Het is nu di maart 31, 2020 8:31 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
Bericht nummer:#81  BerichtGeplaatst: vr jul 26, 2019 6:58 pm 
lid

Telefoonverslaving is een zeer ernstig verschijnsel, dat ben ik met je eens.

Profiel  

Bericht nummer:#82  BerichtGeplaatst: vr jul 26, 2019 7:15 pm 
lid

Raya schreef:
Telefoonverslaving is een zeer ernstig verschijnsel, dat ben ik met je eens.

Een vrijgezelle collega van me kwam laatst drie kwartier te laat op het werk. Haar excuus? "Ik was mijn telefoon vergeten, dus ik ben teruggereden om die op te halen".

Ze heeft geen kinderen, geen zieke ouders, of andere dringende redenen waarom ze een mobiele telefoon bij de hand zou moeten hebben. Een dagje zónder mobieltje zou dus geen calamiteiten hebben veroorzaakt. Maar puur het idee dat ze dat ding ook maar één seconde niet bij de hand zou hebben, verontrustte haar dusdanig, dat ze, al bijna op het werk aangekomen, alsnog omkeerde om het apparaat op te halen. Ze zit dan ook (onder werktijd) om de tien minuten wel op dat ding te kijken, waarom, god mag het weten, misschien bang 10 seconden te laat te reageren op een foto die een kennis op Facebook heeft geplaatst ofzo...

Profiel  

Bericht nummer:#83  BerichtGeplaatst: zo dec 15, 2019 11:14 am 
lid

Voor de voorstanders van 5G internet, om de 200 meter een mast. Wen er maar aan.

https://www.ad.nl/wetenschap/iedere-200 ... ~a68dd6bc/

Profiel  

Bericht nummer:#84  BerichtGeplaatst: zo dec 15, 2019 12:39 pm 
lid

En naar ik vrees een nieuw milieuschandaal

Er wordt totaal niet meer over de gevolgen nagedacht van ontwikkelingen. Geen uitputtend onderzoek meer gedaan.
Het veilen van de 5G frequenties zou om ende nabij € 1 miljard op gaan leveren. Plus de vervanging van telefoons en en andere appartuur om met die 5G te kunnen werken.

Het gaat niet meer om de mensen. Het gaat enkel nog om het grote geld.

Profiel  

Bericht nummer:#85  BerichtGeplaatst: zo dec 15, 2019 12:51 pm 
lid

Raya schreef:
En naar ik vrees een nieuw milieuschandaal

Er wordt totaal niet meer over de gevolgen nagedacht van ontwikkelingen. Geen uitputtend onderzoek meer gedaan.
Het veilen van de 5G frequenties zou om ende nabij € 1 miljard op gaan leveren. Plus de vervanging van telefoons en en andere appartuur om met die 5G te kunnen werken.

Het gaat niet meer om de mensen. Het gaat enkel nog om het grote geld.
Maar voor je mobiel is 4G zat. En: als zou je een 5G wifi router hebben, het werkt pas echt snel met een kabel en dus niet draadloos

Profiel  

Bericht nummer:#86  BerichtGeplaatst: wo feb 26, 2020 11:17 am 
lid

Steeds meer burgers werken plaatsing 5G-masten tegen. Dat is toch niet zo verwonderlijk in een VVD-land? Overigens klopt het bericht weer niet.Over die 18000 mobiele masten die met 10% zal toenemen?Lijkt mij echt aan lage kant. Wanneer 5G echt veelvuldig wordt gebruikt heb je om de 100 meter een mast nodig, en mogelijk zelfs om de 50 meter.

https://www.ad.nl/tech/providers-slaan- ... ~a1bade5a/

Profiel  

Bericht nummer:#87  BerichtGeplaatst: wo feb 26, 2020 11:54 am 
lid

Bij stand.nl werd het gezondheidsrisico nogal gebagatelliseerd. 'Overdreven en niets van waar!' wist de gast ons te vertellen. 'Het zijn maar magnetronstralen, met klein vermogen'. Dus geen reden om enig voorbehoud te maken, vond de gast.

Onderzoeken spreken elkaar tegen. En zolang onderzoeken elkaar tegenspreken lijkt er mij alle reden te zijn verder te onderzoeken, en uitermate terughoudend te zijn in het nu al toepassen. Je moet je afvragen of die chirurg in de VS hier via internet, een operatierobot moet bedienen. Het maakt zorg duurder in plaats van goedkoper, want er zal altijd ook hier een chirurg klaar moeten staan, in geval er iets mis gaat, een krom bitje voorbijkomt, of wat dan ook. Daarbij, in het glas in het deurtje van je magnetron, zit een metalen raster verwerkt, zodat er geen magnetronstraling naar buiten kan lekken.

Profiel  

Bericht nummer:#88  BerichtGeplaatst: wo feb 26, 2020 1:21 pm 
lid

Raya schreef:
Bij stand.nl werd het gezondheidsrisico nogal gebagatelliseerd. 'Overdreven en niets van waar!' wist de gast ons te vertellen. 'Het zijn maar magnetronstralen, met klein vermogen'. Dus geen reden om enig voorbehoud te maken, vond de gast.

Onderzoeken spreken elkaar tegen. En zolang onderzoeken elkaar tegenspreken lijkt er mij alle reden te zijn verder te onderzoeken, en uitermate terughoudend te zijn in het nu al toepassen. Je moet je afvragen of die chirurg in de VS hier via internet, een operatierobot moet bedienen. Het maakt zorg duurder in plaats van goedkoper, want er zal altijd ook hier een chirurg klaar moeten staan, in geval er iets mis gaat, een krom bitje voorbijkomt, of wat dan ook. Daarbij, in het glas in het deurtje van je magnetron, zit een metalen raster verwerkt, zodat er geen magnetronstraling naar buiten kan lekken.
Hoe hoger de frequentie, des te hoger het vermogen. En voor wat de magnetron, dat klopt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]