Het is nu zo sep 22, 2019 12:10 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: vr aug 16, 2019 9:27 am 
lid

Wil je veel burgers naar de stembus lokken die op jouw partij stemmen dan moet je iets aansprekends hebben, opvallen en voor alles de twijfelaars over de streep trekken. Het is altijd goed om een samenhangende ideologie te hebben, een visie op de gehele samenleving en op alle belangrijke politieke vraagstukken want iedereen weet het: elke one-issue kan stemmen om het begrotingsoverschot te verjubelen of om Amsterdam op te stoten in de vaart der volkeren, of om jongeren vanaf hun 12e te laten stemmen...

Op rechts zie ik een tendens tot versplintering: ook de nieuwe FVD houdt niet alle kikkers in de kruiwagen, alle zorgvuldige selectie van politieke vertegenwoordigers ten spijt. Onopgevallend in de media is dat de provincialen, zeg maar "de boeren", onrustig aan het worden zijn. https://www.tubantia.nl/deventer/overij ... ~a3be2ddb/ Traditioneel fans van VVD en CDA, ziet men langzamerhand dat deze partijen meer focus hebben op de Randstad, terwijl "Den Haag" meer bezig is het beleid van "Brussel" uit te voeren waarbij ondanks alle lieve geluiden van een landbouwminister, steeds duidelijker wordt dat in Europa de landelijke periferie en de productie van eigen voedsel niet meer zo belangrijk is.

De mensen uit de vergeten periferie is ook het thema van de nieuwe bestseller van Michel Houellebecq
Citaat:
»Es ist nicht die Zukunft, es ist die Gegenwart, die dich tötet, die wiederkommt, um an dir zu nagen.«

In SEROTONIN rechnet die Hauptfigur ab: mit der modernen Gesellschaft, der Wirtschaft, der Politik – und mit sich selbst.

»Der umwerfendste Schriftsteller unserer Gegenwart«
Julia Encke, F.A.S
https://www.goodreads.com/book/show/42594530-serotonin
Het gaat over - opnieuw - een vergeten groep, namelijk de mensen die wonen in de verdere periferie van de Randstad, een nieuwe electorale onderklasse misschien.

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: za aug 17, 2019 10:37 am 
lid

Burgers en boeren reageren het eerst als er iets fout gaat denk ik al jaren en daarom ook de opkomst van steeds weer nieuwe partijen met goeie bedoelingen. Ik begrijp dat, maar is zorgelijk. Begrijpt men de economie nog? Als ik onderstaand gesprek van vanmorgen beluister begrijpt niemand meer om een halt toe te roepen aan de val.

Sparen is geweest
https://www.nporadio1.nl/nieuwsweekend/ ... is-geweest

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: za aug 17, 2019 6:40 pm 
lid

Het grote probleem is dat geen enkele partij duidelijk is in wat zij wil en hoe zij dit wil bereiken. Sommige partijen liegen zelfs glashard, zeggen voor het een te staan en doen het ander.

Het is helemaal geen schande om aan je Kiezers uit te moeten leggen dat je niet (direct) bereikt wat je wilt bereiken en ook niet waarom je -voorlopig- met iets instemt wat niet in de lijn der verwachtingen van je Kiezers ligt. Het kan een tussenfase zijn, een stapje om straks toch verder te komen. Wees daar duidelijk over en eerlijk in. Houdt je Kiezers niet voor de gek, want velen, zeker bij nieuwe partijen zonder traditionele achterban, zullen leden verliezen als ze verzaken verantwoording af te leggen. En terecht. Maar bovenal, blijf zo dicht mogelijk bij je uitgangspunten, de redenen waarom mensen op je gestemd hebben als partij. Het weigeren verantwoording af te leggen over gemaakte keuzes, voor- of tegenstemmen bij wetten en moties, vervreemd Kiezers als zij de keuze in relateie tot de uitgangspunten en verkiezingsbeloften, niet snappen.
En dat geldt voor ALLE partijen, niet alleen ter rechterzijde, maar ook het midden en links.

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: zo aug 18, 2019 8:29 am 
lid

Lies schreef:
Burgers en boeren reageren het eerst als er iets fout gaat denk ik al jaren en daarom ook de opkomst van steeds weer nieuwe partijen met goeie bedoelingen. Ik begrijp dat, maar is zorgelijk. Begrijpt men de economie nog? Als ik onderstaand gesprek van vanmorgen beluister begrijpt niemand meer om een halt toe te roepen aan de val.

Sparen is geweest
Komt de euro. Banken moeren steeds meer verplicht geld stallen bij de ECB die vervolgens daarmee schulden gaat opkopen bij zwakke banken. Als we de euro niet hadden, hadden we ook geen negatieve rente.

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: vr aug 30, 2019 10:40 am 
lid

Omdat met de euro ook de ECB is gekomen, die de centrale bank voor de eurozone is. Deze ECB is nu gekaapt door Zuid-Europeanen inclusief Frankrijk (Lagarde) die waarschijnlijk, zo vrees ik, door willen gaan met onhoudbare banken te financieren. Die onhoudbare banken hebben dan hun geld uitgeleend aan overheden, bedrijven, instellingen of personen die min of meer failliet zijn.

Er moet een weloverwogen faillissementscircus op gang komen, rustig aan s.v.p., waar men ook een keer kan verliezen en waar de verliezers nog enigszins geholpen kunnen worden.

We zitten midden in de grote crisis die de grote economische zieners al lang zagen aankomen. Helaas zal het wel te laat worden ingezien en uiteindelijk zullen de spaarders alles betalen. De vraag is wat er over gaat blijven. Pensioenen zijn daarbij veiliger dan andere spaarvormen waarbij burgers geprobeerd hebben met gering risico hun oudedagsvoorziening te waarborgen.

Misschien blijkt nu de overheid (Brussel, onder het toeziend oog van de nationale overheden, ook in Den Haag) niet de reddende engel, maar de onbetrouwbare partner, bedorven door de kortzichtigheid van ons, de burgers.

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: vr aug 30, 2019 10:59 am 
lid

Biertje schreef:
Lies schreef:

Sparen is geweest
Komt de euro. Banken moeren steeds meer verplicht geld stallen bij de ECB die vervolgens daarmee schulden gaat opkopen bij zwakke banken. Als we de euro niet hadden, hadden we ook geen negatieve rente.

Bovenstaande aanname is niet aannemelijk. Overal ter wereld voeren monetaire autoriteiten een expansief beleid in de vorm van lage rentetarieven al dan niet in combinatie met kwantitatieve verruimingen.
Dat gezegd hebbende, de rentetarieven kennen al dertig jaar een neerwaartse trend. Zulks laat zich onder meer verklaren door de vergrijzing en daarmee samenhangende inactiviteit alsmede de drang om te sparen.

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'"
- Isaac Asimov

"Aan de omgang met marginale figuren valt de toestand van de rechtsstaat af te meten."
- Beatrice de Graaf

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: ma sep 02, 2019 8:42 am 
lid

Overal zie je hetzelfde. Oud-president Joachim Gauck noemt het verkrampt, en gelijk heeft hij.

'De West-Duitse elite doet verkrampt over rechts-nationalisme'
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/229983 ... lisme.html

"Sommige mensen in de AfD zijn een probleem en Duitsland heeft ook een echt probleem met rechts-extremisme, maar de Duitse democratie is sterk genoeg om zo'n partij te overleven", zegt Gauck. "En als we doen alsof alle vormen van conservatisme een gevaar zijn voor de democratie, dan is dat heel gevaarlijk. De verschillende kampen graven zich in en bestrijden elkaar in plaats van met elkaar in gesprek te gaan."

"Nogmaals, ik beaam dat Duitsland een probleem heeft met rechts-extremisten die vijandig zijn tegenover de democratie. Maar daarnaast is de West-Duitse elite door de traumatische nazigeschiedenis totaal allergisch voor alles wat rechts van het midden is", zegt Gauck. "Dat is ook te begrijpen, maar ze zijn in dat schuldbewustzijn te ver doorgeschoten. De fout van de linkse elite is dat begrippen als vaderland in diskrediet zijn geraakt. En dat is belachelijk."

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: ma sep 02, 2019 9:37 am 
lid

Lies schreef:
Overal zie je hetzelfde. Oud-president Joachim Gauck noemt het verkrampt, en gelijk heeft hij.

"Sommige mensen in de AfD zijn een probleem en Duitsland heeft ook een echt probleem met rechts-extremisme, maar de Duitse democratie is sterk genoeg om zo'n partij te overleven", zegt Gauck. "En als we doen alsof alle vormen van conservatisme een gevaar zijn voor de democratie, dan is dat heel gevaarlijk. De verschillende kampen graven zich in en bestrijden elkaar in plaats van met elkaar in gesprek te gaan."

"Nogmaals, ik beaam dat Duitsland een probleem heeft met rechts-extremisten die vijandig zijn tegenover de democratie. Maar daarnaast is de West-Duitse elite door de traumatische nazigeschiedenis totaal allergisch voor alles wat rechts van het midden is", zegt Gauck. "Dat is ook te begrijpen, maar ze zijn in dat schuldbewustzijn te ver doorgeschoten. De fout van de linkse elite is dat begrippen als vaderland in diskrediet zijn geraakt. En dat is belachelijk."

Zou jij als christen in een kabinet willen zitten met de AfD die het Holocaustmonument een schande noemt? De rechtse christenen hebben net zo goed fouten begaan door de nazi-kopstukken niet eens te berechten en hen na de oorlog hoge posities gegeven. Wat een wonder dat de RAF wraak neemt omdat niemand in heeft om nazi's te berechten. Als er sprake is van een kramp bij de West-Duitse linkse elite, diezelfde kramp zie je ook bij Gauck.

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: ma sep 02, 2019 10:17 am 
lid

En een paar leden van de Afd zijn rot? Ik lees hier toch echt iets anders

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b177bbbb/

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: ma sep 02, 2019 10:58 am 
lid

Biertje schreef:

'Zo noemde hij het bombardement op Dresden een oorlogsmisdaad die 'ons van onze collectieve identiteit wilde beroven'.
Dit geeft de kern aan om de populariteit van het AfD in het voormalige Oost-Duitsland te verklaren. De nazis hebben de bevolking van Dresden nooit iets aangedaan, de geallieerden des te meer. 'We zullen het nooit vergeten' wordt in Dresden ook elk jaar herdacht, maar dan op 13 februari..
Vergelijk het maar met de hekel aan Duitsers die in Rotterdam en omgeving nog steeds veel meer leeft dan in andere edlen van Nederland.

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: ma sep 02, 2019 11:29 am 
lid

Enzo501 schreef:
Biertje schreef:

'Zo noemde hij het bombardement op Dresden een oorlogsmisdaad die 'ons van onze collectieve identiteit wilde beroven'.
Dit geeft de kern aan om de populariteit van het AfD in het voormalige Oost-Duitsland te verklaren. De nazis hebben de bevolking van Dresden nooit iets aangedaan, de geallieerden des te meer. 'We zullen het nooit vergeten' wordt in Dresden ook elk jaar herdacht, maar dan op 13 februari..
Vergelijk het maar met de hekel aan Duitsers die in Rotterdam en omgeving nog steeds veel meer leeft dan in andere edlen van Nederland.
Ik heb de zin van het bombardement van Dresden nooit begrepen. Maar dat de Nazi's niets deden tegen de bevolking van Dresden weet ik niet. Rotterdam heeft een hekel aan Duitsland? Dat platgooien van Rotterdam heeft wel bewerkstelligd dat Rotterdam gloednieuwe kranen kreeg, in tegenstelling tot de haven van Antwerpen dat niet was platgegooid.

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: ma sep 02, 2019 1:27 pm 
lid

Biertje schreef:
Lies schreef:

Zou jij als christen in een kabinet willen zitten met de AfD die het Holocaustmonument een schande noemt? De rechtse christenen hebben net zo goed fouten begaan door de nazi-kopstukken niet eens te berechten en hen na de oorlog hoge posities gegeven. Wat een wonder dat de RAF wraak neemt omdat niemand in heeft om nazi's te berechten. Als er sprake is van een kramp bij de West-Duitse linkse elite, diezelfde kramp zie je ook bij Gauck.
Daar gaat het Gauck niet om, hij wil de conservatieven terug. Ik weet dat conservatief( behoudend zijn en niet te snel veranderen) een vies woord voor Biertje is, maar dit is ook in Nederland bij bijna alle partijen aanwezig.

Gauck mit Ratschlag für CDU: "Toleranz in Richtung rechts"
https://www.zeit.de/news/2019-06/16/gau ... -99-669027

Gauck warnte: «Wir verlieren uns selbst, wenn wir so tun, als wäre es zu gefährlich, in großer Offenheit Probleme zu debattieren, weil das Volk sofort wieder umkippen könnte und eine Diktatur wählen würde».

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: ma sep 02, 2019 1:41 pm 
lid

Lies schreef:
Biertje schreef:
Lies schreef:

Daar gaat het Gauck niet om, hij wil de conservatieven terug. Ik weet dat conservatief( behoudend zijn en niet te snel veranderen) een vies woord voor Biertje is, maar dit is ook in Nederland bij bijna alle partijen aanwezig.

Gauck warnte: «Wir verlieren uns selbst, wenn wir so tun, als wäre es zu gefährlich, in großer Offenheit Probleme zu debattieren, weil das Volk sofort wieder umkippen könnte und eine Diktatur wählen würde».

De conservatieven wilden de nazi's niet berechten en ook niet diegene die tijdens WO fout waren en zeer hoge posten hadden bekleedden en dat ook deden ná WO-II, maar de RAF natuurlijk wel. Gaat er een belletje rinkelen?

Profiel  

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: ma sep 02, 2019 2:13 pm 
lid

Biertje schreef:
Lies schreef:
Biertje schreef:

De conservatieven wilden de nazi's niet berechten en ook niet diegene die tijdens WO fout waren en zeer hoge posten hadden bekleedden en dat ook deden ná WO-II, maar de RAF natuurlijk wel. Gaat er een belletje rinkelen?

Dat Adenauer een voorstander was van Europese eenwording?
Maar overigens, heeft de RAF ooit afstand genomen van de slagers in eigen kring?

Profiel  

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: ma sep 02, 2019 2:37 pm 
lid

P-G schreef:
Biertje schreef:
Lies schreef:

Sparen is geweest

Bovenstaande aanname is niet aannemelijk. Overal ter wereld voeren monetaire autoriteiten een expansief beleid in de vorm van lage rentetarieven al dan niet in combinatie met kwantitatieve verruimingen.
Dat gezegd hebbende, de rentetarieven kennen al dertig jaar een neerwaartse trend. Zulks laat zich onder meer verklaren door de vergrijzing en daarmee samenhangende inactiviteit alsmede de drang om te sparen.

Ah! Het is alweer de schuld van de babyboomers. Alsof die allemaal hun huis al hebben afbetaald en geen aflossingsvrije hypotheken hadden afgesloten, en woekerpolissen voor dit of dat en hun geld nu kwijt zijn.

De lage rente is niet de schuld van de babyboomers. De lage rente is de schuld van het neoliberalisme. Er wordt te weinig geinvesteerd om de winst te maximaliseren, welke vervolgens door de rijken wordt opgepot. Daar doen de verschillende neoliberale regeringen vrolijk aan mee, door verlaging van de winstbelasting, zodat dat geld niet meer in de staatskas beland om zinnige dingen mee te doen, maar in de pot van de beleggers, die het vervolgens oppotten.

Profiel  

Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: vr sep 06, 2019 7:35 pm 
lid

Focus op de Randstad bederft ook het klimaat en het milieu.

Randstad bij vuilste gebieden Europa: 'Ik zou wonen in Amsterdam zeker niet aanraden'
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... merig-rivm

Als je dan vandaag de berichten weer hebt beluisterd, het besluit over Lelystad Airport en geen nieuwe woningen vanwege de stikstofuitspraak, is het dan vreemd dat mensen niet meer weten bij welke partij ze het moeten zoeken?

Profiel  

Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: za sep 07, 2019 11:19 am 
lid

Lies schreef:

Randstad bij vuilste gebieden Europa: 'Ik zou wonen in Amsterdam zeker niet aanraden'

Als je dan vandaag de berichten weer hebt beluisterd, het besluit over Lelystad Airport en geen nieuwe woningen vanwege de stikstofuitspraak, is het dan vreemd dat mensen niet meer weten bij welke partij ze het moeten zoeken?

Het probleem is dat politici en ambtenaren de wet niet kennen en leven bij de waan van de dag.
Wetgeving natura 2000 is al 19 jaar bekend en zeker bij de Raad van Staten ,door incompetentie van bestuurders zitten we nu met de gebakken peren ,
want de Nederland stikt van de stikstof.

Het stikstofbesluit van de Raad van State heeft een bureaucratische kortsluiting veroorzaakt. Nieuwe projecten – van wegverbredingen tot extra stallen, van woningbouw tot windparken – kunnen voorlopig fluiten naar een vergunning. Hoe kon het kabinet zich zo laten overvallen?
Snelweg A2 tussen Vinkeveen en Breukelen bij Nieuwer ter Aa. De stikstofuitstoot van het wegverkeer zal ook moeten verminderen vanwege de stikstofuitspraak van de Raad van State. Beeld Raymond Rutting / de Volkskrant
Stikstof. Alleen al het woord leidt tot bedrukte gezichten in coalitiekringen. Het is nog veel erger dan iedereen denkt, zo is de teneur achter de schermen. Dat de Raad van State het Nederlandse stikstofbeleid in mei onverbiddelijk naar de prullenbak verwees, is misschien wel het ingrijpendste wat de overheid in decennia is overkomen, sombert één betrokkene. Nieuwe vergunningen zijn sindsdien niet meer afgegeven, voorlopige vergunningen worden weer ingetrokken.

Het is de apotheose van decennialang schipperend natuurbeleid. In de jaren negentig liep Nederland binnen de EU nog voorop om de natuur te beschermen. Er kwamen speciale natuurgebieden – Natura 2000 – en een habitatrichtlijn waarmee Nederland plechtig beloofde de modderkruiper, juchtleerkever, mopsvleermuis en talloze andere bedreigde organismen te behoeden voor uitsterven.
Dat bleek moeilijker dan gehoopt, vooral omdat Nederland veel stikstof uitstoot. De intensieve veeteelt speelt daarbij een grote rol, maar ook nagenoeg alle (bouw)activiteiten dragen daar aan bij. In 118 van de 160 Natura 2000-gebieden in Nederland lijdt de biodiversiteit onder een overschot aan stikstof.

Om toch door te kunnen bouwen, trad in 2015 het zogenoemde Programma Aanpak Stikstof (PAS) in werking. Nieuwe vergunningen werden weer afgegeven, maar nu met de belofte dat er in de daaropvolgende jaren ‘compenserende maatregelen’ zouden komen om de uitstoot te verminderen. In de praktijk kwam daar weinig van terecht en in mei maakte de Raad van State korte metten met het naar de toekomst schuiven van de natuurbescherming.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b73ec607/

Profiel  

Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: za sep 07, 2019 2:35 pm 
lid

Hume schreef:
Lies schreef:

Het probleem is dat politici en ambtenaren de wet niet kennen en leven bij de waan van de dag.
Wetgeving natura 2000 is al 19 jaar bekend en zeker bij de Raad van Staten ,door incompetentie van bestuurders zitten we nu met de gebakken peren ,
want de Nederland stikt van de stikstof.

Het stikstofbesluit van de Raad van State heeft een bureaucratische kortsluiting veroorzaakt. Nieuwe projecten – van wegverbredingen tot extra stallen, van woningbouw tot windparken – kunnen voorlopig fluiten naar een vergunning. Hoe kon het kabinet zich zo laten overvallen?
Snelweg A2 tussen Vinkeveen en Breukelen bij Nieuwer ter Aa. De stikstofuitstoot van het wegverkeer zal ook moeten verminderen vanwege de stikstofuitspraak van de Raad van State. Beeld Raymond Rutting / de Volkskrant
Stikstof. Alleen al het woord leidt tot bedrukte gezichten in coalitiekringen. Het is nog veel erger dan iedereen denkt, zo is de teneur achter de schermen. Dat de Raad van State het Nederlandse stikstofbeleid in mei onverbiddelijk naar de prullenbak verwees, is misschien wel het ingrijpendste wat de overheid in decennia is overkomen, sombert één betrokkene. Nieuwe vergunningen zijn sindsdien niet meer afgegeven, voorlopige vergunningen worden weer ingetrokken.

Het is de apotheose van decennialang schipperend natuurbeleid. In de jaren negentig liep Nederland binnen de EU nog voorop om de natuur te beschermen. Er kwamen speciale natuurgebieden – Natura 2000 – en een habitatrichtlijn waarmee Nederland plechtig beloofde de modderkruiper, juchtleerkever, mopsvleermuis en talloze andere bedreigde organismen te behoeden voor uitsterven.
Dat bleek moeilijker dan gehoopt, vooral omdat Nederland veel stikstof uitstoot. De intensieve veeteelt speelt daarbij een grote rol, maar ook nagenoeg alle (bouw)activiteiten dragen daar aan bij. In 118 van de 160 Natura 2000-gebieden in Nederland lijdt de biodiversiteit onder een overschot aan stikstof.

Om toch door te kunnen bouwen, trad in 2015 het zogenoemde Programma Aanpak Stikstof (PAS) in werking. Nieuwe vergunningen werden weer afgegeven, maar nu met de belofte dat er in de daaropvolgende jaren ‘compenserende maatregelen’ zouden komen om de uitstoot te verminderen. In de praktijk kwam daar weinig van terecht en in mei maakte de Raad van State korte metten met het naar de toekomst schuiven van de natuurbescherming.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b73ec607/
Ik heb dit al eerder geplaatst en is een hele kluif om te lezen, maar terug in de tijd kan je lezen wat toen is bedacht en waarom Nederland nu op slot komt te zitten.

List, bedrog, leugens, corruptie en de PAS-paniek
https://www.foodlog.nl/artikel/list-bed ... paspaniek/

Volgens Gerrits heeft een handvol mensen zonder ooit verantwoording te hebben afgelegd, meer dan 20 jaar lang een travestie gemaakt van de uitvoering van Europese verplichtingen.

Profiel  

Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: za sep 07, 2019 4:37 pm 
lid

baedeker schreef:
Biertje schreef:
Lies schreef:

Dat Adenauer een voorstander was van Europese eenwording?
Maar overigens, heeft de RAF ooit afstand genomen van de slagers in eigen kring?
Hebben de Conservatieven dat dan ook gedaan? Immers, de RAF-leden zijn allemaal berecht, van de conservatieven die tijdens en na de nazi-tijd zeer hoge posten bekleedden zijn dat nul. De Nazi's die zijn vervolgend zijn vervolgend door het internationale Tribunaal in Neurenberg en dat waren er maar een handvol.

Profiel  

Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: za sep 07, 2019 5:01 pm 
lid

Speciaal voor Baedeker

Ronny Naftaniel, vice-voorzitter van CEJI (het Europees Joods Informatiecentrum in Brussel) moet nog zien of dit echt een van de allerlaatste processen tegen actieve nazi’s is. “Ik hoef maar te wijzen naar de pogingen van journalist Arnold Karskens om in het nationale archief oorlogsmisdadigers te mogen kijken. Dat blijft gesloten omdat mogelijk de privacy zou worden geschaad van mensen. Daaruit maak ik op dat er ook in Nederland misschien nog mensen zijn die kunnen worden vervolgd. Ik schat overigens in dat het nog wel een jaar of vijf kan duren voordat we echt het laatste naziproces krijgen. De laatste verdachte zal dan wel ongeveer honderd zijn.”

https://www.ad.nl/buitenland/duitse-naz ... ~aba30ebb/

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]