Het is nu zo aug 25, 2019 2:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 258 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: De boekenkast
Bericht nummer:#61  BerichtGeplaatst: ma okt 01, 2012 7:57 pm 
lid

Ook uitgelezen vandaag: The Hard Way, voor zover mij bekend het enige boek dat zich gedeeltelijk buiten de VS afspeelt, en wederom zalig om te lezen.

Profiel  

Bericht nummer:#62  BerichtGeplaatst: di okt 02, 2012 7:59 am 
lid

Wat Mallemeid zegt. Dat was voor mij ook de reden om over te stappen. Nog geen moment spijt van gehad. Die Lee Child, daar heb ik me ook aangewaagd afgelopen zomer, maar hij kan mij niet zo bekoren. Het is me allemaal iets te toevallig.

Profiel  

Bericht nummer:#63  BerichtGeplaatst: di okt 02, 2012 8:04 am 
lid

Aphex Twin schreef:
Wat Mallemeid zegt. Dat was voor mij ook de reden om over te stappen. Nog geen moment spijt van gehad. Die Lee Child, daar heb ik me ook aangewaagd afgelopen zomer, maar hij kan mij niet zo bekoren. Het is me allemaal iets te toevallig.

Het lijstje met 'spannende boeken' dat ik in mei hier gepost heb, is ondertussen met 18 titels aangevuld. Zit daar iets voor je bij, AT?

Profiel  

Bericht nummer:#64  BerichtGeplaatst: di okt 02, 2012 10:01 am 
mallemeid schreef:
Juist vanwege dat batterijengebruik vind ik een E-reader zo ideaal, niks veegapparaat, niks tablet, gewoon eentje met knopjes om een blz om te slaan. M'n lettergrootte is instelbaar, voor iemand die nu toch echt aan een leesbril vast zit ideaal, met goed daglicht hoef ik mn bril niet op.

Ook in het felste zonlicht leesbaar, en geen eigen verlichting ingebakken. Ik lees er uren en uren mee zonder te hoeven laden.
Omdat ik veel in bed lees, en dan altijd op mn zij lig, is de ene kant van een papieren boek veel beter te lezen dan de tegenkant, dan moet je het boek echt optillen. Ook daar is zo'n licht tabletding erg handig voor. Je moet er wel je bedlampje bij aan hebben, dat dan weer wel.
Meerdere boeken door elkaar heen lezen, ook al geen punt, ik heb er een 32 gb kaartje in, het ding onthoudt wel waar ik gebleven ben per boek, daar keert hij netjes naar terug bij het opnieuw openen van het boek. Er is een lijst beschikbaar met de meest recente exemplaren die je open had...

En ja ik heb nog gewoon papieren boeken en die gaan ook zeker niet weg :) ik herlees met regelmaat, maar heb dus nu ook een groot deel van mn papieren boeken op epubformaat

(ik voel me nu net een wandelende reclameboodschap :duh: )

Dat laatste valt best wel mee.
Een merk heb je niet genoemd, of ik heb er overheen gelezen.
Ik zei het echt verkeerd, voor mij is het batterijverbruik het grootste voordeel voor de e-reader.
Al jaren probeert Amazon mij aan hun apparaat te krijgen.
Ik heb hier Calibre, een programma om die e-boeken in alle formaten te kunnen lezen op de PC.
Maar ook om ze er op te zetten.
Op de PC een boek lezen vind ik echt niks.
Het is een nuttig programma en het is beschikbaar voor meerdere OS, dus ook Linux.
Het programma is dus gratis, maar een kleine bijdrage wordt wel op prijs gesteld.
Mijn 'schoonzoon' had een e-reader van onze dochter gekregen, enkele maanden later verhuisden ze en werd er binnen enkele weken ingebroken en dat was het apparaat dat was gestolen.
Nu heeft hij bij een promotie op zijn werk als cadeautje er weer eentje gekregen.
Eigenlijk wacht ik nog even op de doorbraak van e-ink in kleur.
Het zit er aan te komen.

http://www.the-digital-reader.com/2012/ ... Gqeymame5k

Bericht nummer:#65  BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2012 7:08 am 
lid

Calibre heb ik op mijn (android) tablet staan, maar daar lees ik nooit op/mee, inderdaad een prima programma maar meer dan handleidingen van mn camera en nog wat dingen heb ik er nog niet mee gelezen :mrgreen:

Of ik zit te wachten op een e-reader in kleur? :evendenken:
Geen idee, ik vind zo'n klein ding niet iets om mooie illustraties op te bekijken, dan maar liever groot scherm of echt papier natuurlijk.
Ik zie de toegevoegde waarde nog even niet.

Ik heb overigens een Be-book maar die is niet meer te krijgen.

Profiel  

Bericht nummer:#66  BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2012 12:27 pm 
lid

een boekhandel bij mij in het dorp gaat er mee ophouden, dit jaar verkoopt hij zijn eigen voorraad nog en voor het hele volgende jaar heeft hij afspraken gemaakt met leveranciers/uitgeverijen om hun "oude" voorraad te verkopen, met veel korting. Kan dus erg aantrekkelijk zijn. Als er hier nu medeforummers zijn die nog een boek zoeken, geef de titel en schrijver dan even door en dan kan ik op zoek gaan.

Profiel  

Bericht nummer:#67  BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2012 1:03 pm 
mallemeid schreef:
Calibre heb ik op mijn (android) tablet staan, maar daar lees ik nooit op/mee, inderdaad een prima programma maar meer dan handleidingen van mn camera en nog wat dingen heb ik er nog niet mee gelezen :mrgreen:

Of ik zit te wachten op een e-reader in kleur? :evendenken:
Geen idee, ik vind zo'n klein ding niet iets om mooie illustraties op te bekijken, dan maar liever groot scherm of echt papier natuurlijk.
Ik zie de toegevoegde waarde nog even niet.

Ik heb overigens een Be-book maar die is niet meer te krijgen.

Zo eentje had hij er, ik was de naam even kwijt.
Lezen doe ik veel technische- en wetenschappelijke documenten en daar voegt kleur vaak veel toe.
Niet in het boek dat ik nu lees, met een zwart-wit foto van Frans Junghuhn.
Hij is juist mede bekend geworden door de kleurenlitho's die hij maakte.
Gisteren ontving ik het boek "Fascinerend landschap in kleur en zwart-wit", de titel zegt het al.
Regelmatig moet ik uitleggen dat e-ink een ander systeem is en dat een e-reader echt iets anders is dan een iPad.
Al lijken ze uiterlijk wel op elkaar.
Onlangs had ik een soortgelijk gesprek met iemand over TV.
In het verleden kon je de TV aan zetten.
Tegenwoordig moet je de TV opstarten.

Bericht nummer:#68  BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2012 11:18 pm 
lid

E-reader is binnen :joepie: ik heb er meteen wat spannende boeken opgezet. Voor het slapen gaan nog eventjes uitproberen. Ik was bezig met triptiek van Karin Slaughter op de iPad, die lees ik nu verder op de e-reader.

Profiel  

Bericht nummer:#69  BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2012 11:20 pm 
lid

Jess schreef:
een boekhandel bij mij in het dorp gaat er mee ophouden, dit jaar verkoopt hij zijn eigen voorraad nog en voor het hele volgende jaar heeft hij afspraken gemaakt met leveranciers/uitgeverijen om hun "oude" voorraad te verkopen, met veel korting. Kan dus erg aantrekkelijk zijn. Als er hier nu medeforummers zijn die nog een boek zoeken, geef de titel en schrijver dan even door en dan kan ik op zoek gaan.

Sorry Jess, ik denk dat ik geen papieren boeken meer koop. Ik zal best nog eens een boek bij de bieb halen, maar aanschaffen is verleden tijd.

Wel heel erg bedankt voor het aanbod :flowers2:

Profiel  

Bericht nummer:#70  BerichtGeplaatst: do okt 04, 2012 7:54 am 
lid

Brouwer2012 schreef:
Aphex Twin schreef:

Het lijstje met 'spannende boeken' dat ik in mei hier gepost heb, is ondertussen met 18 titels aangevuld. Zit daar iets voor je bij, AT?

Lijstje? Het is nogal een lijst en heb nog zoveel te lezen. Kom gewoon tijd tekort. Maar het is wel een lijst waar mooie dingen tussenzitten
Ben nog steeds bezig met Scandinavische detectives. Op dit moment nog steeds Ake Edwardson.

Profiel  

Bericht nummer:#71  BerichtGeplaatst: do okt 04, 2012 11:23 am 
Aphex Twin schreef:
Brouwer2012 schreef:
Aphex Twin schreef:

Lijstje? Het is nogal een lijst en heb nog zoveel te lezen. Kom gewoon tijd tekort. Maar het is wel een lijst waar mooie dingen tussenzitten
Ben nog steeds bezig met Scandinavische detectives. Op dit moment nog steeds Ake Edwardson.

ook en aanrader is de Stockhoml trilogie van Jens Lapidus.

Bericht nummer:#72  BerichtGeplaatst: vr okt 05, 2012 7:11 am 
lid

Houden we in t achterhoofd, Chica.

Profiel  

Bericht nummer:#73  BerichtGeplaatst: vr okt 05, 2012 7:35 am 
lid

Geen idee waarom, maar veel van de Scandinavische schrijvers vielen mij tegen bij het lezen van hun boeken.

Karin Fossum (De Indiase bruid), Stig Larsson, Sjowall & Wahloo, 't kan mij allemaal niet zo boeien. Een aantal boeken van Scandinavische auteurs heb ik redelijk recent weggegeven en ik kan me niet eens hun namen meer herinneren. Zoveel indruk hebben ze dus gemaakt. Een uitzondering vond ik het boek van Anne Holt (Mevrouw de President), dat las wel lekker weg.

Profiel  

Bericht nummer:#74  BerichtGeplaatst: vr okt 05, 2012 3:42 pm 
lid

Drie boeken : 'De kunst van het veldspel'. 'In een mens' van John Irving en ' Bokita Avenue' van Peter Buwalda. John Irving behoort al jaren tot mijn favoriete schrijvers. Reden: zijn humor, de prettig/soms onprettig gestoorde karakters die hij opvoert en zijn meeslepende verhalen. Heerlijk !

Profiel  

Bericht nummer:#75  BerichtGeplaatst: za okt 06, 2012 11:10 am 
lid

Brouwer2012 schreef:
Geen idee waarom, maar veel van de Scandinavische schrijvers vielen mij tegen bij het lezen van hun boeken.

Karin Fossum (De Indiase bruid), Stig Larsson, Sjowall & Wahloo, 't kan mij allemaal niet zo boeien. Een aantal boeken van Scandinavische auteurs heb ik redelijk recent weggegeven en ik kan me niet eens hun namen meer herinneren. Zoveel indruk hebben ze dus gemaakt. Een uitzondering vond ik het boek van Anne Holt (Mevrouw de President), dat las wel lekker weg.

Verschil van smaak en zo. Sjowall en Wahloo kan mij ook niet boeien, van Stig Larsson heb ik alleen de verfilmingen gezien en daar erg van genoten. Anne Holt gaat op mijn lijstje.

Profiel  

Bericht nummer:#76  BerichtGeplaatst: zo okt 07, 2012 9:01 am 
lid

Van haar (Anne Holt) heb ik ook nog hoogtelijn, je verdiende loon en wat er nooit gebeurt liggen. Ook genoteerd als 'nog te lezen'.

John Irving's boeken heb ik vrijwel allemaal op papier. Er zitten inderdaad juweeltjes bij

Profiel  

Bericht nummer:#77  BerichtGeplaatst: zo okt 07, 2012 9:35 pm 
lid

Wat mij een beetje verbaast in dit draadje is dat het vooral gaat om thrillers en spannende boeken. daar heb ik helemaal niets op tegen, maar....er is toch nog veel meer ?

Profiel  

Bericht nummer:#78  BerichtGeplaatst: zo okt 07, 2012 10:12 pm 
lid

Dat komt omdat een aanzienlijk deel van de posters in dit draadje liefhebber is van spannende boeken, Guus. Maar voel je vrij andere boeken onder de aandacht te brengen.

Profiel  

Bericht nummer:#79  BerichtGeplaatst: zo okt 07, 2012 10:31 pm 
guus kuhne schreef:
Wat mij een beetje verbaast in dit draadje is dat het vooral gaat om thrillers en spannende boeken. daar heb ik helemaal niets op tegen, maar....er is toch nog veel meer ?

Guus, voor mij is het leven zelf een spannend boek.
Dus als ik dan een boek lees, dan is het zelden een spannend boek, laat staan een thriller.
Al weet ik uit mijn jeugd te herinneren dat ik een aantal "Mickey Spillane" boeken heb gelezen.
Een enkele keer lees ik wel een roman, maar dat zijn eerder uitzonderingen dan regel.
Eerder vind je een aantal voorbeelden van wat ik wél lees.
Vorige week kreeg ik een cadeautje:
"Zo ben ik nu eenmaal" van Willem van der Does.
Over de 'buitenbeentjes' in onze maatschappij.
Vooral de prachtige tekeningen van Peter van Straaten waren een inspiratiebron voor de geefster.
Er staat wel een portret van Eduspin op de voorpagina, maar dat is een vervalsing.

http://dousa.nl/zobeniknueenmaal.htm

Bericht nummer:#80  BerichtGeplaatst: zo okt 07, 2012 11:04 pm 
lid

Ik denk blijkbaar toch anders dan u, oombas: een goede roman is volgens mij een boek dat op een of andere manier het leven zelf beschrijft, of een maatschappijbeeld geeft waaraan jij als lezer nog niet had gedacht. Laat ik even twee voorbeelden geven die mij nu in mijn gedachten schieten : 'De ontdekking van de hemel' van Harry Mulisch en 'Eiland' van Aldous Huxley. Twee totaal verschillende romans van twee totaal verschillende schrijvers. Van beide boeken kun je als lezer echter het nodige leren. Niet alleen zijn ze goed en mooi geschreven, ze geven je ook inzicht in het leven zelf. Vind ik althans. Ik leg het misschien krakkemikkig uit, maar ik ben dan ook geen schrijver.
Wat betreft thrillers en spannende boeken: vroeger heb ik heel veel detectives gelezen, en dan vooral de boeken van George Simenon, de schepper van commissaris Maigret. Maar dat was vroeger,

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 258 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]