Het is nu di jun 02, 2020 1:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 285 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: wo apr 08, 2020 2:39 pm 
lid

Nu is de nood hoger, maar er is geen vaccin en medicijnen alleen op basis van compassionate use of off-label.

Men bepaalt zich tot angst, tot vastgestelde draaiboeken en tot de geldige instanties. Maar onze minister president heeft gevraagd of we eens willen nadenken. Dit draadje is bedoeld om te helpen op nieuwe gedachten te komen, op mogelijkheden die je op televisie niet hoort.

EEN daarvan is de moedwillige besmetting van vrijwillige, bewust uitgekozen mensen die door hun verkregen immuniteit geen besmettingsbron meer kunnen zijn. Dan zullen ze wonderen kunnen verrichten terwijl zo veel mensen helaas niet eens verder komen dan zich bekommeren om persoonlijke beschermingsmiddelen, allerlei tests, enzovoorts.

Wie het aangaat, zal het misschien best interesseren... om verzekerd te zijn van jouw immuniteit zodat je inzetbaar bent bij bejaarden, ernstig zieken, en andere risicodragende mensen.

Met jullie hulp kan straks een stukje horeca weer open, nagelstudio's en pedicures komen weer beschikbaar en Lies, je kunt dan hopelijk naar de kapper...

Profiel  

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: wo apr 08, 2020 3:46 pm 
lid

Ach, het gaat mij niet om mijn haar, ik red me wel met de nodige haaraccessoires. Ik zit me als de kappers op kantoor te verkneukelen om de kapsels die we na verloop van tijd te zien krijgen. Die van mijn baas bv, dat is net zo'n type als Hugo de Jonge. Zijn gezicht was een plaatje waard toen zijn vrouw voorstelde om zijn haar te knippen, omdat ze ooit een knipcursus had gevolgd.

Verkneukelen en de moed er in houden, desnoods met feestjes, maar hoe ziek moeten we worden om immuniteit te krijgen. Ik begrijp hun plan al lange tijd, maar ook dat ze het niet weten bij dit virus.

Van Dissel: Mensen na milde coronaklachten mogelijk niet immuun
https://www.nu.nl/coronavirus/6043399/v ... mmuun.html

Mensen die besmet zijn geweest met het coronavirus en milde klachten hadden, zijn daarna niet automatisch immuun.

En met dit bericht was ik dan weer niet blij Rightnow.

Profiel  

Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: wo apr 08, 2020 4:01 pm 
lid

Rightnow schreef:
Nu is de nood hoger, maar er is geen vaccin en medicijnen alleen op basis van compassionate use of off-label.

Men bepaalt zich tot angst, tot vastgestelde draaiboeken en tot de geldige instanties. Maar onze minister president heeft gevraagd of we eens willen nadenken. Dit draadje is bedoeld om te helpen op nieuwe gedachten te komen, op mogelijkheden die je op televisie niet hoort.

EEN daarvan is de moedwillige besmetting van vrijwillige, bewust uitgekozen mensen (..)

Je herhaalt je idee Rightnow.. maar die methode is onveilig zolang er geen bewezen behandeling bestaat tegen de symptomen van de longinfectie. En het gaat gewoon niet werken tegen de epidemie.. een paar duizend jongeren die gaan feesten, om elkaar te besmetten en vervolgens (na 3-4 weken) de economie aanslingeren ?

Maar goed, ik wil best wel meedoen aan ideetjes hoor: steeds meer ouderen zijn in psychische problemen geraakt. Stel, je hebt ergens 2400 tests op de plank liggen en een cruise-schip ter beschikking.. Je test 2100 ouderen uit verzorgingshuizen en 300 (nu) overspannen dokters en verplegers. Degenen die negatief zijn, geef je een lekker lange corona-vakantie richting euuhm Canada ? samen 6 weken even niet bang zijn, in perfecte quarantaine.. er zijn zooooveel mensen die je daarmee zou helpen !

Rightnow schreef:
Met jullie hulp kan straks een stukje horeca weer open, nagelstudio's en pedicures komen weer beschikbaar en Lies, je kunt dan hopelijk naar de kapper...

Dan zou Lies in jouw scenario toch éérst besmet en daarna immuun moeten worden, anders is het toch onveilig, om naar een kapper te gaan ! Het OV en het sociale leven, met alle bijbehorende beroepen, kan zich niet zomaar herstellen. De populatie is in de tussentijd gemengd, want de groeps-immuniteit is niet volledig.. zie ook Lies hierboven, we weten sowieso te weinig over dit virus, om er bewust mee te gaan klooien.. Als het gaat om redden van anderen, met behulp van bijv. bloeddonaties, dat kun je zoiets ook met geregistreerde ex-patienten op touw zetten. Lijkt me veel eenvoudiger en alle gegevens zijn beschikbaar.

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: wo apr 08, 2020 4:24 pm 
lid

Lies schreef:
Ach, het gaat mij niet om mijn haar, ik red me wel met de nodige haaraccessoires. Ik zit me als de kappers op kantoor te verkneukelen om de kapsels die we na verloop van tijd te zien krijgen. Die van mijn baas bv, dat is net zo'n type als Hugo de Jonge. Zijn gezicht was een plaatje waard toen zijn vrouw voorstelde om zijn haar te knippen, omdat ze ooit een knipcursus had gevolgd.

Verkneukelen en de moed er in houden, desnoods met feestjes, maar hoe ziek moeten we worden om immuniteit te krijgen. Ik begrijp hun plan al lange tijd, maar ook dat ze het niet weten bij dit virus.

Van Dissel: Mensen na milde coronaklachten mogelijk niet immuun
https://www.nu.nl/coronavirus/6043399/v ... mmuun.html

Mensen die besmet zijn geweest met het coronavirus en milde klachten hadden, zijn daarna niet automatisch immuun.

En met dit bericht was ik dan weer niet blij Rightnow.

Moed houden, want hieruit blijkt dat een antistoffentest dit alles kan uitwijzen. OK het kost dan iets meer moeite maar het geeft nieuwe mogelijkheden.

Laatst bijgewerkt door Rightnow op wo apr 08, 2020 4:30 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: wo apr 08, 2020 4:29 pm 
lid

Einstein schreef:
.. maar die methode is onveilig zolang er geen bewezen behandeling bestaat tegen de symptomen van de longinfectie.

Er zal geen bewijs zijn totdat het is geprobeerd. Dat is met heel veel dingen zo in het leven. De vraag zou dan kunnen wezen:

Is het dan tenminste KANSRIJK dat het werkt, en is het VEILIG genoeg om met jonge, sterke mensen hieraan te beginnen.

Ik heb er over nagedacht, in zo verre, dat ik er al een week mee rond liep voordat ik besloot er toch maar een draadje aan te wagen. Want ik geloof dat menigeen nu te somber gaat worden en geen uitweg ziet. Dat is niet alleen vervelend, het is ook remmend voor het kritisch nadenken en voor het zoeken naar oplossingen.

Want oplossingen kunnen wel door Rutte en RIVM worden voorgedragen, maar wat als velen angstig gaan reageren?

Profiel  

Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: wo apr 08, 2020 4:36 pm 
lid

Rightnow schreef:
Einstein schreef:
.. maar die methode is onveilig zolang er geen bewezen behandeling bestaat tegen de symptomen van de longinfectie.

Er zal geen bewijs zijn totdat het is geprobeerd. Dat is met heel veel dingen zo in het leven. De vraag zou dan kunnen wezen:

Is het dan tenminste KANSRIJK dat het werkt, en is het VEILIG genoeg om met jonge, sterke mensen hieraan te beginnen.

Ik heb er over nagedacht, in zo verre, dat ik er al een week mee rond liep voordat ik besloot er toch maar een draadje aan te wagen. Want ik geloof dat menigeen nu te somber gaat worden en geen uitweg ziet. Dat is niet alleen vervelend, het is ook remmend voor het kritisch nadenken en voor het zoeken naar oplossingen.

Want oplossingen kunnen wel door Rutte en RIVM worden voorgedragen, maar wat als velen angstig gaan reageren?

De oplossing is er: een vaccin, voorafgegaan wellicht door een algemeen beschikbaar medicijn om de symptomen van de ziekte te verminderen. Tot die tijd moet er tijd worden gewonnen en moet de curve afgevlakt worden, het aantal besmettingen middels 'lockdowns' tergugebracht worden zodat je de economie weer op gang kunt gaan brengen, en tegelijkertijd 'testen, contract tracen, rapporteren en isoleren'. Het is even niet anders.
Je voorstel is in mijn optiek een gevaarlijk experiment met de algehele volksgezondheid. Je zou dit wellicht op heel kleine schaal kunnen toepassen, maar het gevaar op nieuwe uitbraken is te groot. Isoleren van gevallen blijkt al een helse klus te zijn en dat zal het blijven, zeker in Nederland wat een open land is en waar lockdowns eigenlijk niet gewenst worden door de samenleving.

Profiel  

Bericht nummer:#27  BerichtGeplaatst: wo apr 08, 2020 4:55 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Je zou dit wellicht op heel kleine schaal kunnen toepassen, maar het gevaar op nieuwe uitbraken is te groot. Isoleren van gevallen blijkt al een helse klus te zijn...

Het is net alsof je hier een absolute zekerheid eist...

Voor de rest ben ik het wel met je betoog eens; ik denk alleen dat er nog iets meer mogelijk is.

Profiel  

Bericht nummer:#28  BerichtGeplaatst: wo apr 08, 2020 5:35 pm 
lid

Een lockdown werkt maar tijdelijk, omdat mensen het zat zullen worden.
In het begin is het even leuk, maar gaat al snel vervelen, waarna agressie de overhand gaat krijgen en op een gegeven moment is er geen houden meer aan.
Wij zijn geen Chinezen, die vanaf hun geboorte zijn geïndoctrineerd. Ik zie ook al steeds meer oudere jeugd die schijt begint te krijgen aan de ruttemeter, net zoals mensen die hun hondjes samen uitlaten. En het is nu eenmaal niet mogelijk om op iedere straathoek een oom agent neer te zetten.

Profiel  

Bericht nummer:#29  BerichtGeplaatst: wo apr 08, 2020 5:55 pm 
lid

Straks komen er verstandige gronden om in bepaalde gevallen horeca en kerkdiensten etc. toe te staan. En ik bedoel niet om elkaar te besmetten! Luchtvochtigheid en druppeltjes verklaren veel. Er komt steeds meer goede informatie over hoe het zit met die besmettelijkheid: http://www.maurice.nl

Je hebt gelijk, Raya, de lockdown wordt steeds zwaarder en het is goed om samen (en vooral ook alleen) na te denken over de veilige mogelijkheden voor "intelligente exit", stap voor stap.

Profiel  

Bericht nummer:#30  BerichtGeplaatst: wo apr 08, 2020 7:30 pm 
lid

Rightnow schreef:
Einstein schreef:

Voor "kansrijk" zijn er wel een paar kandidaten. Voor "veilig" helaas niet..

En als ik jouw idee goed begrijp, onderwerp je je vrijwillig aan iets wat risicovol is. Zolang we nog niet precies weten, wie er lichte symptomen krijgt en wie een zware longontsteking, krijg je gewoon niet voldoende vrijwilligers. Voor het bereiken van groepsimmuniteit zet het geen zoden aan de dijk.

Citaat:

Het is interessant om over na te denken, maar een oplossing.. in dat geval moet je zoiets massaal gaan doen en ik vraag me toch af, hoe dat moet worden uitgevoerd. Ik zie namelijk geen 80% van de NL-bevolking zomaar vrijwillig deelnemen aan een dergelijk Corona-feestje.

Citaat:

Dat is nu al. En stel dat je alle jongeren onder 20 jaar een brief stuurt met een uitnodiging voor een corona-feestje, dan ontstaat er landelijk paniek. Mensen schrikken zich het lazerus van het overheids-stempel. Is dit verplicht ?? :eek:

Profiel  

Bericht nummer:#31  BerichtGeplaatst: wo apr 08, 2020 7:37 pm 
lid

Daarom zal dat niet zo worden gedaan. Er zal eerst een veel kleinere groep worden benaderd. Uiteindelijk zal het misschien maar 10 procent bereiken, mensen die het zelf willen en wier omgeving dankbaar zal zijn voor een extra barriere tegen het wrede virus.
Jullie roep om volkomen zekerheid (over iets waarover die zekerheid niet zo snel te verkrijgen is) valt mij op. Is het jullie opgevallen dat ongeacht welke koers er wordt gekozen, we nu altijd persoonlijk risico lopen? En dat we de mate daarvan nooit kennen?

Profiel  

Bericht nummer:#32  BerichtGeplaatst: wo apr 08, 2020 7:41 pm 
lid

Raya schreef:
Een lockdown werkt maar tijdelijk, omdat mensen het zat zullen worden.
In het begin is het even leuk, maar gaat al snel vervelen, waarna agressie de overhand gaat krijgen en op een gegeven moment is er geen houden meer aan.
Wij zijn geen Chinezen, die vanaf hun geboorte zijn geïndoctrineerd. Ik zie ook al steeds meer oudere jeugd die schijt begint te krijgen aan de ruttemeter, net zoals mensen die hun hondjes samen uitlaten. En het is nu eenmaal niet mogelijk om op iedere straathoek een oom agent neer te zetten.

Ja dat zou zomaar kunnen hoor. Maar dan zal de wal het schip keren en ben je nog verder van huis.

Profiel  

Bericht nummer:#33  BerichtGeplaatst: wo apr 08, 2020 8:16 pm 
lid

Rightnow schreef:
Daarom zal dat niet zo worden gedaan. Er zal eerst een veel kleinere groep worden benaderd.
"Massagesalon Right Now, voor al Uw Corona-besmettingen" :h5:

Citaat:
Uiteindelijk zal het misschien maar 10 procent bereiken, mensen die het zelf willen en wier omgeving dankbaar zal zijn voor een extra barriere tegen het wrede virus.

Ah daar komt de aap uit de mouw. Jongeren moeten het doen, om hun ouders te beschermen.. hoezo sociale druk.. die jongeren zie je aankomen met je fijne plannetjes.

Citaat:
Jullie roep om volkomen zekerheid (over iets waarover die zekerheid niet zo snel te verkrijgen is) valt mij op. Is het jullie opgevallen dat ongeacht welke koers er wordt gekozen, we nu altijd persoonlijk risico lopen? En dat we de mate daarvan nooit kennen?

In zo'n situatie doen mensen aan risico-minimalisering.

:evendenken: anderhalve meter afstand houden.. vermijd niezen en hoesten in het openbaar en was je handen. Ga niet reizen, vermijd fysiek contact met ouderen en risicogroepen. Ga niet naar het werk, als je thuis kunt werken. Vermijd contant geld.. en knuffel even niet met je kat. Hoe moeilijk kan het zijn ?

Als er straks een vaccin is, dan is er ook een oplossing. Vóór die tijd.. kunnen we alleen maar hopen dat het virus sterk uitdunt en wanneer de regels dan worden versoepeld.. wat ongetwijfeld gaat gebeuren.. dat er geen tweede golf komt.

Profiel  

Bericht nummer:#34  BerichtGeplaatst: wo apr 08, 2020 9:42 pm 
lid

Haha, toch nog een betere boterham dan het eenvoudige werk wat ik nu doe! Ja, de wensen van de burgers zijn een uitgangspunt, de zeggenschap over eigen lichaam en graag wil ik dit zo houden...

Wat je ook gaat doen, maak je niet te druk, slaap goed, eet goed en de meeste vitaminen zitten in normaal voedsel wat geen fastfood is, en meestal geen kant-en-klaar voedsel https://articles.mercola.com/sites/arti ... min-c.aspx

Bemoedigende video over de kracht van ons eigen lichaam en het goede van voedsel.

Profiel  

Bericht nummer:#35  BerichtGeplaatst: do apr 09, 2020 11:26 am 
lid

Leon de Winter beseft wat er op het spel staat: https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b593b25c/

Hij eindigt zijn verhaal met een dilemma voor het kabinet. Het voorstel van dit draadje behelst een intelligent exit-idee dat aan beide alternatieven van Leon de Winter ruimte biedt.

ER ZIJN GROEPEN TE VORMEN DIE VRIJWILLIG HET DILEMMA OPLOSSEN

Profiel  

Bericht nummer:#36  BerichtGeplaatst: do apr 09, 2020 12:52 pm 
lid

Rightnow schreef:
Leon de Winter beseft wat er op het spel staat: https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b593b25c/

Hij eindigt zijn verhaal met een dilemma voor het kabinet. Het voorstel van dit draadje behelst een intelligent exit-idee dat aan beide alternatieven van Leon de Winter ruimte biedt.

De ideeen van De Winter zetten me wel aan het denken. Belangrijker is hoe Mark en Jaap daarover denken. En hopelijk communiceren ze dat ook met ons.
Het uur van de waarheid komt dichterbij.

Profiel  

Bericht nummer:#37  BerichtGeplaatst: do apr 09, 2020 4:19 pm 
lid

Rightnow schreef:

ER ZIJN GROEPEN TE VORMEN DIE VRIJWILLIG HET DILEMMA OPLOSSEN

Ik begrijp zijn pleidooi voor meer testen, in kaart brengen wat het probleem is. Hij had dit idee echter beter in februari in de krant kunnen zetten, toen de eerste patient in Tilburg rondliep. Dan had je alleen de inwoners van Tilburg en de bezoekers van die Italiaanse beurs (en dat Tiroolse dorp, en..) hoeven tracken. Leon de Winter stelt een goede vraag aan het RIVM "wat is de besmettingsgraad" maar daarvoor hoef je niet iedereen te testen. Voor zijn plan wel. Hij vertelt er niet bij, waar die 17 miljoen testkits voor zijn quarantaine-operatie vandaan moeten komen ! Die zijn niet te koop, want zoveel tests zijn er niet eens wereldwijd.

Beseft Leon de Winter wel over hoeveel mensen hij praat ? Er is geen reden, om daar zo positief over te doen: Leon's plan is eigenlijk de keerzijde van jouw plan.. het onvrijwillige gedeelte. Je moet kwetsbare mensen plus dokters in quarantaine plaatsen, totdat er een vaccin is. Leon praat over economie. Wat kost het eigenlijk, om 5 miljoen mensen 1,5 jaar van een natje en droogje te voorzien ?

Als dit verhaal ironisch bedoeld is, vind ik het niet grappig. En als hij het méént, is het net zo absurd als het idee van dit draadje. Bovendien ethisch gezien volkomen onaanvaardbaar, door de leeftijdsgrens. Heeft Leon de criteria voor "risicogroepen" die hij gevangen wil zetten, al op de plank liggen ? BMI max 35 ? moeten alle rokers mee in quarantaine en wat zijn daarvan de gevolgen voor de economie ? Luchtfietserij, beide plannen.

Profiel  

Bericht nummer:#38  BerichtGeplaatst: do apr 09, 2020 4:39 pm 
lid

Opzettelijk infecteren van welke groep mensen dan ook kan
gezien de huidige stand van wetenschappelijke kennis over dit virus
echt absoluut maar één effect hebben
en dat is meer zieken in het ziekenhuis en meer op de IC
en bedankt!

Profiel  

Bericht nummer:#39  BerichtGeplaatst: do apr 09, 2020 4:42 pm 
lid

Je vult weer te veel in, Einstein. Eigenlijk noemt De Winter geen aantallen tests of te testen mensen. Wel zie ik dat De Winter zich realiseert dat wat we zouden willen, in een kort tijdsbestek, misschien betekent dat we nationaal zelf iets moeten doen. Er staan hier genoeg PCR machines, en antilichaamtests en benodigdheden maken, daarvoor zouden we ons moeten gaan voorbereiden.

Neem ik aan. De deskundigen moeten eigenlijk uitwerken wat er feitelijk is of kan zijn. Want anders gaan we te veel invullen, toch? Als zij met voorstellen komen, is het wel belangrijk dat wij onze hersens al getraind hebben om er enig idee bij te hebben. Ongetwijfeld zullen wij het meest over het hoofd zien, of dit nu de mogelijkheden of de beperkingen van mogelijkheden betreft.

Profiel  

Bericht nummer:#40  BerichtGeplaatst: do apr 09, 2020 4:47 pm 
lid

Wisp schreef:
Opzettelijk infecteren van welke groep mensen dan ook kan
gezien de huidige stand van wetenschappelijke kennis over dit virus
echt absoluut maar één effect hebben
en dat is meer zieken in het ziekenhuis en meer op de IC
en bedankt!

Ik ben nu aan het speculeren over die ene oorzaak van jouw reactie...

Er is een groot risico van veel doden bij het stilzitten en nietsdoen. Dat weet het RIVM en dat weet de regering. Zij zullen komen met voorstellen die ook zekere risico's hebben, maar het totale risico zal afnemen, namelijk het risico op het overlijden van ons zelf of van onze dierbaren.

En nu zie ik dat niemand durft te speculeren over welke dingen mogelijk zouden zijn. Is dat uit angst dat we het fout zullen blijken te hebben? Daar zou ik maar van uit gaan, want waarschijnlijk weet een gemeenschap van virologen en epidemiologen meer dan een enkele columnist, laat staan een forummer Rightnow.

Maar die laat zich graag voorlichten tegen de tijd dat dit kan.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 285 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]