Het is nu zo okt 22, 2017 5:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: wo mei 06, 2015 10:14 am 
lid

Pizzaman schreef:
Danny430 schreef:
Napoleon schreef:

Ik reageer op Matthijs Jansen die elke vorm van racisme koppelt aan Anne Frank. Ik geef gewoon aan dat dat onbetamelijk is. Moslims zijn zo b.v. niet de " nieuw Joden" zoals soms populair wordt gezegd.

En ja. Veel moslims zijn zo antisemitisch als wat. En vanuit deze gemeenschap is het meeste geweld tegen Joden.

Ik zou moslims allesbehalve de nieuwe joden willen noemen. De Koran onderwijst immers antisemitisme. Al heeft Hitler in zijn boek Mein Kampf natuurlijk leentjebuur gespeeld bij de Koran.

Heb je beiden gelezen? Ik zie Hitler weinig leentjebuur spelen. Het boek van Hitler is vele malen dommer dan de koran.
Ik vermoed dat Hitler minder slim, achterbaks en gehaaid was dan Mo en zijn 40 rovers.
Het succes daarvan duurt nu ook al vele eeuwen. Hitler redde het net dik tien jaar...

Mein Kampf is zeker niet geinspireerd door de koran. Het is Hitlers eigen wrochtsel geweest en de vraag is of het überhaupt wel gediend heeft als fundament voor zijn "politiek".

Profiel  

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: wo mei 06, 2015 10:54 am 
lid

Napoleon schreef:
Pizzaman schreef:
Danny430 schreef:

Ik zou moslims allesbehalve de nieuwe joden willen noemen. De Koran onderwijst immers antisemitisme. Al heeft Hitler in zijn boek Mein Kampf natuurlijk leentjebuur gespeeld bij de Koran.

Heb je beiden gelezen? Ik zie Hitler weinig leentjebuur spelen. Het boek van Hitler is vele malen dommer dan de koran.
Ik vermoed dat Hitler minder slim, achterbaks en gehaaid was dan Mo en zijn 40 rovers.
Het succes daarvan duurt nu ook al vele eeuwen. Hitler redde het net dik tien jaar...

Mein Kampf is zeker niet geinspireerd door de koran. Het is Hitlers eigen wrochtsel geweest en de vraag is of het überhaupt wel gediend heeft als fundament voor zijn "politiek".

Dat blijft natuurlijk gissen. Feit is natuurlijk wel dat Jodenhaat een wijd verbreid verschijnsel was binnen Europa en ook vanuit conservatieve christelijke stromingen werd gepredikt. Europa heeft voor de Holocaust Jodenvervolgingen gekend dus ook daar valt ook een inspiratiebron aan te boren. Neemt niet weg dat zowel Mein Kampf als de Koran antisemitische kenmerken bevat.

Profiel  

Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: wo mei 06, 2015 11:24 am 
lid

Danny430 schreef:
Napoleon schreef:
Pizzaman schreef:

Dat blijft natuurlijk gissen. Feit is natuurlijk wel dat Jodenhaat een wijd verbreid verschijnsel was binnen Europa en ook vanuit conservatieve christelijke stromingen werd gepredikt. Europa heeft voor de Holocaust Jodenvervolgingen gekend dus ook daar valt ook een inspiratiebron aan te boren. Neemt niet weg dat zowel Mein Kampf als de Koran antisemitische kenmerken bevat.

Zelfs de bijbel kun je antisemitisch uitleggen....dat gebeurde ook door de kerk met hun "vervangingsleer". het zgn. ani-Judaïsme. De islam is antisemitisch omdat de islam absolutistisch is. De Joden mogen wel bestaan maar dan als door de islam beschermde minderheid. Nu zij een eigen staat hebben en de islamitische wereld in alles overtroeven is men in alle staten....en raakt in wezen de kern dat Allahs heerschappij behoorlijk wankel is.

Trouwens er zijn ook nog behoorlijk veel moslims die wel degelijk pro Israel zijn en zich toch sterk verbonden voelen met de Joden. Vaak hoor je hier niet zoveel over.

Profiel  

Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: wo mei 06, 2015 11:32 am 
lid

Danny430 schreef:
Laat zien
Napoleon schreef:
Pizzaman schreef:

Dat is zeker, echter de koran gaat uit van "de vervelende concurrent", desnoods kunnen ze "overstappen",
en bij Hitler zijn de Joden gewoon een soort ongedierte dat uitgeroeid moet worden omdat ze de boel besmetten.

Profiel  

Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: wo jun 24, 2015 4:08 am 
lid

Wat is precies het erfgoed van Anne Frank?

http://www.trouw.nl/tr/nl/6849/Sylvain- ... n=20150624

Profiel  

Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: wo jun 24, 2015 11:55 pm 
lid

willem schreef:
Wat is precies het erfgoed van Anne Frank?

http://www.trouw.nl/tr/nl/6849/Sylvain- ... n=20150624

Heb je het wel eens gelezen, Willem ..

Het erfgoed van Anne Frank is veel breder dan alleen het bestaansrecht van Israel. Misschien had Anne Frank nu in Tel Aviv gewoond, wanneer ze het had overleefd.. wie weet.. maar ik vrees eerlijk gezegd, dat Anne zich in haar graf omdraaide, bij die laatste bombardementen op Gaza.

De geschiedenis van Anne Frank toont aan, hoe een racistische politieke ideologie uit de hand kan lopen.. hoe sluipenderwijs steeds meer wetten van kracht worden, die een bevolkingsgroep beperkingen opleggen en onderdrukken. En dat mensen vernietigingskampen bouwen, die aan onschuldige kinderen zoals Anne Frank het leven kostten, hoe een mens ter dood veroordeeld kan worden, alléén op grond van afkomst en achternaam. DAT is wat het veel te korte leven van Anne Frank m.i. heeft aangetoond.

Haar erfgoed ? het dagboek ! Dat laat zien, hoe iemand zoals Anne, ondanks dictatuur en onderdrukking om haar heen, ondanks de continue bedreiging en opsluiting, een literaire spirit van optimisme kan behouden en een fantastisch dagboek kan schrijven.

Voor wie het niet kent.. je kunt de tekst van Het Achterhuis downloaden,

http://ebooksgratis.nl/ebook/het-achterhuis-anne-frank/

Joden moeten een Jodenster dragen. Joden moeten hun fietsen afgeven. Joden mogen niet in de tram, Joden mogen niet meer in auto's rijden. Joden mogen alleen van 3-5 uur boodschappen doen en alleen in Joodse winkels, waar ‘Joods lokaal’ opstaat. Joden mogen vanaf 8 uur 's avonds niet op straat zijn en ook niet in hun tuin zitten, noch bij kennissen. Joden mogen zich niet in schouwburgen, bioscopen of andere voor vermaak dienende plaatsen ophouden, Joden mogen in het openbaar generlei sport beoefenen, ze mogen geen zwembad, tennisbaan, hockeyveld of andere sportplaats betreden. Joden mogen ook niet bij Christenen aan huis komen. Joden moeten op Joodse scholen gaan en nog veel meer van dergelijke beperkingen.

Zo ging ons leventje door en we mochten dit niet en dat niet. Jopie zei altijd tegen me: ‘Ik durf niets meer te doen, want ik ben bang dat het niet mag’. Onze vrijheid werd dus zeer beknot, maar het is nog uit te houden.

Die laatste zin.. de rillingen lopen over mijn rug als ik dat lees.

'Het is hier dat we bedenken dat zelfs wanneer de haat het felste brandt en de strijd van het tribalisme een hoogtepunt heeft bereikt, we de drang moeten weerstaan om naar binnen toe te keren. We moeten weerstand bieden aan de drang om diegenen die anders zijn te demoniseren.' Obama, Pearl Harbor dec'2016)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]