Raya schreef:
Schiphol heeft het aantal vluchten dat zij wil handelen zelf opgevoerd, zonder daarvoor extra personeel in te schakelen. Zij dacht meer winst te kunnen maken door meer vluchtverkeer af te handelen, over de ruggen van de passagiers.
Aan alles zit een grens. Ook aan de capaciteit van Schiphol. Ook aan de capaciteiten van aanpalende vliegvelden of uitbreidingen van Schiphol zelf of een vervanging daarvan.
Vergelijk het met het asfalt in ons land. Zodra er meer asfalt komt, komen even later opnieuw files. Het is een vicieuze cirkel.
Nationaliseer opnieuw de NS en Prorail. Zorg voor goed spoor en eindelijk eens goede snelle treinen, en handel Europees verkeer meer af met snel treinverkeer. Dat zal Schiphol zeker kunnen ontlasten.
Waarom geen vliegveld in de Markermeer of nog beter voor de kust van IJmuiden?
Waar een wil is ,is een weg.
Het probleem is dat de generatie politici ,die nu aan de knoppen zit ,geen ambitie heeft.
Het zijn pragmatici die problemen oplossen , met de waan van de dag.