Wisp schreef:
Martin59 schreef:
Wisp schreef:
Ik ben ook geen moslim, zoals je heel goed weet.
Dus nogmaals, als jij zo nodig wil weten wat die interpretaties zijn, dan zal jij daar zelf naar op zoek moeten gaan.
En dat ben ik ook, maar ik kom daar niet erg ver in.
Ik snap alleen niet dat velen de mond vol hebben van 'interpretaties', zonder deze werkelijk te kennen. Men roept duidelijk maar wat. Het komt mij allemaal een beetje over als
wishful thinking.
Nee, daar ben je NIET naar op zoek.
Als je iets wil weten , dan moet je het aan de juiste mensen vragen. En dat je die vraag aan mij stelt, bewijst dat je het NIET wil weten.
Er zijn een heleboel dingen in de wereld waarvan ik weet dat het bestaat, maar die ik niet specifiek kan noemen.
Ik weet dat er een wet in Nederland is tegen diefstal, maar ik zou die wet niet kunnen opdreunen, weet het nummer niet en heb het nog nooit gelezen.
Ik weet dat de menselijke eigenschappen in genen zitten opgeslagen, maar ik zou die genen niet kunnen noemen
Ik weet dat er verschillende interpretaties van de koran zijn, maar ik ben geen moslim en heb geen antiek Arabisch gestudeerd ect ect dus ik kan die interpretaties niet specifiek opnoemen.
Beste Wisp, je weet helemaal niet wat ik wel of niet doe, je KAN dat simpelweg niet weten. Dus de stelligheid waarmee jij beweert dat ik dat NIET doe, is volkomen misplaatst.
Waarom claim jij dat je dat allemaal niet kan zoeken omdat je geen moslim bent, geen antiek Arabisch gestudeerd hebt, ect. ect., maar tegelijkertijd neem je het mij kwalijk dat ik ze NIET zou zoeken, terwijl ik ook geen moslim ben en ook geen Arabisch gestudeerd heb, laat staan 'antiek' Arabisch. Dat lijkt me een beetje met elkaar in tegenspraak.
JIJ claimt dat er andere interpretaties zijn, terwijl je die claim NIET kan onderbouwen. Zoals al eerder uitgelegd, HOEVEN er helemaal geen andere interpretaties te zijn, want het kan evenzogoed zijn dat moslims dergelijke geboden gewoon NEGEREN of OVERRULED achten door andere geboden. Dat zou dus betekenen dat zij een gebod als "dood ongelovigen" niet anders INTERPRETEREN, maar gewoon niet van toepassing achten of niet willen uitvoeren.
Als je die claim, hoe logisch die ook moge klinken, niet kan onderbouwen/bewijzen, dan zul je hem, volgens
de regels van een normale discussie, moeten terugnemen.