Het is nu zo jul 12, 2020 2:48 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 180 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#101  BerichtGeplaatst: wo okt 16, 2019 11:12 pm 
lid

P-G schreef:
HvR schreef:
P-G schreef:

Hmm... Saneringen zijn een ander woord voor?

"Spread sheet management".

En meestal klopt er geen bal van omdat de theorie niet deugt.... :rolleyes:

Pak eens een woordenboek.

Zeg jij anders gewoon eens wat je eigenlijk wil zeggen.

Met algemene vaagheden en vraagspelletjes maak je je punt niet erg duidelijk.

Profiel  

Bericht nummer:#102  BerichtGeplaatst: wo okt 16, 2019 11:18 pm 
lid

HvR schreef:
P-G schreef:
HvR schreef:

"Spread sheet management".

En meestal klopt er geen bal van omdat de theorie niet deugt.... :rolleyes:

Het is heel simpel. Wie spreekt over 'loonmatiging en sanering', spreekt over het laag houden van de lonen en het ontslaan of het niet aannemen van op zichzelf noodzakelijke mensen. Op deze wijze heeft het Nederlandse bedrijfsleven een excessief overschot op de lopende rekening bewerkstelligd. Het gaat goed met de economie - lees de exporterende bedrijven - ten koste van ondermeer de eigen werknemers en de 'binnenlandse' ondernemingen; de negatieve neveneffecten komen voor rekening van derden.
In de landbouw is dat niet anders. De schade die intensieve landbouw bewerkstelligt komt voor rekening van mens, dier, natuur en klimaat. En dat wil HvR in stand laten?

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'"
- Isaac Asimov

"Aan de omgang met marginale figuren valt de toestand van de rechtsstaat af te meten."
- Beatrice de Graaf

Profiel  

Bericht nummer:#103  BerichtGeplaatst: wo okt 16, 2019 11:32 pm 
lid

P-G schreef:
HvR schreef:
P-G schreef:

Het is heel simpel. Wie spreekt over 'loonmatiging en sanering', spreekt over het laag houden van de lonen en het ontslaan of het niet aannemen van op zichzelf noodzakelijke mensen. Op deze wijze heeft het Nederlandse bedrijfsleven een excessief overschot op de lopende rekening bewerkstelligd. Het gaat goed met de economie - lees de exporterende bedrijven - ten koste van ondermeer de eigen werknemers en de 'binnenlandse' ondernemingen; de negatieve neveneffecten komen voor rekening van derden.
In de landbouw is dat niet anders. De schade die intensieve landbouw bewerkstelligt komt voor rekening van mens, dier, natuur en klimaat. En dat wil HvR in stand laten?

Ik kijk daar wat anders tegenaan.... De schade komt niet voor rekening van de mens - de mens is de oorzaak van die schade!

We willen tenslotte allemaal eten, kilo-knallers zijn helaas nog steeds populairder dan de natuurslager en we verbruiken met z'n allen alleen maar meer van alles in plaats van minder. Ik ben volledig met je mee dat het anders moet, alleen over de manier waarop verschillen wij van mening. Ik heb al vaker betoogd dat we compleet op de verkeerde weg zijn en alternatieven moeten bezien. Wanneer we uberhaupt nog iets te kiezen willen hebben, dienen we onze welvaart te beschermen. De paniek en hysterie van nu leggen de economie van het land stil, er kan niet meer gebouwd worden, de primaire voedselvoorziening wordt de nek omgedraaid, de burger wordt uitgekleed. Daar heeft op termijn helemaal niemand wat aan.

Profiel  

Bericht nummer:#104  BerichtGeplaatst: do okt 17, 2019 6:40 am 
lid

Alles grijpt in elkaar.

Goed beheer kost ook geld, direct of indirect, door andere en/of minder intensieve productie, minder Roundup etc.
Dat komt in de kostprijs en moet dus worden doorberekend.

Maar dat kan niet iedereen betalen. Iemand met een uitkering of AOW, al dan niet met een klein pensioen van 50 of 100 euro in de maand, kan zich de natuurslager niet veroorloven. En dat geldt ook voor mensen met een minimumloon, en tegenwoordig zelfs al tot aan modaal. Lonen en uitkeringen staan al 40 jaar bijna stil, sluiten niet aan bij de prijsontwikkelingen.
Laat je niet misleiden door mensen die autorijden, zeker als je ouder wordt en doorgaans eenzamer, merk je dat leven zonder auto moeilijker wordt. Je wordt afhankelijker van anderen maar kunt ook minder een beroep op anderen doen. Dingen waar niemand over nadenkt.

Je kunt prijzen voor mensen niet zomaar verhogen. De meeste mensen willen vlees eten, wat de mens is van nature een omnivoor, geen herbivoor. Het gedram van mensen die zichzelf vegetarisch noemen en anderen hun stukje vlees willen ontzeggen, maakt van de mens ook geen herbivoor.

Het werkelijke probleem is of dat we met veel te veel mensen op de wereld zijn, of dat we hier voor de hele wereld willen produceren en daarom zo intensief land, lucht en water benutten, met alle uitstoot en vervuiling van dien. Ook omdat daar mensen voor nodig zijn en die ook nog een plaatsje willen geven, die zich weer moeten kunnen ontspannen in een stukje natuur, wat we omhakken om met 11 miljard euro subsidie te laten verbranden door stroomreuzen.

Profiel  

Bericht nummer:#105  BerichtGeplaatst: do okt 17, 2019 8:20 am 
lid

Is voedsel maken voor 100 miljoen mensen in de regio Londen-Parijs-Berlijn eigenlijk export? Omdat er geen afstanden meer bestaan in deze wereld, we tachtig procent afzetten binnen Europa, mag je dan spreken over de hele wereld?

Profiel  

Bericht nummer:#106  BerichtGeplaatst: do okt 17, 2019 9:07 am 
lid

We produceren niet alleen voor de EU. Er woedt nu een patatoorlog met Colombia, meen ik. Waarbij onze diepvriespatatjes geexporteerd naar Zuid-Amerika, extra worden belast of zo.

https://www.volkskrant.nl/economie/brus ... ~b631a9e5/

Maar ook voor de EU-landen geldt, veel landen hebben veel meer ruimte voor boerenbedrijven met daarnaast mogelijkheden tot afvangen van CO2 en stikstof door meer ruimte voor o.a. beplanting, dan wij hebben.
Als je al zegt dat we een probleem hebben, moet je ook durven kijken of het allemaal wel hier moet worden verbouwd en gefokt.

Profiel  

Bericht nummer:#107  BerichtGeplaatst: do okt 17, 2019 11:20 am 
lid

HvR schreef:
P-G schreef:
HvR schreef:

Ik kijk daar wat anders tegenaan.... De schade komt niet voor rekening van de mens - de mens is de oorzaak van die schade!

We willen tenslotte allemaal eten, kilo-knallers zijn helaas nog steeds populairder dan de natuurslager en we verbruiken met z'n allen alleen maar meer van alles in plaats van minder. Ik ben volledig met je mee dat het anders moet, alleen over de manier waarop verschillen wij van mening. Ik heb al vaker betoogd dat we compleet op de verkeerde weg zijn en alternatieven moeten bezien. Wanneer we uberhaupt nog iets te kiezen willen hebben, dienen we onze welvaart te beschermen. De paniek en hysterie van nu leggen de economie van het land stil, er kan niet meer gebouwd worden, de primaire voedselvoorziening wordt de nek omgedraaid, de burger wordt uitgekleed. Daar heeft op termijn helemaal niemand wat aan.

De problematiek rondom stikstof is geen hype; al in het vorig decennium wist men dat onze natuur in een slechte staat verkeerd. De paniek houdt verband met het feit dat de enkele jaren tot stand gekomen wetgeving juridisch onhoudbaar zijn gebleken - iets waarvoor adviescommissies tijdens het wetgevingsproces reeds waarschuwden. Met de onhoudbaar gebleken wetgeving trachtte de wetgever de natuur te beschermen - zelfs tot herstel te laten komen - zonder dat bedrijvigheid in gevaar zou komen. Helaas is men bovenal in het laatste geslaagd. Het gevolg hiervan is dat boeren enorm hebben kunnen uitbreiden, waarbij de neveneffecten terechtkwamen bij mens, dier, natuur en klimaat.

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'"
- Isaac Asimov

"Aan de omgang met marginale figuren valt de toestand van de rechtsstaat af te meten."
- Beatrice de Graaf

Profiel  

Bericht nummer:#108  BerichtGeplaatst: do okt 17, 2019 4:18 pm 
lid

Dat laatste klopt niet. Er zijn uiteindelijk echter geen wezenlijke uitbreidingen geweest, vergeleken met een paar decennia terug.

Profiel  

Bericht nummer:#109  BerichtGeplaatst: vr okt 18, 2019 9:12 am 
lid

Nee volgens mij ook niet, maar wel veel investeringen om het milieu te ontzien. In het onderwerp over onze bovendaan Willem haalde ik saamhorigheid aan, en toen ik naar die rijen trekkers zat te kijken zag ik die saamhorigheid tussen de burgers, het gezag en de boeren. Ik zag ze allemaal zitten op de bijrijderszitjes van die tractoren.

Nausicaa Marbe zag dit ook. Ik plaats onderstaande link, omdat je het anders niet kunt lezen.

Telegraaf: Signaal boerenactie: stop met sollen burgers

https://twitter.com/boerbewust/status/1 ... 6515074048

Uiteraard zijn de acties een belangrijk signaal aan de overheid dat ze niet met burgers mag sollen. Het merendeel van de burgers is klaar met halfbakken beleid, paniekpolitiek over het klimaat, al dan niet afgedwongen door rechters, de verbroken beloftes van de Rutte-kabinetten en de onnodige lastenverhogingen. In een bestuurlijke chaos trekken de boeren een grens.

Profiel  

Bericht nummer:#110  BerichtGeplaatst: vr okt 18, 2019 10:23 pm 
lid

Lies schreef:
Nee volgens mij ook niet, maar wel veel investeringen om het milieu te ontzien. In het onderwerp over onze bovendaan Willem haalde ik saamhorigheid aan, en toen ik naar die rijen trekkers zat te kijken zag ik die saamhorigheid tussen de burgers, het gezag en de boeren. Ik zag ze allemaal zitten op de bijrijderszitjes van die tractoren.

Nausicaa Marbe zag dit ook. Ik plaats onderstaande link, omdat je het anders niet kunt lezen.

Uiteraard zijn de acties een belangrijk signaal aan de overheid dat ze niet met burgers mag sollen. Het merendeel van de burgers is klaar met halfbakken beleid, paniekpolitiek over het klimaat, al dan niet afgedwongen door rechters, de verbroken beloftes van de Rutte-kabinetten en de onnodige lastenverhogingen. In een bestuurlijke chaos trekken de boeren een grens.

Klinkt bekend, het merendeel van de burgers is klaar met halfbakken beleid. Zoals Baedeker dat zou kunnen zeggen, is dit vastgesteld dat de meerderheid dat vindt, of baseer jij je op feitenvrij geleuter? Is het paniekpolitiek over het klimaat, of beleid dat verstandig is? Dwingen rechters iets af of stellen rechters wat een wetsovertreding is of niet? Ben je aan het Rutte bashing of wil je een zinvolle discussie voeren?

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#111  BerichtGeplaatst: vr okt 18, 2019 10:52 pm 
lid

Hadden die vissen in die natuurwateren waar die gifgrond uit o.a. Belgie wordt gedumpd, maar trekkers. Konden die naar het Malieveld en het Binnenhof trekken. Die hebben niets meer te verliezen, en kunnen dan wel alles platrijden, want het storten van die gifgrond gaat gewoon door, want daar verdienen grote bedrijven aan. En wij maar betalen voor het herstellen van natuur, milieu en klimaat! Vergeet niet dat belasting binnenkort weer omhoog gaat om al die omgekapte bomen te vervangen die met 11 miljard euro subsidie worden opgebrangd.

Profiel  

Bericht nummer:#112  BerichtGeplaatst: za okt 19, 2019 8:20 am 
lid

Lies schreef:
Lies schreef:
Het is angst voor het volk. In kleine dorpen in Friesland hangen de vlaggen ondersteboven uit de kerken. Bij eerdere demonstraties zag je dat nooit, die zien ook dat de familiebedrijven kapot gemaakt worden.

De dieperliggende reden waarom de boeren boos zijn
https://www.foodlog.nl/artikel/de-diepe ... boos-zijn/

Met de snel in elkaar gerommelde nieuwe stikstofregels die juridisch nog jarenlang voor grote onzekerheid en conflicten tussen boeren en overheid gaan zorgen, weten boeren dat ze te maken hebben met een onbetrouwbare overheid die niet langer in staat is kaders te scheppen waarbinnen zij een stabiele bedrijfsvoering kunnen realiseren.

Het boerenprotest van vandaag is dan ook eerder te zien als een uiting van terechte wanhoop, psychische nood en boosheid als gevolg daarvan. We zijn getuige van het einde van een Nederlands landbouwtijdperk dat zich pas kan oplossen in nieuwe vormen als de overheid weer in staat is om geordend en verantwoordelijk politieke besluiten te nemen in plaats van bestuurlijk onprofessioneel aan te rommelen via partijpolitieke polarisaties.

"Wanhoop en psychische nood" is meer het gevolg van jaren lang wanbeleid van CDA ministers en het ministerie van landbouw.

De afgelopen dagen is het duidelijk geworden, dat boeren niet zo zielig zijn en het platteland niet zo Romantisch.
Boeren zijn niet alleen zielige mensen die geen vrouw kunnen vinden , ze lopen met een doodskist van Klaver rond.
Ze lopen achter de klimaatontkenners Wilders en Baudet aan. Ze kennen hun buren niet, die jaren lang kinderen vast houden.
Op het platte land in Nederland wordt door kinderen van 15- 16 ,de meeste alcohol gedronken van Europa
en dit met goedkeuring van hun ouders.
Ja we hebben de afgelopen dagen wel beter de boeren leren kennen.

Profiel  

Bericht nummer:#113  BerichtGeplaatst: za okt 19, 2019 8:49 am 
lid

Lancelot schreef:
Lies schreef:

Klinkt bekend, het merendeel van de burgers is klaar met halfbakken beleid. Zoals Baedeker dat zou kunnen zeggen, is dit vastgesteld dat de meerderheid dat vindt, of baseer jij je op feitenvrij geleuter? Is het paniekpolitiek over het klimaat, of beleid dat verstandig is? Dwingen rechters iets af of stellen rechters wat een wetsovertreding is of niet? Ben je aan het Rutte bashing of wil je een zinvolle discussie voeren?
Dat is het probleem Lancelot, jij ziet niet dat ik een zinvolle discussie wil voeren en dat zal bij Baedeker ook wel het geval zijn als het noemen van de naam Rutte bij jou werkt als een rode lap op een stier. Ik heb bewondering voor Rutte als koopman in de politiek, maar dat houdt niet in dat ik in de echte wereld zaken met hem zou doen, dat vertrouwen is er niet. Zelf ploeterde ik de afgelopen week op kantoor mij door de achterstanden, geldproblemen bij mensen door een consumptief krediet. Hoe zei Rutte dat ook al weer - koop die auto- want de toko moet natuurlijk wel blijven draaien.

Maar er hoeft maar iets onverwachts gebeuren tegenwoordig (in de grote wereld en in je eigen wereld), denk aan ontslag, of allerlei verhogingen op bv zorg, energie, huur enz. en de ellende begint.

Als je die boeren wilt begrijpen, even de kleur van je partij vergeten, moet je bij het ontstaan van die wet beginnen. Dat wordt goed uitgelegd in onderstaand artikel, absoluut geen feitenvrij geleuter:

List, bedrog, leugens, corruptie en de PAS-paniek
https://www.foodlog.nl/artikel/list-bed ... paspaniek/

Volgens Gerrits heeft een handvol mensen zonder ooit verantwoording te hebben afgelegd, meer dan 20 jaar lang een travestie gemaakt van de uitvoering van Europese verplichtingen.

Voor het handjevol mensen in Nederland dat weet wat de Europese richtlijnen werkelijk inhouden, is de juridische explosie met betrekking tot het Programma Aanpak Stikstofbeleid (PAS) geen enkele verrassing. Het was voor kenners van die richtlijnen van meet af aan duidelijk dat het PAS volledig in strijd was met de verplichtingen van de Habitatrichtlijn.

Echter, de hele onwetende meute is achter een kreupele fantasie aangerend, zonder ook maar enig benul te hebben van hoe goed de intenties van die richtlijnen – en de daardoor geboden mogelijkheden – zowel de natuur als de belangen van boeren en burgers probeerden te beschermen.

Om te begrijpen wat er aan de hand is in Natura2000-land, is het nodig een flink eind terug te gaan in de tijd. Hoewel de Vogelrichtlijn uit 1979 en de Habitatrichtlijn uit 1992 al van kracht waren, bleef Nederland sinds het begin van de 90-er jaren werken aan de uitvoering van een eigen variant, de Ecologische Hoofdstructuur (EHS). Die eigen variant, voorgesteld als Europees model voor alle Lidstaten, had onder druk van die Lidstaten schipbreuk geleden.Er was een veel beter alternatief voor in de plaats gekomen, de Habitatrichtlijn.

Onversaagd door de nederlaag en ondanks het met de Habitatrichtlijn vastgelegde uitvoeringskader bleef een select gezelschap (SG) - bestaande uit beleidsmedewerkers van het ministerie van Landbouw, Natuur en Visserij (LNV), Natuurmonumenten (NM) en Staatsbosbeheer (SBB) - eigen ideeën ontwikkelen over hoe de natuur er in Nederland zou moeten uitzien. Dat moest niet een klein beetje terug naar hoe het vroeger was, toen er wat minder mensen rondliepen. Nee, dat moest eigenlijk heel ver terug naar een soort (zelfbedachte) oernatuur waarin roedels wolven achter kuddes edelherten aanjoegen.

(…)

BEDROG met gegevens
Een analyse van de door Nederland ingediende Standaard Data Formulieren (SDF1) laat zien dat er op verschillende manieren bedrog in het spel was bij de selectie van gebieden, onder meer door de mogelijke invloed buiten beeld te laten van economische (havens) en agrarische activiteiten op de gebieden. Maar er is ook ander bedrog gepleegd, namelijk door onderzoeksgegevens te vervalsen.

(…)
Zonder het vervalsen van gegevens waren deze gebieden uit de Natura2000-boot gevallen. En was het ook niet mogelijk geworden om de omgeving van deze gebieden af te rekenen op voor ‘stikstof uiterst gevoelige’ habitattypen (die er in mindere mate voorkomen), zoals Blauwgrasland in de Groote Wielen en Overgangs- en trilvenen in de Friese IJsselmeerkust en Eilandspolder-oost.

Artikel als dit kan je schrijven over de zorg, het onderwijs, de bouw, de onenigheid in Europa en noem maar op, zo kijk ik naar het gebeuren. Ik word er niet vrolijk van en dan moet ik vandaag ook nog afscheid nemen van een maatje (Brexit).

Profiel  

Bericht nummer:#114  BerichtGeplaatst: zo okt 20, 2019 10:14 am 
lid

Hoeveel boerenfamiliebedrijven moet je eigenlijk sluiten om de stikstofuitstoot van de bouw en productie van een staalfabriek te compenseren?

Op het provinciehuis in Groningen hebben ze dit zeker zitten te becijferen, daarom bleef de deur gesloten voor de boeren.

Miljoenensubsidie voor nieuwe staalfabriek in Eemshaven
https://www.dvhn.nl/groningen/Miljoenen ... 82397.html

Het staalbedrijf Van Merksteijn uit Almelo ontvangt 7,5 miljoen euro subsidie van de provincie Groningen voor de nieuw te bouwen fabriek in de Eemshaven.

De onderneming wil in totaal ongeveer 260 miljoen euro investeren in de Eemshaven, waar walsdraad zal worden gemaakt en waar 300 mensen direct aan de slag kunnen. Van Merksteijn is een van de grootste producten van wapeningsstaal en hekwerken ter wereld.

Profiel  

Bericht nummer:#115  BerichtGeplaatst: zo okt 20, 2019 10:45 am 
lid

Lies schreef:
Hoeveel boerenfamiliebedrijven moet je eigenlijk sluiten om de stikstofuitstoot van de bouw en productie van een staalfabriek te compenseren?

Op het provinciehuis in Groningen hebben ze dit zeker zitten te becijferen, daarom bleef de deur gesloten voor de boeren.

Het staalbedrijf Van Merksteijn uit Almelo ontvangt 7,5 miljoen euro subsidie van de provincie Groningen voor de nieuw te bouwen fabriek in de Eemshaven.

De onderneming wil in totaal ongeveer 260 miljoen euro investeren in de Eemshaven, waar walsdraad zal worden gemaakt en waar 300 mensen direct aan de slag kunnen. Van Merksteijn is een van de grootste producten van wapeningsstaal en hekwerken ter wereld.

Inderdaad een idiote actie van politici en bestuurders in Groningen.

Profiel  

Bericht nummer:#116  BerichtGeplaatst: zo okt 20, 2019 11:17 am 
lid

Hume schreef:
Lies schreef:

Integendeel. In Groningen heeft men dringend behoefte aan investeringen en werkgelegenheid

Zodra mensen arm en hongerig worden, zal het snel gedaan zijn met die klimaatterreur.

Tot die tijd is het erg fijn als de wereld gewoon doordraait. Met een stukje chocola. :)

Profiel  

Bericht nummer:#117  BerichtGeplaatst: zo okt 20, 2019 11:18 am 
lid

Hume schreef:
Lies schreef:

Je maakt als overheid een kleine groep doodongelukkig, maar je hebt wel 300 mensen direct aan de slag. Zo begin je het landelijk meldpunt van vorig jaar i.v.m. zelfmoord bij boeren ook beter te begrijpen.

Profiel  

Bericht nummer:#118  BerichtGeplaatst: zo okt 20, 2019 11:47 am 
lid

HvR schreef:
Hume schreef:
Lies schreef:

Integendeel. In Groningen heeft men dringend behoefte aan investeringen en werkgelegenheid

Zodra mensen arm en hongerig worden, zal het snel gedaan zijn met die klimaatterreur.

Tot die tijd is het erg fijn als de wereld gewoon doordraait. Met een stukje chocola. :)

Hier zit een denkfout in, want zolang "de wereld gewoon doordraait" draait de klimaatterreur natuurlijk ook "gewoon door". Met als effect dat sommige bedrijven politiek geduid worden als parels voor wie het "samen doen" bestaat uit subsidie, en voor andere bedrijven het respect tot het verleden behoort en het "samen doen" bestaat uit een hoogst willekeurige sanering. Daarom maar de koe bij de hoorns: Als je het hele Waddengebied bombardeert tot Natura 2000 gebied, dan past het niet om er een vergunning af te geven voor extra stikstofuitstoot, laat staan subsidie daarvoor.

Profiel  

Bericht nummer:#119  BerichtGeplaatst: zo okt 20, 2019 11:49 am 
lid

Lancelot schreef:
Lies schreef:

Jij bent wel snel op je tenen getrapt zodra er iets negatiefs over Rutte wordt gezegd, dan heet het ineens bashen

Profiel  

Bericht nummer:#120  BerichtGeplaatst: zo okt 20, 2019 11:56 am 
lid

Lancelot schreef:
Lies schreef:

Baedeker zou natuurlijk beginnen met de vraag of Rutte :leugens: een mandaat heeft voor de klimaatgekte die hij veroorzaakt. Het lijkt me dat hij verkozen is op een PVV-light programma, en niet op het GroenLinks programma dat hij uitvoert.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 180 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]