Einstein schreef:
Dit vind ik nu zo'n voorbeeld van "emotie" in het debat, zie het andere draadje
ik zet er toch even mijn "emotie" tegenover..
Chapiro schreef:
De allerarmste Syriërs worden opgevangen door de buurlanden in de regio omdat zij geen 7000 dollar kunnen betalen voor de overtocht. Daarom zie je overwegend goed uitziende jonge moslimmannen, dus geen oorlogsgewonden, die voornemens zijn hun vrouw en kinderen te laten overkomen. Zodra zij aan land zijn schreeuwen zij Allah akbar. (…) Allemaal georkestreerd door IS
Lieve @Chapiro,
Laat me je (weer eens) geruststellen. Mensen die Syrie ontvluchten
willen IS niet , anders waren ze wel naar IS gegaan. Er zijn vast infiltranten, tussen al die tienduizenden mensen, die nu hierheen komen. Maar wat kunnen die andere vluchtelingen daar aan doen ? Is dat hun schuld ?? En inderdaad, de
elite bereikt
Noord -Europa. Sure. Die mensen komen met een goede auto, of met het vliegtuig hierheen. Opvang in de regio is voor de armen.
Klopt allemaal. Alleen zie ik die mensen dus (inderdaad) met hun Iphones selfies maken en op facebook zetten ! Ik geloof er geen snars van, dat die mensen "minder intelligent" zouden zijn. Ik vind het allemaal zo pessimistisch, wat die Deen schrijft. Het is steeds het aller- aller- allerslechtste geval. Allah Akhbar en bomgordel en boem. Allah Akhbar betekent gewoon "Allah is groot".
Dat vinden die gelovigen nu eenmaal. Je moet je zorgen maken over de reden
waarom ze het roepen. Beter: waarom
iemand het roept.
Misschien roept een emigrant (gelukszoeker met of zonder geld, wat je wilt) die Denemarken weet te bereiken, wel "Allah Akhbar" uit
vreugde . Goddank. Dat hij eindelijk het land bereikt heeft, waar vrijheid is, waar een tekenaar zomaar Mohammed mag afbeelden in een krant. Een moslim die naar Denemarken emigreert en daar netjes asiel aanvraagt.. is een medestander. Niet voor IS, maar tegen IS. Bijvoorbeeld omdat hun dochter is verkracht door IS. Of omdat hun zoon bij IS is gegaan en zijn eigen oom heeft vermoord omdat zijn tante geen hoofddoek draagt. Whatever het verhaal is achter zo'n emigratie. Mensen, tienduizenden, gaan weg uit hun eigen land omdat er daar
leed is . Ze komen hierheen omdat hier
minder leed is . De basics.
Allemaal waar.
Maar waarom komen vluchtelingen naar Europa? Omdat ze denken het paradijs te betreden, voorgelogen door de mensenronselaars.
In de azc's lopen de spanningen nogal op, door moslims die menen dat anderen minderwaardig zijn.
En v.w. Allah akbar betreft, zie video.
Dit is nog maar een klein overzicht van hetgeen ons te wachten staat.
Inmiddels heb ik begrepen dat er wel honderd plekken in Nederland zijn waar vluchtelingen kunnen worden opgevangen.
Ik ben verzekerd van het feit, dat onze gebruiken, normen en waarden mtt het onderspit zullen delven door heel wat moslims die hun religieuze gedachtengoed aan onze seculiere landen willen opdringen, op de meest onplezierige manier. Desnoods met geweld.
Wat de toekomst brengt weet niemand, ben zeer bezorgd voor mijn kinderen en sinds kort mijn pasgeboren kleinkinderen.
Wat voor wereld staat hen te wachten? Iemand......?
Niet de wereld zoals wij die kennen. Maar geldt dat niet voor alle grootouders, chapiro.. de wereld is nu al heel anders dan de wereld van mijn vader. Wanneer de wereld verandert dan voelt dat ongemakkelijk. Maar jij maar het alleen maar erger voor jezelf, door één ding uit te vergroten en alleen de allernegatiefste dingen erover te lezen. Die mensen in Hongarije bijvoorbeeld hadden net gedemonstreerd. Ze waren boos ergens over. De politie beeindigt de demonstratie. Het ziet er gevaarlijk uit maar in feite is het machteloosheid. Het verhaal zelf is eerder triest dan gevaarlijk. Maar de kleur van het politieke verhaal wat erbij staat, bepaalt steeds jouw mening.. en je selecteert op dat verhaal, uit die bronnen, om je punt te maken. Probeer eens wat meer onbevangen te kijken, misschien word je dan ook wat minder bang. Ja er zijn infiltranten.. maar overschat de aantallen niet. Het gros is gewoon vluchteling, of welvaart-zoeker.. komt tijdelijk en/of met goede bedoelingen.