Het is nu za dec 16, 2017 10:28 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
Bericht nummer:#61  BerichtGeplaatst: di dec 29, 2015 3:59 pm 
lid

wortel schreef:
Q.i schreef:
Lancelot schreef:

Duidelijkheid verschaffen? Principe als communicatie tool?

Waarom?

Ja, waarom? Omdat we zo zijn opgevoed?

Anders. Als ik aangeef wat mijn normen waarden zijn en jij doet dat ook, kunnen we zien of samenwerking tussen ons om een bepaald doel te bereiken mogelijk is.

Profiel  

Bericht nummer:#62  BerichtGeplaatst: di dec 29, 2015 5:57 pm 
Ik zou niet voor geld iemand vermoorden. Maar als de levens van mijn kinderen of familie in het geding komen, is het een heel ander geval. Zeker als het doodsvonnis bv een halve zool van ISIS of de baas van een drugsclub betreft.
Toen ik jong en ongetrouwd was dacht ik dat ik bv net als mijn familie, zonder tegenspraak Joden of vliegeniers zou verbergen als dat nodig mocht zijn.
Nu met vrouw,kinderen en kleinkinderen kijk ik daar heel anders tegenaan. Je kunt je ook niet meer in de bossen verstoppen met de hele club zoals vroeger, met de moderne opsporings apparatuur.

Bericht nummer:#63  BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 12:19 am 
lid

Lancelot schreef:
wortel schreef:
Q.i schreef:

Waarom?

Ja, waarom? Omdat we zo zijn opgevoed?

Anders. Als ik aangeef wat mijn normen waarden zijn en jij doet dat ook, kunnen we zien of samenwerking tussen ons om een bepaald doel te bereiken mogelijk is.

:flowers2: Zou willen dat mensen eens los komen van hun waarheden/principes en open staan voor andere waarden, gedachten. Hier op dit forum zie ik steeds dezelfde meningen/mensen die blijven volharden in hun gelijk. Dat is niet waar het om gaat. Gelijk heeft niemand in mijn ogen want gelijk voor de één is ongelijk voor een ander. Zelfs oerprincipes als iemand niet willen doden, kunnen onder bijzondere omstandigheden overboord worden gegooid. Uiteindelijk blijft de verantwoordelijkheid voor de daden die je verricht en de erfenis die die je hierbij meeneemt naar de toekomst.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]