Het is nu zo jul 12, 2020 5:10 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: za mei 02, 2020 8:12 pm 
lid

Er worden momenteel enorme boetes uitgedeeld aan mensen die zich volgens de politie niet aan de voorschriften houden op het gebied van het afstand houden en bijeenkomsten van meer dan ??? mensen.
Deze boetes bedragen het gigantische bedrag van € 390,- per persoon.
Voor mensen in de regering en de top van de ambtenarij zijn dit prima bedragen, maar voor een gewone burger is dit een onoverkomelijk gigantisch bedrag. Het heeft er alle schijn van dat de beleidsmakers hier geen been in zien. Maar het is ronduit asociaal. Vooral als het ook nog om jongeren, leerlingen, studenten e.d. mensen gaat. Maar ook voor mensen met een laag inkomen is dit een absurd boetebedrag. Hierdoor komen veel mensen in aanzienlijke financiële problemen.
Het ernstige is dat deze boetes voor zo ver bekend helemaal niet op enige bekende wet gebaseerd lijken te zijn en daarmee dus onwettig.
Als ik de overheid was zou ik alle beboete mensen netjes een brief schrijven dat er een fout is gemaakt en dat ze de boete niet hoeven te betalen.
Als er een wet is waarop de boete is gebaseerd wordt de zaak anders. Maar dan is het wel aan te raden om een redelijke boete op te leggen. € 50 is ook al een flinke boete. En men weet dan dat iets niet getolereerd wordt.
Verder zijn de regels waarop de boetes uitgeschreven worden meestal ook nogal onduidelijk. Er zal op dit punt ook een hele slag gemaakt moeten worden.

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: za mei 02, 2020 9:11 pm 
lid

De boetes zijn niet onwettig want dat mag bij een noodverordening. Wat gekker is dat je ook een aantekening krijgt op tot dusverre blanco strafblad waardoor je later mogelijk in de problemen kan komen doordat er iets op je VOG staat.

Naar D66 is toch de privacypartij en die opkomt voor de burger bij dit soort onrecht? Nou, je ziet het. :luidlachen:

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: za mei 02, 2020 10:09 pm 
lid

De boetes moeten afschrikken en vooral bang maken voor het al dan niet wettelijk gezag in deze.

Over wettigheid van de boetes, hebben diverse rechtsgeleerden hun twijfels.

Rutte probeert nu niet voor niets een spoedwet door te drukken, omdat er wel degelijk iets aan de hand schijnt te zijn met bepalingen in de grondwet. En dat is een kwalijke zaak. Zo mag de politie nu je huis betreden, als zij denkt dat er meer personen in dat huis zijn dan er volgens de noodverordening zouden mogen zijn. Alleen, kan die noodverordening helemaal niet gaan over wie jij in huis hebt. Middels de noodwet wil Rutte vastleggen dat de politie je huis dan toch mag binnentreden. Alleen al op basis van verdenking. En die wet gaat tenminste tot 1 september duren en kan telkens worden verlengd. En telkens, als Rutte dat nodig acht, opnieuw van stal worden gehaald, ook na de coronacrisis.

Van partijen die instemmen met deze noodwet, weten we in ieder geval hoe zij denken over democratie en rechten van en voor de burgers.

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: za mei 02, 2020 10:13 pm 
lid

Biertje schreef:
De boetes zijn niet onwettig want dat mag bij een noodverordening. Wat gekker is dat je ook een aantekening krijgt op tot dusverre blanco strafblad waardoor je later mogelijk in de problemen kan komen doordat er iets op je VOG staat.

Naar D66 is toch de privacypartij en die opkomt voor de burger bij dit soort onrecht? Nou, je ziet het. :luidlachen:

Als ik deze OP zo doorlees, dan lijkt het wel alsof kwaaisteniet zelf tegen zo'n boete is opgelopen :luidlachen:

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: zo mei 03, 2020 12:13 am 
lid

Zeker. Laatst kwam er 's avonds laat een dikke egel langs die met een grote grijns mij meende te moeten beboeten. Ik had namelijk tegen de regels van de natuur nog heel laat mijn hond uitgelaten en daar was tie zo van geschrokken dat tie mij een vette prent gaf. Nou, daar moest ik het maar mee doen.
Gelukkig zag ik vandaag dat miljarden rupsen van de wintervlinder alle blaadjes van de eikenbomen aan het opeten waren. Net goed voor die ellendige dikke egel.

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: zo mei 03, 2020 2:11 am 
lid

kwaaisteniet schreef:
Ik had namelijk tegen de regels van de natuur nog heel laat mijn hond uitgelaten

Owwwjjee.. en je had de hondenboodschap toch wel braaf opgeraapt, jeweetwel zakje vuilnisbakje ? kleine bloemlezing (Google - Corona hondenpoep)

Dagelijks krijgt de gemeente meerdere meldingen binnen dat hondenpoep niet wordt opgeruimd. Nu iedereen veel thuis is vanwege het coronavirus, neemt het aantal meldingen ook toe.

https://www.haarlemsweekblad.nl/lokaal/ ... oep-699718

Opmerkelijk: poep mogelijk de reden dat coronavirus snel verspreidt

https://www.want.nl/poep-mogelijke-boos ... ronavirus/

Wat betreft infectie van het Canine Coronavirus op honden; let goed op met uitlaten en probeer te voorkomen dat de hond poep eet. En ook voor de hond geldt dat hygiëne belangrijk is. Was jouw hond regelmatig of besteed een goede opknap- en wasbeurt uit aan een trimsalon.

https://www.onzehond.nl/blog-hondentrim ... en-honden/

... dit toont niks aan hoor, alleen dat de Nederlandse burger wellicht wat meer gespitst is op euuh.. dingen vergeten :smile:

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: zo mei 03, 2020 8:31 am 
lid

Citaat:
dit toont niks aan hoor, alleen dat de Nederlandse burger wellicht wat meer gespitst is op euuh.. dingen vergeten
Alsof de politiek iets anders doet.

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: zo mei 03, 2020 10:06 am 
lid

Einstein schreef:
kwaaisteniet schreef:
Ik had namelijk tegen de regels van de natuur nog heel laat mijn hond uitgelaten

Owwwjjee.. en je had de hondenboodschap toch wel braaf opgeraapt, jeweetwel zakje vuilnisbakje ? kleine bloemlezing (Google - Corona hondenpoep)

Dagelijks krijgt de gemeente meerdere meldingen binnen dat hondenpoep niet wordt opgeruimd. Nu iedereen veel thuis is vanwege het coronavirus, neemt het aantal meldingen ook toe.

https://www.haarlemsweekblad.nl/lokaal/ ... oep-699718

Opmerkelijk: poep mogelijk de reden dat coronavirus snel verspreidt

https://www.want.nl/poep-mogelijke-boos ... ronavirus/

Wat betreft infectie van het Canine Coronavirus op honden; let goed op met uitlaten en probeer te voorkomen dat de hond poep eet. En ook voor de hond geldt dat hygiëne belangrijk is. Was jouw hond regelmatig of besteed een goede opknap- en wasbeurt uit aan een trimsalon.

https://www.onzehond.nl/blog-hondentrim ... en-honden/

... dit toont niks aan hoor, alleen dat de Nederlandse burger wellicht wat meer gespitst is op euuh.. dingen vergeten :smile:

Wat houden sommige lieden er vreemde gewoonten op na.
Wie gaat er nou hondenpoep in een zakje verzamelen. Dat doe ik nooit. Wat een smerige bezigheid. Dan zul je vervolgens wel een compleet bad moeten nemen om je weer te ontdoen van het coronavirus en andere virus besmettingshaarden.
Mijn hond ontlast zich altijd netjes midden in het bos. Dus niet op of langs een pad.
Na enige dagen vind je er niets meer van terug. De natuur heeft de recycling zelf ter hand genomen.
Dus kom bij mij nooit aan met hondenpoepzakjes, Dat is voor het klootjesvolk dat in verstedelijkte gebieden meent te moeten wonen.
Daar houd ik niet van. Zo iemand ben ik niet.
Honden wassen in een trimsalon is ook wel iets heel vreemds. Hier worden geen honden gewassen en nog minder getrimd.
Als de haren te lang worden vallen ze vanzelf uit. We noemen dat de rui.
Als je in de natuur woont heb je al deze problemen niet. Er zijn ook geen spionnen die je bij een politiedienst gaan aanmelden.
Die heeft wel wat anders omhanden.

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: zo mei 03, 2020 2:19 pm 
lid

Alles goed en wel kwaaisteniet.. maar er is nu eenmaal een wettelijke verplichting om de rommel van de hond op te ruimen

.. en dan is een boete dus niet onwettig. Je argumenten kan ik best invoelen hoor.. maar de titel van dit draadje klopt niet

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: zo mei 03, 2020 2:58 pm 
lid

Deze regels gelden niet bij ons in het buitengebied, laat staan in het bos.
Jouw bronnen zijn incompleet.

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: zo mei 03, 2020 3:45 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Deze regels gelden niet bij ons in het buitengebied, laat staan in het bos.
Jouw bronnen zijn incompleet.

Hoe kan ik dat weten ? Je afficheert jezelf hier als "kwaaisteniet" uit "Het Ongewisse".

En ik dacht dat die regel wettelijk was vastgesteld voor heel het land.. heb jij een bron die zegt dat jouw bos daarvan is uitgezonderd ? Ik heb niks aan "bronnen incompleet", wanneer je vindt dat dat zo is, moet je met tegenbewijs aankomen. Het feit dat jij daar op de bon geslingerd bent voor dit vergrijp, lijkt me een duidelijke aanwijzing, dat je in overtreding was.

(wanneer een boete echt illegaal is, moet je hem gewoon niet betalen.. als ie echt illegaal is, krijg je gelijk bij de rechter)

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: zo mei 03, 2020 4:38 pm 
lid

Ik ken de plaatselijke APV en daar staan deze regels in.
Ik heb van de gemeente nog geen bericht gekregen dat die niet meer gelden, terwijl ze op de hoogte zijn van mijn hondenbezit.
Ik houd me aan de regels uit de APV.

Hmmm, ik heb de APV er even op nagekeken. De regels zijn inderdaad veranderd. Stom dat ik daar niet van op de hoogte ben gebracht.,
Maar het opruimen geldt alleen voor uitwerpselen van honden op de openbare weg.
Nou daar kom ik niet.

Artikel 2:29 Verontreiniging door honden
1.
Degene die zich met een hond op een openbare plaats begeeft is verplicht ervoor te zorgen dat de uitwerpselen van die hond onmiddellijk worden verwijderd.

Verder is het wel weer een discriminerende aangelegenheid. Waarom geldt deze regel niet voor katten, paarden, ezels, geiten, koeien, lama's, alpaca's, (ever)zwijnen, wolven, herten, hazen, konijnen, eekhoorns, egels, marters, etc. Wat te denken van de uitwerpselen van vogels, om maar te zwijgen van uitgebraakte uilenballen.
Waar is de dierenpartij om tegen deze dieren-discriminatie op te treden, nu Henk Krol de senioren-partij heeft verlaten. Of ligt de dierenpartij ook in de kreukels.

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: zo mei 03, 2020 4:56 pm 
lid

Biertje schreef:

Een noodwet die in strijd is met de grondwet moet eerst door de volksvertegenwoordiging goedgekeurd worden.
Alle boetes die tot op heden zijn uitgevaardigd zijn daarom nietig.
Betaal ze niet.

Profiel  

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: zo mei 03, 2020 4:56 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Maar het opruimen geldt alleen voor uitwerpselen van honden op de openbare weg.
Nou daar kom ik niet.

Artikel 2:29 Verontreiniging door honden
1.
Degene die zich met een hond op een openbare plaats begeeft is verplicht ervoor te zorgen dat de uitwerpselen van die hond onmiddellijk worden verwijderd.

Er staat openbare plaats, niet openbare weg. Een bos is meestal openbaar toegankelijk en zo niet, dan moet je het opruimen, omdat je anders de eigenaar met het probleem opscheept. Toegegeven, dat is geen wettelijke regel, maar wel zo sociaal :)

kwaaisteniet schreef:
Verder is het wel weer een discriminerende aangelegenheid. Waarom geldt deze regel niet voor katten, paarden, ezels, geiten, koeien, lama's, alpaca's, (ever)zwijnen, wolven, herten, hazen, konijnen, eekhoorns, egels, marters, etc. Wat te denken van de uitwerpselen van vogels, om maar te zwijgen van uitgebraakte uilenballen.

Voor paarden en ezels heb je gelijk, daarvoor geldt niet dezelfde regel als voor honden. Geiten, koeien, lama's en alpaca's schijten over het algemeen niet in de openbare ruimte en worden ook niet uitgelaten, evenals (ever)zwijnen, wolven, herten, hazen, konijnen, eekhoorns, egels en marters. Voor katten geldt de regel ook niet maar die worden ook niet uitgelaten. We mogen verwachten, dat de eigenaar van een kat een kattenbak heeft. Overigens een beetje paardenliefhebber brengt het fatsoen op, de rommel wel op te ruimen. Daar zijn speciale opvouwbare scheppen voor te koop.

Nogmaals.. wanneer jij van mening bent, dat jij de APV beter leest dan oom agent, dan betaal je de boete niet, dan moet je het gewoon voor laten komen ! dan zal wel blijken, of die boete onrechtmatig was !

Profiel  

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: zo mei 03, 2020 5:29 pm 
lid

De bosgebieden waar ik wandel zijn geen openbare plaatsen, maar particulier bezit.
Het is mogelijk dat de eigenaars nadere regels stellen, maar dezen zijn vrijwel nooit in beeld. Als er een aanlijngebod geldt houd ik me daar natuurlijk aan.
Verder is het heel sociaal om het bos, het zijn merendeels loofbossen met heel veel boomblaadjes op de grond, te voorzien van enige bemesting. Dat is goed voor het ecosysteem.

In het buitengebied lopen ook regelmatig koeien op de weg die de boel onder schijten. Geiten zitten soms met een touw aan een paal langs de weg. Mijn dochter laat zowel haar kat als haar kip regelmatig aan een lijntje uit.
Er is dus wel wat meer aan de hand dan je zo als stadsbewoner denkt.

Profiel  

Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: zo mei 03, 2020 5:41 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
De bosgebieden waar ik wandel zijn geen openbare plaatsen, maar particulier bezit.
Het is mogelijk dat de eigenaars nadere regels stellen, maar dezen zijn vrijwel nooit in beeld.

Alles goed en wel, maar iemand heeft oom agent gebeld, dat jij daar loopt en de troep van je hond niet opruimt. Ik neem aan, dat oom agent in een particulier bosgebied niet spontaan mensen loopt te beboeten voor zaken die in de APV zijn toegestaan. Wanneer het echt zo is, dat jij beboet bent wegens de bovenstaande APV, dan hoef je die boete niet te betalen.. je kunt het voor laten komen bij de kantonrechter. In deze tijden van Corona en besmettingen wens ik je veel succes, maar ik denk dat je er niks mee bereikt. Ja, je bent meer geld kwijt.

Citaat:
Verder is het heel sociaal om het bos, het zijn merendeels loofbossen met heel veel boomblaadjes op de grond, te voorzien van enige bemesting. Dat is goed voor het ecosysteem.

Bullshit.. je hebt mest en je hebt mest. Hondenpoep is funest voor de natuur.

Fout, hondenpoep is zelfs net zo gevaarlijk als chemisch afval, stelt de Amerikaanse EPA, het Environmental Protection Agency. Hondenpoep bevat namelijk heel veel bacteriën, veelal dezelfde die wij mensen ook hebben. En veel van die bacteriën zijn schadelijk voor andere dieren. Ook kunnen de bacteriën zorgen voor uitbraken van ziektes als cholera en dysenterie. Het zal wellicht ietwat overdreven zijn, maar de hoeveelheid hondenpoep van 100 flinke honden, verzameld over een paar dagen, produceert zoveel bacteriën dat het het oppervlaktewater tot ruim 25 kilometer rondom de dumpplek kan verontreinigen.

Citaat:
In het buitengebied lopen ook regelmatig koeien op de weg die de boel onder schijten. Geiten zitten soms met een touw aan een paal langs de weg. Mijn dochter laat zowel haar kat als haar kip regelmatig aan een lijntje uit.
Er is dus wel wat meer aan de hand dan je zo als stadsbewoner denkt.

Hullie doen het ook is geen argument. Zeker niet als je met ongeloofwaardige verhalen komt zoals het uitlaten van kippen aan een lijntje. Ik ben geen stadsbewoner en ik weet vrij veel van het onderwerp "honden uitlaten". Het is niet meer dan fatsoenlijk tegenover je medemens, om de troep op te ruimen. AFGEZIEN van politie verordeningen. Maar goed, dat is mijn mening en ik moet toegeven dat ik me vóór die verordeningen ook niet hield aan deze fatsoensregel. Maar als je erover nadenkt is het toch niet zo gek ? Hondenpoep was jarenlang nummer #1 irritatie van de burger. Sinds de invoering van die zakjes is dat gedaald (plaats #4 dacht ik)

Profiel  

Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: zo mei 03, 2020 5:55 pm 
lid

Ik kan je verzekeren dat niemand last heeft van de uitwerpselen van mijn hond en dat die binnen enkele dagen door de natuur zelf zijn opgeruimd, c.q. verwerkt.
Als de uitwerpselen van een hond zo gevaarlijk zouden zijn hoe zit het dan met de uitwerpselen van andere dieren in het bos zoals de wolf, het everzwijn, de herten, de konijnen, de vogels, etc. Het lijkt me een volstrekt overdreven verhaal.
Het wordt wel wat anders als iedereen zijn hond hier zou uitlaten en het dus een drukte van belang wordt. Maar dat is geenszins het geval.

Profiel  

Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: zo mei 03, 2020 11:53 pm 
lid

De dieren die je noemt, horen in het bos. Dat is met de hond niet het geval. Als het waar is wat in mijn bovenstaande bron is vermeld, dan is hondenpoep juist gevaarlijk voor dieren in het bos, omdat honden de bacterien van de mensenwereld met zich meedragen en uitscheiden. Maar goed.. ik ben geen bioloog, dus voor mij is het lastig om die web-pagina te beoordelen. Wat me wel opviel: het is een hondenliefhebbers-website ! Wanneer hondenliefhebbers bereid zijn, om zoiets te publiceren, waarom zou het dan onwaar zijn ? Het moet gewoon worden opgeruimd ! die regel is er niet alleen voor binnen de bebouwde kom (voor mensen) maar blijkbaar ook voor de natuur.

Profiel  

Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: ma mei 04, 2020 12:17 pm 
lid

Einstein schreef:
De dieren die je noemt, horen in het bos. Dat is met de hond niet het geval. Als het waar is wat in mijn bovenstaande bron is vermeld, dan is hondenpoep juist gevaarlijk voor dieren in het bos, omdat honden de bacterien van de mensenwereld met zich meedragen en uitscheiden. Maar goed.. ik ben geen bioloog, dus voor mij is het lastig om die web-pagina te beoordelen. Wat me wel opviel: het is een hondenliefhebbers-website ! Wanneer hondenliefhebbers bereid zijn, om zoiets te publiceren, waarom zou het dan onwaar zijn ? Het moet gewoon worden opgeruimd ! die regel is er niet alleen voor binnen de bebouwde kom (voor mensen) maar blijkbaar ook voor de natuur.

Ik ga het in het bosgebied waar ik de hond uitlaat in de praktijk uitzoeken.

Verder ben ik van mening dat de overheid moet stoppen met het onwettig uitdelen van absurd hoge boetes.

Profiel  

Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: ma mei 04, 2020 1:40 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Einstein schreef:

Ik ga het in het bosgebied waar ik de hond uitlaat in de praktijk uitzoeken.

Verder ben ik van mening dat de overheid moet stoppen met het onwettig uitdelen van absurd hoge boetes.
Bij een overtreding van een noodverordering kan dat .
https://meld.nl/melding/overtredingen/noodverordening/

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]