Het is nu za jun 23, 2018 2:02 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 847 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#761  BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2015 5:57 am 
lid

Dit vind ik nu zo'n voorbeeld van "emotie" in het debat, zie het andere draadje :P ik zet er toch even mijn "emotie" tegenover..

Chapiro schreef:
De allerarmste Syriërs worden opgevangen door de buurlanden in de regio omdat zij geen 7000 dollar kunnen betalen voor de overtocht. Daarom zie je overwegend goed uitziende jonge moslimmannen, dus geen oorlogsgewonden, die voornemens zijn hun vrouw en kinderen te laten overkomen. Zodra zij aan land zijn schreeuwen zij Allah akbar.
(…)
Allemaal georkestreerd door IS

Lieve @Chapiro,

Laat me je (weer eens) geruststellen. Mensen die Syrie ontvluchten willen IS niet, anders waren ze wel naar IS gegaan. Er zijn vast infiltranten, tussen al die tienduizenden mensen, die nu hierheen komen. Maar wat kunnen die andere vluchtelingen daar aan doen ? Is dat hun schuld ?? En inderdaad, de elite bereikt Noord-Europa. Sure. Die mensen komen met een goede auto, of met het vliegtuig hierheen. Opvang in de regio is voor de armen.

Klopt allemaal. Alleen zie ik die mensen dus (inderdaad) met hun Iphones selfies maken en op facebook zetten ! Ik geloof er geen snars van, dat die mensen "minder intelligent" zouden zijn. Ik vind het allemaal zo pessimistisch, wat die Deen schrijft. Het is steeds het aller- aller- allerslechtste geval. Allah Akhbar en bomgordel en boem. Allah Akhbar betekent gewoon "Allah is groot".

Dat vinden die gelovigen nu eenmaal. Je moet je zorgen maken over de reden waarom ze het roepen. Beter: waarom iemand het roept.

Misschien roept een emigrant (gelukszoeker met of zonder geld, wat je wilt) die Denemarken weet te bereiken, wel "Allah Akhbar" uit vreugde. Goddank. Dat hij eindelijk het land bereikt heeft, waar vrijheid is, waar een tekenaar zomaar Mohammed mag afbeelden in een krant. Een moslim die naar Denemarken emigreert en daar netjes asiel aanvraagt.. is een medestander. Niet voor IS, maar tegen IS. Bijvoorbeeld omdat hun dochter is verkracht door IS. Of omdat hun zoon bij IS is gegaan en zijn eigen oom heeft vermoord omdat zijn tante geen hoofddoek draagt. Whatever het verhaal is achter zo'n emigratie. Mensen, tienduizenden, gaan weg uit hun eigen land omdat er daar leed is. Ze komen hierheen omdat hier minder leed is. De basics.

'Het is hier dat we bedenken dat zelfs wanneer de haat het felste brandt en de strijd van het tribalisme een hoogtepunt heeft bereikt, we de drang moeten weerstaan om naar binnen toe te keren. We moeten weerstand bieden aan de drang om diegenen die anders zijn te demoniseren.' Obama, Pearl Harbor dec'2016)

Profiel  

Bericht nummer:#762  BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2015 8:57 am 
lid

Wisp schreef:
chapiro schreef:
Het gaat overwegend om de economische vluchtelingen uit Afrika, mensen die geen perspectief hebben in eigen land door hun falende en ongeïnteresseerde regeringen. Zie nieuwsuur hedenavond.
Die mensen hebben het idee dat het geld hier aan de bomen groeit.
De echte vluchtelingen uit syrie, daar is voorlopig opvang voor, maar beperkt.
De allerarmste Syriërs worden opgevangen door de buurlanden in de regio omdat zij geen 7000 dollar kunnen betalen voor de overtocht.
Daarom zie je overwegend goed uitziende jonge moslimmannen, dus geen oorlogsgewonden, die voornemens zijn hun vrouw en kinderen te laten overkomen.
Zodra zij aan land zijn schreeuwen zij Allah akbar.
Voor mij is deze term inmiddels hetzelfde zoals de nazi's sieg heil riepen in de tijd van de fascistische Hitler.
Ze zijn veeleisend, smijten eten weg, wensen een woning, huisraad, merkkleding en geld.
Ook zullen al die honderdduizenden jonge mannen hun natuurlijke behoefte hebben.
Nee, hoe zullen zij reageren als blijkt dat de mensensmokkelaars hen hebben voorgelogen en Europa niet het beloofde paradijs blijkt te zijn.
Ik vrees het ergste, de onveiligheid in ons eigen land en in europa zal enkel toenemen, om nog maar niet te spreken over de vermomde IS strijders die meevaren tussen de vluchtelingen op de boten.
Allemaal georkestreerd door IS.

Heb jij daadwerkelijk kennis van IS strijders die meevaren op die gammele boten?
Of is dat (ook) alleen maar jouw angst?

Mijn angst? Het is de realteit.

En reken maar van yes, dat de salafistische moskeeen de rode loper uitleggen.

Profiel  

Bericht nummer:#763  BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2015 8:59 am 
lid

chapiro schreef:
Wisp schreef:
chapiro schreef:
Het gaat overwegend om de economische vluchtelingen uit Afrika, mensen die geen perspectief hebben in eigen land door hun falende en ongeïnteresseerde regeringen. Zie nieuwsuur hedenavond.
De allerarmste Syriërs worden opgevangen door de buurlanden in de regio omdat zij geen 7000 dollar kunnen betalen voor de overtocht.
Daarom zie je overwegend goed uitziende jonge moslimmannen, dus geen oorlogsgewonden, die voornemens zijn hun vrouw en kinderen te laten overkomen.
Voor mij is deze term inmiddels hetzelfde zoals de nazi's sieg heil riepen in de tijd van de fascistische Hitler.
Ze zijn veeleisend, smijten eten weg, wensen een woning, huisraad, merkkleding en geld.
Ook zullen al die honderdduizenden jonge mannen hun natuurlijke behoefte hebben.
Nee, hoe zullen zij reageren als blijkt dat de mensensmokkelaars hen hebben voorgelogen en Europa niet het beloofde paradijs blijkt te zijn.
Ik vrees het ergste, de onveiligheid in ons eigen land en in europa zal enkel toenemen, om nog maar niet te spreken over de vermomde IS strijders die meevaren tussen de vluchtelingen op de boten.

Heb jij daadwerkelijk kennis van IS strijders die meevaren op die gammele boten?

Niet alles geloven wat ISIS zegt, past in hun strategie van angst zaaien. Die blijkbaar werkt.

Profiel  

Bericht nummer:#764  BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2015 9:07 am 
lid

Enzo501 schreef:
chapiro schreef:
Wisp schreef:

Niet alles geloven wat ISIS zegt, past in hun strategie van angst zaaien. Die blijkbaar werkt.

Wat u gelijk hebt.
De Jihadist, onlangs in de trein naar Parijs, was een zielige jongen die enkel bewapend met messen en zijn AK47 met daarbij 270 patronen, enkel mensen wilden beroven van hun geld.

Weet u, ik vind mensen die behept zijn met een hoog percentage onbenul, evenzo gevaarlijk voor Europa dan de jihadisten zelf.

De geheime diensten draaien overuren. Ik hoop dat ze het volhouden.

Profiel  

Bericht nummer:#765  BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2015 9:10 am 
lid

chapiro schreef:
Enzo501 schreef:
chapiro schreef:

Wat u gelijk hebt.
De Jihadist, onlangs in de metro in Parijs, was een zielige jongen die enkel bewapend met messen en zijn AK47 met daarbij 270 patronen, enkel mensen wilden beroven van hun geld.

Weet u, ik vind mensen die behept zijn met een hoog percentage onbenul, evenzo gevaarlijk voor Europa dan de jihadisten zelf.

Het was in de Thalys, maar ik snap ook wel dat feiten bijzaak zijn wanneer er paniek gezaaid wordt. Er zullen nog heel wat aanslagen volgen, ook wanneer de grenzen potdicht gaan.
Hysterische overdrijving speelt die angstzaaiers in de kaart.

Profiel  

Bericht nummer:#766  BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2015 9:17 am 
lid

Enzo501 schreef:
chapiro schreef:
Enzo501 schreef:

Wat u gelijk hebt.
De Jihadist, onlangs in de metro in Parijs, was een zielige jongen die enkel bewapend met messen en zijn AK47 met daarbij 270 patronen, enkel mensen wilden beroven van hun geld.

Het was in de Thalys, maar ik snap ook wel dat feiten bijzaak zijn wanneer er paniek gezaaid wordt. Er zullen nog heel wat aanslagen volgen, ook wanneer de grenzen potdicht gaan.

De Thalys valt ook onder de categorie trein, weliswaar een moderne, iig is dat geen metro, bus of vliegtuig.
Begrijp dan ook niet waarom u juist dit onderdeel eruit pikt.

Profiel  

Berichttitel: IS
Bericht nummer:#767  BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2015 9:43 am 
lid

Hee volgens mij had ik hier ook nog een bijdrage geplaatst, chapiro.. krijg ik geen antwoord :evendenken:

'Het is hier dat we bedenken dat zelfs wanneer de haat het felste brandt en de strijd van het tribalisme een hoogtepunt heeft bereikt, we de drang moeten weerstaan om naar binnen toe te keren. We moeten weerstand bieden aan de drang om diegenen die anders zijn te demoniseren.' Obama, Pearl Harbor dec'2016)

Profiel  

Bericht nummer:#768  BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2015 9:53 am 
lid

Einstein schreef:
Hee volgens mij had ik hier ook nog een bijdrage geplaatst, chapiro.. krijg ik geen antwoord :evendenken:

Excuus, de verplichting roept, ben even druk. Mijn reactie komt zeker. :)

Profiel  

Bericht nummer:#769  BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2015 9:57 am 
lid

chapiro schreef:
Enzo501 schreef:
chapiro schreef:
[...]
De Jihadist, onlangs in de metro in Parijs, [...]

De Thalys valt ook onder de categorie trein, weliswaar een moderne, iig is dat geen metro, bus of vliegtuig.
Begrijp dan ook niet waarom u juist dit onderdeel eruit pikt.

Begrijp je het nu een beetje beter?

Disclaimer.

Ik geef slechts mijn mening. Ik beweer niet dat ik enkel feiten te berde breng, noch dat ik de wijsheid in pacht heb
.

Profiel  

Bericht nummer:#770  BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2015 12:29 pm 
lid

Enzo501 schreef:
chapiro schreef:

Ook niet wat men over ISIS zegt.

Dit, bijvoorbeeld, is een raar verhaal. Even los van het feit dat ze al een tijd geen ISIS meer heten – het artikel is ongedateerd maar zal van februari dit jaar zijn – staat er weinig in dat je niet zelf al kan verzinnen en waarvoor veiligheidsdiensten elkaar echt niet hoeven te tippen, laat staan het parket van Palermo. Het enige opmerkelijke 'document' is echter wel héél bijzonder.

Immers, er wordt niet over terrorisme gecommuniceerd maar wel vrijelijk geciteerd uit een door de veiligheidsdiensten onderschept document. De uitspraken die de 'speurder', uiteraard anoniem, deed, gingen dan weer niet over dat document. Die zei alleen dat er, dun-dun-DUNNN, nog geen strijders zijn aangetroffen.

Maar goed. Volgens dat document zouden ze vanuit die gammele bootjes (waardoor honderden mensen anoniem verdrinken, een nogal sneue dood voor een martelaar) ook de scheepvaart kunnen ontwrichten door tankers aan te vallen. Je kan veel van IS zeggen, maar afgaand op dit document kan je ze een levendige fantasie niet ontzeggen.

Profiel  

Bericht nummer:#771  BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2015 2:38 pm 
lid

chapiro schreef:
Wisp schreef:
chapiro schreef:

Ik vraag om feiten
In plaats van ook maar één enkel geval te noemen, beweer jij stellig dat het "realiteit" is.
En geef je een link waar echt geen enkel feitelijk geval van ook maar één enkele IS strijder met gammel bootje meegekomen in staat.

Het eerlijke antwoord was dus "nee"

Profiel  

Bericht nummer:#772  BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2015 3:40 pm 
lid

Wisp schreef:
En geef je een link waar echt geen enkel feitelijk geval van ook maar één enkele IS strijder met gammel bootje meegekomen in staat.

Niemand beweert dat voor zover ik weet....

Profiel  

Bericht nummer:#773  BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2015 3:58 pm 
lid

Rightnow schreef:
Wisp schreef:

Niemand beweert dat voor zover ik weet....

Indirect wel
Want ik stelde een vraag. En die link leek toch echt het concrete antwoord te moeten voorstellen.

Profiel  

Berichttitel: IS
Bericht nummer:#774  BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2015 5:30 pm 
lid

Einstein schreef:
Dit vind ik nu zo'n voorbeeld van "emotie" in het debat, zie het andere draadje :P ik zet er toch even mijn "emotie" tegenover..

Chapiro schreef:
De allerarmste Syriërs worden opgevangen door de buurlanden in de regio omdat zij geen 7000 dollar kunnen betalen voor de overtocht. Daarom zie je overwegend goed uitziende jonge moslimmannen, dus geen oorlogsgewonden, die voornemens zijn hun vrouw en kinderen te laten overkomen. Zodra zij aan land zijn schreeuwen zij Allah akbar.
(…)
Allemaal georkestreerd door IS

Lieve @Chapiro,

Laat me je (weer eens) geruststellen. Mensen die Syrie ontvluchten willen IS niet, anders waren ze wel naar IS gegaan. Er zijn vast infiltranten, tussen al die tienduizenden mensen, die nu hierheen komen. Maar wat kunnen die andere vluchtelingen daar aan doen ? Is dat hun schuld ?? En inderdaad, de elite bereikt Noord-Europa. Sure. Die mensen komen met een goede auto, of met het vliegtuig hierheen. Opvang in de regio is voor de armen.

Klopt allemaal. Alleen zie ik die mensen dus (inderdaad) met hun Iphones selfies maken en op facebook zetten ! Ik geloof er geen snars van, dat die mensen "minder intelligent" zouden zijn. Ik vind het allemaal zo pessimistisch, wat die Deen schrijft. Het is steeds het aller- aller- allerslechtste geval. Allah Akhbar en bomgordel en boem. Allah Akhbar betekent gewoon "Allah is groot".

Dat vinden die gelovigen nu eenmaal. Je moet je zorgen maken over de reden waarom ze het roepen. Beter: waarom iemand het roept.

Misschien roept een emigrant (gelukszoeker met of zonder geld, wat je wilt) die Denemarken weet te bereiken, wel "Allah Akhbar" uit vreugde. Goddank. Dat hij eindelijk het land bereikt heeft, waar vrijheid is, waar een tekenaar zomaar Mohammed mag afbeelden in een krant. Een moslim die naar Denemarken emigreert en daar netjes asiel aanvraagt.. is een medestander. Niet voor IS, maar tegen IS. Bijvoorbeeld omdat hun dochter is verkracht door IS. Of omdat hun zoon bij IS is gegaan en zijn eigen oom heeft vermoord omdat zijn tante geen hoofddoek draagt. Whatever het verhaal is achter zo'n emigratie. Mensen, tienduizenden, gaan weg uit hun eigen land omdat er daar leed is. Ze komen hierheen omdat hier minder leed is. De basics.

Allemaal waar.
Maar waarom komen vluchtelingen naar Europa? Omdat ze denken het paradijs te betreden, voorgelogen door de mensenronselaars.

In de azc's lopen de spanningen nogal op, door moslims die menen dat anderen minderwaardig zijn.

En v.w. Allah akbar betreft, zie video.

Dit is nog maar een klein overzicht van hetgeen ons te wachten staat.
Inmiddels heb ik begrepen dat er wel honderd plekken in Nederland zijn waar vluchtelingen kunnen worden opgevangen.
Ik ben verzekerd van het feit, dat onze gebruiken, normen en waarden mtt het onderspit zullen delven door heel wat moslims die hun religieuze gedachtengoed aan onze seculiere landen willen opdringen, op de meest onplezierige manier. Desnoods met geweld.

Wat de toekomst brengt weet niemand, ben zeer bezorgd voor mijn kinderen en sinds kort mijn pasgeboren kleinkinderen. Wat voor wereld staat hen te wachten?

Iemand......?

Profiel  

Bericht nummer:#775  BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2015 6:49 pm 
lid

Stoppen met het importeren van nog meer moslims.Dit geeft nu al de nodige problemen en die zullen,zeker als de groep groter wordt,alleen maar ellende gaan opleveren.Toon me 1 moslimland waar het goed gaat.En dan bedoel ik niet de economie maar ik doel op vrijheden.Bij mijn weten bestaat zo'n land niet.

Can I kiss you, and then I'll be gone.

Profiel  

Bericht nummer:#776  BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2015 7:08 pm 
lid

Thor schreef:
Stoppen met het importeren van nog meer moslims.Dit geeft nu al de nodige problemen en die zullen,zeker als de groep groter wordt,alleen maar ellende gaan opleveren.Toon me 1 moslimland waar het goed gaat.En dan bedoel ik niet de economie maar ik doel op vrijheden.Bij mijn weten bestaat zo'n land niet.

In moslimlanden gaat het niet goed met vrijheden
het is dus logisch dat mensen die vrijheden willen naar ons toe vluchten
en omdat ze goede redenen hebben om naar ons toe te vluchten
mogen ze hier van jou niet komen.

Profiel  

Bericht nummer:#777  BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2015 7:26 pm 
lid

Wisp schreef:
Thor schreef:

Veel moslims brengen ook onvrijheid met zich mee. Al in de asielzoekers centra gaat het mis.

Profiel  

Bericht nummer:#778  BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2015 7:49 pm 
lid

c-more schreef:
Wisp schreef:
Thor schreef:

Veel moslims brengen ook onvrijheid met zich mee. Al in de asielzoekers centra gaat het mis.

Ik begrijp echt wel dat jullie je daar zorgen over maken.
Maar dat verandert niets aan het bizarre van Thors gedachtegang.

Profiel  

Bericht nummer:#779  BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2015 8:22 pm 
lid

Wisp schreef:
HvR schreef:
Wisp schreef:

Ik durf van alles te stellen, maar dat doe ik niet. Waarom zou ik?
Als ik het antwoord al zou weten zou ik die vraag niet hoeven stellen!

Toch lijk je de vele aanwijzingen niet echt serieus te nemen....

De ENIGE aanwijzing die ik tot nu toe gezien heb is ISIS propaganda.
Die opmerking van "vele aanwijzingen" beschouw ik , tot het tegendeel blijkt, als een opzettelijke leugen.

Dan heb je (opzettelijk ?) de bronnen en informatie over het hoofd gezien wellicht....

Naast IS propaganda, komen er berichten van Amerikaanse spionnen, veiligheidsdiensten en mensen uit de regio die hiervan getuigen.

Bovendien, waarom zou je IS in dezen niet geloven ?
Gasten die gek genoeg zijn om iemand te onthoofden of in brand te steken,
zullen niet aarzelen om op slinkse wijze Europa binnen te komen en hier aanslagen te plegen.

Waarom zou je dit risico uberhaupt (willen) bagatelliseren ? :evendenken:

Profiel  

Bericht nummer:#780  BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2015 8:24 pm 
lid

Wisp schreef:
c-more schreef:
Wisp schreef:

Ik begrijp echt wel dat jullie je daar zorgen over maken.
Maar dat verandert niets aan het bizarre van Thors gedachtegang.

Daar is helemaal niets bizars aan.

Thor stelt gewoon voor om de kraan dicht te draaien en dan eens te gaan dweilen.
De islam en de vrije, westerse democratie gaan gewoon niet samen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 847 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]