederland wordt de mensensmokkel uit Afrika aangestuurd’
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b3ee6901/

Mensensmokkelaars zijn steeds beter georganiseerd en worden steeds gewelddadiger. Paul van Musscher, landelijk portefeuillehouder migratiecriminaliteit en Haagse politiechef: ‘We hebben de morele verantwoordelijkheid om dit prioriteit te geven.’

We hobbelen van het ene dilemma naar de andere. Omschrijving van dilemma: Het beeld dat vaak gebruikt wordt bij een dilemma is dat van een aanvallende stier, waarbij je moet kiezen door welke hoorn je gespietst wil worden. Men spreekt dan ook van de twee alternatieven van een dilemma als de hoorns ervan.
Niet zo verwonderlijk als het kabinet het beter vind dat alle inspanningen nodig zijn om uitkeringsfraude op te sporen, terwijl met faillissementsfraude, BTW(caroussel)-fraude, plofbv's, belastingontduiking etc geen gehoor aan wordt gegeven hoewel dat veel meer is dan die uitkeringsfraude. Leve de austerity die vrij spel geeft aan mensensmokkelaars en drugsbendes. En natuurlijk krijgt ons belastingsparadijs de meeste voorrang. Lies, wat heb jij al die jaren door gestemd?

Over die mensensmokkelaars, dat is oud nieuws.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 337 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]