Het is nu zo dec 17, 2017 7:54 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1164 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 55, 56, 57, 58, 59  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1141  BerichtGeplaatst: do apr 30, 2015 2:31 pm 
Napoleon schreef:
Het ging meer om het Arische ras, wat een breder begrip is dan alleen "de Duitsers".

Goed. De arabieren hoorden daar in ieder geval niet bij: http://de.wikipedia.org/wiki/Herrenvolk_und_Herrenrasse

althans Heinrich Himmler was daar de grote architect van. En hij was iemand die een grote respekt had voor de islam en zelf ook een exemplaar van de koran had en deze ook nog las. Liet ook een moskee oprichten in Duitsland.

Himmler was in de eerste plaats een occultist: http://plazilla.com/page/4295112618/hei ... derde-rijk

Zijn respect voor de islam zal vergelijkbaar zijn geweest met dat van Hitler. Hij zag dat het een antisemitische oorlogsreligie was die prima vechtjassen opleverde. Niet meer dan dat.

Bericht nummer:#1142  BerichtGeplaatst: do apr 30, 2015 2:40 pm 
lid

c-more schreef:
Wisp schreef:
c-more schreef:

De nazi's waren juist erg onder de indruk van het antisemitische gehalte van de islam. Ze vonden de arabieren helemaal niet inferieur. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat de kennis over wie Hitler was ophoudt bij de grenzen van Europa. Mein Kampf is niet voor niets een bestseller in Arabische landen.

Dus de Germanen waren superieur, maar andere volken waren niet inferieur
:hum:
Moeilijke ideologie hoor , dat nazisme

Merk verder op dat de nazi's niet alleen de Joden uitroeide , maar ook de sinti en de roma
Blijkbaar toevallig alles wat anders was in Duitsland moest er aan geloven
Wat een gelukkie voor Hitler dat er niet een flinke hoeveelheid Arabieren in Duitsland woonden. Want ja, wat had hij daar dan mee aangemoeten?

De Germanen en de Arabieren, de twee superrassen!
Echt strakke ideologie dat nazisme.

Laat ik nou gedacht hebben dat het Hitler gewoon goed uitkwam om met de Arabieren te slijmen om zodoende het de Engelsen moeilijker te maken.
Maar ja , ik begrijp het nazisme natuurlijk veel minder goed dan die studenten in Tunesië

Tja ik kan de geschiedenis en feiten echt niet veranderen voor je.

The rise of Nazism in the country did not target Muslims. Adolf Hitler repeatedly expressed the view that Islam would have been much more compatible to the "Germanic races" than "meek" and "feeble" Christianity:

“ Had Charles Martel not been victorious at Poitiers [...] then we should in all probability have been converted to Mohammedanism, that cult which glorifies the heroism and which opens up the seventh Heaven to the bold warrior alone. Then the Germanic races would have conquered the world.[10] ”

The Grand Mufti of Jerusalem Haj Amin al-Husseini energetically recruited Muslims for the SS (Schutzstaffel), the Nazi Party’s elite military command.[11] He recruited Muslim volunteers for the German armed forces and was involved in the organization and recruitment of Muslims into several divisions of the Waffen SS and other units.

The Islamic Institut Ma’ahad-ul-Islam was founded in 1942, during World War II, and is now known under the name "Zentralinstitut Islam-Archiv-Deutschland" (Central Islamic Archive Institute).

Ja, en wat veranderd dat aan wat ik schreef?
Of denk jij soms dat Hitler de Arabieren zou hebben omarmd als er duizenden Arabieren in Duitsland hadden gewoond waaronder menig winkelier, diamanthandelaar, politicus schrijver danser musicus ect ect ?

Profiel  

Bericht nummer:#1143  BerichtGeplaatst: do apr 30, 2015 2:42 pm 
lid

Esther schreef:
Tunesische studenten eren Adolf Hitler en IS ... Ja, Hitler is echt een onbekende in het Midden-Oosten. :bye:

Het toont aan de haat tegen de Joden en Israel. Een ziekelijke cultuur.....

Profiel  

Bericht nummer:#1144  BerichtGeplaatst: ma mei 18, 2015 7:21 pm 
lid

Esther schreef:
Napoleon schreef:
HvR schreef:

Als het zo simpel was, dan wordt het wel lastig om te verklaren hoe het kan dat een mythische figuur uit een sprookjesboek
al 2.000 jaar de bestseller lijsten aanvoert en een miljard mensen inspireert. Dat doet toch vermoeden dat hier meer aan de hand is....

Ik ben niet religieus, maar anderzijds ook bijzonder voorzichtig (geworden) met al die dogmatische stelligheden en mensen die het allemaal zeker weten.
Dat geldt voor gelovigen maar net zo goed voor wetenschappers, die keer op keer door de mand vallen en jaar na jaar hun inzichten moeten bijstellen.

De wetenschap gaat er van uit dat Jezus gewoon heeft bestaan. Meer en meer gaat men het NT ook lezen door een Joodse bril, want het besef groeit dat je Jezus moet plaatsen in de Joodse context van die tijd. Dat Jezus mythologisch is wordt niet meer onderschreven.

Ik hoop het en vooral ook dat Christenen dan door krijgen dat hun eigen godsdienst niets anders was dan een Romeinse godsdienst. Een godsdienst dat helemaal niets te maken heeft met het oorspronkelijke geloof van Abraham, Isaac en Jacob.

Hoe kom je er bij, Jezus heeft zéker ook te maken met het geloof van Abraham, Isaac en Jacob. Hij heeft tijdens zijn leven de rabbijnen in de synagoge vele malen onderwezen uit de TENACH [het oude Testament], zij verwonderden zich over zijn kennis van de Geschriften!. Pas ná zijn Kruisdood [Goede Vrijdag], Opstanding [Pasen], Hemelvaart en Uitstorting van de Heilige Geest [Pinksteren], is het Nieuwe Testament ontstaan, de leer over het leven, zijn leer en de wonderen die Jezus verrichtte.

Profiel  

Bericht nummer:#1145  BerichtGeplaatst: ma mei 18, 2015 7:30 pm 
lid

Wolfgar schreef:
petertje schreef:
Wolfgar schreef:

Ben je een bekeerling of ben je op jeugdige leeftijd al geïndoctrineerd door je omgeving. Vol verbijstering lees ik altijd de overtuigen van mensen die denken te weten wie hemel en aarde volgens hen bestuurt, voor zover er überhaupt sprake is van besturen. Hoe verder je de geschiedenis in duikt des te lastiger wordt het om bewijs te vinden of er ooit een Jezus heeft bestaan. Dit in schril contrast met de archivalia van destijds de Romeinse heersers, nergens in de archieven is er iets terug te vinden over de mythische figuur Jezus van Nazareth, slechts de bijbel die driehonderd jaar later werd geschreven en daarna nog honderden jarenlang gewijzigd en aangepast werd verteld over Jezus. Ook vreemd blijf ik het vinden dat God de Joden heeft uitgezocht om zich nota bene op z'n onvoordeligst te laten zien. Chinezen, Afrikanen en nog honderden volkeren had God zeker niet zoveel mee op, die moesten maar raden wie de ware God was, discriminatie noemen wij dat tegenwoordig of op zijn minst zou je kunnen zeggen dat de God er slechts was voor de Joden, de rest moest het zelf maar uitzoeken, rare jongens die goden.

De Schepper van Hemel en aarde was er vanaf het begin voor íédereen! Je kent vast de geschiedenis van de zondeval en de gevolgen er van, dát veranderde de zaak. Adam en Eva werden verdreven uit het Paradijs en moesten zichzelf zien te redden. Er bleef ook onder hun nazaten een besef van het bestaan van God, ook al hielden ze geen rekening meer met Hem.
De aarde werd bevolkt door heidenen. God sprak Abraham aan en verkoos zijn nageslacht tot Zijn volk.
Abraham had van God de belofte gekregen dat hij de vader zou worden van een groot nageslacht [Gen. 15:1-5].
Later krijgt Izaäk de landbelofte.
Dat Jezus weinig wordt genoemd in de geschiedschrijving van de koningen in die tijd [alleen koningen lieten de geschiedenis beschrijven, wel te verstaan de succesvolle overwinningen op andere volken, nooit de verloren strijd, dat dééd men niet, dat liet men aan de vijand over]. Jezus was een bedreiging voor de Romeinse overheid en voor het Sanhedrin, de joodse geestelijke overheid over de Hebreeën. Zij hebben Hem 'dood' gezwegen.
Jezus kwam op aarde als een mens van vlees en bloed maar Hij was en is tegelijk goddelijk. Hij was namelijk zónder zonden.
Op zijn 12e jaar heel even [Lucas 3], daarna pas rond zijn 30e jaar trad Hij uit de anonimiteit.

http://www.holyhome.nl/hwc-009.html

Hij verzamelde 12 leerlingen om zich heen, leerde hen het Evangelie, de Goede Boodschap van Zijn Vader, verrichte wonderen en wonderbaarlijke genezingen. De Joodse rabbijnen ergerden zich 'groen en geel' aan Hem [Jezus had hen adderengebroed genoemd], die de mensen plichten oplegden die ze zelf met geen vinger zouden aanraken. Ze voelden zich in hun waardigheid door Hem aangetast. Het Evangelie werd in de eerste plaats gebracht aan Zijn uitverkoren volk en vervolgens óók een de heiden, de rest dus van de wereld.

Jezus kwam speciaal op aarde om de kracht van de zondeval te óntkrachten, door Zijn Kruisoffer, Zijn Sterven, zijn Opstaan uit de dood en Zijn Hemelvaart.

Het lege graf boezemde zowel de Joodse Raad áls de Romeinen angst in. Ze ontkenden en negeerden.

http://www.jw.org/nl/publicaties/boeken ... de-tempel/

Was het ook god die die zogenaamde heidenen op aarde had geplaatst, of was het soms dat een van de andere goden die Chinezen, Negers, Blanken en Indianen hadden gemaakt, want jouw god had alleen maar Joden geschapen, toch? Een raar verhaal dat scheppingsverhaal, dat kan en mag je toch echt niet serieus nemen hoor Petertje. :wink:

élk mens is door God geschapen[!], en het scheppingsverhaal neem ik serieus, er is geen alternatief voor handen.

Profiel  

Bericht nummer:#1146  BerichtGeplaatst: ma mei 18, 2015 7:32 pm 
lid

Esther schreef:
Wolfgar schreef:
Was het ook god die die zogenaamde heidenen op aarde had geplaatst, of was het soms dat een van de andere goden die Chinezen, Negers, Blanken en Indianen hadden gemaakt, want jouw god had alleen maar Joden geschapen, toch? Een raar verhaal dat scheppingsverhaal, dat kan en mag je toch echt niet serieus nemen hoor Petertje. :wink:

Wolf.... heb jij überhaupt de bijbel wel echt gelezen? Ik zeg niet je dan opeens tot geloof zal komen hoor, dat hoeft van mij ook helemaal niet. Als je de bijbel leest (vooral de Tenach), dan weet je dat Abraham de stamvader is van de Israëlieten - het Joodse volk. Voor Abraham had je nog Noach met zijn kinderen Sem, Jafet, Cham waaruit verschillende volkeren zijn voortgekomen (volgens het verhaal dan he). Tussen Noach en Adam en Eva zit ook weer een tijd. Misschien moet je toch eens gewoon het boek lezen, te beginnen met Genesis. Dan weet je tenminste hoe het verhaal een beetje gaat. ;)

Er zijn makkelijk leesbare vertalingen van de Bijbel.

Profiel  

Bericht nummer:#1147  BerichtGeplaatst: ma mei 18, 2015 7:46 pm 
lid

Esther schreef:
Napoleon schreef:
HvR schreef:

Als het zo simpel was, dan wordt het wel lastig om te verklaren hoe het kan dat een mythische figuur uit een sprookjesboek
al 2.000 jaar de bestseller lijsten aanvoert en een miljard mensen inspireert. Dat doet toch vermoeden dat hier meer aan de hand is....

Ik ben niet religieus, maar anderzijds ook bijzonder voorzichtig (geworden) met al die dogmatische stelligheden en mensen die het allemaal zeker weten.
Dat geldt voor gelovigen maar net zo goed voor wetenschappers, die keer op keer door de mand vallen en jaar na jaar hun inzichten moeten bijstellen.

De wetenschap gaat er van uit dat Jezus gewoon heeft bestaan. Meer en meer gaat men het NT ook lezen door een Joodse bril, want het besef groeit dat je Jezus moet plaatsen in de Joodse context van die tijd. Dat Jezus mythologisch is wordt niet meer onderschreven.

Ik hoop het en vooral ook dat Christenen dan door krijgen dat hun eigen godsdienst niets anders was dan een Romeinse godsdienst. Een godsdienst dat helemaal niets te maken heeft met het oorspronkelijke geloof van Abraham, Isaac en Jacob.

PS. Er is ook geen sprake van een Romeinse godsdienst, het christendom heeft zich verspreid vanuit Israël, via Jordanië, Irak, Turkije en Griekenland naar ook Italië. Een latere twist tussen de patriarchen hebben geleid tot een scheiding van de christelijke kerk in Constantinopel en Rome. De strijd ging om wie de belangrijkste was, treurig. Vanuit Rome is het christendom over de gehele wereld verspreid.

Profiel  

Bericht nummer:#1148  BerichtGeplaatst: ma mei 18, 2015 8:01 pm 
lid

Wolfgar schreef:
petertje schreef:
Brouwer2012 schreef:

In welk sprookje?

Het Evangelie van Jezus Christus! Je mag het van mij een sprookje noemen maar nee dan wel de moeite om het 'sprookje' te lezen!

Petertje is ook op de hoogte dat met de komst van het Nieuwe Testament en het eerste concilie de echte Christenvolgelingen zich afscheidde van de staatsgodsdienst van Constantijn? Die ronduit belachelijke uitvinding als drie-eenheid schoot bij de begin categorie volgelingen van Jezus in het verkeerde keelgat en de eerste grote kerkscheuring was dan ook een feit. God, god de zoon en de heilige geest zijn een en dezelfde persoon, hoe hebben ze het kunnen verzinnen, rare jongens die Romeinen als auteurs van het NT.

Je hebt je in het geheel niet verdiept in het ontstaan van het Nieuwe Testament. Jammer.

Profiel  

Bericht nummer:#1149  BerichtGeplaatst: ma mei 18, 2015 8:17 pm 
lid

P-G schreef:
petertje schreef:
Raya schreef:

Ik zie heel, heel, heel af en toe een stille tocht als de rechtsorde weer eens 'geschokt' is. Maar de overgrote meerderheid van ons land heb ik daar nog nooit bij gezien.
Verder heeft het niets te maken met serieus nemen of genomen worden. Er is ook enorm veel kritiek van een meerderheid op beperkingen in de abortus- en euthanasiewetgeving, welke telkenmale door achterkamertjespolitiek middels uitruil is doorgevoerd. Maar die christelijke partijen zijn ook niet verdwenen...

Ik heb overigens niets aan het 'openlijk afstand nemen' van daden van een ander. Het enige wat voor mij telt is hoe iemand in de omgang is, of het nu een moslim, jood, christen, atheist, boeddist of wat dan ook is, en hoe die persoon zich er tegen mij over uit laat. Dan pas weet ik wat ik aan iemand heb.

Openlijk IS en de Jihad afkeuren zou veel goodwill opleveren van het Nederlandse publiek. Wij willen als Nederlanders, médelanders die solidair met ons zijn en met ons parlementaire systeem, geen inlanders die tégen ons zijn!

Waarom moeten moslims bij voorbaat als verdachten worden weggezet? Het bovenstaande gaat ervan uit dat moslims schuldig zijn, totdat het tegendeel is bewezen. En dat terwijl in onze samenleving ook andere antidemocratische actoren leven.

Néé, ze máken zich verdacht door hun consequent weigeren zich uit te spreken tégen afschuwelijke misdaden van moslimterroristen en wél met een grote mond schreeuwen dat de zich niet wensen te verdedigen, wat ook in het geheel niet van hen gevraagd wordt, we wille gewoon dat ze slecht noemen wat slecht is! .....
De kreet dat ze zich zouden moeten verdedigen is een valse truck want dat verwacht níémand van hen!

Profiel  

Bericht nummer:#1150  BerichtGeplaatst: ma mei 25, 2015 6:12 pm 
lid

petertje schreef:
P-G schreef:
petertje schreef:

Openlijk IS en de Jihad afkeuren zou veel goodwill opleveren van het Nederlandse publiek. Wij willen als Nederlanders, médelanders die solidair met ons zijn en met ons parlementaire systeem, geen inlanders die tégen ons zijn!

Waarom moeten moslims bij voorbaat als verdachten worden weggezet? Het bovenstaande gaat ervan uit dat moslims schuldig zijn, totdat het tegendeel is bewezen. En dat terwijl in onze samenleving ook andere antidemocratische actoren leven.

Néé, ze máken zich verdacht door hun consequent weigeren zich uit te spreken tégen afschuwelijke misdaden van moslimterroristen en wél met een grote mond schreeuwen dat de zich niet wensen te verdedigen, wat ook in het geheel niet van hen gevraagd wordt, we wille gewoon dat ze slecht noemen wat slecht is! .....
De kreet dat ze zich zouden moeten verdedigen is een valse truck want dat verwacht níémand van hen!
Ik heb een aantal moslims gevraagd, maar ze durven uit vrees voor hun leven de moslimterroristen niet te veroordelen.

Profiel  

Bericht nummer:#1151  BerichtGeplaatst: di mei 26, 2015 8:14 pm 
lid

babbel schreef:
petertje schreef:
P-G schreef:

Ik heb een aantal moslims gevraagd, maar ze durven uit vrees voor hun leven de moslimterroristen niet te veroordelen.

Evenals vele Nederlanders die dat ook niet durven,
het is al net als met de misdadigers, onze regering verbiedt ons zelf pistolen te kopen
maar laat ons wel mooi in de steek als foute figuren juist wel met pistolen zwaaien.

Profiel  

Bericht nummer:#1152  BerichtGeplaatst: di mei 26, 2015 8:44 pm 
lid

Pizzaman schreef:
babbel schreef:
petertje schreef:

het is al net als met de misdadigers, onze regering verbiedt ons zelf pistolen te kopen
maar laat ons wel mooi in de steek als foute figuren juist wel met pistolen zwaaien.
Begrijpelijk de regering zit veilig, die hoeven niet voor hun leven of erger te vrezen. Zijn als eerste weg als criminelen boos worden.

Profiel  

Bericht nummer:#1153  BerichtGeplaatst: di mei 26, 2015 10:41 pm 
lid

babbel schreef:
Pizzaman schreef:
babbel schreef:

Begrijpelijk de regering zit veilig, die hoeven niet voor hun leven of erger te vrezen. Zijn als eerste weg als criminelen boos worden.

Je hebt het ook in de gaten. Zo is het. Er is nog weinig verschil.
De een graait met de wet in de hand en de ander graait ook.

Profiel  

Bericht nummer:#1154  BerichtGeplaatst: wo mei 27, 2015 6:45 am 
lid

Pizzaman schreef:
babbel schreef:
Pizzaman schreef:

Ja, de regeringen zijn er vrolijk over dat ze niet gestoord worden door boze moslims. Krijgen daar zelfs een hoog loon voor.

Profiel  

Bericht nummer:#1155  BerichtGeplaatst: vr mei 29, 2015 1:16 am 
lid

“We do not know whether Hitler is going to found a new Islam. He is already on the way; he is like Mohammad. The emotion in Germany is Islamic; warlike and Islamic. They are all drunk with wild god. That can be the historic future.”

― C.G. Jung, The Symbolic Life: Miscellaneous Writings

petertje schreef:
élk mens is door God geschapen[!], en het scheppingsverhaal neem ik serieus, er is geen alternatief voor handen.

Hmm, voor mij persoonlijk reden genoeg om jouw niet al te serieus te nemen.

Profiel  

Bericht nummer:#1156  BerichtGeplaatst: vr mei 29, 2015 10:47 am 
lid

babbel schreef:
Pizzaman schreef:
babbel schreef:

Ja, de regeringen zijn er vrolijk over dat ze niet gestoord worden door boze moslims. Krijgen daar zelfs een hoog loon voor.

Jawel, het erge vind ik dat sommigen een dik salaris inpikken,
die roepen dan tegen een ander dat ze tolerant moeten zijn en lief voor elkaar,
maarzelf hebben ze nergens last van, want kunnen een dikke villa kopenmet beveiligers en van alles.
Dan is het makkelijk roepen naar die ander dat ie maar tolerant moet zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#1157  BerichtGeplaatst: vr mei 29, 2015 11:14 am 
lid

Pizzaman schreef:
babbel schreef:
Pizzaman schreef:

maarzelf hebben ze nergens last van, want kunnen een dikke villa kopenmet beveiligers en van alles.
Het zou wel helpen indien men de telefoonnummers van de regeringen openbaar zou maken, zodat iedereen de regeringen zouden kunnen bellen om hun ongenoegen te kunnen uitspreken over het beleid van de regeringen.

Profiel  

Bericht nummer:#1158  BerichtGeplaatst: vr mei 29, 2015 11:44 am 
lid

babbel schreef:
Pizzaman schreef:
babbel schreef:

Het zou wel helpen indien men de telefoonnummers van de regeringen openbaar zou maken, zodat iedereen de regeringen zouden kunnen bellen om hun ongenoegen te kunnen uitspreken over het beleid van de regeringen.

Beste Babbel, die KAN je ook gewoon bellen of emailen om je beklag te doen.
BV van de PVV:

O ja, hier nog iets leuks voor je:
(hoeveel verdient een eurofiel, geen wonder dat er sommigen zo voorstander van zijn).

Profiel  

Bericht nummer:#1159  BerichtGeplaatst: vr mei 29, 2015 2:18 pm 
lid

Pizzaman schreef:
babbel schreef:
Pizzaman schreef:

BV van de PVV:

(hoeveel verdient een eurofiel, geen wonder dat er sommigen zo voorstander van zijn).
Was dat maar waar dat men de regeringen kan bellen zodat ze de aanschaf van de telefoon zouden gaan haten. :flowers2:

Profiel  

Bericht nummer:#1160  BerichtGeplaatst: vr mei 29, 2015 3:56 pm 
lid

babbel schreef:
Pizzaman schreef:
babbel schreef:

BV van de PVV:

Was dat maar waar dat men de regeringen kan bellen zodat ze de aanschaf van de telefoon zouden gaan haten. :flowers2:

Nouja, JIJ kan natuurlijk niet met Geert bellen, bijvoorbeeld.
Maar IK wel, en via-via komt OOK jouw mening daar wel eens terecht.
(Helaas zit Geert niet in de regering... jammer...).

Via zo'n email zal je echter ook je verhaal kwijt kunnen.
Moet je ook niet gek kijken als er reactie op terugkomt.
Ongetwijfeld hebben andere partijen ook een dergelijk systeem.
Van de SP weet ik het ook wel zeker, bijvoorbeeld.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1164 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 55, 56, 57, 58, 59  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]