Hume schreef:
baedeker schreef:
Einstein schreef:
Dikke mist hier
Zoals gewoonlijk, als dit soort thema's ter sprake komen.
Er zitten antisemietische jongeren in de FvD, en daar wordt pas op gereageerd door FvD-politici, wanneer het Parool erover klaagt.
dat is het nieuws !
Dat sommige deelnemers in een appgroep bij de JFVD puberbruine praatjes plaatsen is klein bier. Daarmee heb je nog geen fascisten of antisemieten, laat staan dat FvD dat toestaat. Maar welke praktijken worden elders wel onderschreven?

Hoezo is dit klein bier baedeker?
Jansen heeft een grote hand in de ontmoeting van Baudet met de rechts-extremist Jared Taylor, waarover De Correspondent eind 2017 bericht. Taylor hang onder meer de theorie van de omvolking aan, als zou het ‘blanke ras’ in Europa door massale integratie verdrongen worden. Bij die ontmoeting zijn ook twee leden van de omstreden extreem-rechtse organisatie Erkenbrand aanwezig. Deze Nederlandse pendant van de Amerikaanse alt-rightbeweging ageert volgens de AIVD tegen rassenvermenging, online verspreidt ze antisemitische en racistische uitingen. Baudet zegt over Erkenbrand dat de organisatie ‘weleens uit de bocht vliegen’, maar dat het jonge mensen zijn ‘die bezig zijn de wereld te ontdekken’.
Enthousiast is Jansen ook over de acties van Schild & Vrienden, een Vlaams-nationalistische, conservatief-katholieke beweging. Hij haalt hun leider Dries van Langenhove naar een van de zomerscholen van Forum. Schild & Vrienden komt in 2018 in opspraak door onthullingen in Belgische media vanwege racistische en antisemitische uitingen van leden in whatsappgroepen.
Jansen en Baudet schrijven samen de beruchte boreale ‘Uil van Minerva’-toespraak. In zijn eigen toespraken op congressen verwijst Jansen – al dan niet verhuld - vaak naar de omvolkingstheorie (‘het uitwissen van onze gemeenschap’) of de clown world, een term uit de alt-rightbeweging die staat voor een anti-links, homofoob en racistisch wereldbeeld. Baudet is Jansen altijd blijven steunen. Die loyaliteit doet nu de bom barsten.
https://www.trouw.nl/politiek/dit-zijn- ... ~b64c432a/Omvolking is geen enge gedachte, en zelfs niet racistisch of anti-links. Het is een logisch gevolg van wat links met de nodige trots voorstaat – en terecht, naar mijn bescheiden mening.
Want met recht en reden wordt verkondigd: verhef vrouwen en het geboortecijfer daalt. Overbevolking, klimaatverandering en zo. Red de planeet! Komt bekend voor, toch.
En met recht en reden wordt verkondigd: stel de grenzen open, wat zeg ik? WEG met alle grenzen! Wie ben jij, wie ben ik, om aanspraak te maken op de privileges die louter en alleen zijn gestoeld op het feit dat jij, dat ik, hier geboren ben. Toch?
En dus komt een deel van de planeetbevolking hier, nog zonder verheven vrouwen, met een geboortecijfer waar je U tegen zegt, dat niet zozeer gelooft in de verheffing van vrouwen of het probleem van overbevolking of dat klimaatverandering iets met hen te maken zou hebben, tenzij als slachtoffer uiteraard. Waar, laten we wel wezen, links hen nog gelijk in geeft ook.
Omvolking is op zichzelf geen samenzweringstheorie. Het is een feit dat we om ons heen zien gebeuren, en met juichende instemming. Multiculti in de gloria! Nederland, Europa, de westerse wereld, het is bijkans onherkenbaar veranderd, zelfs in de minieme tijd dat ik of jij op deze aardkloot rondwandelen. Nieuwste wapenfeit: weg met Zwarte Piet. Hoera! En al die welvaart van ons? Allemaal de verdienste van onze medelander van kleur, don't you know? En vrouwen, natuurlijk. Dus willen we meer of minder witte mannen aan de macht? Minder, minder, MINDER! - Gaan we regelen. Komt bekend voor?
Maar ik dwaal af.
Omvolking wordt pas een samenzwering als 'dat' deel van de planeetbevolking hierheen wordt gehááld met het expliciete doel om 'ons' uit te roeien. Dát is pas waar ik afhaak. Immers, het is een logisch gevolg van wat we zeggen te willen, in naam van sosjale rechtvaardigheid en slavernijverleden en alles feelgood. Voor omvolking is niet eens een samenzwering nodig.
Aan de andere kant: net zo logisch is dat het met die omvolking zo'n vaart niet zal lopen. Die vrouwen komen hier, worden geschoold en in de vaart der (boreale) volkeren opgeschoten en ziedaar – ook hun geboortecijfers dalen.
Dit slechts ter illustratie. Omvolking is een legitiem thema, en je doet daar op geen enkele manier recht aan door het in te kapselen met taboes, een onontgonnen notie van morele superioriteit, manke verwijzingen naar een eeuw geleden en vrome eden van dat-nooit-weer. Democratie en het strijdtoneel van ideeën zijn niet besteed aan preutse ideologen en andere slapjanussen.