Het is nu do jan 21, 2021 4:01 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2243 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99 ... 113  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1901  BerichtGeplaatst: zo aug 23, 2015 11:10 am 
lid

Yasmina schreef:
Velen Pizzaman? Ik heb buiten Esther Voet die dit artikel schreef niks gehoord of gezien. Deze haat rabbijn die zulke walgelijke ideeën er op na houd is gewoon van harte welkom hier en ik heb er geen krantenkop over gelezen en geen dingen gehoord over het intrekken van zijn visum terwijl hij er net zulke ideeën op na houd als die haat imams . Ik zie geen discussies hier over wat voor mensen dat dan wel niet zijn die joden in nl dat ze zo een figuur uitnodigen en binnenhalen als een held niks nada.

Ik zag een andere Esther hier al eens dergelijke rabbi's totaal afbranden.
Regelmatig hoor ik van joodse kennissen dat dergelijke relioten niet gewaardeerd worden.
Overigens zag ik wel degelijk krantenkoppen betreffende een sexrabbijn of wat dat dan ook was.

Maar ik zie geen joden aanslagen plegen in de Thalys, of bommen leggen, enzovoorts.
Kennelijk is er een verschil in percentage reli-mafkezen van beide religies.

Tot nu toe ben JIJ de enige moslim(a) die kritiek levert.
En OOK JIJ roept hier "hullie doen het ook". Jammer.
Want Israel zelf doet er wel degelijk iets aan, aan die rabiate rabbi's:
Terwijl arabische landen het allemaal geen ruk interesseert.

Profiel  

Bericht nummer:#1902  BerichtGeplaatst: zo aug 23, 2015 5:29 pm 
lid

Als je je eigen link eens leest, pizzaman, zul je ontdekken dat Israel's regering er nou juist helemaal niets aan doet......

Profiel  

Bericht nummer:#1903  BerichtGeplaatst: zo aug 23, 2015 6:14 pm 
lid

guus kuhne schreef:
Als je je eigen link eens leest, pizzaman, zul je ontdekken dat Israel's regering er nou juist helemaal niets aan doet......

Ja, dat staat er vrij duidelijk.

De link van Pizzaman schreef:
However, no action has as yet been taken by the government.

Disclaimer.

Ik geef slechts mijn mening. Ik beweer niet dat ik enkel feiten te berde breng, noch dat ik de wijsheid in pacht heb
.

Profiel  

Bericht nummer:#1904  BerichtGeplaatst: zo aug 23, 2015 6:17 pm 
lid

Voor sommigen is lezen blijkbaar erg moeilijk...

Profiel  

Bericht nummer:#1905  BerichtGeplaatst: zo aug 23, 2015 7:15 pm 
lid

Ik heb het ook ghelemaal niet over de regering, maar over de Israeli's/joden in het algemeen.
Ik zie er vrij weinig animo voor dergelijke predikers, kranten staan vol met afkeuring.

Jullie moeten dan ook eens een cursus Engels gaan volgen,
However, no action has as yet been taken by the government
daar spreekt nogal een cynisme uit vanwege het feit dat de overheid niks doet.
Kom daar maar eens om in een islamitisch land.

Profiel  

Bericht nummer:#1906  BerichtGeplaatst: zo aug 23, 2015 7:27 pm 
lid

Jij schreef:
Want Israel zelf doet er wel degelijk iets aan, aan die rabiate rabbi's

De Israëlische regering is iets heel anders dan Israël zelf, begrijp ik?

Kent Israël scheiding van regering en staat, misschien?

Disclaimer.

Ik geef slechts mijn mening. Ik beweer niet dat ik enkel feiten te berde breng, noch dat ik de wijsheid in pacht heb
.

Profiel  

Bericht nummer:#1907  BerichtGeplaatst: zo aug 23, 2015 8:07 pm 
lid

Wadi Nahal schreef:
Jij schreef:
Want Israel zelf doet er wel degelijk iets aan, aan die rabiate rabbi's

De Israëlische regering is iets heel anders dan Israël zelf, begrijp ik?

Kent Israël scheiding van regering en staat, misschien?

Je mag best doorzemelen, bij gebrek aan iets dergelijks vanuit de islam.
Maar het wordt er niet beter van - binnen Israël is er kritiek, kom daar maar eens om in een islamitisch land.

Profiel  

Bericht nummer:#1908  BerichtGeplaatst: zo aug 23, 2015 8:21 pm 
lid

Dat er binnen Israël kritiek is, weet ik maar al te goed.

Dat de Israëlische regering daar niet echt iets mee doet, weet ik ook.

Ook in Islamitische landen is kritiek, ook al hoor of lees jij die niet.

Disclaimer.

.

Profiel  

Bericht nummer:#1909  BerichtGeplaatst: ma aug 24, 2015 9:16 am 
lid

Wadi Nahal schreef:

Doe dan maar eens een voorbeeld (pics or it didn't happen). Ik denk dat er best wel hier-en-daar gemor is.
Maar ik denk dat degene die het in de krant zet even later zelf nieuws wordt op pagina 18 zwart omrand.

In Israël is het mogelijk kritiek te hebben op de religie.
Dat de regering daar niets aan doet, komt om dat daar vrijheid van religie is.
Het is simpelweg geen zaak van de regering, tenzij het uit de hand loopt.
Daar hoef je in islamitische landen niet om te komen.

Profiel  

Bericht nummer:#1910  BerichtGeplaatst: ma aug 24, 2015 4:27 pm 
lid

Pizzaman schreef:
Wadi Nahal schreef:

Doe dan maar eens een voorbeeld (pics or it didn't happen). Ik denk dat er best wel hier-en-daar gemor is.
Maar ik denk dat degene die het in de krant zet even later zelf nieuws wordt op pagina 18 zwart omrand.

en hop ! Zo kom je van heel erg milde kritiek op de regering van Israel af. Maar ...de regering doet er intussen werkelijk alles aan om zoveel mogelijk joden naar het land te trekken. Het moet voor hun toch niet zo moeilijk zijn om deze extreem fundamentalistische rabbi's op zijn minst eens aan hun jasje te trekken. Dat ze dat niet doen is opvallend en ronduit dom.

Profiel  

Bericht nummer:#1911  BerichtGeplaatst: ma aug 24, 2015 4:35 pm 
lid

guus kuhne schreef:
Pizzaman schreef:
Laat zien
Wadi Nahal schreef:

en hop ! Zo kom je van heel erg milde kritiek op de regering van Israel af.
Hoe bedoel je? Wat is er incorrect aan Pizzaman's verhaal?

Citaat:
Maar ...de regering doet er intussen werkelijk alles aan om zoveel mogelijk joden naar het land te trekken. Het moet voor hun toch niet zo moeilijk zijn om deze extreem fundamentalistische rabbi's op zijn minst eens aan hun jasje te trekken. Dat ze dat niet doen is opvallend en ronduit dom.
Kun je even toelichten wat je bedoelt met "zoveel mogelijk joden naar het land te trekken"?

En zolang deze extreem fundamentalistische rabbi's niets onwettelijks doen, waar over moet een regering hen dan aan hun jasje trekken?

René Descartes

Profiel  

Bericht nummer:#1912  BerichtGeplaatst: ma aug 24, 2015 4:40 pm 
lid

Wadi Nahal schreef:

Nou, daar horen we wel eens van, hoor ...

http://nos.nl/artikel/2040027-omstreden-straf-saudische-blogger-gehandhaafd.html

René Descartes

Profiel  

Bericht nummer:#1913  BerichtGeplaatst: ma aug 24, 2015 4:45 pm 
lid

Martin59 schreef:
guus kuhne schreef:
Pizzaman schreef:
Laat zien

en hop ! Zo kom je van heel erg milde kritiek op de regering van Israel af.
Hoe bedoel je? Wat is er incorrect aan Pizzaman's verhaal?

Citaat:
Maar ...de regering doet er intussen werkelijk alles aan om zoveel mogelijk joden naar het land te trekken. Het moet voor hun toch niet zo moeilijk zijn om deze extreem fundamentalistische rabbi's op zijn minst eens aan hun jasje te trekken. Dat ze dat niet doen is opvallend en ronduit dom.
Kun je even toelichten wat je bedoelt met "zoveel mogelijk joden naar het land te trekken"?

En zolang deze extreem fundamentalistische rabbi's niets onwettelijks doen, waar over moet een regering hen dan aan hun jasje trekken?
Uit Rusland, uit Ethiopie, enzovoorts enzovoorts.......oh, en het 'leuke'is dan nog dat die mensen uit Ethiopie vervolgens discriminatie en uitsluiting te wachten staat. Ja, israel is een geweldig land, hoor !

Profiel  

Bericht nummer:#1914  BerichtGeplaatst: ma aug 24, 2015 5:54 pm 
lid

Gezien het toenemende antisemitisme onder moslims in Europa, en de steun die extreem-linkse Israel "critici" ze daarbij geven, wordt het voor joden bijna een noodzaak om naar Israel te vluchten.

Er is genoeg aan te merken op Israel maar vergeleken bij de fascistische islamitische buurlanden is het een oase van beschaving.

Profiel  

Bericht nummer:#1915  BerichtGeplaatst: ma aug 24, 2015 7:45 pm 
guus kuhne schreef:
[Uit Rusland, uit Ethiopie, enzovoorts enzovoorts.......oh, en het 'leuke'is dan nog dat die mensen uit Ethiopie vervolgens discriminatie en uitsluiting te wachten staat. Ja, israel is een geweldig land, hoor !

Ik ken genoeg Ethiopische Joden in Israël die goed meedraaien in de samenleving. Maar het klopt dat sommige Ethiopische Joden ook achterblijven en dat er ook sprake is van discriminatie in de samenleving. Israël vormt daarin (helaas) geen uitzondering in de wereld. Voor duidelijkheid; Nederland vormt hierin ook geen uitzondering. Neemt niet weg dat ik zowel Israël als Nederland geweldige landen vind. Toch blijft het opmerkelijk dat Israël kennelijk aan hogere standaarden moet voldoen - althans, van sommige mensen.

Bericht nummer:#1916  BerichtGeplaatst: ma aug 24, 2015 8:57 pm 
lid

guus kuhne schreef:
[
Laat zien
quote="Pizzaman"]
[quote="Wadi Nahal"]

[/quote]

Daar hoef je in islamitische landen niet om te komen.[/quote]en hop ! Zo kom je van heel erg milde kritiek op de regering van Israel af. Maar ...de regering doet er intussen werkelijk alles aan om zoveel mogelijk joden naar het land te trekken. Het moet voor hun toch niet zo moeilijk zijn om deze extreem fundamentalistische rabbi's op zijn minst eens aan hun jasje te trekken.
Dat ze dat niet doen is opvallend en ronduit dom.[/quote][/quote]

Ja Guus, je toont inderdaad aan wat er mis is.
Dergelijk geleuter hoor ik van een aantal figuren altijd over "het perfide Israël"
en nooit eens over islamistische landen, en da's inderdaad ronduit dom.

Kijk maar eens of het jou ook opvalt.

NB als die rabiate rabbi's bijvoorbeeld stokslagen gaan uitdelen reken dan maar dat de Israëlische regering ze WEL aanpakt.
Dit in tegenstelling tot islamitische landen, daar kan je die stok dan aftrekken van de belasting als zijnde werkgereedschap, denk ik.

Let wel dat de Israëlische regering niet zoveel hoeft te doen om Joden naar het land te trekken.
Het is meer dat het antisemitisme wereldwijd toeneemt, op 1 of andere manier correlerend met de verspreiding van de islam.
Zal ook wel toeval wezen.

Profiel  

Bericht nummer:#1917  BerichtGeplaatst: ma aug 24, 2015 11:06 pm 
lid

Esther schreef:
guus kuhne schreef:
[Uit Rusland, uit Ethiopie, enzovoorts enzovoorts.......oh, en het 'leuke'is dan nog dat die mensen uit Ethiopie vervolgens discriminatie en uitsluiting te wachten staat. Ja, israel is een geweldig land, hoor !

Ik ken genoeg Ethiopische Joden in Israël die goed meedraaien in de samenleving. Maar het klopt dat sommige Ethiopische Joden ook achterblijven en dat er ook sprake is van discriminatie in de samenleving. Israël vormt daarin (helaas) geen uitzondering in de wereld. Voor duidelijkheid; Nederland vormt hierin ook geen uitzondering. Neemt niet weg dat ik zowel Israël als Nederland geweldige landen vind. Toch blijft het opmerkelijk dat Israël kennelijk aan hogere standaarden moet voldoen - althans, van sommige mensen.

Tja, hoeveel Egyptische joden zou Guus kennen ? :evendenken:

Profiel  

Bericht nummer:#1918  BerichtGeplaatst: ma aug 24, 2015 11:50 pm 
lid

c-more schreef:
Esther schreef:
guus kuhne schreef:

Tja, hoeveel Egyptische joden zou Guus kennen ? :evendenken:

Zijn bovenburen, toch ? :holy:

Profiel  

Berichttitel: Islam (nr. zoveel).
Bericht nummer:#1919  BerichtGeplaatst: ma aug 31, 2015 4:15 pm 
Mathijs Jansen schreef:
Onlangs verscheen in de Volkskrant een opiniestuk zogenaamd van de hand van VVD-coryfee Frits Bolkestein; deze weggepromoveerde politieke fossiel had echter tekst overgenomen van collega David Suurland. Blijkbaar heeft 't reactionaire kopstuk zelf geen historisch besef inzake de relatie tussen jihadisme en islam.

Bolkestein bespreekt gewoon het artikel van Suurland:

"Wat is precies het verband tussen jihadisme en de islam? De jurist David Suurland, gepromoveerd op anti-terrorisme, heeft daarover een artikel gepubliceerd in het blad Liberaal Reveil. De titel luidt: 'Islam en de religieuze fundering van politiek geweld'. Hij heeft daartoe de vier toonaangevende rechtsscholen van de islam onderzocht op het punt van geweld: de Maliki-, Hanafi-, Hanbali- en Shafi'i-scholen."

Het ontgaat mij ten enen male waarom dat zou getuigen van een gebrek aan historisch besef.

Gesteld wordt, dat de rabiaat-conservatieve Frits Bolkestein te pas en vooral te onpas zijn 'liberale visie' de media inknikkert om de VVD aan eng-rechtse stemmen te helpen.

Er is niets engs aan om de waarheid over de relatie tussen islam en jihadisme te vertellen. Het is juist eng (en leugenachtig) om het te ontkennen, zoals onder andere Obama doet.

Bericht nummer:#1920  BerichtGeplaatst: ma aug 31, 2015 4:20 pm 
Rightnow schreef:
Lancelot schreef:
Ik heb het artikel van Bolkenstein in de Volkskrant niet gelezen. Als de topicstarter nu eens dit artikel plaatst ipv iemand's reactie op het artikel, kan ik nagaan of de stelling van de topicstarter klopt.

Het is alsof topicstarter ons uitnodigt om Bolkestein eens in het zonnetje te zetten. Dat doen we met genoegen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Frits_Bolkestein

Frits Bolkestein, de man die het conservatisme in de VVD weer een smoel gaf! Zijn bijdragen in het verleden liggen grotendeels vast in boeken en documenten en ook enkele van zijn leerlingen hebben interessante zaken te berde gebracht. Het conservatisme van Bolkestein is geen geschiedenis; het heeft slechts een bescheiden bijdrage geleverd en het is slechts een begin van wat nog komen gaat, wat nog verkend moet gaan worden en wat dan nog veel uitleg en discussie zal geven.

Hij is een van de beste en dapperste politici die Nederland ooit heeft gehad. Vandaar dat een extreemlinks persoon als de TS zo'n hekel aan hem heeft.

:luidlachen:

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2243 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99 ... 113  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]