Het is nu ma dec 17, 2018 11:23 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 179 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Ik maak me zorgen.
Bericht nummer:#121  BerichtGeplaatst: ma sep 24, 2018 9:51 am 
lid

Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
Enzo501 schreef:

Goh, en ik ging die verhaaltjes over al die honderdduizenden mensen die zo dolgraag aan de slag willen nog bijna geloven (nee niet echt hoor) en dan blijkt dat ze toch liever thuis op de bank blijven zitten huilebalken dat ze geen werk kunnen vinden dan aanpakken en stappen maken in hun leven. Geen wonder dat er zoveel 'armoede' is.

Ik snap best dat jij en je luie vriendjes liever op kosten van de belastingebetaler op hun nest blijven liggen tot een uur of 12 in plaats van aan te pakken. En maar jammeren over de EU, de Haagse polletiek en dat de uitkeringen te laag zijn om 'fatsoenlijk' van te leven.
Alsof bij de EU en bij politiek Den Haag geen luie donders zijn. Ze zijn niet alleen lui maar nog dure luie donders ook !!

Dus omdat je denkt dat anderen luie donders zijn wordt je het zelf ook maar. Dat schiet niet op natuurlijk.

Profiel  

Bericht nummer:#122  BerichtGeplaatst: ma sep 24, 2018 9:56 am 
lid

Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:

Ik snap best dat jij en je luie vriendjes liever op kosten van de belastingebetaler op hun nest blijven liggen tot een uur of 12 in plaats van aan te pakken. En maar jammeren over de EU, de Haagse polletiek en dat de uitkeringen te laag zijn om 'fatsoenlijk' van te leven.
Alsof bij de EU en bij politiek Den Haag geen luie donders zijn. Ze zijn niet alleen lui maar nog dure luie donders ook !!

Dus omdat je denkt dat anderen luie donders zijn wordt je het zelf ook maar. Dat schiet niet op natuurlijk.
Wie geeft het slechte voorbeeld? Als er aan top gegraaid wordt en belasting ontdoken wordt is het toch niet zo verwondering dat mensen die lager op de ladder staan dat ook doen?

Profiel  

Bericht nummer:#123  BerichtGeplaatst: ma sep 24, 2018 10:00 am 
lid

Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
Biertje schreef:

Wie geeft het slechte voorbeeld? Als er aan top gegraaid wordt en belasting ontdoken wordt is het toch niet zo verwondering dat mensen die lager op de ladder staan dat ook doen?

Het is zo lullig voor de 9 of 10 miljoen werkenden die wel netjes elke werkdag opstaan en belasting betalen. Dit soort 'hullie doen het ook' mentaliteit is niet echt constructief.

Profiel  

Bericht nummer:#124  BerichtGeplaatst: ma sep 24, 2018 10:12 am 
lid

Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:

Het is zo lullig voor de 9 of 10 miljoen werkenden die wel netjes elke werkdag opstaan en belasting betalen. Dit soort 'hullie doen het ook' mentaliteit is niet echt constructief.
Weet je wat ook niet constructief is? Mensen in de top die foute dingen doen een schikking aanbieden - die mede betaald wordt door de belastingbetaler - terwijl de mensen die lager op de ladder te staan te maken en dezelfde fouten dingen doen, te maken krijgen met echte straffen en een strafblad hebben.En dan heb je nog de sukkels die goed vinden dat er 150 miljard aan BTW in de EU-landen niet geïnd worden want goede belastingverlaging.

Profiel  

Bericht nummer:#125  BerichtGeplaatst: ma sep 24, 2018 10:15 am 
lid

Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:

Maar ook niet te voorkomen, als anderen er voortdurend mee weg weten te komen.

Profiel  

Bericht nummer:#126  BerichtGeplaatst: ma sep 24, 2018 10:16 am 
lid

Wie gaat het bestuur van het UWV aanpakken, die er beleid van hebben gemaakt oom buitenlandse fraudeurs hun gang te laten gaan?

Profiel  

Bericht nummer:#127  BerichtGeplaatst: ma sep 24, 2018 10:25 am 
lid

Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
Biertje schreef:

Weet je wat ook niet constructief is? Mensen in de top die foute dingen doen een schikking aanbieden - die mede betaald wordt door de belastingbetaler - terwijl de mensen die lager op de ladder te staan te maken en dezelfde fouten dingen doen, te maken krijgen met echte straffen en een strafblad hebben.En dan heb je nog de sukkels die goed vinden dat er 150 miljard aan BTW in de EU-landen niet geïnd worden want goede belastingverlaging.

Tsja, je zult het toch zelf moeten doen uiteindelijk en jammerend in een hoekje blijven zitten omdat het allemaal zo oneerlijk is zal je niet vooruit helpen. Geluukig zijn er zoals ik al aangaf miljoenen Nederlanders, de grote meerderheid, die wel maandags vroeg opstaan, zodat er genoeg geld wordt opgehaald om die luxejammeraars een uitkering te bezorgen.

Profiel  

Bericht nummer:#128  BerichtGeplaatst: ma sep 24, 2018 10:26 am 
lid

Raya schreef:
Wie gaat het bestuur van het UWV aanpakken, die er beleid van hebben gemaakt oom buitenlandse fraudeurs hun gang te laten gaan?
Heeft geen zin zolang er teveel Enzo's zijn die fraude als lastenverlichting zien.

Ënzo501 schreef:
En ondertussen wordt er zoveel gefraudeerd met BTW en er is zo'n gebrekkig BTW-administratie dat bepaalde EU-landen jaarlijks 150 miljard missen. En dan klink het wel vreemd dat Macron blijft zaniken over een transferunie :misselijk:

https://www.nu.nl/economie/5474063/frau ... ljard.html

Mooi creatief stukje lastenverlichting. :ok:

viewtopic.php?f=2&t=9438&start=200

Profiel  

Bericht nummer:#129  BerichtGeplaatst: ma sep 24, 2018 10:28 am 
lid

Ik hou de wirwar aan jammerend vingerwijzen naar anderen niet meer bij.

Profiel  

Bericht nummer:#130  BerichtGeplaatst: ma sep 24, 2018 10:29 am 
lid

Raya schreef:

Geen idee, jij roept hier altijd dat ze maar niks moeten doen aan uitkeringsfraude omdat het om te verwaarlozen bedragen gaat dus ik neem aan dat jij het met dat beleid eens bent. Of ineens niet meer omdat het over auslander gaat.

Profiel  

Bericht nummer:#131  BerichtGeplaatst: ma sep 24, 2018 10:31 am 
lid

Biertje schreef:
Raya schreef:
Heeft geen zin zolang er teveel Enzo's zijn die fraude als lastenverlichting zien.

Ënzo501 schreef:
En ondertussen wordt er zoveel gefraudeerd met BTW en er is zo'n gebrekkig BTW-administratie dat bepaalde EU-landen jaarlijks 150 miljard missen. En dan klink het wel vreemd dat Macron blijft zaniken over een transferunie :misselijk:

http://wspforum.nl/wsp/viewtopic.php?f= ... &start=200

:gniffel: Sarcasme komt vaak niet over op dit soort humorloze fora.

Profiel  

Bericht nummer:#132  BerichtGeplaatst: ma sep 24, 2018 10:53 am 
lid

Enzo501 schreef:
Raya schreef:

Geen idee, jij roept hier altijd dat ze maar niks moeten doen aan uitkeringsfraude omdat het om te verwaarlozen bedragen gaat dus ik neem aan dat jij het met dat beleid eens bent. Of ineens niet meer omdat het over auslander gaat.
Rechts is lui, het pakt alleen laaghangend fruit en dan leunt het lui achterover. Rutte doet niet aan een zesjes cultuur. Mijn togus. :bye:

Profiel  

Bericht nummer:#133  BerichtGeplaatst: ma sep 24, 2018 10:57 am 
lid

Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
Raya schreef:

Ënzo501 schreef:

viewtopic.php?f=2&t=9438&start=200

En zo trekt Enzo501 zijn keutel terug. Eerst het het lastenverlichting en Enzo betiteld dat als oké en als hij kritiek krijgt noemt hij het sarcasme.

Profiel  

Bericht nummer:#134  BerichtGeplaatst: ma sep 24, 2018 11:02 am 
lid

Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
Biertje schreef:

http://wspforum.nl/wsp/viewtopic.php?f= ... &start=200

En zo trekt Enzo501 zijn keutel terug. Eerst het het lastenverlichting en Enzo betiteld dat als oké en als hij kritiek krijgt noemt hij het sarcasme.

De onderliggende serieuze noot is dat BTW en voortdurende verhogingen ervan slecht zijn, we kunnen ons wel enorm druk maken om die 2 miljard die de afschaffing van de dividendbelasting kost, maar ga eens beginnen met serieuze lastenverlaging zodat er ook niet aan de onderkant steeds meer compensatieregelingen komen voor steeds meer mensen. Zinloos geld rondpompen.Dus ja, 150 miljard aan ontdoken BTW geeft al aan over wat voor krankzinnige bedragen er omgaan in dit soort systemen...

Profiel  

Bericht nummer:#135  BerichtGeplaatst: ma sep 24, 2018 11:06 am 
lid

Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:

De onderliggende serieuze noot is dat BTW en voortdurende verhogingen ervan slecht zijn, we kunnen ons wel enorm druk maken om die 2 miljard die de afschaffing van de dividendbelasting kost, maar ga eens beginnen met serieuze lastenverlaging zodat er ook niet aan de onderkant steeds meer compensatieregelingen komen voor steeds meer mensen. Zinloos geld rondpompen.Dus ja, 150 miljard aan ontdoken BTW geeft al aan over wat voor krankzinnige bedragen er omgaan in dit soort systemen...
Die verhogingen moet je zoeken bij rechts die lasten verschuift van bedrijfsleven naar de belastingbetaler vanwege o.m. de divididendbelasting die afgeschaft wordt. En over serieuze belastingverlaging, rechts komt met verlaagde IB-tarieven maar i.p.v.gaan allerlei zaken weer duurder worden. Wat een wonder dat steeds meer mensen argwaan krijgen.

Profiel  

Bericht nummer:#136  BerichtGeplaatst: ma sep 24, 2018 12:39 pm 
lid

Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
Biertje schreef:

Die verhogingen moet je zoeken bij rechts die lasten verschuift van bedrijfsleven naar de belastingbetaler vanwege o.m. de divididendbelasting die afgeschaft wordt. En over serieuze belastingverlaging, rechts komt met verlaagde IB-tarieven maar i.p.v.gaan allerlei zaken weer duurder worden. Wat een wonder dat steeds meer mensen argwaan krijgen.

Yep!

De verhoging van het lage btw-tarief is het directe gevolg van het verlagen van de winstbelasting voor de grote bedrijven en afschaffing van de dividendbelasting. Ook speelt het verlagen van de hoogste schijf een rol, op weg naar een vlakstax.
Dit leidt onherroepelijk tot verhoging van de lasten voor de Gewone Nederlanders, die niet kunnen profiteren van inkopen via hun bedrijf bij groothandels die ook klein verkopen, als Sligro, Makro, Hanos e.a.

Overigens was ook de zogenaamd tijdelijke btw verhoging van 19% naar 21% , vanwege de crisis, maar in werkelijkheid het gevolg van belastingverlaging in de hoogste belastingschijf, ook al een verschuiving van de lasten naar het Gewone Gepeupel.

Profiel  

Bericht nummer:#137  BerichtGeplaatst: di sep 25, 2018 9:01 am 
lid

Nog even terugkomen op Apple, een aardig stukje in het AD hoe geschift de kopers zijn

Waarom je die iPhone XS toch koopt. 'Hogere prijs maakt hem juist populairder'
De nieuwe iPhones kennen nauwelijks nieuwe snufjes, maar zijn duurder dan ooit. Voor de zwaarste iPhone XS Max vraagt Apple zelfs 1659 euro, dat zijn drie laptops. Waarom blijven honderdduizenden Nederlanders zulke bedragen neertellen?

David Bremmer 13-09-18, 21:26 Laatste update: 14-09-18, 13:07

,,Een iPhone verslaafde uit Meppel - Zag uit naar de nieuwste van Apple. Wellicht bracht de prijs - hem licht van de wijs. Men vond hem Knock Out in een greppel."

:luidlachen:

De gepeperde prijzen van de nieuwe iPhones leveren naast verontwaardigde ook creatieve reacties op, zoals bovenstaande limerick van Stijn de Paepe op Twitter. Hij is de enige niet. ,,Mijn hemel wat een geld. Verdorie", verzucht Marieke van Boven-Brouwer.

Op medelijden hoeven iPhone-bezitters niet van iedereen te rekenen. ,,Ik lach mensen die meer dan 1000 euro betalen voor een mobiele telefoon sowieso keihard uit", reageert Rik de Jong.

Is Apple inderdaad altijd al duur - de iPhone X kende vorig jaar als eerste een startprijs boven de 1000 euro - dit jaar slaat alles. 1159 euro kost de iPhone XS, zijn grotere broer is nog 100 euro duurder, bleek woensdagavond op Apple's presentatie in Cupertino, Californië. Dan is er de iPhone Xr van 859 euro: een 'budget-toestel' (sic). Die heeft slechts 64 GB opslagruimte aan boord, dus word je bijna gedwongen de duurdere versie te kopen.

Mindfuck
Merkenexpert Paul Stamsnijder, oprichter van De Reputatiegroep, spreekt van geniale marketing en een slimme 'mindfuck'. ,,Mensen denken dat goedkoper aantrekkelijker maakt. Het is andersom: door de prijs omhoog te gooien, wordt de iPhone juist nóg gewilder."

Hij heeft veel bewondering voor Apple, dat zich als luxe merk neerzet en de grens opzoekt qua prijs. ,,Je kunt beter te hoog mikken dan te laag. De prijs is net een sneeuwbal. Je kunt die wel een berg afrollen, maar niet omhoog."

Om meteen een ander marketingadagium op te dissen: ,,De kwaliteit wordt herinnerd, lang nadat de prijs is vergeten".

Emotionele knoppen
Retailexpert Rupert Parker Brady over de iPhone
Volgens retailkenner Rupert Parker Brady slaagt Apple er als een van de weinige bedrijven in om emoties bij het publiek op te wekken. ,,Ze maken gretig. Het is de verpakking, het ontwerp, het gevoel voorop te lopen. Apple bespeelt al onze emotionele knoppen en dat doen ze zó slim."

Het zorgt ervoor dat Apple al twintig jaar lang nauwelijks een euro aan reclame uitgeeft. ,,Mensen praten met elkaar bij de koffieautomaat toch wel over de nieuwste Apple-producten."

Het legt Apple geen windeieren, klanten blijven naar de winkel hollen. De peperdure iPhone X was dit voorjaar 's werelds best verkopende smartphone, blijkt uit cijfers van Strategy Analytics. De iPhone 8 en 8Plus waren twee en drie. Inmiddels heeft Apple 285 miljard dollar cashgeld op de bank.

Parker Brady bestrijdt dat Apple-klanten naïeve of domme schapen zijn. ,,Rationeel weten ze heus wel dat ze erin geluisd worden." Waarom dan toch zoveel Nederlanders een iPhone kopen? ,,Om dezelfde reden dat mensen ook een Audi of BMW rijden. Dat hoeft ook niet."

Noah Korevaar stapte over
Ik gebruikte privé alleen Apple spullen en dat beklemde me steeds meer

Noah Korevaar stapte over op Android
De vraag is uiteraard of Apple té ver kan gaan. De nieuwe prijzen bezorgen meer en meer iPhone-bezitters een slecht gevoel. Noah Korevaar, verantwoordelijk voor techsites Want en One More Thing bij Wayne Parker Kent, voegde de daad bij het woord en stapte uit het Apple-fuik. ,,Ik gebruikte jarenlang privé alleen Apple-spullen. Ik bezat een iPod, daarna iPhones, iPad, MacBook, tot de AirPod-oordoppen toe", vertelt hij.

De hoge prijzen en afhankelijkheid begonnen hem tegen te staan. ,,Het beklemde me. Als je een link opent, moet dat in Apple's browser Safari. Alles werkt alleen met hún producten."

In aanloop naar Apple's iPhone X presentatie van vorig jaar besloot hij te switchen naar Android. ,,Door de opkomst van Smart Home worden thuis steeds meer apparaten op elkaar aangesloten, van televisie tot magnetron. Ik besloot de knoop door te hakken voordat ik me straks voor veel geld moet inkopen bij Apple."

Android gelikter
Hij heeft geen moment spijt. ,,Ja, ik moest een drempel over, Apple had al mijn inloggegevens en regelt alles. Maar verder was het verrassend simpel."

Korevaar erkent in een bevoorrechte positie te zitten. Hij recenseert al jaren smartphones en gadgets en leerde Android goed kennen. ,,Google heeft Android een stuk volwassener gemaakt, het is veel gelikter dan enkele jaren terug. Het zit bijna op Apple's iOSniveau."

Android-smartphones zijn een stuk goedkoper en kwalitatief niet minder, stelt hij. ,,Voor de goedkoopste nieuwe iPhone kun je bijna twee top-Android telefoons kopen."

Geen iPhone? Dit zijn de alternatieven!

Smartphonekenner Arnoud Wokke van Tweakers bevestigt dat er genoeg keuze is voor Apple-fans die overwegen over te stappen. ,,De One Plus 6 is een geweldige smartphone en start bij 519 euro." Hij noemt uiteraard de Samsung Galaxy S9, vanaf 699 euro. Of de Huawei P20 Pro. ,,Er zijn superveel opties voor Android, wel hangt het er sterk van af wat je belangrijk vindt in een telefoon."

Tegelijk plaatst Wokke - zelf staat de journalist neutraal in het soms verhitte Android-Apple debat - een nuance. ,,Ja, Apple is hartstikke duur, maar de restwaarde is wél beduidend hoger. Als je de nieuwste iPhone koopt voor 1600 euro krijg je er over twee jaar nog gerust 700 euro voor terug. Ook ondersteunt Apple toestellen langer met updates. Dat maakt het verschil kleiner."

https://www.ad.nl/economie/waarom-je-di ... ~a0ac3fe5/

Ontzetten grappig dat je blij moet zijn dat als je een Iphone van 1600 euro koopt je na twee jaar blij mag zijn dat je er nog 700 voor terugkrijgt. :luidlachen:
Meestal is de standaard geheugenruimte bij de smartphones in het midden en duurdere segment 64 GB. Bij het allerduurste toestel van Apple krijg je 512 GB, dat is 448 GB méér. Je betaalt dus per extra GB bij Apple ....€ 2,59 !Want technisch is de duurste Apple gelijk aan de Samsung S8 zij het dat de laatste een hogere pixeldichtheid ,Amoled scherm en een iets kleinere schermdiagonaal heeft .

Een Apple koop je dus om iemand anders jaloers te maken. :luidlachen:

Profiel  

Bericht nummer:#138  BerichtGeplaatst: di sep 25, 2018 11:45 am 
lid

Ik koop qua computers nooit bijzondere merkdingen als HP etc. Gewoon een kloonmerk waarvoor je de onderdelen op iedere straathoek kunt kopen als er iets kapot gaat of uitgebreid moet worden.

Mijn telefoon is een goedkoop ding van minder dan € 100 en inmiddels een jaar of zes oud. Je kunt er weinig meer mee, behalve dan bellen en gebeld worden en sms'en. Is voor mij meer dan voldoende. De rest doe ik op een computer van € 450, inclusief groot scherm en die staat er ook al weer een paar jaar. Hij doet het uitstekend. Aan al die gekte doe ik niet mee. Nooit gedaan ook.

Ik zie veel mensen in mijn omgeving zich in de schulden steken of het betalen van rekeningen uitstellen om de nieuwste snufjes op telefoongebied te kopen. Ze doen er in de praktijk maar een paar dingen mee: bellen en gebeld worden; foto's en filmpjes maken en die op social media zetten en een beetje whats-appen. En daar heb je echt geen toestel van € 1600 euro voor nodig. Zelfs niet van € 600,-.

Profiel  

Bericht nummer:#139  BerichtGeplaatst: di sep 25, 2018 2:28 pm 
lid

Hoe geschift de kopers zijn schrijft Biertje hierboven. Bij deze kamer van 11 vierkante meter denk ik ook wie koopt dit? Ik reken ook nog altijd om naar guldens om de benen op de vloer te houden. Vooral bij dit soort 'koopjes'

De kamer heeft een eigen wastafel. U kunt gebruik maken van twee gemeenschappelijke douches en toiletten. De keuken is uitgevoerd met 2 aanrechtbladen en wordt ook gedeeld.

https://www.funda.nl/koop/amsterdam/app ... t-700-708/

Dit gaat toch weer niet goed, dit doe je een mens toch niet aan?

Profiel  

Bericht nummer:#140  BerichtGeplaatst: di sep 25, 2018 2:42 pm 
lid

Raya schreef:

Ik vond het schokkend om te horen dat die grootschalige fraude al minstens 6 jaar bekend is
en er geen actie op genomen mocht worden.
Dat kost tijd zegt de top, niet te geloven dat na de Bulgaren nu de Polen ons belazeren.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 179 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]