Het is nu ma dec 11, 2017 2:18 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 119 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: ma sep 07, 2015 3:29 pm 
lid

In ons land is alle evenwicht wel ongeveer vertrokken uit het publieke debat. Hoe het ook anders kan dat zie je bij deze man, opkomend kandidaat voor het presidentschap van de VS:
https://www.youtube.com/watch?t=87&v=VEVzCEszr_E

Stelling: je kunt niet altijd blijven doordrammen tot je gelijk krijgt.

Dit topic is verplaatst van Politiek & Maatschappij door Moderator op di sep 15, 2015 11:44 pm.

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: ma sep 07, 2015 3:35 pm 
lid

Rightnow schreef:
In ons land is alle evenwicht wel ongeveer vertrokken uit het publieke debat. Hoe het ook anders kan dat zie je bij deze man, opkomend kandidaat voor het presidentschap van de VS:

Laat de man maar rustig doordrammen daar.

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: ma sep 07, 2015 4:18 pm 
lid

Het probleem zijn de politiek incorrecte mensen, die vooral graag politiek incorrect zijn tegen anderen, maar huilie huilie doen als anderen vervolgens ook politiek incorrect zijn tegen hen

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: ma sep 07, 2015 4:26 pm 
lid

Beginnend inzicht: het komt dus voor dat "politiek correcte mensen" zich toch niet helemaal correct gedragen. "Politiek-incorrecte mensen" doen dat overigens ook niet altijd en van de spraakmakende mensen moet je het ook niet altijd hebben.

Ben Carson gaat verder en geeft een reactie op hoe je moet leven met beslissingen waar je het niet mee eens bent. Dat is heel interessant als je het op zijn eigen republikeinse partij en aanverwante clubs betrekt. Een interessante nieuwkomer die best eens de volgende president van de VS kan worden.

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: ma sep 07, 2015 6:04 pm 
lid

Rightnow schreef:
Beginnend inzicht: het komt dus voor dat "politiek correcte mensen" zich toch niet helemaal correct gedragen. "Politiek-incorrecte mensen" doen dat overigens ook niet altijd en van de spraakmakende mensen moet je het ook niet altijd hebben.

Ja en nee, politiek correct en politiek incorrect zijn niet perse wezenlijke zaken of wezenlijk verschillend...

Zie het als volgt:

Persoon A: Dogma 1 is heilig voor mij daar mag je niks gemeens over zeggen!
Persoon B: Doe ik lekker toch! Dogma 1 is zwaar achterlijk lekker puh!
Persoon C: Dogma 2 is ook achterlijk
Persoon A: Ja zwaar achterlijk!
Persoon B: HOE DURF JE MIJN DOGMA BELACHELIJK TE MAKEN!
Persoon C: Jullie zijn beiden hypocriet :fluiten:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: ma sep 07, 2015 7:02 pm 
Sommigen (vooral conservatieven) gebruiken het woord "tolerantie", terwijl ze "conformisme" (aan mono-cultuur) bedoelen. Mensen die mono-cultuur bepleiten, kunnen echter onmogelijk tolerant genoemd worden. In het bepleiten van mono-cultuur zit immers principiële intolerantie.

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: ma sep 07, 2015 9:14 pm 
Waarheid schreef:
Sommigen (vooral conservatieven) gebruiken het woord "tolerantie", terwijl ze "conformisme" (aan mono-cultuur) bedoelen. Mensen die mono-cultuur bepleiten, kunnen echter onmogelijk tolerant genoemd worden. In het bepleiten van mono-cultuur zit immers principiële intolerantie.

Je klinkt als iemand die tegen het waarborgen van de nationale identiteit en het culturele erfgoed is. Het is nogal jammer dat je mensen het behouden van hun afkomst en culturele leefruimte niet gunt. Ik vind het in zekere zin raar dat je zoiets denkt.

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: ma sep 07, 2015 9:41 pm 
Gerard_Len schreef:
Waarheid schreef:

Je klinkt als iemand die tegen het waarborgen van de nationale identiteit en het culturele erfgoed is. Het is nogal jammer dat je mensen het behouden van hun afkomst en culturele leefruimte niet gunt. Ik vind het in zekere zin raar dat je zoiets denkt.

Jouw reactie illustreert precies wat ik bedoel: Een volledige misvatting aangaande tolerantie en conformisme.

Nergens zeg ik dat ik mensen hun eigen identiteit of leefruimte niet gun. Die gun ik hen, als liberaal zijnde, juist uitdrukkelijk wel. (Tolerantie)

Omgekeerd gunnen diegenen die mono-cultuur bepleiten anderen juist uitdrukkelijk niet hun eigen identiteit of leefruimte. (Conformisme aan mono-cultuur).

Ik vind het in zekere zin raar dat jij mijn reactie met volledig omgekeerde betekenis probeert te duiden.

Overigens heeft nog nooit iemand kunnen uitleggen wat die "nationale identiteit" precies is. Onthoud, onze eerste en belangrijkste Grondwetsartikelen gaan over gelijkwaardigheid en zelfbeschikking (vrijheid). Dat is de bron van onze welvaart, zowel materiëel als immateriëel.

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: ma sep 07, 2015 9:45 pm 
Waarheid schreef:
Overigens heeft nog nooit iemand kunnen uitleggen wat die "nationale identiteit" precies is.

Dus jij gelooft niet dat er in Europa al geruime tijd een speciale politiek gevoerd wordt om de mensen hun culturele erfgoed en hun nationale identiteit te ontnemen?

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: ma sep 07, 2015 9:48 pm 
Gerard_Len schreef:
Waarheid schreef:
Overigens heeft nog nooit iemand kunnen uitleggen wat die "nationale identiteit" precies is.

Dus jij gelooft niet dat er in Europa al geruime tijd een speciale politiek gevoerd wordt om de mensen hun culturele erfgoed en hun nationale identiteit te ontnemen?

Klopt. Ik geloof niet dat er in Europa al geruime tijd een speciale politiek gevoerd wordt om de mensen hun culturele erfgoed en hun nationale identiteit te ontnemen.

Wat dat met deze draad te maken heeft, is me een raadsel.

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: di sep 08, 2015 8:49 am 
lid

Rightnow schreef:

Dat is toch die dokter die vindt dat slechts mensen met geld recht hebben op goede zorg en van homo's vinden dat deze nooit mogen trouwen?

In ons land is geen publiek debat omdat er geen kritische journalisten zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: di sep 08, 2015 6:49 pm 
lid

Biertje schreef:
Rightnow schreef:

Dat is toch die dokter die vindt dat slechts mensen met geld recht hebben op goede zorg en van homo's vinden dat deze nooit mogen trouwen?

In ons land is geen publiek debat omdat het hier bon-ton is stenen door ruiten te gooien.
Mits het maar "voor de goede zaak" is, natuurlijk.

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: ma sep 14, 2015 1:03 am 
lid

Rightnow schreef:

Afgelopen vrijdag, ter nagedachtenis van 9/11, verklaarde deze zelfde man dat de VS onder de knoet van Obama zijn veranderd in nazi-Duitsland; geen wonder – aldus de eminente neurochirurg en teabagger – Obama is immers een psychopaat die de komende verkiezingen mogelijk zal annuleren voor een staat van beleg en presidentschap voor het leven.

Ziedaar de nuance: 'mogelijk'. I mean, really... :blink:

Aan de andere kant, inderdaad: hoe anders dan in ons land! :)

______
Vraag: 'Hoe verklaart u Ben Carsons opkomst in de peilingen?'
Salman Rushdie: 'Gist.'

Profiel  

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: ma sep 14, 2015 7:29 am 
lid

Pizzaman schreef:
Biertje schreef:
Rightnow schreef:

In ons land is geen publiek debat omdat het hier bon-ton is stenen door ruiten te gooien.
Mits het maar "voor de goede zaak" is, natuurlijk.

We hebben in ons land de laatste jaren veel te veel moraalbarbaren gekregen.
Daardoor is een publiek debat steeds moeilijker geworden en ook daarom is tolerantie
vaak ver te zoeken.

Profiel  

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: ma sep 14, 2015 4:10 pm 
lid

De postbode schreef:
Rightnow schreef:

Afgelopen vrijdag, ter nagedachtenis van 9/11, verklaarde deze zelfde man dat de VS onder de knoet van Obama zijn veranderd in nazi-Duitsland; geen wonder – aldus de eminente neurochirurg en teabagger – Obama is immers een psychopaat die de komende verkiezingen mogelijk zal annuleren voor een staat van beleg en presidentschap voor het leven.

Ziedaar de nuance: 'mogelijk'. I mean, really... :blink:

Aan de andere kant, inderdaad: hoe anders dan in ons land! :)

______
Vraag: 'Hoe verklaart u Ben Carsons opkomst in de peilingen?'
Salman Rushdie: 'Gist.'

Dat wist ik niet, maar ik heb achterhaald wanneer (vorig jaar) en in welk verband (enkel in relatie tot je vrij voelen om te zeggen wat je serieus en respectvol meent):

The comments came at a Jan. 31 fundraiser for Oregon Republican Senate candidate Dr. Monica Wehby. A video of the speech, uploaded to YouTube, shows Carson discussing how the "secular progressive movement" wants to "fundamentally change who we are." The majority of Americans who have "common sense," meanwhile, are "afraid to speak out," Carson said, because "they will be targeted, they will be called names, they will be investigated by the IRS, and all kinds of unimaginable things will happen."

Daarbij ging het specifiek over maar EEN ding: durven mensen nog hun mening te zeggen? Of vrezen ze (zoals ik zelf in gezelschap van mensen uit de progressieve elite, waar ik dikwijls verkeer) dat ze worden gepasseerd of in problemen komen als ze die mening uiten?

referentie: http://talkingpointsmemo.com/livewire/b ... -reference

Profiel  

Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: ma sep 14, 2015 4:14 pm 
lid

Biertje schreef:

Goed dat je van deze man wist; ik kende zijn standpunten niet. Op bovenstaande video zegt hij dat hij geen enkele moeite heeft met mensen van gelijk geslacht die samen zijn, desnoods een contract sluiten, maar het burgerlijk huwelijk wil reserveren voor het klassieke man-vrouw-stel.

Natuurlijk verdient hij in progressieve ogen hiervoor de schandpaal, maar ik herinner mij nog de dagen dat men hier in Nederland over het homohuwelijk begon en een heel goede vriend, actief lid van Groen Links, reageerde verontwaardigd: men wenste geen van de hetero's afgekeken boterbriefjes!

Profiel  

Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: ma sep 14, 2015 4:20 pm 
Rightnow schreef:
Biertje schreef:

Goed dat je van deze man wist; ik kende zijn standpunten niet. Op bovenstaande video zegt hij dat hij geen enkele moeite heeft met mensen van gelijk geslacht die samen zijn, desnoods een contract sluiten, maar het burgerlijk huwelijk wil reserveren voor het klassieke man-vrouw-stel.

Natuurlijk verdient hij in progressieve ogen hiervoor de schandpaal, maar ik herinner mij nog de dagen dat men hier in Nederland over het homohuwelijk begon en een heel goede vriend, actief lid van Groen Links, reageerde verontwaardigd: men wenste geen van de hetero's afgekeken boterbriefjes!

Dat jouw vriend dat wel of niet wil, spreekt niet voor een ander. Of is überhaupt niet bruikbaar ter verdediging van het ontzeggend van een universeel recht.

Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: ma sep 14, 2015 4:23 pm 
lid

Waarheid schreef:
Er bestaan mensen aan wie de verlichting, door Pim Fortuyn zo duidelijk omschreven, voorbij is gegaan maar de leidende conservatieven in dit land, waaronder gepromoveerde schrijvers van boeken, waaronder kamerleden in Den Haag, zitten op de lijn van Ben Carson en zijn dus blij met de mogelijkheid dat homo's samenleven mogen, en dat dit geen zakelijke overeenkomsten, en zelfs geen persoonlijke vriendschappen meer in de weg staat.

Zo is het bij mij persoonlijk en ik denk dat ik wel als conservatief mag meetellen. Uw mono-cultuur vindt u bij de laatste twee oude vrijgezellen die in een boerderij achter Appelscha wonen, geen krant lezen en zich overigens ook niet heel druk maken over hoe het land moet worden geregeerd?

Profiel  

Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: ma sep 14, 2015 4:25 pm 
lid

Rightnow schreef:
Biertje schreef:

Dan is hij te laat, nu in heel veel Amerikaanse staten het homohuwelijk mogelijk wordt. Het probleem is dat deze man en ook andere conservatieven wel vinden dat mensen van gelijk geslacht met elkaar samen mogen wonen, maar niet dat de rechten krijgen die man en vrouwen hebben die gehuwd zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: ma sep 14, 2015 4:27 pm 
Rightnow schreef:
Waarheid schreef:
Er bestaan mensen aan wie de verlichting, door Pim Fortuyn zo duidelijk omschreven, voorbij is gegaan maar de leidende conservatieven in dit land, waaronder gepromoveerde schrijvers van boeken, waaronder kamerleden in Den Haag, zitten op de lijn van Ben Carson en zijn dus blij met de mogelijkheid dat homo's samenleven mogen, en dat dit geen zakelijke overeenkomsten, en zelfs geen persoonlijke vriendschappen meer in de weg staat.

Zo is het bij mij persoonlijk en ik denk dat ik wel als conservatief mag meetellen. Uw mono-cultuur vindt u bij de laatste twee oude vrijgezellen die in een boerderij achter Appelscha wonen, geen krant lezen en zich overigens ook niet heel druk maken over hoe het land moet worden geregeerd?

Ik vind het in de partijprogramma's van PVV, CDA, SGP en CU. Die zitten heus niet enkel ergens achter Appelscha. Maar het aangehaalde voorbeeld is een prima voorbeeld van monoculturalisme; een tunnelvisie aangaande het wettelijk instituut huwelijk; de eigen persoonlijke moraal, die dan verpakt wordt in "traditionele gezinswaarden", of iets dergelijks, verheffen tot universele standaard waar de rest aan zou moeten conformeren.

Laatst bijgewerkt door Waarheid op ma sep 14, 2015 4:28 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 119 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]