Het is nu za dec 16, 2017 5:11 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 215 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#181  BerichtGeplaatst: zo jun 14, 2015 5:33 pm 
HvR schreef:
Ik vind het grappig en opvallend dat jij en ik - als gekende islam-criticasters -
de enigen lijken die enigszins nuchter en consequent naar de zaak kijken en hoofd- en bijzaken kunnen scheiden.
Die werkelijk betrokken zijn bij dieren en aandacht hebben voor het leven in plaats van een non-discussie of het erger is of je de hals wordt doorgehaald of dat je een pin in je kop krijgt....

Ik probeer zo eerlijk mogelijk te blijven en me niet mee te laten slepen door de afkeer die ik wel degelijk voor de islam voel. In dezen ben ik het gewoon met Wadi eens (dat zal verder niet zo heel vaak het geval zijn).

Het enige probleem dat ik me met 'controle' kan voorstellen, is dat men bang is om moslims te controleren. Dat daar op de een of andere manier angst bestaat om inbreuk te maken op het gesloten bolwerk dat de islamitische wereld toch is en/of om weer van racisme / discriminatie beticht te worden....

Dat zal inderdaad wel meespelen en daar moeten we uiteraard vanaf.

Bericht nummer:#182  BerichtGeplaatst: zo jun 14, 2015 5:54 pm 
lid

Met die angst valt het wel mee, denk ik. De Voedsel en Waren Autoriteit oefent nu ook controle uit op de rituele slacht. Tijdens de jaarlijkse offerfeesten wordt de controle zelfs geïntensiveerd.

Disclaimer.

Ik geef slechts mijn mening. Ik beweer niet dat ik enkel feiten te berde breng, noch dat ik de wijsheid in pacht heb
.

Profiel  

Bericht nummer:#183  BerichtGeplaatst: zo jun 14, 2015 6:47 pm 
lid

Wadi Nahal schreef:
Met die angst valt het wel mee, denk ik. De Voedsel en Waren Autoriteit oefent nu ook controle uit op de rituele slacht. Tijdens de jaarlijkse offerfeesten wordt de controle zelfs geïntensiveerd.

Het betreft slechts de HACCP slachthuizen, zoek maar even een halal-slachterij:

Waar is de controle of er daadwerkelijk halal wordt geslacht?

Profiel  

Bericht nummer:#184  BerichtGeplaatst: zo jun 14, 2015 7:04 pm 
lid

NB hier een leuk detail...

Er ZIJN dus wel een soort halal-certificaten... te koop voor de hoogste bieder, lijkt het.
De vraag is wat dat dan daadwerkelijk inhoudt. Ik denk, betalen om bij de club te horen en meer niet.

Profiel  

Bericht nummer:#185  BerichtGeplaatst: zo jun 14, 2015 7:33 pm 
lid

Pizzaman schreef:
Wadi Nahal schreef:

Het betreft slechts de HACCP slachthuizen, zoek maar even een halal-slachterij:

Waar is de controle of er daadwerkelijk halal wordt geslacht?

Of er daadwerkelijk halal wordt geslacht, wordt bepaald en gecontroleerd door islamitische organisaties; niet door de nVWA.

De nVWA ziet er wel op toe dat de rituele slacht volgens de in Nederland geldende wet- en regelgeving wordt uitgevoerd.

de nVWA schreef:
Regels

Het doden van dieren zonder voorafgaande verdoving is alleen toegestaan in een geregistreerd slachthuis. Dit gebeurt onder toezicht van een dierenarts van de nVWA. Daarnaast moeten dieren, zoals schapen en geiten, die worden vervoerd naar een slachtplaats of naar een tijdelijke locatie zoals een boerderij, altijd zijn voorzien van identificatie en registratie (I&R)-oormerken én een voorgeschreven vervoersdocument. De nVWA heeft afgelopen weken de islamitische koepelorganisaties geïnformeerd over deze wet- en regelgeving.

(2010)

En tijdens het offerfeest wordt dat toezicht geïntensiveerd.

de nVWA schreef:
Tijdens het Offerfeest worden in korte tijd veel dieren geslacht. Bij het Offerfeest houdt de NVWA extra toezicht op onder andere de wetgeving voor het welzijn van de dieren. Deze regels zijn gericht op het voorkomen van onnodig lijden.

(2014)

Disclaimer.

Ik geef slechts mijn mening. Ik beweer niet dat ik enkel feiten te berde breng, noch dat ik de wijsheid in pacht heb
.

Profiel  

Bericht nummer:#186  BerichtGeplaatst: zo jun 14, 2015 8:37 pm 
lid

We zien dus inderdaad een zwaar gebrek aan zelf-controle van de eigen normen en waarden.
Exact waar de islam (en meer religies) op stuk lopen.

NB ik vond al een "halal-slachthuis" waar ze ook varkens slachten... LOL.

Net als bij priestertjes en kindertjes, het lidmaatschap van de club is waar 't om draait.

Profiel  

Bericht nummer:#187  BerichtGeplaatst: zo jun 14, 2015 8:39 pm 
lid

Pizzaman schreef:
NB hier een leuk detail...

Er ZIJN dus wel een soort halal-certificaten... te koop voor de hoogste bieder, lijkt het.
De vraag is wat dat dan daadwerkelijk inhoudt. Ik denk, betalen om bij de club te horen en meer niet.

Er zijn ook diploma's te koop, voor veel geld. Dat betekent niet dat je voor officiële diploma's niets hoeft te doen.

Bedrijven die officieel Halal gecertificeerd zijn, worden gecontroleerd door de islamitische instanties die die bedrijven gecertificeerd hebben. Het bedrijf uit jouw link (Clazing), bijvoorbeeld, is gecertificeerd door Halal Correct en wordt ook door Halal Correct gecontroleerd.

Halal Correct geeft onder andere de volgende garanties:

- Garantie dat dierenwelzijn wordt gewaarborgd.
- Garantie dat er permanent en consequent toezicht wordt gehouden op de gehele keten van de slacht tot aan de verpakking.

Disclaimer.

.

Profiel  

Bericht nummer:#188  BerichtGeplaatst: zo jun 14, 2015 8:44 pm 
lid

Pizzaman schreef:
We zien dus inderdaad een zwaar gebrek aan zelf-controle van de eigen normen en waarden.

[...]

'We'? Wie zijn 'we'?

Ik zie niet wat jij denkt te zien.

Disclaimer.

.

Profiel  

Bericht nummer:#189  BerichtGeplaatst: zo jun 14, 2015 8:50 pm 
lid

Tja Wadi Nahal,

de kippen worden daar WEL onder verdoving geslacht.
Daar zie ik dan geen bezwaar in, immers is dat de wijze zoals "modern" wordt bevonden.

Althans, zo lijkt het dan. Want:

Wadi Nahal schreef:
Pizzaman schreef:
[...]

'We'? Wie zijn 'we'?

Ik zie niet wat jij denkt te zien.

Ik DENK niet iets te zie, want wat zie ik daar dan weer... \

En ja, dat bedoel ik dan met "een zwaar gebrek aan zelf-controle van de eigen normen en waarden".
Want dat had h jij ook kunnen opzoeken, voordat je met dit (inmiddels naar de vuilnisbak te verwijzen) voorbeeld aan komt.

Profiel  

Bericht nummer:#190  BerichtGeplaatst: zo jun 14, 2015 9:20 pm 
lid

Waar je nu naartoe wilt, weet ik niet.

De link die je nu (opnieuw) geeft, heb ik gevolgd, zoals je zou kunnen opmaken uit mijn vorige bericht.

Dat de kippen bij Clazing vooraf worden verdoofd, is waar, maar niet het punt. Jij ging (gaat?) ervan uit dat halal gecertificeerde bedrijven gewoon hun gang kunnen gaan, zonder dat ze gecontroleerd worden door islamitische organisaties of de overheid. Dat is dus niet het geval.

Disclaimer.

.

Profiel  

Bericht nummer:#191  BerichtGeplaatst: ma jun 15, 2015 5:08 pm 
lid

Wadi Nahal schreef:
Waar je nu naartoe wilt, weet ik niet.

De link die je nu (opnieuw) geeft, heb ik gevolgd, zoals je zou kunnen opmaken uit mijn vorige bericht.

Dat de kippen bij Clazing vooraf worden verdoofd, is waar, maar niet het punt. Jij ging (gaat?) ervan uit dat halal gecertificeerde bedrijven gewoon hun gang kunnen gaan, zonder dat ze gecontroleerd worden door islamitische organisaties of de overheid. Dat is dus niet het geval.

Nou jij vindt het niet "het punt", maar je moet de commentaren er onder ook even lezen...
Dan zie je ook waarom ik die link geef. Het is een enorme puinhoop, dat halal-slachten.

Vooral dit commentaar:

...waaruit een tweede conclusie volgt:

Gezien het grotere aantal werknemers, het lagere tempo, stringente controles kan het niet anders zijn dan dat de prijs voor een “halal” plofkip duurder moet zijn dan de gangbare plofkip in de supermarkt.

Iedereen die wel eens een slagerij bezoekt die het predicaat Islamitisch/Halal op de gevel of vooruit heeft staan kan met eigen ogen concluderen dat de prijzen voor kip en kipproducten daar gelijk of onder die van de supermarkten zijn.

Iedereen die bovenstaande heeft gelezen kan nu zijn/haar eigen conclusie trekken!

Profiel  

Bericht nummer:#192  BerichtGeplaatst: ma jun 15, 2015 5:40 pm 
lid

Sorry, maar aan de anonieme commentaren op de door jou gelinkte site, heb ik geen boodschap.

En om uit die anonieme commentaren de conclusie uit te trekken dat het een enorme puinhoop is, dat halal-slachten vind ik nogal goedkoop en kort door de bocht.

Disclaimer.

.

Profiel  

Bericht nummer:#193  BerichtGeplaatst: ma jun 15, 2015 6:07 pm 
lid

Wadi Nahal schreef:
Sorry, maar aan de anonieme commentaren op de door jou gelinkte site, heb ik geen boodschap.

En om uit die anonieme commentaren de conclusie uit te trekken dat het een enorme puinhoop is, dat halal-slachten vind ik nogal goedkoop en kort door de bocht.

Dat mag jij natuurlijk vinden, maar die commentaren blijken wel degelijk hout te snijden.
Kijk maar eens even verder... Lees oo even inm het stukje wat er daadwerkelijk staat.

- "...HVV vroeg namelijk €200.000 per jaar om Clazing in 2012 te kunnen certificeren"
- ".... staan er zes Moslim slachters persoonlijk de kippen bij Clazing één voor één met de hand te slachten onder toezicht van dagelijkse inspecties van Halal Correct. We kunnen ook de uitspraak van de Islamitische ritueel gebed van “ Bismillahi Allah Akbar” bij elke halssnede garanderen."
-"De heer Abdelhakim Chouaati werkt voor HVV als activist en staat ook bij het adres van HVV ingeschreven met zijn Halal Politie !!!???"

NB en bezie dan even de commentaren, die van Abdelhakim Chouaati zijn bepaald niet anoniem.

Mij zegt dat dat het nogal een zooitje is. Dan trek ik niet eens de conclusie dat het expres belazeren is. Al lijkt het daar wel op....

Profiel  

Bericht nummer:#194  BerichtGeplaatst: ma jun 15, 2015 6:50 pm 
lid

Tja, mij zegt het dat niet. Het zegt mij alleen, dat er mensen zijn die het nodig vinden elkaar of anderen te besmeuren.

Dat er bij de rituele slacht en de controle daarop fouten worden gemaakt, lijkt me aannemelijk. Logisch, zelfs. Maar datzelfde geldt voor de reguliere slacht en de controle daarop. Als je op basis daarvan een verbod op ritueel slachten nastreeft, moet je consequent zijn en ook de reguliere slacht verbieden.

Disclaimer.

.

Profiel  

Bericht nummer:#195  BerichtGeplaatst: ma jun 15, 2015 6:56 pm 
lid

Danny430 schreef:
P-G schreef:
Danny430 schreef:

Ik schrijf op dat de wet ook geldt voor de door jouw zo geliefde andersdenkenden en gelovigen. Dus als er een wettelijk verbod komt op de rituele slacht zal de gelovige in kwestie zich daar gewoon aan moeten houden. Is die daar niet toe bereid dan bestaat er de simpele keuze te emigreren naar een ander land waar die regels niet gelden. Hoeveel meer vrijheid kun je nog wensen?

Van vrijheid is natuurlijk geen sprake ingeval men voor de vrije godsdienstbelijdenis niets anders kan dan te emigreren. Dat de wet voor een ieder heeft te gelden, is uiteraard geen rechtvaardiging voor het negeren van de gerechtvaardigde belangen van andersdenkenden en -gelovigen.
Ingeval de wet zou verbieden dat jij jouw ' PVV-geluid' mag laten horen, heb je toch ook geen boodschap aan 'de wet is de wet'?

Nee hoor, naast de keuze van het niet willen emigreren kun je ook kiezen voor aanpassing. De Nederlandse wet staat boven elk geloof. Daarom kennen we hier de scheiding van kerk en staat.

Ik pas me ook aan de wet. Op dit moment staat de wet de rituele slacht (nog) wel toe. Hoewel ik het er niet mee eens ben respecteer ik de wet. Mocht de wet daarin veranderen dan verwacht ik dat een ander (gelovig of niet) dat ook doet.

Bovendien heeft de PVV dit wetsvoorstel niet eens ingediend, om jouw gedemoniseer richting de persoon Wilders weer eventjes te temperen.

Zoals reeds eerder gezegd, gaat het alhier niet om iemands religie te stellen boven de wet. Het gaat hierbij om bescherming van gerechtvaardigde belangen van onze medeburger. Daarbij is het opvallen dat je niet in gaat op mijn punt. Wie zwijgt, stemt toe: jij zou je volledig conformeren aan wetgeving dat jou het uiten van 'PVV-geluid' strafbaar stelt. In dat geval verwacht ik uiteraard geen enkel protest van jouw kant ingeval de heer Wilders in een komend strafproces wordt veroordeeld. De wet is immers de wet.

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'"
- Isaac Asimov

"Aan de omgang met marginale figuren valt de toestand van de rechtsstaat af te meten."
- Beatrice de Graaf

Profiel  

Bericht nummer:#196  BerichtGeplaatst: ma jun 15, 2015 8:27 pm 
lid

Wadi Nahal schreef:
Tja, mij zegt het dat niet. Het zegt mij alleen, dat er mensen zijn die het nodig vinden elkaar of anderen te besmeuren.

Dat er bij de rituele slacht en de controle daarop fouten worden gemaakt, lijkt me aannemelijk. Logisch, zelfs. Maar datzelfde geldt voor de reguliere slacht en de controle daarop. Als je op basis daarvan een verbod op ritueel slachten nastreeft, moet je consequent zijn en ook de reguliere slacht verbieden.

Er zijn reeds heel wat slachthuizen de nek om gedraaid danwel een kopschot gegeven om die reden.
Bovendien is men daar duidelijk: veilig is veilig, en beter hoeft niet. Het is ook geen "heilige kwestie".
Het gaat om veilig/wettelijk vs winst. Simpel.

Maar bij de halal prutst men gewoon rustig verder. Gaat alleen om geld, en lidmaatschap van de halal-club.
Ik kan alleen concluderen dat het gewoon om de "exclusiviteit vaan de club" gaat en nergens om "heilig geloof".
Dan zou men het wel beter doen, neem ik aan. Halal heeft dus geen enkele meerwaarde whatsoever.

Profiel  

Bericht nummer:#197  BerichtGeplaatst: ma jun 15, 2015 8:44 pm 
lid

Jouw 'conclusies' beginnen meer en meer op smaad en/of laster te lijken.

Dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik ga er niet in mee.

Disclaimer.

.

Profiel  

Bericht nummer:#198  BerichtGeplaatst: ma jun 15, 2015 9:51 pm 
lid

Wadi Nahal schreef:
Jouw 'conclusies' beginnen meer en meer op smaad en/of laster te lijken.

Dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik ga er niet in mee.

Hoeft ook niet, je mag geloven wat je wilt. Dat is jouw voorrecht, evenals een vrije mening.
Als jij wil geloven dat het er allemaal zo eerlijk en gecontroleerd aan toe gaat, best.
Ik denk er echter het mijne van, namelijk dat het bij geloven blijft, en dat de waarheid anders ligt.

Profiel  

Bericht nummer:#199  BerichtGeplaatst: di jun 16, 2015 2:23 pm 
lid

P-G schreef:
Danny430 schreef:
P-G schreef:

Van vrijheid is natuurlijk geen sprake ingeval men voor de vrije godsdienstbelijdenis niets anders kan dan te emigreren. Dat de wet voor een ieder heeft te gelden, is uiteraard geen rechtvaardiging voor het negeren van de gerechtvaardigde belangen van andersdenkenden en -gelovigen.
Ingeval de wet zou verbieden dat jij jouw ' PVV-geluid' mag laten horen, heb je toch ook geen boodschap aan 'de wet is de wet'?

Nee hoor, naast de keuze van het niet willen emigreren kun je ook kiezen voor aanpassing. De Nederlandse wet staat boven elk geloof. Daarom kennen we hier de scheiding van kerk en staat.

Ik pas me ook aan de wet. Op dit moment staat de wet de rituele slacht (nog) wel toe. Hoewel ik het er niet mee eens ben respecteer ik de wet. Mocht de wet daarin veranderen dan verwacht ik dat een ander (gelovig of niet) dat ook doet.

Bovendien heeft de PVV dit wetsvoorstel niet eens ingediend, om jouw gedemoniseer richting de persoon Wilders weer eventjes te temperen.

Zoals reeds eerder gezegd, gaat het alhier niet om iemands religie te stellen boven de wet. Het gaat hierbij om bescherming van gerechtvaardigde belangen van onze medeburger. Daarbij is het opvallen dat je niet in gaat op mijn punt. Wie zwijgt, stemt toe: jij zou je volledig conformeren aan wetgeving dat jou het uiten van 'PVV-geluid' strafbaar stelt. In dat geval verwacht ik uiteraard geen enkel protest van jouw kant ingeval de heer Wilders in een komend strafproces wordt veroordeeld. De wet is immers de wet.

Je mag in Nederland de vraag stellen of je MEER of MINDER Marokkanen wilt. Bovendien weet iedereen op welke Marokkanen Wilders doelde, maar het geheel is door Wilders tegenstanders volledig uit zijn verband gerukt.

Maar het staat iedereen vrij hierover een rechtszaak aan te spannen. Overigens is het rondom die Marokkanen-uitspraak ineens erg stil geworden, wat al aangeeft dat de mogelijke aanklagers in kwestie weinig munitie lijken te hebben. Net zoals bij de vorige rechtszaak waar Wilders op ALLE punten werd vrijgesproken. Maar mocht er toch een veroordeling komen via een symbolische boete, dan zij het zo. Wilders is heus niet de eerste politicus die ooit is veroordeeld voor diens uitspraken. Het zal de boodschap niet ondermijnen hoor. Die wordt alleen maar luider. Dus er is hier altijd sprake van een win-win situatie. :)

Profiel  

Bericht nummer:#200  BerichtGeplaatst: di jun 16, 2015 5:23 pm 
lid

Danny430 schreef:
Je mag in Nederland de vraag stellen of je MEER of MINDER Marokkanen wilt. Bovendien weet iedereen op welke Marokkanen Wilders doelde, maar het geheel is door Wilders tegenstanders volledig uit zijn verband gerukt.

[...]

Hij doelde niet op een specifieke groep Marokkanen, maar op alle Marokkanen.

phpBB [media]

Maar volgens mij heeft dat verder weinig met een eventueel verbod op rituele slacht van doen.

Disclaimer.

.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 215 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]