Het is nu ma dec 11, 2017 3:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 144 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: De Islam.
Bericht nummer:#141  BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2015 9:38 am 
lid

Pizzaman schreef:
...
Wat mij betreft oogsten de moslims in NL nu gewoon wat ze zaaiden.
Net als diverse partijen nu in het Midden Oosten ook oogsten wat ze zaaien.

We oogsten ALLEMAAL wat we zaaien. De enige manier om vrede te oogsten is vergeving te zaaien. Maar de meeste mensen kiezen de gemakkelijkste weg.

Pizzaman schreef:
....
NB het is niet alleen een "not in my name", het zou een protest moeten zijn tegen de gewelddadige islam.
Maar ik zie het niet gebeuren, zowat de helft vindt het wel mooi die jihad.

Jij ziet gebeuren wat je wil zien, jij oogst ook wat je zaait. Ik weet dit is aan dovemansoren gericht, ik zaai dit ook alleen om mezelf aan mijn eigen tekortkomingen te herinneren.

Qi (ook wel ch'i, chi, ki of gi) is een fundamenteel concept uit de Chinese cultuur, doorgaans gedefinieerd als adem, levenskracht, vitale energie of spirituele energie dat deel uitmaakt van alles wat bestaat.

Religie handelt over het geestelijke domein van de mens. Het heeft alleen innerlijke betekenis. Alle uiterlijke betekenis die er aan wordt gegeven, is ingegeven door angst, machteloosheid, wantrouwen en ongeloof. Alle religie wijst naar dezelfde weg; naar binnen (in je eigen geest). Zelfkennis is de sleutel, kennis over wat en wie je werkelijk bent. Zodra mensen zich bemoeien met andere mensen is niet religie aan het werk, maar de tegenstrever, het menselijke ego.

Profiel  

Bericht nummer:#142  BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2015 10:17 am 
lid

medita schreef:
Of ik nou trouw blijf aan mezelf,, wel of geen groepen kies om bij te horen, men heeft MIJ wrsch.allang ingedeeld bij de verdegrlijke westerlingen.
Niets meer, niets minder.
Jij hebt dit nog steeds niet ontkracht, je stelt vragen, vervolgvragen en weer daar uit voortkomende vragen.
Je bent compleet afgedwaald van waar het over ging.
Ik hoor net als jij bij een groep, niet zelf gekozen, daar hebben we zelf geen invloed op,
Of je nou bij jezelf blijft, PvdD of Pvv stemt, moslimknuffelaar of hater bent,..het maakt niks uit.

Wat je zegt, klopt. Wadi ontkent dit niet, noch heeft hij de intentie het te ontkrachten. Hij reageerde specifiek op deze (waarschijnlijk retorisch bedoelde) vraag van jou:
Medita schreef:
Enig idee wat je als individu moet doen om niet als verderfelijk westerse vijand gezien te worden?

Waarop Wadi reageert met:
Wadi Nahal schreef:
Trouw blijven aan jezelf.

Het oordeel van een ander, is het jouwe niet. Het zou je moeten deren noch belemmeren.

Wat Wadi bedoelt over te brengen met deze reactie is mij wel duidelijk; hoe iemand zichzelf ziet is wat telt, al het denken, voelen en handelen zou daar vanuit en op gericht moeten zijn, niet op hoe een ander jou ziet. Volgens jou gaat het over; hoe kan "ik" de mij omringende wereld beïnvloeden (macht over uit oefenen), Wadi's repliek is; dat is gedoemd te falen en leidt enkel tot een vicieuze cirkel van wederzijdse beïnvloeding (wederzijdse machtsstrijd), jezelf trouw blijven, meer kan je niet doen. Hier staan twee fundamenteel verschillende wereldbeelden tegenover elkaar, de mens die een maakbaar wereldbeeld nastreeft en de mens die weet dat zijn wereldbeeld een projectie is van zichzelf.

Qi (ook wel ch'i, chi, ki of gi) is een fundamenteel concept uit de Chinese cultuur, doorgaans gedefinieerd als adem, levenskracht, vitale energie of spirituele energie dat deel uitmaakt van alles wat bestaat.

Religie handelt over het geestelijke domein van de mens. Het heeft alleen innerlijke betekenis. Alle uiterlijke betekenis die er aan wordt gegeven, is ingegeven door angst, machteloosheid, wantrouwen en ongeloof. Alle religie wijst naar dezelfde weg; naar binnen (in je eigen geest). Zelfkennis is de sleutel, kennis over wat en wie je werkelijk bent. Zodra mensen zich bemoeien met andere mensen is niet religie aan het werk, maar de tegenstrever, het menselijke ego.

Profiel  

Bericht nummer:#143  BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2015 10:29 am 
lid

Jij hebt me begrepen en mijn bedoeling beter en helderder weten uit te leggen dan ik.

Dank daarvoor.

Disclaimer.

Ik geef slechts mijn mening. Ik beweer niet dat ik enkel feiten te berde breng, noch dat ik de wijsheid in pacht heb
.

Profiel  

Bericht nummer:#144  BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2015 4:51 pm 
lid

Q.i schreef:
medita schreef:
Of ik nou trouw blijf aan mezelf,, wel of geen groepen kies om bij te horen, men heeft MIJ wrsch.allang ingedeeld bij de verdegrlijke westerlingen.
Niets meer, niets minder.
Jij hebt dit nog steeds niet ontkracht, je stelt vragen, vervolgvragen en weer daar uit voortkomende vragen.
Je bent compleet afgedwaald van waar het over ging.
Ik hoor net als jij bij een groep, niet zelf gekozen, daar hebben we zelf geen invloed op,
Of je nou bij jezelf blijft, PvdD of Pvv stemt, moslimknuffelaar of hater bent,..het maakt niks uit.

Wat je zegt, klopt. Wadi ontkent dit niet, noch heeft hij de intentie het te ontkrachten. Hij reageerde specifiek op deze (waarschijnlijk retorisch bedoelde) vraag van jou:
Medita schreef:
Enig idee wat je als individu moet doen om niet als verderfelijk westerse vijand gezien te worden?

Waarop Wadi reageert met:
Wadi Nahal schreef:
Trouw blijven aan jezelf.

Het oordeel van een ander, is het jouwe niet. Het zou je moeten deren noch belemmeren.

Wat Wadi bedoelt over te brengen met deze reactie is mij wel duidelijk; hoe iemand zichzelf ziet is wat telt, al het denken, voelen en handelen zou daar vanuit en op gericht moeten zijn, niet op hoe een ander jou ziet. Volgens jou gaat het over; hoe kan "ik" de mij omringende wereld beïnvloeden (macht over uit oefenen), Wadi's repliek is; dat is gedoemd te falen en leidt enkel tot een vicieuze cirkel van wederzijdse beïnvloeding (wederzijdse machtsstrijd), jezelf trouw blijven, meer kan je niet doen. Hier staan twee fundamenteel verschillende wereldbeelden tegenover elkaar, de mens die een maakbaar wereldbeeld nastreeft en de mens die weet dat zijn wereldbeeld een projectie is van zichzelf.

Het is onnodig ingewikkeld geworden.
Fugazi vond "groepen"en "groepsdenken "maar niks.
Hij wil er geen deel van uitmaken en stelt dat het individu telt en dat een ieder trouw aan zichzelf moet zijn.
Ik stel dat dit onbelangrijk is, wel voor jezelf uiteraard maar niet voor de ander.
Omdat jij en ik , of we nou willen of niet ,door anderen allang in groepen zijn verdeeld.
Wij zijn targets voor hen die ons als het verderfelijke westen zien en dus als vijand.
Of ik nou wel of niet dicht bij mezelf sta, ongeacht hoe ik over moslims, de buren, Rutte of Peru denk...ik ben wel een individu maar vijanden boeit dat geen bal.
Dat is waar het hier over gaat.
Deze discussie doet voorkomen dat als je maar trouw bent aan jezelf je niet onderverdeeld zult worden in een groep omdat het deel uitmaken van een groep een keuze zou zijn.
En dat is onzin.
Vandaar mijn vraag:wat kan ik als individu doen om niet als verdeflijke westen gezien te worden.?
Niets dus,..men deelt ons in, individu of niet, trouw aan jezelf of niet.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 144 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]