Het is nu za maart 06, 2021 4:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2243 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 113  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1721  BerichtGeplaatst: do aug 13, 2015 11:14 pm 
lid

Het valt me echt van je tegen dat je mij toedicht dat ik op verhalen van enge mannen met enge denkbeelden afga.

Profiel  

Bericht nummer:#1722  BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2015 1:07 am 
Einstein schreef:
hein schreef:
Wadi Nahal schreef:
Einstein heeft gelijk: met zeloten valt niet te praten.

Maar wie zijn hier eigenlijk de zeloten?

Ik zie mensen met inhoudelijke kritiek op de islam en mensen die dat wegwuiven zonder argumenten of met drogredenen. De islamdiscussie is een schimmelspel geworden zoals een intelligentie forumdeelnemer reeds opmerkte. Links probeert de discussie dood te slaan en dat gaat al vele jaren zo. Het doet me denken aan een uitspraak van John Stuart Mill:

"if we don’t allow our opinion to be ‘fully, frequently, and fearlessly discussed’, then that opinion will be ‘held as a dead dogma, not a living truth".

Ik las de uitspraak in dit artikel dat goed aangeeft welk eendimensionaal kuddegedrag op universiteiten wordt ingeslepen: http://www.spectator.co.uk/features/937 ... mfortable/

Wegwuiven ? drogreden ? Nou Cat ik ben blij, dat de zeloten van moslimkant zich nog niet hebben laten zien in mijn omgeving. Dat wil ik ook best opschrijven.. en daar wil ik ook eerlijk in zijn.

Ik doelde met "zeloten" dan ook niet op moslims maar op de zeloten van de linkse kerk... :fluiten:

Misschien voel je je (onterecht) aangesproken, maar een zeloot is - spreekwoordelijk - een overtuiger, die een zeer radicaal idee of onderwerp uitdraagt op basis van 1 bron en niet voor tegenspraak vatbaar is.. en daarmee tot vervelens toe doorgaat. Voet tussen de deur. De context toen, in de discussie met Martin59, was Pat Condell. Ik vind die man vergelijkbaar met een sekteleider bij scientology. Zeloot. Eenrichtingsverkeer.

Condell, die ooit links was, ziet haarscherp wat er mis gaat in Europa en hij heeft het tot zijn missie gemaakt om dat van de daken te schreeuwen via Youtube. Hij is geen zeloot maar een trommelaar. Jij en nog wat lieden hier op WSP komen wél in aanmerking voor de kwalificatie zeloot. Dat je dat zelf niet beseft -en dat geldt voor die anderen ook- maakt jullie "zelotisch gehalte" des te hoger.

Deze geweldige persiflage zou 'jullie' aan het denken moeten hebben gezet, maar dat is niet gebeurd, hè. Nee, natuurlijk niet want zeloten krijg je niet aan het denken...

phpBB [media]

Ik spreek verder jou aan en nog een paar anderen, mensen die regelmatig zwaaien met vertaalde koranteksten en daarmee van alles willen aantonen qua ethische schande resp. oorlogsdreiging etc. Dit is m.i. doemdenkerij. Er is in jouw hoofd misschien maar één islam, kan best zijn dat er één koran is, maar er zijn in elk geval een heleboel smaken moslims ! Het is gewoon te eenvoudig, om op basis van enkele snapshots uit een poetisch boek uit de 7e eeuw iets te concluderen over poltieke drijfveren van mensen, anno 2015.

Hiermee doe je mij geen recht. Ik kom met véél meer dan koranteksten. En dat al jaren. En dat weet jij beter dan de meesten hier omdat we elkaar al langer kennen.

Ik moet zeggen: iemand als Danny loopt de serieuze islamcritici eigenlijk alleen maar in de weg. Danny komt inderdaad niet veel verder dan koranquotes en met dat simplisme wil ik liever niet vereenzelvigd worden. Ik wil ook niet met Wilders worden geassociëerd want ook hij benadert het veel te simplistisch. Ik heb dan ook nog nooit op de man gestemd.

Islamkritiek, maar ook met een filosofische vraag op de achtergrond: hoe samenlevingen uit vrije keuze (!) in een archaische vorm kunnen blijven steken.. op basis van islam, met steun van imams. Een vorm van islam, die armoede versterkt en welvaart tegenwerkt. Maar dat betekent dus ook, dat mensen zich zullen willen onttrekken aan een dergelijk land... weg willen. Hierheen. En die koppeling hoor ik de islamcritici niet zo vaak maken. Geef die vluchtelingen eens ongelijk ! En nee, er is niet één islam, of één soort islamitisch land. Jan Leyers is ook een reiziger. Het verschil met Turkije, of Arabieren, was zo groot, dat hij daar een ander boek aan moest wijden.

Ik geef die migranten zeker geen ongelijk. Hier is het leven vele malen beter. Het is echter gebleken dat ze (in overgrote meerderheid) ondanks alles vasthouden aan hun achterlijke en intolerante woestijnreligie en dat levert de nodige problemen op (understatement). Als ze allemaal (of in meerderheid) waren zoals Hafid Bouazza dan hadden we nooit gehoord van Fortuyn of Wilders.

Wel grappig dat je Jan Leyers opvoert. Die begrijpt wel wat van het islamitische obscurantisme: http://lvb.net/item/5567

Bericht nummer:#1723  BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2015 10:23 am 
lid

hein schreef:
Ik moet zeggen: iemand als Danny loopt de serieuze islamcritici eigenlijk alleen maar in de weg. Danny komt inderdaad niet veel verder dan koranquotes en met dat simplisme wil ik liever niet vereenzelvigd worden. Ik wil ook niet met Wilders worden geassociëerd want ook hij benadert het veel te simplistisch. Ik heb dan ook nog nooit op de man gestemd.

Er is niets mis mee de zaken met man en paard te benoemen. Op diepgaande filosofie zit de gewone burger echt niet op te wachten. Dat is besteed voor een kleine elite die tot op heden niets heeft bereikt betreffende dit onderwerp.

Wilders had gelijk toen hij bepaalde Koranverzen vergeleek met datgene wat onze Nederlandse Grondwet voorschrijft. Die zijn tegengesteld aan elkaar. Als ik morgen een religie begin en middels een eigen verkondiging mijn aanhangers oproep tot intolerantie, discriminatie, geweld en doodslag jegens iedereen die niet mijn geloof aanhangt zijn de rapen gaar en zal mijn religieuze avontuur geen lang leven beschoren blijven.

De Islam valt alleen te hervormen wanneer je deze haatzaaiende teksten veranderd of verwijderd. Voor dat hervormingsproces loopt geen enkele moslimgeleerde warm. Vergeet bovendien niet dat ik hier aspecten van een ideologie bekritiseer en niet de mens achter de gelovige. Ik merk binnen sommige reacties dat men dit onderscheid niet ziet.

Verder is het belangrijk je te verdiepen in datgene waarop je kritiek hebt. Veel deelnemers hebben de Koran niet eens gelezen maar geven er wel een oordeel over. Dat noem ik juist een vorm van simplisme. Je hoeft heus niet alles te weten maar lees en onderzoek alvorens je een oordeel uitspreekt. Zorg dat het voor de gemiddelde lezer begrijpelijk blijft. Al die links naar lappen tekst en filmpjes, mijn ervaring leert dat er geen hond naar kijkt. Daarom ben ik daar ook mee gestopt.

Profiel  

Bericht nummer:#1724  BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2015 10:37 am 
Danny430 schreef:
hein schreef:

Er is niets mis mee de zaken met man en paard te benoemen. Op diepgaande filosofie zit de gewone burger echt niet op te wachten. Dat is besteed voor een kleine elite die tot op heden niets heeft bereikt betreffende dit onderwerp.

Wilders had gelijk toen hij bepaalde Koranverzen vergeleek met datgene wat onze Nederlandse Grondwet voorschrijft. Die zijn tegengesteld aan elkaar. Als ik morgen een religie begin en middels een eigen verkondiging mijn aanhangers oproep tot intolerantie, discriminatie, geweld en doodslag jegens iedereen die niet mijn geloof aanhangt zijn de rapen gaar en zal mijn religieuze avontuur geen lang leven beschoren blijven.

De Islam valt alleen te hervormen wanneer je deze haatzaaiende teksten veranderd of verwijderd. Voor dat hervormingsproces loopt geen enkele moslimgeleerde warm. Vergeet bovendien niet dat ik hier aspecten van een ideologie bekritiseer en niet de mens achter de gelovige. Ik merk binnen sommige reacties dat men dit onderscheid niet ziet.

Verder is het belangrijk je te verdiepen in datgene waarop je kritiek hebt. Veel deelnemers hebben de Koran niet eens gelezen maar geven er wel een oordeel over. Dat noem ik juist een vorm van simplisme. Je hoeft heus niet alles te weten maar lees en onderzoek alvorens je een oordeel uitspreekt. Zorg dat het voor de gemiddelde lezer begrijpelijk blijft. Al die links naar lappen tekst en filmpjes, mijn ervaring leert dat er geen hond naar kijkt. Daarom ben ik daar ook mee gestopt.

Die vind ik nou leuk.
Je wilt niet lappen tekst en allerlei filmpjes, maar je hebt je wel verdiept in de Koran?
Die vond je wel voor de 'gemiddelde lezer begrijpelijk'?
Een verrassende wending weer.

Bericht nummer:#1725  BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2015 12:07 pm 
lid

hein schreef:
Deze geweldige persiflage zou 'jullie' aan het denken moeten hebben gezet, maar dat is niet gebeurd, hè. Nee, natuurlijk niet want zeloten krijg je niet aan het denken...

phpBB [media]

Wel grappig dat je Jan Leyers opvoert. Die begrijpt wel wat van het islamitische obscurantisme: http://lvb.net/item/5567

Wat Hans Teeuwen betreft: ik zou willen dat ik maar een fractie van zijn verbale en mimische talenten bezat. Je zou overigens uit mijn mond dan niets horen wat Teeuwen al niet gezegd heeft.

phpBB [media]

En Jan Leyers zegt en ziet ook gewoon wat er gezegd en gezien wordt door iedereen die je niet als zeloot kunt bestempelen, omdat ze het geheel proberen te begrijpen, te kennen en te doorgronden. Zonder dat het je eigen bezit wordt waar je vervolgens de mensheid van probeert te overtuigen. Zoals zeloten doen...

Je raakt verstrikt in je eigen obsessie t.a.v. 'links' en de noodzaak ervan ontgaat me volledig.

Profiel  

Bericht nummer:#1726  BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2015 12:12 pm 
lid

Geloof mij nou maar: al het bashen
of het nou naar "links" is of naar de PVV of naar welke richting ook
is bedoeld om de inhoudelijke discussie te ontregelen.

Profiel  

Bericht nummer:#1727  BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2015 12:16 pm 
lid

Wisp schreef:
Het valt me echt van je tegen dat je mij toedicht dat ik op verhalen van enge mannen met enge denkbeelden afga.

Het is wel jammer dat kennelijk niet toegestaan is dat verder uit te werken.
Maar het verbaast mij dat je daar zo over denkt.

Profiel  

Bericht nummer:#1728  BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2015 12:20 pm 
lid

Pizzaman schreef:
Wisp schreef:

Het is wel jammer dat kennelijk niet toegestaan is dat verder uit te werken.
Maar het verbaast mij dat je daar zo over denkt.

Wat is niet toegestaan?
Discussieer nou eens gewoon eerlijk ipv bij de eerste tegenspraak te beginnen te klagen dat er iets niet zou mogen!
Zeg gewoon wat je bedoeld
Stuur me van mijn part een PB
Maar houd op met vage hints en geklaag

Profiel  

Bericht nummer:#1729  BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2015 12:32 pm 
lid

Wisp schreef:

Een waarheid als een koe, maar er is bashen en bashen. Hein heeft als specialiteit het bashen-met- inhoud en ik de inhoud-zonder-bashen. Misschien komen we ooit nog eens tot elkander. :wink:

Profiel  

Bericht nummer:#1730  BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2015 1:28 pm 
lid

oombas schreef:
Danny430 schreef:
hein schreef:

Die vind ik nou leuk.
Je wilt niet lappen tekst en allerlei filmpjes, maar je hebt je wel verdiept in de Koran?
Die vond je wel voor de 'gemiddelde lezer begrijpelijk'?
Een verrassende wending weer.

Zo ingewikkeld is de Koran niet. Die is inhoudelijk ook voor Jan met de Pet te begrijpen. Ik schreef op dat de legio aan gegeven links op forums weinig toevoegt aan de discussievorming. Overigens mijn persoonlijke mening, iemand anders mag daar uiteraard plezier aan beleven. Mijn ervaring is dat er weinig discussie plaatsvind als gevolg van een link. Dat komt doordat ze nauwelijks worden gelezen of bekeken. Als dat al gebeurd dan is dat in een vogelvlucht. Het is uiteindelijk toch de persoonlijke mening die ertoe doet en waar deelnemers op reageren.

Wie heeft nu werkelijk het meeste bereikt om de discussie over de Islam open te breken? Dat is zonder meer Wilders geweest in navolging van Fortuyn. Alle filosofen en islamgeleerden ten spijt. Die prediken alleen tegen hun eigen parochie en bereiken nauwelijks het grote publiek. Discussiëren over de Islam is uit de taboesfeer gehaald en als gevolg daarvan schieten nu overal ter wereld Islam-kritische bewegingen als paddenstoelen uit de grond. Dat is de verdienste om een boodschap helder en begrijpelijk voor een groot publiek over te brengen. Eigenlijk zou binnen de islamitische wereld een vergelijkbare voorvechter en hervormer moeten opstaan. Want hervormingen kunnen alleen van binnenuit plaatsvinden. Helaas ontbreekt het daar nog aan. Maar zeg nooit nooit.

Profiel  

Bericht nummer:#1731  BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2015 2:00 pm 
lid

hein schreef:
Hij is geen zeloot maar een trommelaar.
Pat Condell is de Europese versie van de haat-imam. Negeer de man, hij zaait alleen maar tweedracht.

hein schreef:
links geweest
Tsja. En stand-up comedian die op zijn 16e van school is gegaan, zie wiki

Mooi typetje van Teeuwen laat je zien. Wel een beetje pre-Rottenberg/Oudkerk, net vóór onze generatie denk ik, de gefrustreerde versie. Het nieuwe geluid van links komt van Samsom en van Abouthaleb. Er zit een streetcorner worker als fractievoorzitter in de TK, ik zie het niet zo donker in. Het hart zit op de goede plaats, nu de oplossingen nog. Ik zou graag zien dat links probeert om het multicultuur-ideaal echt waar te maken. Politiek is ook zorgen dat segregatie wordt voorkomen, onderwijs voor iedereen beschikbaar blijft, er voldoende sociale huisvesting beschikbaar is en werkgelegenheid. Maar goed, ik dwaal af dit is een islamdraadje..

Kortom, wat die islamkritiek betreft ik zeg ja natuurlijk ! kritiseer maar ! maar doe het dan wel met je laarzen in de modder, op de thema's die hier spelen, in de richting van de mensen hier die het betreft. In plaats van in "eigen" kring blijven door-miauwen over zogenaamde onoplosbare problemen. Met als uiterste consequentie van je redenering rigoreuze maatregelen, waar niemand zin in heeft.

Profiel  

Bericht nummer:#1732  BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2015 3:07 pm 
Danny430 schreef:
hein schreef:

Er is niets mis met het noemen van man en paard, maar met alleen koranteksten ga je andersdenkenden niet overtuigen. Ik som de vier meestvoorkomende tegenwerpingen even op:

- het oude testament staat ook vol barbarisme en intolerantie.

- de gewelddadigheden betroffen geïsoleerde gevallen in de tijd van Mohammed en de oproepen tot geweld gelden nu niet meer.

- er staan ook tolerante verzen in de koran, de koran is multi-interpretabel, er is niet één islam.

- de meeste moslims leven vreedzaam.

Bij elk van deze tegenwerpingen vallen de nodige kanttekeningen te plaatsen, en daar zijn al ellenlange debatten over gevoerd, maar in één ding hebben de tegenwerpers gelijk, ook al is het een jij-bak, en dat is dat de bijbel eveneens een primitieve ethiek leert.

Je zal dus aan moeten tonen dat er méér mis is met de islam dan alleen de koran. Daarop zou je je dus beter kunnen richten.

Hans Jansen: "Maar het gaat bij vraag naar de grondrechten in de islam niet allereerst en zeker niet uitsluitend om de koran. Elke godsdienst en elke godsdienstige beweging is meer dan de regels die in het bijbehorende heilige boek te vinden zijn. Het christendom is meer dan de bijbel, en de islam is meer dan de koran".

De achilleshiel van de islam is niet de koran maar datgene wat de schriftgeleerden er gedurende eeuwen uit hebben gedistilleerd in een mengelmoes van koran, ahadith en fikh: de sharia.

De sharia is een gedrocht dat haaks staat op mensenrechten en de westerse normen en waarden. Daar zou ik mijn pijlen op richten als ik jou was. En daar hebben de apologeten ook geen goed weerwoord op.

Bericht nummer:#1733  BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2015 3:19 pm 
lid

Het is net zoiets als het verschil tussen socialisme en communisme.

Wanneer de Sharia (sharia) geldt als officieele wet voor alle aspecten van het dagelijks leven (zo'n land bestaat niet, maar stel) kun je zeggen dat daar de islam volledig is gerealiseerd - of men pretendeert dat althans. Zoals bij communisme. Wanneer de Sharia een geloofsvoorschrift (katechismus) blijft, of een ideaalbeeld, of een ethisch referentiekader voor familiezaken en iemand streeft ernaar, dat kader voor zichzelf in de praktijk te brengen.. is hij moslim. Vertaalt iemand het naar een politiek ideaal, dan noem ik hem islamist. Of, in de analogie, socialist.

Profiel  

Bericht nummer:#1734  BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2015 4:28 pm 
lid

hein schreef:
De sharia is een gedrocht dat haaks staat op mensenrechten en de westerse normen en waarden. Daar zou ik mijn pijlen op richten als ik jou was. En daar hebben de apologeten ook geen goed weerwoord op.

Ik ben het helemaal met je eens dat de sharia haaks staat op mensenrechten en de westerse normen waarden. De Katholieke en Dordste catechismus trouwens ook. Elke leer dat knaagt aan een seculiere overheid staat daar haaks op.

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#1735  BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2015 4:46 pm 
Lancelot schreef:
hein schreef:

Ik ben het helemaal met je eens dat de sharia haaks staat op mensenrechten en de westerse normen waarden. De Katholieke en Dordste catechismus trouwens ook. Elke leer dat knaagt aan een seculiere overheid staat daar haaks op.

Daar hebben we de jij-bak weer...

Het ging er trouwens om om aan Danny duidelijk te maken dat de leerstellingen van de islam veel concreter zijn neergelegd in de sharia dan in de koran.

Bericht nummer:#1736  BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2015 4:49 pm 
Floortje schreef:
Wisp schreef:

Een waarheid als een koe, maar er is bashen en bashen. Hein heeft als specialiteit het bashen-met- inhoud en ik de inhoud-zonder-bashen. Misschien komen we ooit nog eens tot elkander. :wink:

Ik kan in jouw posts verdomd weinig inhoud ontdekken.

Bericht nummer:#1737  BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2015 4:53 pm 
Einstein schreef:
Mooi typetje van Teeuwen laat je zien.

En de types die Teeuwen hier persifleert hebben niet eens in de gaten dat zij het zijn die aan de kaak worden gesteld.

Het zou om te brullen van het lachen zijn als het niet zo triest was.

Bericht nummer:#1738  BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2015 4:54 pm 
lid

Die apologeten bestaan alleen op dit forum (bijna) niet.
Simpelweg is er gewoon niemand op dit forum is die wel begrip heeft voor stenigen van afvalligen, of homo's en al helemaal niet voor het exclusief stenigen van vrouwen die overspel gepleegd hebben.
Er is niemand op dit forum die begrip toont voor ISIS en zelfs niet voor de wetten zoals die in Saoedi Arabië gelden.

Wel zijn er mensen op dit forum die begrip hebben voor een aardige buurman. Die de aardige buurman alle vrijheid toewensen. Ook vrijheid van godsdienst

Profiel  

Bericht nummer:#1739  BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2015 5:12 pm 
Wisp schreef:
Die apologeten bestaan alleen op dit forum (bijna) niet.
Simpelweg is er gewoon niemand op dit forum is die wel begrip heeft voor stenigen van afvalligen, of homo's en al helemaal niet voor het exclusief stenigen van vrouwen die overspel gepleegd hebben.
Er is niemand op dit forum die begrip toont voor ISIS en zelfs niet voor de wetten zoals die in Saoedi Arabië gelden.

Wel zijn er mensen op dit forum die begrip hebben voor een aardige buurman. Die de aardige buurman alle vrijheid toewensen. Ook vrijheid van godsdienst

De apologeten zijn primair degenen die een vals (roze) beeld van de islam geven en secundair degenen die dat napapegaaien. In de volgende post een voorbeeld:

Bericht nummer:#1740  BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2015 5:18 pm 
lid

hein schreef:
Lancelot schreef:
hein schreef:

Daar hebben we de jij-bak weer...

Het ging er trouwens om om aan Danny duidelijk te maken dat de leerstellingen van de islam veel concreter zijn neergelegd in de sharia dan in de koran.
Misschien een idee dan om voortaan een pb te zenden aan Danny als je alleen hem iets duidelijk wil maken? Jij stelt in het openbaar dat de apologeten geen goed weerwoord hebben als de islamalarmisten hun pijlen richten op de sharia. Ik geef aan dat volgens de apologeten (ik vermoed dat jij daarmee degene bedoelt die het niet met jouw visie eens zijn) het eens met jou zijn dat de sharia haaks staat op de mensenrechten. Nota bene het Europese Hof voor de Mensenrechten heeft hier zo over geoordeeld. Dus ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je argumenten waardoor de apologeten gaan bibberen en sidderen als jij over de sharia gaat beginnen.

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2243 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 113  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]