Het is nu di jan 26, 2021 1:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 707 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 36  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#301  BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2020 2:06 am 
lid

Hume schreef:
baedeker schreef:
Einstein schreef:
Dikke mist hier

Zoals gewoonlijk, als dit soort thema's ter sprake komen.

Er zitten antisemietische jongeren in de FvD, en daar wordt pas op gereageerd door FvD-politici, wanneer het Parool erover klaagt.

dat is het nieuws !

Dat sommige deelnemers in een appgroep bij de JFVD puberbruine praatjes plaatsen is klein bier. Daarmee heb je nog geen fascisten of antisemieten, laat staan dat FvD dat toestaat. Maar welke praktijken worden elders wel onderschreven? :foei2:

Hoezo is dit klein bier baedeker?

Jansen heeft een grote hand in de ontmoeting van Baudet met de rechts-extremist Jared Taylor, waarover De Correspondent eind 2017 bericht. Taylor hang onder meer de theorie van de omvolking aan, als zou het ‘blanke ras’ in Europa door massale integratie verdrongen worden. Bij die ontmoeting zijn ook twee leden van de omstreden extreem-rechtse organisatie Erkenbrand aanwezig. Deze Nederlandse pendant van de Amerikaanse alt-rightbeweging ageert volgens de AIVD tegen rassenvermenging, online verspreidt ze antisemitische en racistische uitingen. Baudet zegt over Erkenbrand dat de organisatie ‘weleens uit de bocht vliegen’, maar dat het jonge mensen zijn ‘die bezig zijn de wereld te ontdekken’.

Enthousiast is Jansen ook over de acties van Schild & Vrienden, een Vlaams-nationalistische, conservatief-katholieke beweging. Hij haalt hun leider Dries van Langenhove naar een van de zomerscholen van Forum. Schild & Vrienden komt in 2018 in opspraak door onthullingen in Belgische media vanwege racistische en antisemitische uitingen van leden in whatsappgroepen.

Jansen en Baudet schrijven samen de beruchte boreale ‘Uil van Minerva’-toespraak. In zijn eigen toespraken op congressen verwijst Jansen – al dan niet verhuld - vaak naar de omvolkingstheorie (‘het uitwissen van onze gemeenschap’) of de clown world, een term uit de alt-rightbeweging die staat voor een anti-links, homofoob en racistisch wereldbeeld. Baudet is Jansen altijd blijven steunen. Die loyaliteit doet nu de bom barsten.

https://www.trouw.nl/politiek/dit-zijn- ... ~b64c432a/

Omvolking is geen enge gedachte, en zelfs niet racistisch of anti-links. Het is een logisch gevolg van wat links met de nodige trots voorstaat – en terecht, naar mijn bescheiden mening.

Want met recht en reden wordt verkondigd: verhef vrouwen en het geboortecijfer daalt. Overbevolking, klimaatverandering en zo. Red de planeet! Komt bekend voor, toch.

En met recht en reden wordt verkondigd: stel de grenzen open, wat zeg ik? WEG met alle grenzen! Wie ben jij, wie ben ik, om aanspraak te maken op de privileges die louter en alleen zijn gestoeld op het feit dat jij, dat ik, hier geboren ben. Toch?

En dus komt een deel van de planeetbevolking hier, nog zonder verheven vrouwen, met een geboortecijfer waar je U tegen zegt, dat niet zozeer gelooft in de verheffing van vrouwen of het probleem van overbevolking of dat klimaatverandering iets met hen te maken zou hebben, tenzij als slachtoffer uiteraard. Waar, laten we wel wezen, links hen nog gelijk in geeft ook.

Omvolking is op zichzelf geen samenzweringstheorie. Het is een feit dat we om ons heen zien gebeuren, en met juichende instemming. Multiculti in de gloria! Nederland, Europa, de westerse wereld, het is bijkans onherkenbaar veranderd, zelfs in de minieme tijd dat ik of jij op deze aardkloot rondwandelen. Nieuwste wapenfeit: weg met Zwarte Piet. Hoera! En al die welvaart van ons? Allemaal de verdienste van onze medelander van kleur, don't you know? En vrouwen, natuurlijk. Dus willen we meer of minder witte mannen aan de macht? Minder, minder, MINDER! - Gaan we regelen. Komt bekend voor?

Maar ik dwaal af.

Omvolking wordt pas een samenzwering als 'dat' deel van de planeetbevolking hierheen wordt gehááld met het expliciete doel om 'ons' uit te roeien. Dát is pas waar ik afhaak. Immers, het is een logisch gevolg van wat we zeggen te willen, in naam van sosjale rechtvaardigheid en slavernijverleden en alles feelgood. Voor omvolking is niet eens een samenzwering nodig.

Aan de andere kant: net zo logisch is dat het met die omvolking zo'n vaart niet zal lopen. Die vrouwen komen hier, worden geschoold en in de vaart der (boreale) volkeren opgeschoten en ziedaar – ook hun geboortecijfers dalen.

Dit slechts ter illustratie. Omvolking is een legitiem thema, en je doet daar op geen enkele manier recht aan door het in te kapselen met taboes, een onontgonnen notie van morele superioriteit, manke verwijzingen naar een eeuw geleden en vrome eden van dat-nooit-weer. Democratie en het strijdtoneel van ideeën zijn niet besteed aan preutse ideologen en andere slapjanussen.

Profiel  

Bericht nummer:#302  BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2020 9:09 am 
lid

animo schreef:
Hume schreef:
baedeker schreef:

Dat sommige deelnemers in een appgroep bij de JFVD puberbruine praatjes plaatsen is klein bier. Daarmee heb je nog geen fascisten of antisemieten, laat staan dat FvD dat toestaat. Maar welke praktijken worden elders wel onderschreven? :foei2:

Hoezo is dit klein bier baedeker?

Jansen heeft een grote hand in de ontmoeting van Baudet met de rechts-extremist Jared Taylor, waarover De Correspondent eind 2017 bericht. Taylor hang onder meer de theorie van de omvolking aan, als zou het ‘blanke ras’ in Europa door massale integratie verdrongen worden. Bij die ontmoeting zijn ook twee leden van de omstreden extreem-rechtse organisatie Erkenbrand aanwezig. Deze Nederlandse pendant van de Amerikaanse alt-rightbeweging ageert volgens de AIVD tegen rassenvermenging, online verspreidt ze antisemitische en racistische uitingen. Baudet zegt over Erkenbrand dat de organisatie ‘weleens uit de bocht vliegen’, maar dat het jonge mensen zijn ‘die bezig zijn de wereld te ontdekken’.

Enthousiast is Jansen ook over de acties van Schild & Vrienden, een Vlaams-nationalistische, conservatief-katholieke beweging. Hij haalt hun leider Dries van Langenhove naar een van de zomerscholen van Forum. Schild & Vrienden komt in 2018 in opspraak door onthullingen in Belgische media vanwege racistische en antisemitische uitingen van leden in whatsappgroepen.

Jansen en Baudet schrijven samen de beruchte boreale ‘Uil van Minerva’-toespraak. In zijn eigen toespraken op congressen verwijst Jansen – al dan niet verhuld - vaak naar de omvolkingstheorie (‘het uitwissen van onze gemeenschap’) of de clown world, een term uit de alt-rightbeweging die staat voor een anti-links, homofoob en racistisch wereldbeeld. Baudet is Jansen altijd blijven steunen. Die loyaliteit doet nu de bom barsten.

https://www.trouw.nl/politiek/dit-zijn- ... ~b64c432a/

Omvolking is geen enge gedachte, en zelfs niet racistisch of anti-links. Het is een logisch gevolg van wat links met de nodige trots voorstaat – en terecht, naar mijn bescheiden mening.

Want met recht en reden wordt verkondigd: verhef vrouwen en het geboortecijfer daalt. Overbevolking, klimaatverandering en zo. Red de planeet! Komt bekend voor, toch.

En met recht en reden wordt verkondigd: stel de grenzen open, wat zeg ik? WEG met alle grenzen! Wie ben jij, wie ben ik, om aanspraak te maken op de privileges die louter en alleen zijn gestoeld op het feit dat jij, dat ik, hier geboren ben. Toch?

En dus komt een deel van de planeetbevolking hier, nog zonder verheven vrouwen, met een geboortecijfer waar je U tegen zegt, dat niet zozeer gelooft in de verheffing van vrouwen of het probleem van overbevolking of dat klimaatverandering iets met hen te maken zou hebben, tenzij als slachtoffer uiteraard. Waar, laten we wel wezen, links hen nog gelijk in geeft ook.

Omvolking is op zichzelf geen samenzweringstheorie. Het is een feit dat we om ons heen zien gebeuren, en met juichende instemming. Multiculti in de gloria! Nederland, Europa, de westerse wereld, het is bijkans onherkenbaar veranderd, zelfs in de minieme tijd dat ik of jij op deze aardkloot rondwandelen. Nieuwste wapenfeit: weg met Zwarte Piet. Hoera! En al die welvaart van ons? Allemaal de verdienste van onze medelander van kleur, don't you know? En vrouwen, natuurlijk. Dus willen we meer of minder witte mannen aan de macht? Minder, minder, MINDER! - Gaan we regelen. Komt bekend voor?

Maar ik dwaal af.

Omvolking wordt pas een samenzwering als 'dat' deel van de planeetbevolking hierheen wordt gehááld met het expliciete doel om 'ons' uit te roeien. Dát is pas waar ik afhaak. Immers, het is een logisch gevolg van wat we zeggen te willen, in naam van sosjale rechtvaardigheid en slavernijverleden en alles feelgood. Voor omvolking is niet eens een samenzwering nodig.

Aan de andere kant: net zo logisch is dat het met die omvolking zo'n vaart niet zal lopen. Die vrouwen komen hier, worden geschoold en in de vaart der (boreale) volkeren opgeschoten en ziedaar – ook hun geboortecijfers dalen.

Dit slechts ter illustratie. Omvolking is een legitiem thema, en je doet daar op geen enkele manier recht aan door het in te kapselen met taboes, een onontgonnen notie van morele superioriteit, manke verwijzingen naar een eeuw geleden en vrome eden van dat-nooit-weer. Democratie en het strijdtoneel van ideeën zijn niet besteed aan preutse ideologen en andere slapjanussen.
Omvolking zonder dwang tot integratie en acceptatie van westerse normen en waarden zorgt juist voor een wij-zij cultuur en uiteindelijk tot no-go-area. Zie Zweden, daar is het proces volop aan de gang. Enkel het leger durft daar nog te komen, de politie komt niet.

Weg met alle grenzen? Dat zou dan ook moeten betekenen voor de landen waar asielzoekers die hier niet mogen blijven, vandaan komen. Juist die gooien de grenzen juist dicht als een land als Nederland uitgeprocedeerde asielzoekers terugsturen. Als het recht van terugsturen niet kan bestaan, waarom zou er dan wel een recht moet zijn tot het openen van de grenzen?

Profiel  

Bericht nummer:#303  BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2020 9:42 am 
lid

Klare taal van Annabel.

Annabel Nanninga – Ik stap nu niet op maar Thierry Baudet moet wel uit het bestuur en niet op de kieslijst
'Binnenskamers heeft hij zich de afgelopen dagen volstrekt onmogelijk gemaakt'
Door: Annabel Nanninga , 19:20, 24 november 2020
Thierry Baudet en Annabel Nanninga. (Screenshot Youtube)
Alleen door volledig terug te treden uit het bestuur kan Thierry Baudet Forum voor Democratie nog redden. Binnenskamers heeft hij zich de afgelopen dagen volstrekt onmogelijk gemaakt. De offers die hij vandaag en gisteren heeft gebracht, zijn helaas een wassen neus.

De partij hinkstapspringt al jaren van rel via ophef naar schandaal, vrijwel zonder uitzondering door toedoen van de partijleider en/of het bestuurlijk falen van de JFVD. Meest recente dieptepunt was de zoveelste nazistische oprisping uit JFVD-hoek, waarna daders werden gepromoveerd en klokkenluiders geroyeerd of onder druk opstapten. Niet alleen ongelofelijk schadelijk voor de duizenden goedwillende JFVD-ers die via onze jeugdvereniging warmlopen voor de politiek. Maar ook funest voor de volksvertegenwoordigers van FVD die iedere dag weer hun uiterste best doen voor onze kiezers om ons partijprogramma uit te voeren.

Prima volksvertegenwoordigers, en een prima programma, die keer op keer op keer zware averij oplopen door het in toenemende mate ongecontroleerde gedrag van partijleider Baudet en een bestuur dat niet bij machte is hem in bedwang te houden. Volksvertegenwoordigers die telkens weer geconfronteerd worden met controversieel geleuter van Baudet en zich moeten verantwoorden voor zaken die helemaal niet in ons programma staan en ook niet bij onze partij thuishoren.

Nu hadden we dus een weekend achter de rug waarin na drie dagen vergaderen over de vraag ‘wat zullen we nou toch eens doen aan neonazis’ het antwoord luidde: eigenlijk helemaal niets. Een weekend waarin de partijleider liever de hele partij in de open haard flikkert, dan gewoon stante pede overgaat tot het uitroken, ontslaan en royeren van foute elementen. Een weekend waarin nazistische relpubers beter worden beschermd dan de goede naam, eer en integriteit van de pakweg honderd FVD volksvertegenwoordigers. Volksvertegenwoordigers die, getuige de soms wanhopige gesprekken die ik dit weekend met ze had, zich niet meer durven vertonen op schoolplein of sportclub.

De rookgordijnen die zijn opgetrokken over trial by media, over het verkapt wel-of-niet in het bestuur blijven en de larmoyante ‘offers’ die dit zouden moeten illustreren, zijn niet dik genoeg om af te leiden van de feiten. De media praten geen nazisme propagerende appjes goed. De media flirten niet steeds met complottheorieën en types van bedenkelijk allooi. De media houden niet een rot jongerenbestuur aan de macht. De media bellen volksvertegenwoordigers die milde kritiek hebben niet schreeuwend op, ‘Ik ben de partij’, maar steken geen poot uit tegen radicaal gebral. De media stellen geen bewezen, herhaaldelijk nazistische bagger postende malloot aan als fractiemedewerker. De media raken niet in duizelingwekkend tempo gepeilde zetels kwijt met rellen en uitglijders. De media houden geen interne angstcultuur in stand waarin bijna niemand inhoudelijke kritiek durft te geven. De media maken niet in een weekend een hele partij kapot omdat ze hun fout niet willen toegeven en herstellen.

Dat doet binnen FVD maar een persoon, en dat is partijleider Baudet.

Maar hij neemt toch verantwoordelijkheid? Hij offert zich toch op, onder het valse frame dat er eigenlijk niets aan de hand is, dat de tot op het bot getergde FVD-ers die afstand willen van nazisme eigenlijk maar simpele zielen zijn die in een gemeen links mediaframe tuinen? (Interessante vraag: als er niks aan de hand is en het is allemaal frame waar alleen domme mensen intrappen, waarom zou je dan een paar posities offeren? Doch dit terzijde.)

Het is een farce. Iemand die zich op deze manier heeft gedragen zoals Baudet alleen al dit weekend zowel openlijk als binnenskamers deed, iemand die een partij zo zwaar beschadigt, zou in iedere normale partij niet alleen volstrekt onhoudbaar zijn in het bestuur, maar op staande voet worden geroyeerd. Het is hetzelfde patroon als met de radicale JFVD-ers: wangedrag wordt beloond.

Bijna had ik de schaar in mijn FVD lidmaatschapskaart gezet. De rokende puinhopen van wat ooit de grootste partij van Nederland was, walmden onfrisse bruine dampen. Maar juist de messiaanse martelaarsact van Thierry Baudet en zijn krankzinnige gemekker over ‘trial by media’ deed mij de schaar weer in de keukenlade opbergen. Forum voor Democratie verdient een beter lot.

Dit is mijn ultieme poging om samen met al die geweldige mensen binnen FVD de keuze te maken voor waar het in de politiek om moet gaan: voor onze kiezers werken aan het uitvoeren van ons programma. Dat programma is sinds ik lid werd in 2017 niet wezenlijk veranderd. De leider van onze partij wel, en daar heb ik niet voor getekend.

Als politiek een side show wordt en rellen de hoofdact, heb je in het partijbestuur van onze FVD niks te zoeken. Ik stap dus niet op. Ik blijf wel bij mijn eis dat Thierry Baudet uit het bestuur moet, niet op een kieslijst komt en dat wij extremistische elementen zonder omhaal uit de partij gooien, en niet na drie dagen palaveren ‘administratief op afstand zetten’ of ander slap gedoe. De kans bestaat dat het bestuur (effectief onverminderd onder leiding van Baudet, laat u niks wijsmaken) mij hierom royeert. Dat zou betekenen dat je binnen (J)FVD beter nazistisch gedachtengoed kan propageren dan je er tegen uitspreken. Dat zij dan zo, ik heb het in ieder geval geprobeerd. Ik nodig mijn mede (kandidaat)volksvertegenwoordigers uit zich hier in overeenstemming met hun geweten over uit te spreken.

https://tpo.nl/2020/11/24/annabel-nanni ... emocratie/

Profiel  

Bericht nummer:#304  BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2020 10:24 am 
lid

Hume schreef:
kwaaisteniet schreef:
baedeker schreef:

Mja, zullen we dat maar aan FvD zelf overlaten?

Het is altijd goed om een advies te geven aan een stel politieke klunzentaarten.

Ook Cliteur komt nu tot de jaren van verstand en stapt op .
De andere eerste kamer leden van FVD zullen ook wel eens een keer wijzer worden.
Tenslotte zijn mensen nooit te oud om te leren.
Tot de jaren van verstand.........wordt hij weer lijstduwer voor de Partij voor de Dieren?

Profiel  

Bericht nummer:#305  BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2020 10:37 am 
lid

Lies schreef:
Hume schreef:
kwaaisteniet schreef:

Het is altijd goed om een advies te geven aan een stel politieke klunzentaarten.

De andere eerste kamer leden van FVD zullen ook wel eens een keer wijzer worden.
Tot de jaren van verstand.........wordt hij weer lijstduwer voor de Partij voor de Dieren?
Inderdaad een mentor die zijn ziel heeft verkocht aan één man en volkomen blind is kan beter opstappen

Want is er wel een verschil tussen de Baudet-vleugel en de Nanninga-vleugel? De Dagelijkse standaard meent van wel maar kan of wil niet aangeven wat het verschil is. Zeer vreemd.

. https://www.dagelijksestandaard.nl/2020 ... l-aan-hem/

Profiel  

Bericht nummer:#306  BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2020 10:49 am 
lid

Biertje schreef:
Lies schreef:
Hume schreef:

Inderdaad een mentor die zijn ziel heeft verkocht aan één man en volkomen blind is kan beter opstappen

Want is er wel een verschil tussen de Baudet-vleugel en de Nanninga-vleugel? De Dagelijkse standaard meent van wel maar kan of wil niet aangeven wat het verschil is. Zeer vreemd.

Ik had Nanninga aangeraden om de onenigheden toch maar intern op te lossen. Aan zo'n artikel heb je ook niets als het kalf verdronken is. Als je het onderstaande van de oude man met een poes (Hume's woorden) leest weet je ongeveer hoe de gesprekken zijn verlopen. Keurige woorden, maar het gedoe spuugzat.

Theo Hiddema: "Ik heb mijzelf politiek ongeschikt verklaard vanwege opspelende persoonlijke omstandigheden, verband houdende met goede smaak, eigendunk en arbeidsvreugde."

Profiel  

Bericht nummer:#307  BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2020 10:50 am 
lid

Biertje schreef:
Lies schreef:
Hume schreef:

De PVV is er ook nog.
De mensen van Baudet vleugel hoeven niet dakloos te worden.
Het kan wel zo zijn dat de club van Wilders beneden hun stad is.

Profiel  

Bericht nummer:#308  BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2020 10:56 am 
lid

Lies schreef:
Biertje schreef:
Lies schreef:

Ik had Nanninga aangeraden om de onenigheden toch maar intern op te lossen. Aan zo'n artikel heb je ook niets als het kalf verdronken is. Als je het onderstaande van de oude man met een poes (Hume's woorden) leest weet je ongeveer hoe de gesprekken zijn verlopen. Keurige woorden, maar het gedoe spuugzat.

Theo Hiddema: "Ik heb mijzelf politiek ongeschikt verklaard vanwege opspelende persoonlijke omstandigheden, verband houdende met goede smaak, eigendunk en arbeidsvreugde."

Tsja, het zou een nogal krankzinnige explosie van Nanninga zijn als dit ineens na het gedoe van dit weekend roept, maar als je leest wat ze zegt kun je wel vermoeden dat er meer speelde en dat dit al langer speelde.
En of de woorden van Hiddema doelen op het donkerbruine geborrel in de partij of de woorden als die van Nanninga is ook gissen.

Profiel  

Bericht nummer:#309  BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2020 11:03 am 
lid

Enzo501 schreef:
Lies schreef:
Biertje schreef:

Tsja, het zou een nogal krankzinnige explosie van Nanninga zijn als dit ineens na het gedoe van dit weekend roept, maar als je leest wat ze zegt kun je wel vermoeden dat er meer speelde en dat dit al langer speelde.
En of de woorden van Hiddema doelen op het donkerbruine geborrel in de partij of de woorden als die van Nanninga is ook gissen.

De kenner van politiek leiderschap ,hadden dit al lang kunnen voorspellen.
Het was te voorzien dat Baudet en zijn manier van politiek strategisch handelen geen stand kon houden.
Daarom begrijp ik ook niet de onnozelaars ,die allemaal een baantje zochten in deze partij.
Er is zeker ruimte voor een rechts-conservatieve partij in Nederland en misschien ontstaat die uit de puinhoop van FVD.
De boreale en trumpistische baudetjes kunnen hun heil zoeken bij Wilders.

Profiel  

Bericht nummer:#310  BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2020 11:13 am 
lid

Einstein schreef:
SP SP SP.. :evendenken: "socialistische visie"...

Laat ik nou denken, dat het ging over antisemitische opogewonden standjes, die de jongerenorganisatie van de FvD hadden geinfiltreerd ? Dat was toch het onderwerp (dacht ik hoor, kan het mis hebben..)

Je kunt altijd gaan jijbakken, zoals Lies doet.. de primaire respons van "keurige" Nederlandse politieke partijen, die "niet zo keurige" aanhang hebben. Men zou ook eens de moed kunnen opbrengen, om in te gaan op het gesignaleerde punt over FvD, in plaats van direkt over anderen te gaan beginnen, die het ook niet goed doen.
Je moet het niet zien als jijbakken, maar je zorgen maken waarom de jeugd op links en rechts flirt met zulke denkbeelden. Spuugzat van gelijkvoelendheid en verbinding die er in gehamerd wordt zoeken ze een uitweg?

Profiel  

Bericht nummer:#311  BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2020 11:28 am 
lid

Lies schreef:
Biertje schreef:
Lies schreef:

Lied zegt : ook al is de kritiek van Nanninga terecht vanwege de besluitenloosheid van het bestuur, Baudet en Cliteur bepalen wie op wie kritiek mag uiten. En vergeet niet, onder het leiderschap van Baudet zie je wel dat de partij daalt in de peilingen. En wat doet Baudet? wijzen naar de media, Een echte leider kijkt verder en desnoods in de spiegel.

Profiel  

Bericht nummer:#312  BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2020 11:38 am 
lid

Lies schreef:
Einstein schreef:
SP SP SP.. :evendenken: "socialistische visie"...

Laat ik nou denken, dat het ging over antisemitische opogewonden standjes, die de jongerenorganisatie van de FvD hadden geinfiltreerd ? Dat was toch het onderwerp (dacht ik hoor, kan het mis hebben..)

Je kunt altijd gaan jijbakken, zoals Lies doet.. de primaire respons van "keurige" Nederlandse politieke partijen, die "niet zo keurige" aanhang hebben. Men zou ook eens de moed kunnen opbrengen, om in te gaan op het gesignaleerde punt over FvD, in plaats van direkt over anderen te gaan beginnen, die het ook niet goed doen.
Je moet het niet zien als jijbakken, maar je zorgen maken waarom de jeugd op links en rechts flirt met zulke denkbeelden. Spuugzat van gelijkvoelendheid en verbinding die er in gehamerd wordt zoeken ze een uitweg?

Met je eens.

Er bestaat een heel eenvoudige wet, welke zowel geldt voor de natuurkunde als voor de menselijke psyche: Actie = Reactie! Iedere actie is een reactie en iedere reactie is een actie.

Natuurlijk komt die onvrede ergens vandaan en vervolgens de strijd binnen partijen en de oprichting van nieuwe, de demonstraties, het verzet, het wantrouwen naar gevestigde orde en naar elkaar.

We hebben ons veel te veel laten verdelen. Zijn veel te veel tegen elkaar opgezet door de neoliberalen, die zo hun greep op de samenleving hebben gevestigd en verstevigd. Sinds in de jaren 80 het 'ikke-ikke-ikke' werd gepromoot en steeds meer doorgevoerd, is de solidariteit, het denken aan elkaars belangen en opkomen voor elkaar verdwenen. Geen zoeken meer naar oplossingen waar we allemaal wat aan hebben, maar het doordrukken van een eigen visie en deze opleggen aan anderen. De rede is weg, kapot. Er zal iets heftigs moeten gebeuren om dat weer boven te roepen bij veel mensen.

Profiel  

Bericht nummer:#313  BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2020 11:58 am 
lid

Biertje schreef:
Lies schreef:
Biertje schreef:

Lied zegt : ook al is de kritiek van Nanninga terecht vanwege de besluitenloosheid van het bestuur, Baudet en Cliteur bepalen wie op wie kritiek mag uiten. En vergeet niet, onder het leiderschap van Baudet zie je wel dat de partij daalt in de peilingen. En wat doet Baudet? wijzen naar de media, Een echte leider kijkt verder en desnoods in de spiegel.

Hij zit graag aan een heilige vijver met kristalhelder water...

Profiel  

Bericht nummer:#314  BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2020 12:25 pm 
lid

Oh ja. ik wilde nog iets zeggen over de samenstelling van het nieuwe bestuur van de FvD.
Behalve dat de nieuwe partijleider beter geen voorzitter van het bestuur kan worden is het ook zo dat de penningmeester niet alleen moet kunnen handelen, financiële transacties mag doen. Er zullen tenminste twee handtekeningen moeten komen voor iedere transactie, bijvoorbeeld van de penningmeester en de voorzitter. Die twee moeten dan niet onder één hoedje gaan spelen om de partijkas te plunderen. maar dat zal niet zo gemakkelijk lukken als er twee handtekeningen vereist zijn en er alleen maar na een bestuursbesluit gelduitgaven verricht kunnen worden. Zodra er iets onoorbaars gebeurt kunnen de betrokkenen dan ook aangepakt worden.
Eén en ander kan het beste in een officieel bestuursreglement vastgelegd worden, dat aan ieder nieuw bestuurslid voorgelegd dient te worden.

Profiel  

Bericht nummer:#315  BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2020 12:46 pm 
lid

Tja om groot te worden moet een partij bepaalde dingen professioneel doen. Wat dat betreft was Henk Otten van gezonde zakelijkheid, maar kon zelf ook de schijn van onzorgvuldigheid niet vermijden. Ook hoe men zich gedraagt buiten het partijgebeuren om, is van belang als je politiek zoden aan de dijk wilt zetten.

Nu verdenken we Thierry al langere tijd daarvan, dat groot worden niet zijn belangrijkste doel is. Hij vindt het belangrijk om jonge mensen een forum te geven. Dat mag, maar ik zie een interessant verschil tussen de stijl van Otten en die van Baudet.

Met racisme heeft het niet zo veel van doen, zeg ik nu ik de fragmenten in HP de Tijd heb gezien, die daar zonder duidelijk kader zijn geplaatst. Zoals ik dacht, het oude spelletje. Pubers begrijpen dat niet en verlate adolescenten ook nog niet, maar als je nog zoekende bent naar een politiek kader, kun je geen grote politieke partij worden.

Ik heb wel eens uitgelegd hoe ik als partijloze kiezer mijn keuze bepaal. FVD viel steeds buiten de prijzen en mensen die meer gefocused zijn op de kameractivieteiten en op de commissies, beloonde ik met een stem.

Profiel  

Bericht nummer:#316  BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2020 12:48 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Oh ja. ik wilde nog iets zeggen over de samenstelling van het nieuwe bestuur van de FvD.
Behalve dat de nieuwe partijleider beter geen voorzitter van het bestuur kan worden is het ook zo dat de penningmeester niet alleen moet kunnen handelen, financiële transacties mag doen. Er zullen tenminste twee handtekeningen moeten komen voor iedere transactie, bijvoorbeeld van de penningmeester en de voorzitter. Die twee moeten dan niet onder één hoedje gaan spelen om de partijkas te plunderen. maar dat zal niet zo gemakkelijk lukken als er twee handtekeningen vereist zijn en er alleen maar na een bestuursbesluit gelduitgaven verricht kunnen worden. Zodra er iets onoorbaars gebeurt kunnen de betrokkenen dan ook aangepakt worden.
Eén en ander kan het beste in een officieel bestuursreglement vastgelegd worden, dat aan ieder nieuw bestuurslid voorgelegd dient te worden.
de PArtijleider moet inderdaad niet naast de fractievoorzitter, ook nog eens partijvoorzitter zijn. Sowieso zal de bank het beleid hanteren dat als er geen volmacht van de bank aan een persoon is verstrekt om de betalingen te fiatteren - en dat uiteraard een ander een volmacht krijgt om de betalingen enkel mag aanmaken - de bank het principer moe handteren dat voor elke betaling twee autorisaties nodig zijn. Een wijs iemand besluit om enkel gebruik te maken van girale betaalmiddelen

Profiel  

Bericht nummer:#317  BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2020 1:40 pm 
lid

Biertje schreef:
kwaaisteniet schreef:
de PArtijleider moet inderdaad niet naast de fractievoorzitter, ook nog eens partijvoorzitter zijn. Sowieso zal de bank het beleid hanteren dat als er geen volmacht van de bank aan een persoon is verstrekt om de betalingen te fiatteren - en dat uiteraard een ander een volmacht krijgt om de betalingen enkel mag aanmaken - de bank het principer moe handteren dat voor elke betaling twee autorisaties nodig zijn. Een wijs iemand besluit om enkel gebruik te maken van girale betaalmiddelen

Al dan niet gezamenlijke bevoegdheden van bestuursleden, worden geregeld in de staturen van de rechtspersoon, niet door de bank.
Het is altijd verstandig om, zeker als het om de bankrekening gaat, de handtekening van twee bestuurders te vereisen in de statuten. Dan is één enkele handtekening ook voor de bank ongeldig.

Profiel  

Bericht nummer:#318  BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2020 2:12 pm 
lid

Hume schreef:
Enzo501 schreef:
Lies schreef:

De kenner van politiek leiderschap ,hadden dit al lang kunnen voorspellen.
Het was te voorzien dat Baudet en zijn manier van politiek strategisch handelen geen stand kon houden.
Daarom begrijp ik ook niet de onnozelaars ,die allemaal een baantje zochten in deze partij.
Er is zeker ruimte voor een rechts-conservatieve partij in Nederland en misschien ontstaat die uit de puinhoop van FVD.
De boreale en trumpistische baudetjes kunnen hun heil zoeken bij Wilders.
Is er echt wel ruimte voor een partij die afwil van de baantjescarrousel, de winsten privatiseren en de verliezen socialiseren, en stoppen van corny capitalism? Immers, in hoeverre is dat bedreigend voor jouw verdienmodel?

Profiel  

Bericht nummer:#319  BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2020 2:27 pm 
lid

Citaat:
AUDET STELT ZICH TÓCH BESCHIKBAAR ALS PARTIJLEIDER EN LIJSTTREKKER
BNR Webredactie Vandaag, 13:07
Thierry Baudet heeft alsnog besloten zich beschikbaar te stellen als partijleider én lijsttrekker van Forum voor Democratie richting de Tweede Kamerverkiezingen van maart volgend jaar.

https://www.bnr.nl/nieuws/politiek/1042 ... zitter-fvd

Profiel  

Bericht nummer:#320  BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2020 2:45 pm 
lid

Rightnow schreef:
Tja om groot te worden moet een partij bepaalde dingen professioneel doen. Wat dat betreft was Henk Otten van gezonde zakelijkheid, maar kon zelf ook de schijn van onzorgvuldigheid niet vermijden. Ook hoe men zich gedraagt buiten het partijgebeuren om, is van belang als je politiek zoden aan de dijk wilt zetten.

Nu verdenken we Thierry al langere tijd daarvan, dat groot worden niet zijn belangrijkste doel is. Hij vindt het belangrijk om jonge mensen een forum te geven. Dat mag, maar ik zie een interessant verschil tussen de stijl van Otten en die van Baudet.

Met racisme heeft het niet zo veel van doen, zeg ik nu ik de fragmenten in HP de Tijd heb gezien, die daar zonder duidelijk kader zijn geplaatst. Zoals ik dacht, het oude spelletje. Pubers begrijpen dat niet en verlate adolescenten ook nog niet, maar als je nog zoekende bent naar een politiek kader, kun je geen grote politieke partij worden.

Ik heb wel eens uitgelegd hoe ik als partijloze kiezer mijn keuze bepaal. FVD viel steeds buiten de prijzen en mensen die meer gefocused zijn op de kameractivieteiten en op de commissies, beloonde ik met een stem.

Baudet is niet goed wijs.
Nu wil hij zich weer laten kiezen als partijleider.
Baudet zal niet veranderen en voor zijn partij wordt het herhalen van problemen.
Het gevecht tussen de borealen en de rechts conservatieven is niet zo maar uit de lucht.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 707 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 36  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]