Het is nu za dec 16, 2017 5:19 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 119 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#61  BerichtGeplaatst: di sep 15, 2015 11:43 pm 
lid

Pizzaman schreef:
portman schreef:
Pizzaman schreef:

Zie het commentaar maar eens van Rightnow, ik ben ook geen expliciet homofobe taal tegengekomen in de bijbel,
en ik jen 'm toch echt wel goed als grefo opgevoed ventje van de veluwe.

Ja je hebt er een hoop in staan over sodomie. Dat mag niet (in het oude testament dan). Maar dat is ook niet per se noodzakelijk,
en dan zou je dat ook met eigen ogen moeten constateren of anders heb je gewoon vunzige gedachten (is ook verboden in de bijbel).

Wat jij zegt over bepaalde fanatici in de USA is wel waar, ik heb er wel meer dan 1 gezien, mij is duidelijk dat het eikels zijn
die niet eens aan een boom hebben gehangen en dat zal elke christen ook denken, behalve degenen die er achteraan lopen.
Dat zijn er niet zoveel en bovendien duurt het ook niet zo lang voor zo'n dropppie ontmaskerd wordt zoals door Genesis beschreven.
Waarbij ik het dan over de popgroep heb en niet over het bijbelboek...

Kortom de christelijke godsdienst bezit een soort van zelfreinigend vermogen,
daarbij kan ik dit soort teksten rustig neerpennen en ook verkondigen in "de christelijke wereld",
zonder dat ik tot m'n nek wordt begraven en gestenigd of zo.
Kom daar maar eens om in de islamitische wereld... of in bepaalde wijken in de westerse.

Er is een verschil Portman: weliswaar zijn lang niet alle moslims zo achterlijk maar toch wel 100x meer dan de christenen.
En de overige (niet zo achterlijke) moslims doen er ook geen moer aan. Want die zijn veel te bang voor de rest.
De extremistische minderheid maakt daar de dienst uit, terwijl bij de christenen de paus al niet teveel durft te zeggen.
Want anders krijgt die namelijk van de christelijke meerderheid PLUS de seculiere rest de wind van voren.

Homofobie is iets anders dan homohaat.
Onderstaande tekst komt uit de bijbel en klink zeer vijandig naar homo's dacht ik...

Gij zult geen gemeenschap hebben met een, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is het" (18:22)

"Een man die gemeenschap heeft met iemand van het mannelijk geslacht, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw,- beiden hebben een gruwel gedaan, zij zullen zeker ter dood gebracht worden." (20:13)

Uit Leviticus.

Ja da's uit het oude testament, misschien dat de joden daar nog iets mee hebben, maar de christen-na-jezus-en-devergeving niet hoor.
Overigens moet je me dan eens uitleggen hoe je gemeenschap hebt met een man zoals met een vrouw.
Ik heb een ruime fantasie, en ik weet hoe de kerk voorschrijft dat je het met vrouwen moet doen,
maar daar zie ik echt bij een man "geen gat in" zogezegd. Kortom volgens mij is het geblaat.

NB ik wil best geloven dat Cees en Arie hun vrouw altijd hetzelfde gerecht brengen maar volgens mij hebben we inmiddels wel beter geleerd.
En rubber mag volgens de paus ook al niet en van de dominee ook niet maar ja daar denken christenen tegenwoordig toch anders over hoor.

Wat dat betreft loopt de islam ongeveer 10 eeuwen achter, misschien gaat dat ooit veranderen, maar daar hebben we nu weinig aan.
Je kan je misschien herinneren hoe de kerk op de hak werd genomen in de jaren 60 t/m 80, dat zouden we ook met de islam moeten doen.
Het heeft een hoop geholpen de bemoeizucht van de kerk in te dammen.

Maar op de 1 of andere manier denkt men dat de islam zielig is of zo, en meent die de hand boven het hoofd te moeten houden.
Daar ben ik het niet mee eens, het is een achterlijke religie, en degenen die de islam in die vorm aanhangen dienen zich ofwel
aan te passen en een ander van hun gezwatel verschoond te laten blijven of anders op te donderen (a la Aboutaleb)
naar ergens waar ze zich heerlijk er mee bezig kunnen houden hun vrouw te treiteren en homo's te discrimineren.

Het binnenhalen van (nog meer) islam in Nederland zal op onze verworvenheden hetzelfde effect hebben
als het inzetten van evenzovele klonen van Arie en Cees, maar dan nog erger, want Arie en Cees zijn tenminste
normaal vredelievend opgevoed en niet met teksten over het idee dat je punten kunt scoren met het uitroeien van de ongelovigen.
AL zullen ze er (naast rare verboden dingen met hun vrouw of misschien wel een man) best wel eens van dromen.

DAT, Portman, is wat ik tegen heb op de islam. De doorsnee "van z'n geloof afgevallen" moslim is het probleem niet.
Het probleem is dat deze weinig doet tegen z'n extremere broeders. In die zin maken zij geen deel uit van de oplossing,
maar wel deel van het probleem, gezien ze zich wel moeten schikken naar de wil van hun religie.

Ja da's uit het oude testament, misschien dat de joden daar nog iets mee hebben, maar de christen-na-jezus-en-devergeving niet hoor.
Overigens moet je me dan eens uitleggen hoe je gemeenschap hebt met een man zoals met een vrouw.
Ik heb een ruime fantasie, en ik weet hoe de kerk voorschrijft dat je het met vrouwen moet doen,
maar daar zie ik echt bij een man "geen gat in" zogezegd. Kortom volgens mij is het geblaat.

Er wordt niet geblaat, er wordt homoseksualiteit mee bedoeld. Blijkbaar weet jij niet zoveel daarvan maar dat kan ik me wel voorstellen van heteroseksuelen die denken dat je als man alleen maar seks kan hebben door een penis in een vagina te duwen.

Verder zijn er nog 'christenen' zat die vinden dat homo's dood moeten. Zoals b.v. in Amerika en in Rusland.
Dit topic is verplaatst van Politiek & Maatschappij door Moderator op di sep 15, 2015 11:44 pm.

Profiel  

Bericht nummer:#62  BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2015 12:05 am 
lid

Nou Portman ik kan wel wat anders bedenken hoor (waarschijnlijk een enkeltje hel... :wink: ),
maar dat is WAT DE KERK (danwel de bijbel) zelf voorschrijft...

Dus wanneer ik dat dan op die manier zou moeten doen, gaat het niet lukken, toch?
Kortom wat ze daar verbieden lukt toch al niet, blijkbaar waren het geen experts, die bijbelschrijvers.

Ik ontken ook nergens dat er ook genoeg christelijke achterlijken rondlopen.
Moeten we die dan ook maar hun dramdwang door laten voeren, en ze beschermen?
Wat mij betreft zijn die gewoon literair kanonnenvoer, net zo lang beschimpen tot ze het leren.
Of anders hoepelen die ook maar op "a la Aboutaleb".... Aeroflot heeft meestal zat plek over.

Ik zie geen reden in een zooitje achterlijk gebleven christenen, de islam dan maar z'n gang te laten gaan.
Op de 1 of andere manier schijnen degenen die voor onze vrijheid hebben geknokt, dat niet te snappen,
want die zie ik nu nog harder tekeer geaan als je wat tegen het binnenhalen van achterlijke religies hebt.

Wat dat betreft past het ook helemaal in het topic: waarom zou ik de achterlijkheden van de islam moeten tolereren,
als de islam allerlei vrijheden bedreigt die wij hier hebben verworven? Waar is die "evenwichtige tolerantie" dan?
Kan jij me dat misschien uitleggen?

Profiel  

Bericht nummer:#63  BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2015 12:23 am 
lid

Pizzaman schreef:
Nou Portman ik kan wel wat anders bedenken hoor (waarschijnlijk een enkeltje hel... :wink: ),

Dus wanneer ik dat dan op die manier zou moeten doen, gaat het niet lukken, toch?
Kortom wat ze daar verbieden lukt toch al niet, blijkbaar waren het geen experts, die bijbelschrijvers.

Ik ontken ook nergens dat er ook genoeg christelijke achterlijken rondlopen.
Moeten we die dan ook maar hun dramdwang door laten voeren, en ze beschermen?
Wat mij betreft zijn die gewoon literair kanonnenvoer, net zo lang beschimpen tot ze het leren.
Of anders hoepelen die ook maar op "a la Aboutaleb".... Aeroflot heeft meestal zat plek over.

Ik zie geen reden in een zooitje achterlijk gebleven christenen, de islam dan maar z'n gang te laten gaan.
Op de 1 of andere manier schijnen degenen die voor onze vrijheid hebben geknokt, dat niet te snappen,
want die zie ik nu nog harder tekeer geaan als je wat tegen het binnenhalen van achterlijke religies hebt.

Wat dat betreft past het ook helemaal in het topic: waarom zou ik de achterlijkheden van de islam moeten tolereren,
als de islam allerlei vrijheden bedreigt die wij hier hebben verworven? Waar is die "evenwichtige tolerantie" dan?
Kan jij me dat misschien uitleggen?

Het lijkt jou alleen om de islam te gaan. Mij gaat het net zo goed om lieden die andere godsdiensten misbruiken en haatzaaien.

En verder:

Nou..... Als ik dit lees:

Profiel  

Bericht nummer:#64  BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2015 9:46 am 
lid

Pizzaman schreef:
babbel schreef:
Pizzaman schreef:

Let ook op de verdediging van religie, zogenaamde "islamofobie".
Wat de religie opdraagt (homohaat) is blijkbaar wel goed.

Er blijkt heel duidelijk uit dat er een bepaalde behoefte is aan "er onder gehouden te worden".
Wellicht is er sprake van een latent masochisme.
Het is wel bevreemdend dat men kritiek op homo's haat noemt. Het mag toch niet zo zijn dat men pas volwaardig bejegend wordt door de maatschappij indien men getrouwd is of samenwoont met een dwaas/losbol/homo. Of zie ik dat verkeerd.?

Natuurlijk niet. Om volwaardig te zijn dient men slechts volwassen te zijn.
Verder niks, of iemand nou al dan niet samenwoont, getrouwd is, homo of hetero.
Daarvoor kan men niet kiezen, en men kan er ook niet van af, en doet er een ander geen kwaad mee.

Da's wat anders dan een religie of andere vreemde hobby. Die kan (en moet) buiten de beschouwing blijven.
Tenzij het (die reli-hobby) een ander hindert. Dan is het gewoon een negatief punt.
net zoiets als een geldgraaihobby, daarmee doet men een ander ook tekort.

Overigens heb ik het over een BEPAALDE religie.
Die schrijft voor dat je homo's van flatgebouwen moet gooien en zo.
Ik weet niet hoe jij dat noemt... :hum:
Alsof homo's volwassen en tolerant zijn of kunnen worden. Maar jij doet weer de aandacht afleiden door naar de religie te wijzen die honderden jaren geleden opgeroepen heeft om homo's met geweld te bestrijden. We leven nu anno 2015 en het verleden is geweest.

Profiel  

Bericht nummer:#65  BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2015 12:47 pm 
lid

portman schreef:
Ik had het vooral over Leviticus 18 en 20:

"Gij zult geen gemeenschap hebben met een, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is het" (18:22)

"Een man die gemeenschap heeft met iemand van het mannelijk geslacht, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw,- beiden hebben een gruwel gedaan, zij zullen zeker ter dood gebracht worden." (20:13)

Zulke teksten heb ik ook in gedachte, die waarin dat woordje "gruwel" voorkomt: dat duidt er dus op dat de sexuele handelingen plaatsvonden in verband met afgoderij. Dat was "schering en inslag" in die tijden en men wilde dit met kracht de kop indrukken, zo vermoed ik. Bedenk dat er net als in de beginjaren van de Islam, niets bestond in de sfeer van democratie, tolerantie, enzovoorts, wat wel zich op basis van jodendom en christendom kan ontwikkelen, maar wat er in die dagen niet bestond.

Er zijn gebruiken en gewoonten geweest die wij nu als verkrachting en als doodslag zouden betitelen; wellicht hoeven we niet te treuren dat de mensheid daar afscheid van heeft genomen zodat je geen moderne voorbeelen meer kent.

Profiel  

Bericht nummer:#66  BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2015 3:55 pm 
lid

Rightnow schreef:
portman schreef:

"Gij zult geen gemeenschap hebben met een, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is het" (18:22)

Zulke teksten heb ik ook in gedachte, die waarin dat woordje "gruwel" voorkomt: dat duidt er dus op dat de sexuele handelingen plaatsvonden in verband met afgoderij. Dat was "schering en inslag" in die tijden en men wilde dit met kracht de kop indrukken, zo vermoed ik. Bedenk dat er net als in de beginjaren van de Islam, niets bestond in de sfeer van democratie, tolerantie, enzovoorts, wat wel zich op basis van jodendom en christendom kan ontwikkelen, maar wat er in die dagen niet bestond.

Er zijn gebruiken en gewoonten geweest die wij nu als verkrachting en als doodslag zouden betitelen; wellicht hoeven we niet te treuren dat de mensheid daar afscheid van heeft genomen zodat je geen moderne voorbeelen meer kent.

Op z'n zachtst gezegd een zeer eigenzinnige interpretatie van Leviticus.... En dat terwijl zo ongeveer de hele wereld weet dat hier in feite wordt geschreven dat homoseksualiteit smerig is en dat de bedrijvers ervan dood moeten.

Profiel  

Bericht nummer:#67  BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2015 4:22 pm 
lid

portman schreef:
Rightnow schreef:
portman schreef:

Op z'n zachtst gezegd een zeer eigenzinnige interpretatie van Leviticus.... En dat terwijl zo ongeveer de hele wereld weet dat hier in feite wordt geschreven dat homoseksualiteit smerig is en dat de bedrijvers ervan dood moeten.

Nee hoor, Rightnow refereert (volgens mij) aan een tamelijk gangbare interpretatie namelijk dat de verboden in Leviticus betrekking hebben op de ontuchtrituelen die de Kanaänieten (bekend van onder ander Sodom en Gomorra) uitvoerden in het kader van hun afgoderij.

Profiel  

Bericht nummer:#68  BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2015 5:13 pm 
lid

Een "gruwel" betekent gewoon "bah vies smerig slecht".
De tweede zin laat minder twijfel over wat ze er toen van vonden.

Buiten enkele randdebielen zie ik dat niet meer gepreekt worden, laat staan "kerkelijk gehandhaafd".
Je krijgt zelfs van andere christenen ongenadig straf als je iets dergelijks probeert.

Profiel  

Bericht nummer:#69  BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2015 5:20 pm 
lid

babbel schreef:
Laat zien
Pizzaman schreef:
babbel schreef:
Het is wel bevreemdend dat men kritiek op homo's haat noemt. Het mag toch niet zo zijn dat men pas volwaardig bejegend wordt door de maatschappij indien men getrouwd is of samenwoont met een dwaas/losbol/homo. Of zie ik dat verkeerd.?

Daarvoor kan men niet kiezen, en men kan er ook niet van af, en doet er een ander geen kwaad mee.

Da's wat anders dan een religie of andere vreemde hobby. Die kan (en moet) buiten de beschouwing blijven.
Tenzij het (die reli-hobby) een ander hindert. Dan is het gewoon een negatief punt.

Alsof homo's volwassen en tolerant zijn of kunnen worden. Maar jij doet weer de aandacht afleiden door naar de religie te wijzen die honderden jaren geleden opgeroepen heeft om homo's met geweld te bestrijden. We leven nu anno 2015 en het verleden is geweest.

Homo's zijn ober het algemeen meer volwassen dan hetero's.
Ze moeten namelijk wel eens fiks nadenken over een aantal dingen.
De gemiddelde hetero doet gewoon waar ie zin aan heeft.

Hahaha: "het verleden is geweest". Nee kerel, het verleden herleeft.
Men heeft geen ene sikkepit geleerd van het verleden, en is gedoemd het te herhalen.

Profiel  

Bericht nummer:#70  BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2015 6:28 pm 
lid

Lancelot schreef:
portman schreef:
Rightnow schreef:

Nee hoor, Rightnow refereert (volgens mij) aan een tamelijk gangbare interpretatie namelijk dat de verboden in Leviticus betrekking hebben op de ontuchtrituelen die de Kanaänieten (bekend van onder ander Sodom en Gomorra) uitvoerden in het kader van hun afgoderij.

O ja? Zo wordt het over het algemeen toch echt niet geïnterpreteerd. Er wordt ook m.i. duidelijk beschreven dat het een gruwel is als twee mannen het met elkaar doen en dat dat zeker met de dood bestraft zal worden.
Voor alle duidelijkheid nog even de betekenis van "gruwel":

http://www.encyclo.nl/begrip/gruwel

Profiel  

Bericht nummer:#71  BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2015 7:51 pm 
lid

portman schreef:
Lancelot schreef:
portman schreef:

O ja? Zo wordt het over het algemeen toch echt niet geïnterpreteerd. Er wordt ook m.i. duidelijk beschreven dat het een gruwel is als twee mannen het met elkaar doen en dat dat zeker met de dood bestraft zal worden.

Tja Portman, ik vind twee mannen met elkaar ook wel een gruwel, ik geef er geen cent voor, en hoef het niet te zien.
Aan de andere kant zie ik er voor die twee mannen niks ergs in, als zij dat WEL leuk vinden moeten ze het vooral doen.
Lijkt me dat degenen die daar de hele tijd over zaniken beter de pedo-priesters in de gaten kunnen houden en zo.
Voor degenen die de tweede regel proberen toe te passen, die zijn dus onwettelijk bezig en menig christen,
laten we zeggen een politieagent, zal dan het pistool trekken maar niet op de homo's schieten maar op zo'n figuur.
Daar zal dan ook het merendeel van de christenen het mee eens zijn, sterker nog, die hebben die wet zelfs geschreven.

Ook christenen hebben recht op hun eigen stuk vrije reli-lulkoekbeleving. Maar oproepen tot haat mag niet, en inderdaad daar gaan ze in dat stukkie te ver.
Dan mogen ze van mij die pagina ook wel uit de bijbel scheuren, ook al is het dan zo dat het nieuwe testament (vergeving vergeving...) boven het oude staat.
Blijft ie toch dikker dan de Donald Duck, vrees ik.

De vraag blijft waarom jij je dan zo druk maakt om die enkelingen, die als kneus worden beschouwd door de overgrote meerderheid van de christenen,
en er het zwijgen toe doet wanneer het de islam betreft, waar velen dergelijke praktijken promoten, en de meerderheid zwijgend toeziet.
Zou het nou andersom zijn, dan had je een goed punt, nu is het meer een balken en splinters en ogen verhaal.

Het komt in ieder geval bij mij erg weinig geloofwaardig over, en evenmin als "evenwichtige tolerantie".

Profiel  

Bericht nummer:#72  BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2015 8:09 pm 
lid

portman schreef:
O ja? Zo wordt het over het algemeen toch echt niet geïnterpreteerd.
Niet? En waar baseer jij dat op?
Citaat:
Er wordt ook m.i. duidelijk beschreven dat het een gruwel is als twee mannen het met elkaar doen en dat dat zeker met de dood bestraft zal worden.

Zeker. Maar stel je nou voor dat er twee groepen met elkaar strijden om de macht, laten we zeggen de Joden en de Kanaänieten. Van de Kanaänieten is bekend dat ze terwijl zij hun goden vereren mannen bij mannen laten liggen zoals mannen bij vrouwen liggen. Je kent de 10 geboden vast wel. Het eerste en belangrijkste gebod is dat je God moet vereren en niemand anders. Als je dat wel, wel dan heb je de poppen aan dansen. Welnu, als bijvoorbeeld mannen het met mannen doen vanuit het perspectief dat ze Baäl vereren, dan is niet zozeer dat mannen het met mannen doet de zonde, als wel dat mannen het met mannen doen vanuit het perspectief dat ze iemand anders dan God vereren. Gruwel refereert dan niet aan mannenmetmannensex, maar aan afgoderij. Dat is God een gruwel. Bekijk het eens vanuit God's perspectief en dat hij mensen lief heeft zoals hij zichzelf lief heeft. Ik geloof dat het God een worst is dat twee mensen, bijvoorbeeld twee mannen, elkaar lief hebben zolang zij hem maar liefhebben. Of te wel, zolang een man geen andere man neukt terwijl zij een afgoderij ritueel verrichten is er niets aan de hand. Ik geloof dat dit de betekenis is van de geboden en verboden in Leviticus en niet dat twee mannen elkaar niet lief mogen hebben zoals een man een vrouw lief heeft.

Laatst bijgewerkt door Lancelot op wo sep 16, 2015 8:11 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#73  BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2015 8:10 pm 
lid

Pizzaman schreef:
babbel schreef:
Laat zien
Pizzaman schreef:

Homo's zijn ober het algemeen meer volwassen dan hetero's.
Ze moeten namelijk wel eens fiks nadenken over een aantal dingen.
De gemiddelde hetero doet gewoon waar ie zin aan heeft.

Hahaha: "het verleden is geweest". Nee kerel, het verleden herleeft.
Men heeft geen ene sikkepit geleerd van het verleden, en is gedoemd het te herhalen.
Het enige waar homo's aan denken is, hoe kom ik zo snel mogelijk aan mijn gerief en waar is het feestje.

Profiel  

Bericht nummer:#74  BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2015 8:13 pm 
lid

babbel schreef:
Het enige waar homo's aan denken is, hoe kom ik zo snel mogelijk aan mijn gerief en waar is het feestje.
Ik denk dat een arme homo die helemaal geen geld heeft om een feestje te vieren erg gekwetst is door je opmerking babbel. Of denk jij dat alle homo's rijk genoeg zijn om een feestje te vieren? Maar misschien maakt jou dat helemaal niets uit hoe een arme homo zich voelt.

Profiel  

Bericht nummer:#75  BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2015 8:24 pm 
lid

Lancelot schreef:
portman schreef:
Citaat:
Er wordt ook m.i. duidelijk beschreven dat het een gruwel is als twee mannen het met elkaar doen en dat dat zeker met de dood bestraft zal worden.

Zeker. Maar stel je nou voor dat er twee groepen met elkaar strijden om de macht, laten we zeggen de Joden en de Kanaänieten. Van de Kanaänieten is bekend dat ze terwijl zij hun goden vereren mannen bij mannen laten liggen zoals mannen bij vrouwen liggen. Je kent de 10 geboden vast wel. Het eerste en belangrijkste gebod is dat je God moet vereren en niemand anders. Als je dat wel, wel dan heb je de poppen aan dansen. Welnu, als bijvoorbeeld mannen het met mannen doen vanuit het perspectief dat ze Baäl vereren, dan is niet zozeer dat mannen het met mannen doet de zonde, als wel dat mannen het met mannen doen vanuit het perspectief dat ze iemand anders dan God vereren. Gruwel refereert dan niet aan mannenmetmannensex, maar aan afgoderij. Dat is God een gruwel. Bekijk het eens vanuit God's perspectief en dat hij mensen lief heeft zoals hij zichzelf lief heeft. Ik geloof dat het God een worst is dat twee mensen, bijvoorbeeld twee mannen, elkaar lief hebben zolang zij hem maar liefhebben. Of te wel, zolang een man geen andere man neukt terwijl zij een afgoderij ritueel verrichten is er niets aan de hand. Ik geloof dat dit de betekenis is van de geboden en verboden in Leviticus en niet dat twee mannen elkaar niet lief mogen hebben zoals een man een vrouw lief heeft.

En wat over Baäl's perspectief?

Profiel  

Bericht nummer:#76  BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2015 8:30 pm 
lid

Lancelot schreef:
babbel schreef:
Ik denk dat een arme homo die helemaal geen geld heeft om een feestje te vieren erg gekwetst is door je opmerking babbel. Of denk jij dat alle homo's rijk genoeg zijn om een feestje te vieren? Maar misschien maakt jou dat helemaal niets uit hoe een arme homo zich voelt.

Lijkt mij dat hij hier gewoon zijn eigen gedachten projecteert... :yes:

Profiel  

Bericht nummer:#77  BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2015 8:41 pm 
lid

We dwalen af :fluiten:
Pizzaman schreef:
dat hij..

Was babbel niet een dame, Pizzaman ? Althans ik heb dat dus altijd gedacht.. misschien dat babbel dat zelf kan bevestigen of ontkennen.. Dat hondje met die bril lijkt trouwens een beetje op de secretaresse van mijn werkgever.

'Het is hier dat we bedenken dat zelfs wanneer de haat het felste brandt en de strijd van het tribalisme een hoogtepunt heeft bereikt, we de drang moeten weerstaan om naar binnen toe te keren. We moeten weerstand bieden aan de drang om diegenen die anders zijn te demoniseren.' Obama, Pearl Harbor dec'2016)

Profiel  

Bericht nummer:#78  BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2015 8:46 pm 
lid

HuiVeR schreef:
Lancelot schreef:
portman schreef:
Citaat:

En wat over Baäl's perspectief?
Je vraagteken is mij ietwat onduidelijk. Wat wil je weten? Hoe aanhangers van Baäl over mannenmetmannnensex denken/dachten?

Profiel  

Bericht nummer:#79  BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2015 9:08 pm 
lid

Nee.

Er zijn blijkbaar meerdere goden, waarom zou de wens/gruwel van de ene god boven de andere staan?

Profiel  

Bericht nummer:#80  BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2015 9:20 pm 
lid

HuiVeR schreef:
Nee.

Er zijn blijkbaar meerdere goden, waarom zou de wens/gruwel van de ene god boven de andere staan?

Omdat de ene god boven de andere god staat. Vergelijk het met normen en waarden. Ik vind dat de normen en waarden van vrijheid, gelijkheid en broederschap boven andere normen en waarden staan. Sterker nog, nogal wat gedragingen van mensen vind ik helemaal niets met enige waarde te maken hebben. Eigenlijk is er (mijn inziens) maar ėėn juiste norm en dat is heb je naaste lief. Wel, op zo'n manier is er ook maar 1 God.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 119 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]