Het is nu za dec 16, 2017 12:45 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: de Matthaus passion
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: do maart 28, 2013 1:27 pm 
lid

Van de week de hele Matthaus passion gezien en gehoord op de Frans/Duitse culturele zender Arte. Deze uitvoering was niet zo sprankelijk als de Nederlandse uitvoeringen (we schijnen er een patent op te hebben) maar toch was het weer genieten geblazen. Het is en blijft een meesterwerk van Bach dus morgen om 12 uur weer op Ned.2 kijken naar de Nederlandse uitvoering.

Profiel  

Berichttitel: Re: de Matthaus passion
Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: do aug 01, 2013 2:15 pm 
lid

Ik kijk ieder jaar, Da Vinci, en als er biijin de buurt een uitvoering is ga ik er heen. Reden: de Mattheus-passion behoort tot de allermooiste muziek ooit geschreven. OOK als je niet gelovig bent, zoals ik,, kun je betoverd worden door de muziek van J.S. Bach, in mijn ogen de grootste componist die ooit geleefd heeft. Ken je zijn orgelwerken, Da Vinci ? ZEER de moeite waard !

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: vr aug 23, 2013 1:20 pm 
lid

guus kuhne schreef:
Ik kijk ieder jaar, Da Vinci, en als er biijin de buurt een uitvoering is ga ik er heen. Reden: de Mattheus-passion behoort tot de allermooiste muziek ooit geschreven. OOK als je niet gelovig bent, zoals ik,, kun je betoverd worden door de muziek van J.S. Bach, in mijn ogen de grootste componist die ooit geleefd heeft. Ken je zijn orgelwerken, Da Vinci ? ZEER de moeite waard !
Sorry voor mijn zeer late reactie maar zoals je weet lag ik er een tijdje uit. Ik heb div. CD's van zijn orgelwerken.

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: vr jun 27, 2014 6:24 pm 
Prachtig.
Ligt het aan mij of wordt er de laatste +- 20-30 jaar geen echt goede muziek meer gemaakt. Zelfs de radio moet het blijkbaar hebben van eentonig boengs gedreun, of terugvallen op de jaren 60-80.
Alleen in plaatselijke dialecten, waaronder Zuid-Afrikaans, worden nog liedjes gemaakt die wat voorstellen. Zelfs de Duitsers zijn overgeschakeld op oeverloos geleuterde Engels dreunen.

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: di jul 01, 2014 1:07 pm 
lid

Poendert schreef:
Prachtig.
Ligt het aan mij of wordt er de laatste +- 20-30 jaar geen echt goede muziek meer gemaakt. Zelfs de radio moet het blijkbaar hebben van eentonig boengs gedreun, of terugvallen op de jaren 60-80.
Alleen in plaatselijke dialecten, waaronder Zuid-Afrikaans, worden nog liedjes gemaakt die wat voorstellen. Zelfs de Duitsers zijn overgeschakeld op oeverloos geleuterde Engels dreunen.

Het ligt aan het feit dat je een oud aan het worden bent Poendert. Die jongeren met hun bietmuziek hebben gewoon niet zulke goede smaak als toen jij jong was.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]