Het is nu za dec 16, 2017 4:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 169 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Auteur Bericht
Bericht nummer:#161  BerichtGeplaatst: zo jun 21, 2015 12:16 pm 
lid

Martin59 schreef:
babbel schreef:
Martin59 schreef:
Laat zien
Het probleem is dat, met het polariseren dat de PvdA als een vruchtbare tactiek meende te kunnen inzetten, kwesties zoals problemen rondom immigranten onbespreekbaar werden gemaakt. Omdat elke onwelgevallige mening door de PvdA (toen nog dé linkse factor in NL) werd weggewuifd als 'haat'. En hoe kan men bewijzen dat men een mening heeft die niet vanuit haat is ontstaan? Dat kan niemand. Dát is nu juist het effectieve aan een dergelijke tactiek, maar tegelijkertijd ook het meest schadelijke aan die tactiek, want elke kwestie die met een dergelijke tactiek wordt benaderd kan alleen maar ontaarden in verharding, in nog meer polarisatie. Een tussenweg is er namelijk niet. Wat dat betreft kan men links verwijten dat ze nu oogsten wat ze zelf ooit hebben gezaaid.

Niet vergeten, beste Babbel, de polarisatiestrategie stamt uit 1966. Islam was toen nog geen issue, GW (1963) speelde nog met blokken.
Maar jij stelt dat de jongere linkse medemensen ook polariseren dus ook ik en daar stel ik me tegen te weer. Want ik ben best bereid om de meningen van de hogere inkomens ook eens te overwegen. Maar het is wel moeilijk om te blijven luisteren omdat de hogere inkomens slechts verbale diarree geven aan de jongere linkse lagere inkomens. Tja.
Ja, ook de jongere linkse medemens polariseert. Het is hen met de paplepel ingegoten.

Je demonstreert dat zelfs in deze reactie: "hogere inkomens" = "verbale diarree". Je hebt met een dergelijke kwalificatie al direct een (afkeurende) mening jegens 'hogere inkomens' en elke vorm van dialoog maak je bij voorbaat uiterst moeilijk, zo niet onmogelijk. Je legt zonder meer een stuk generieke schuld bij 'hogere inkomens', waarmee je een grotere tegenstelling wilt creëren dan dat er in werkelijkheid bestaat. Je geeft daarmee aan dat je helemaal niets van dialoog aan WIL gaan. ZIJ zijn SLECHT, punt uit. En omdat WIJ een andere mening hebben dan ZIJ, zijn WIJ dus GOED.

Zie hoe makkelijk jij 'rechts' en 'crimineel' aan elkaar koppelt.

Zie ook hoe weinig concrete voorbeelden/bewijzen jij aandraagt als onderbouwing voor allerlei beweringen.

Dat, beste Babbel, dát is gewoon polarisatie.

En datzelfde hebben we al in een vrij vroeg stadium gezien m.b.t. immigratie. In de ogen van 'links' kon kritiek op immigratie alleen voortkomen uit een of andere vorm van 'haat'. En vervolgens is normaal, open dialoog onmogelijk geworden.
Doe jij dan weleens overwegen om de lagere inkomens evenveel te geven als wat de regeringen krijgen.? Neen, want dan heeft iedereen teveel en wordt het vuile werk niet meer gedaan. Dus nogmaals, wie is niet bereid om te luisteren en polariseert dus.?

Profiel  

Bericht nummer:#162  BerichtGeplaatst: zo jun 21, 2015 1:09 pm 
lid

HvR schreef:
Wat een geniepige manipulatie !

Waarom doen tv-makers zoiets ?

Omdat ze slechtopgeleide tv makers zijn die denken dat alle mensen op sensatie belust zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#163  BerichtGeplaatst: zo jun 21, 2015 1:35 pm 
lid

babbel schreef:
Martin59 schreef:
Laat zien
babbel schreef:
Maar jij stelt dat de jongere linkse medemensen ook polariseren dus ook ik en daar stel ik me tegen te weer. Want ik ben best bereid om de meningen van de hogere inkomens ook eens te overwegen. Maar het is wel moeilijk om te blijven luisteren omdat de hogere inkomens slechts verbale diarree geven aan de jongere linkse lagere inkomens. Tja.
Ja, ook de jongere linkse medemens polariseert. Het is hen met de paplepel ingegoten.

Je demonstreert dat zelfs in deze reactie: "hogere inkomens" = "verbale diarree". Je hebt met een dergelijke kwalificatie al direct een (afkeurende) mening jegens 'hogere inkomens' en elke vorm van dialoog maak je bij voorbaat uiterst moeilijk, zo niet onmogelijk. Je legt zonder meer een stuk generieke schuld bij 'hogere inkomens', waarmee je een grotere tegenstelling wilt creëren dan dat er in werkelijkheid bestaat. Je geeft daarmee aan dat je helemaal niets van dialoog aan WIL gaan. ZIJ zijn SLECHT, punt uit. En omdat WIJ een andere mening hebben dan ZIJ, zijn WIJ dus GOED.

Zie hoe makkelijk jij 'rechts' en 'crimineel' aan elkaar koppelt.

Zie ook hoe weinig concrete voorbeelden/bewijzen jij aandraagt als onderbouwing voor allerlei beweringen.

Dat, beste Babbel, dát is gewoon polarisatie.

En datzelfde hebben we al in een vrij vroeg stadium gezien m.b.t. immigratie. In de ogen van 'links' kon kritiek op immigratie alleen voortkomen uit een of andere vorm van 'haat'. En vervolgens is normaal, open dialoog onmogelijk geworden.
Doe jij dan weleens overwegen om de lagere inkomens evenveel te geven als wat de regeringen krijgen.? Neen, want dan heeft iedereen teveel en wordt het vuile werk niet meer gedaan. Dus nogmaals, wie is niet bereid om te luisteren en polariseert dus.?
Maar beste Babbel, "polariseren" is iets heel anders dan niet luisteren of iedereen per definitie nagenoeg hetzelfde aan loon te betalen ... dat laatste heet 'nivilleren'.

Het gaat dus over de polarisatiestrategie, waar ik je hieronder de omschrijving van geef. Lees 'm nog eens heel goed, misschien dat je dan begrijpt wat het betekent.

...
Als [grote hervormingen] niet in voldoende mate zouden worden gerealiseerd, zou daarvoor de schuld bij het niet-progressieve deel van het kabinet en hun partijen worden gelegd.
...

En diezelfde polarisatiestrategie heeft men doorgetrokken in antwoorden op kritiek jegens immigratie. Daar moest en zou het niet-progressieve deel van NL schuld hebben aan de negatieve gevolgen van die immigratie. M.a.w., de schuld stond (en staat nog steeds) bij voorbaat vast: die ligt bij 'rechts'.

René Descartes

Profiel  

Bericht nummer:#164  BerichtGeplaatst: zo jun 21, 2015 3:13 pm 
lid

@Martin59,
Ik weet genoeg, jij bent voor de regeringen/hogere inkomens en dus tegen een Nederlandse eenheid van lagere inkomens. Dit is tevens het einde van de discussie. punt.

Profiel  

Bericht nummer:#165  BerichtGeplaatst: zo jun 21, 2015 3:23 pm 
lid

babbel schreef:
@Martin59,
Ik weet genoeg, jij bent voor de regeringen/hogere inkomens en dus tegen een Nederlandse eenheid van lagere inkomens. Dit is tevens het einde van de discussie. punt.
Bedankt voor de bevestiging.

René Descartes

Profiel  

Bericht nummer:#166  BerichtGeplaatst: zo jun 21, 2015 7:04 pm 
lid

oombas schreef:
Wat streeft De Vrij Gedachte na?

Strikte scheiding tussen kerk en staat;
Het weren van indoctrinatie uit opvoeding en onderwijs;
Het bevorderen van een kritisch onderzoekende, wetenschappelijke houding;
Het ontmaskeren van religie, pseudo-wetenschap en andere waanvoorstellingen;
Vrijheid van expressie;
Respect voor de waardigheid van de mens als wezen met een eindig en eenmalig bestaan;
Erkenning van het volledige zelfbeschikkingsrecht van de mens over eigen lijf en leven;
Respect voor andere levende wezens en het milieu.

Eng hoor!

Heel erg nobel allemaal.

Maar ik vrees toch dat je het met een discussie onder het genot van een pot bier het toch af gaat leggen wanneer de tegenstanders met zwaarder geschut aan komen zetten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

De vrije gedachte dient verdedigt te worden, desnoods met geweld.

Let wel, verdedigt, niet afgedwongen.

Profiel  

Bericht nummer:#167  BerichtGeplaatst: zo jun 21, 2015 9:56 pm 
lid

Christina schreef:
HvR schreef:

Omdat ze slechtopgeleide tv makers zijn die denken dat alle mensen op sensatie belust zijn.

Ik denk niet aan een slechte opleiding of sensatiebelustheid, maar aan zeer politiek gekleurde mensen die daar achter zaten.

Profiel  

Bericht nummer:#168  BerichtGeplaatst: ma jun 22, 2015 1:40 pm 
lid

c-more schreef:
Christina schreef:
HvR schreef:

Ik denk niet aan een slechte opleiding of sensatiebelustheid, maar aan zeer politiek gekleurde mensen die daar achter zaten.

Met het begin van de zin ben ik het eens.

Profiel  

Bericht nummer:#169  BerichtGeplaatst: ma jun 22, 2015 7:43 pm 
lid

Geen bier, het is je vergeven.

Maar wat ik aan wil geven is, waar verbaal geschut niet gepareerd kan worden met argumenten, komt ander geschut uit de kast.

Er zijn altijd wel types die er niet van houden het nakijken te hebben.

Dit topic is verplaatst van Politiek & Maatschappij door Moderator op vr jun 26, 2015 7:21 pm.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 169 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]