Het is nu do nov 15, 2018 7:54 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 258 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: De boekenkast
Bericht nummer:#41  BerichtGeplaatst: di aug 07, 2012 12:37 pm 
lid

Same here

Profiel  

Bericht nummer:#42  BerichtGeplaatst: do sep 20, 2012 12:12 pm 
lid

Janno schreef:
Ik heb ook een beetje twijfels bij een e-reader. Wel heb ik eens een paar boeken op de iPad gelezen, maar dat is niet goed vergelijkbaar. Echte boeken hebben nog steeds mijn voorkeur, al is het alleen maar omdat ik het leuk vind om in de bieb tussen de boeken te snuffelen of er wat bij zit.
Vrienden van ons hebben een paar e-readers en het ziet er op zich wel goed uit... toch mis ik iets.
Het is natuurlijk wel vreselijk makkelijk op reis, het neemt nauwelijks plaats in en bij die van onze vrienden zit een klein lampje waarmee je 's nachts kunt lezen zonder iemand anders lastig te vallen.

De twijfel blijft nog wel even.

Nou, ik ben om. Las eerst op een tablet van 10 inch en dat leest niet lekker aan t strand. Dus hebben mijn lief en mijn kinderen de nieuwste Sony voor me gekocht en ik vind t wel erg lekker lezen. Geen verkrampte handen meer, geen wachten totdat dat ene boek bij de bieb eindelijk weer terug is, zodat ik t ook kan lezen en vooral: lezen in eigen tempo. Geen limiet omdat het boek weer naar de bieb moet.
Ik ben nu bezig met de detectives van Ake Edwardson. Zó sfeervol en spannend.

Profiel  

Bericht nummer:#43  BerichtGeplaatst: do sep 20, 2012 12:31 pm 
lid

Vorige week tijdens m'n vakantie o.a. dit boek gelezen:

Afbeelding

'Ik zat in een taxi en vroeg me af of de parelketting die ik droeg niet te formeel was voor het feest waar ik naar op weg was, toen ik mijn moeder zag die in een vuilnisbak stond te graaien. Het was een avond in maart en de taxi stond vast in het verkeer. Ik keek toevallig uit het raam en herkende mijn moeder, met vodden om haar schouders tegen de voorjaarskou.'

Jarenlang sprak Jeannette Walls niet over haar familie, ze ontweek vragen over haar ouders en haar afkomst. In haar aangrijpende memoires Het glazen kasteel beschrijft ze hoe het kon gebeuren dat zij zelf een succesvolle carrière had en op Park Avenue woonde, terwijl haar ouders dakloos waren.

Profiel  

Bericht nummer:#44  BerichtGeplaatst: do sep 20, 2012 8:00 pm 
lid

Aphex Twin schreef:
Janno schreef:
Ik heb ook een beetje twijfels bij een e-reader. Wel heb ik eens een paar boeken op de iPad gelezen, maar dat is niet goed vergelijkbaar. Echte boeken hebben nog steeds mijn voorkeur, al is het alleen maar omdat ik het leuk vind om in de bieb tussen de boeken te snuffelen of er wat bij zit.
Vrienden van ons hebben een paar e-readers en het ziet er op zich wel goed uit... toch mis ik iets.
Het is natuurlijk wel vreselijk makkelijk op reis, het neemt nauwelijks plaats in en bij die van onze vrienden zit een klein lampje waarmee je 's nachts kunt lezen zonder iemand anders lastig te vallen.

De twijfel blijft nog wel even.

Nou, ik ben om. Las eerst op een tablet van 10 inch en dat leest niet lekker aan t strand. Dus hebben mijn lief en mijn kinderen de nieuwste Sony voor me gekocht en ik vind t wel erg lekker lezen. Geen verkrampte handen meer, geen wachten totdat dat ene boek bij de bieb eindelijk weer terug is, zodat ik t ook kan lezen en vooral: lezen in eigen tempo. Geen limiet omdat het boek weer naar de bieb moet.
Ik ben nu bezig met de detectives van Ake Edwardson. Zó sfeervol en spannend.

Inmiddels heb ik de knoop doorgehakt: voor mijn volgende verjaardag heb ik dezelfde nieuwste Sony gevraagd en de kans dat mijn verzoek wordt gehonoreerd is 99% :wink:

Nu lees ik nog op de iPad, maar dat leest inderdaad niet lekker in de zon. Bovendien is dat ding een allemansvriend en worden mij begerige blikken toegeworpen als ik even rustig zit te lezen. Er moet tenslotte ook gewordfeud, geslimstemenst en gegoogled worden en dat zit ik dan hevig te blokkeren.

Je begrijpt dus dat ik geen keuze meer heb :mrgreen:

Profiel  

Bericht nummer:#45  BerichtGeplaatst: za sep 22, 2012 10:45 am 
lid

Herkenbaat. Vooral dat wordfeuten, dat is ook behoorlijk verslavend. De Sony trouwens ook. Erg fijn readertje. Zó ontspannen leest die, je vergeet de tijd, dat is dan ook het enige nadeel. Bijna jarig?

Profiel  

Bericht nummer:#46  BerichtGeplaatst: za sep 22, 2012 10:51 am 
lid

Yep! Aanstaande donderdag de 27ste.

Profiel  

Bericht nummer:#47  BerichtGeplaatst: wo sep 26, 2012 10:11 pm 
Ik heb de nieuwe van Lee Child maar weer aangeschaft.Hoop dat ik er nog even van af kan blijven.

Bericht nummer:#48  BerichtGeplaatst: do sep 27, 2012 6:46 pm 
lid

Oh... is- ie er al? Dat wordt weer genieten binnenkort :joepie:

Profiel  

Bericht nummer:#49  BerichtGeplaatst: vr sep 28, 2012 10:34 am 
Janno schreef:
Oh... is- ie er al? Dat wordt weer genieten binnenkort :joepie:

Hij is uit!!ik hoop het te kunnen bewaren tot mijn volgende reis.

Bericht nummer:#50  BerichtGeplaatst: vr sep 28, 2012 3:20 pm 
lid

Yesss! De postbode bracht me net 3 boeken die ik online had besteld: Persuader, The hard way en A wanted man, alle drie geschreven door Lee Child. Wachten? Neeeeee, lezen! Ik koop wel weer een ander boek in december.

Profiel  

Bericht nummer:#51  BerichtGeplaatst: za sep 29, 2012 8:42 am 
lid

Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe Child. Ik vraag me wel af hoe lang hij door kan gaan met het neerzetten van Jack Reacher als actieheld. Geboren in 1960 is hij nu 52... Al ben ik zelf ook nog een fitte bijna zestiger, het wordt voor de jongere lezer misschien toch wat ongeloofwaardig.

Profiel  

Bericht nummer:#52  BerichtGeplaatst: za sep 29, 2012 8:54 am 
lid

En Janno? Ereader al binnen, uitgetest???

Profiel  

Bericht nummer:#53  BerichtGeplaatst: za sep 29, 2012 9:13 am 
lid

Aphex Twin schreef:

Nee! Het kreng was uitverkocht. Nóg langer wachten. :boos:

Profiel  

Bericht nummer:#54  BerichtGeplaatst: za sep 29, 2012 9:24 am 
Janno schreef:
Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe Child. Ik vraag me wel af hoe lang hij door kan gaan met het neerzetten van Jack Reacher als actieheld. Geboren in 1960 is hij nu 52... Al ben ik zelf ook nog een fitte bijna zestiger, het wordt voor de jongere lezer misschien toch wat ongeloofwaardig.

Lees de Camel Club boeken van Baldacci en je zal zien dat een actieheld een poosje mee kan.

Bericht nummer:#55  BerichtGeplaatst: za sep 29, 2012 9:35 am 
lid

Janno schreef:
Aphex Twin schreef:

Gossie.... :troost: , niet huilen hoor. ;)

Profiel  

Bericht nummer:#56  BerichtGeplaatst: za sep 29, 2012 10:27 am 
lid

Brouwer2012 schreef:
Janno schreef:
Aphex Twin schreef:

Gossie.... :troost: , niet huilen hoor. ;)

Ik heb het best een beetje moeilijk :cry:

Profiel  

Bericht nummer:#57  BerichtGeplaatst: zo sep 30, 2012 9:13 am 
lid

Ai, dat is niet fijn. Wist niet dat ze zo hard liepen. Het is ook wel een Erg fijn readertje.

Profiel  

Bericht nummer:#58  BerichtGeplaatst: zo sep 30, 2012 11:00 am 
Janno schreef:
Inmiddels heb ik de knoop doorgehakt: voor mijn volgende verjaardag heb ik dezelfde nieuwste Sony gevraagd en de kans dat mijn verzoek wordt gehonoreerd is 99% :wink:

Nu lees ik nog op de iPad, maar dat leest inderdaad niet lekker in de zon. Bovendien is dat ding een allemansvriend en worden mij begerige blikken toegeworpen als ik even rustig zit te lezen. Er moet tenslotte ook gewordfeud, geslimstemenst en gegoogled worden en dat zit ik dan hevig te blokkeren.

Gisteren kwam hier een vriend binnen, briesend over zijn iPad en dan met name Apple.
Omdat ze hun samenwerking met Google hadden opgezegd en ze zelf waardeloze software hadden geschreven en dat er met tomtom niets aan de hand was en zo ging hij maar door.
Hij heeft ook een iPod en een iPhone en loopt altijd enthousiast te spelen met al die veegapparaten.
Toen hij die iPad kocht, vertelde hij me dat het zo handig zou zijn als e-reader.
Ik wees hem toen al op de nadelen.
Een bijkomend groot nadeel vind ik het batterijverbruik.
Het zal er ooit wel van komen, maar ik zie zo op tegen het moeten inscannen van al mijn boeken.
De beste methode ken ik, gewoon het boek slopen.
Momenteel (her)lees ik "God noch autoriteit - Geschiedenis van de Vrijdenkersbeweging in Nederland".
Het voorlaatste boek(je) was: "Help me herinneren", korte verhalen van Bernlef.
Dat lag al maanden op het plankje boven het bed.
Ook op dat plankje ligt iets bijzonders: "Beethovens Einzige Geliebte: Josephine!" van John E. Klapproth.
Ik kreeg het als presentexemplaar van iemand die er hartelijk om moet lachen.
Net als Brouwer lees ik meerdere boeken tegelijkertijd, zelden echter romans.
Meestal van die werken om je doorheen te wroeten.
Zoals het boek dat voor me ligt: "Het begin van het einde - Eschatologische interpretaties van de Franse revolutie" van Bart van der Herten.
Door de eeuwen heen steeds actueel, 'het einde der tijden'.
Een hoofdstukje: "Profetische literatuur: succes verzekerd".
Op het lijstje voor mijn verjaardag staat iets waar een e-reader ook weinig functie heeft.
"Compilé complé" van Drs. P,, een boek met 8 CD's.

Bericht nummer:#59  BerichtGeplaatst: zo sep 30, 2012 7:15 pm 
lid

A wanted man: uit! En gaaf! Nee, ik zal het plot niet verkloppen, maar het is Reacher weer op z'n best.

Profiel  

Bericht nummer:#60  BerichtGeplaatst: zo sep 30, 2012 10:47 pm 
lid

oombas schreef:
Janno schreef:

Gisteren kwam hier een vriend binnen, briesend over zijn iPad en dan met name Apple.
Omdat ze hun samenwerking met Google hadden opgezegd en ze zelf waardeloze software hadden geschreven en dat er met tomtom niets aan de hand was en zo ging hij maar door.
Hij heeft ook een iPod en een iPhone en loopt altijd enthousiast te spelen met al die veegapparaten.
Toen hij die iPad kocht, vertelde hij me dat het zo handig zou zijn als e-reader.
Ik wees hem toen al op de nadelen.
Een bijkomend groot nadeel vind ik het batterijverbruik.
Het zal er ooit wel van komen, maar ik zie zo op tegen het moeten inscannen van al mijn boeken.
De beste methode ken ik, gewoon het boek slopen.
Momenteel (her)lees ik "God noch autoriteit - Geschiedenis van de Vrijdenkersbeweging in Nederland".
Het voorlaatste boek(je) was: "Help me herinneren", korte verhalen van Bernlef.
Dat lag al maanden op het plankje boven het bed.
Ook op dat plankje ligt iets bijzonders: "Beethovens Einzige Geliebte: Josephine!" van John E. Klapproth.
Ik kreeg het als presentexemplaar van iemand die er hartelijk om moet lachen.
Net als Brouwer lees ik meerdere boeken tegelijkertijd, zelden echter romans.
Meestal van die werken om je doorheen te wroeten.
Zoals het boek dat voor me ligt: "Het begin van het einde - Eschatologische interpretaties van de Franse revolutie" van Bart van der Herten.
Door de eeuwen heen steeds actueel, 'het einde der tijden'.
Een hoofdstukje: "Profetische literatuur: succes verzekerd".
Op het lijstje voor mijn verjaardag staat iets waar een e-reader ook weinig functie heeft.
"Compilé complé" van Drs. P,, een boek met 8 CD's.

Juist vanwege dat batterijengebruik vind ik een E-reader zo ideaal, niks veegapparaat, niks tablet, gewoon eentje met knopjes om een blz om te slaan. M'n lettergrootte is instelbaar, voor iemand die nu toch echt aan een leesbril vast zit ideaal, met goed daglicht hoef ik mn bril niet op.

Ook in het felste zonlicht leesbaar, en geen eigen verlichting ingebakken. Ik lees er uren en uren mee zonder te hoeven laden.
Omdat ik veel in bed lees, en dan altijd op mn zij lig, is de ene kant van een papieren boek veel beter te lezen dan de tegenkant, dan moet je het boek echt optillen. Ook daar is zo'n licht tabletding erg handig voor. Je moet er wel je bedlampje bij aan hebben, dat dan weer wel.
Meerdere boeken door elkaar heen lezen, ook al geen punt, ik heb er een 32 gb kaartje in, het ding onthoudt wel waar ik gebleven ben per boek, daar keert hij netjes naar terug bij het opnieuw openen van het boek. Er is een lijst beschikbaar met de meest recente exemplaren die je open had...

En ja ik heb nog gewoon papieren boeken en die gaan ook zeker niet weg :) ik herlees met regelmaat, maar heb dus nu ook een groot deel van mn papieren boeken op epubformaat

(ik voel me nu net een wandelende reclameboodschap :duh: )

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 258 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]