Het is nu za okt 21, 2017 6:38 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 144 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: islam
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: do nov 19, 2015 10:51 pm 
lid

osker schreef:
Moslim jongeren in Nederland negeerden de minuut stilte voor Parijs massaal. Ze vinden de aandacht voor Parijs ongepast omdat er ook niet stilgestaan wordt bij slachtoffers van bombardementen in Syrië.
http://nos.nl/l/2070178

Ja, want de meeste moslims zijn gematigd en keuren de aanslagen af.

Pijnlijk. Alweer....

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: do nov 19, 2015 10:53 pm 
lid

Marcel schreef:
.....

De vraag , en die hoorde ik schrijver Özcan Akyol de afgelopen week ook stellen, is van de andere kant ook in hoeverre de zogenaamde autochtonen hen als Nederlander willen zien....

Let op he, hier heb je een aantal openbaringen:

- als jij een speciaal vertrek wenst om 5x per dag naar het oosten te bidden, dan helpt dat niet echt;
- als jij het verdomt om vrouwen een hand te geven gaat hdat ook niet helpen;
- als jij terwijl je hier bent geboren een soort "Ali Osram" accent cultiveert ja dat helpt ook al niet echt;
- als jij een baard kweekt van een meter gaat ook niet echt werken;
- draag jij een hoofddoek en/of een woestijngewaad dan val je ook niet positief op;
- wil jij dat een ander niet eet als jij een religieuze dag hebt en maak je dat even kenbaar scoor je ook geen punten;
- ben jij door jouw overdag vasten en 's avonds slempen in een pesthumeur dat werkt niet bevorderlijk;
- loop jij te ontkennen dat de holocaust heeft plaatsgevonden en heb je een hekel aan joden, tja, helpt ook niet;
- voel jij je BETER DAN ANDEREN en dan met name BETER DAN VROUWEN dan is dat gewoon een epic fail.

Wil je nog meer redenen, ik weet er nog wel een aantal.

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: do nov 19, 2015 10:56 pm 
lid

HvR schreef:
osker schreef:
Moslim jongeren in Nederland negeerden de minuut stilte voor Parijs massaal. Ze vinden de aandacht voor Parijs ongepast omdat er ook niet stilgestaan wordt bij slachtoffers van bombardementen in Syrië.
http://nos.nl/l/2070178

Ja, want de meeste moslims zijn gematigd en keuren de aanslagen af.

Pijnlijk. Alweer....
het is meer dan pijnlijk, het is zorgwekkend. Tweede of derde generatie moslim Nederlanders hebben loyaliteit in het midden oosten. Zullen ze allemaal met een mes tussen de tanden door de Kalverstraat sluipen om kelen van voorbijgangers door te snijden? Gelukkig niet maar het feit dat ze een minuut stilte voor Parijs onzin vinden zegt heel erg veel. Het gaat heel hard de verkeerde kant op.

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: do nov 19, 2015 10:58 pm 
lid

HvR schreef:
Zijn we nu op het punt aangeland waar de terroristen van Parijs worden vergeleken met Jan van Speyk ?
:hum:

Ja, Van Speyk voer met zijn schip intentioneel in op de Antwerpenaars en joeg het in de kerk... Boem!
(niet dus...)

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: vr nov 20, 2015 1:35 am 
lid

Christina schreef:
Wisp schreef:
Christina schreef:
Een mini Schengen is politiek correct voor grenzen dicht.
Hoeveel landen zijn het nu al die de grenzen dan wel dichtdoen of bewaken?
Schengen lijkt aan z'n eind te komen.
En niet alleen vanwege terrorgevaar, maar ook vanwege de grote migratiestromen.

Aangezien de meeste terroristen uit Molenbeek blijken te komen, is een mini-Schengen dus niet echt een geweldige verdediging tegen terrorisme

De enige oplossingsrichting komt van moslims zoals Aboutaleb.
En dus als de islam perse tot terreur zou leiden
dan is de wereld ( met meer dan een miljard moslims) gedoemd

Heeft Aboutaleb niet gezegd dat de 40.000 IS strijders weggevaagd moeten worden?
Bedoel je dat?

Niet specifiek, aangezien de de meeste fundamentalistische moslims ook vinden dat IS moet worden weggevaagd . Neem alleen al de heersende elite in Saoedi Arabië, en van hen verwacht ik eerder problemen dan oplossingen.

Nee ik bedoel het hele gedachtegoed van Aboutaleb.
Zijn geloof
Zijn zienswijze op de islam.
Die geloofsopvatting is de beste verdediging tegen ISIS

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: vr nov 20, 2015 3:29 am 
lid

Vandaar dat Aboutaleb vanavond door de politie uit een restaurant gehaald werd en in veiligheid gebracht, dat is natuurlijk omdat al die gematigde moslims het met zijn gedachtengoed eens zijn. Nu snap ik het.

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: vr nov 20, 2015 7:07 am 
lid

Raya schreef:
medita schreef:
Raya schreef:

Ik corrigeer slechts het idee dat er nog nooit een Nederlander is geweest die zich heeft opgeblazen als zelfmoordterrorist.
Dat Jan van Speyk daarbij mogelijk een voorbeeld voor anderen is geweest, kan ik ook niet helpen. Daarvoor moet je bij Jan van Speyk zijn.

Terrorisme?
Jan?
Ga je huiswerk maken.

Het jaar 1830
Niet het jaar van de oorlog tussen Nederland en IS, maar het jaar van de afscheidingsoorlog tussen België en Nederland.
Voor Nederland waren de Belgen de boeven, voor de Belgen waren de Hollanders dat.
Ja, terrorist, dat was ie. Want wie gunt die arme, vriendelijke Belgen nu niet hun vrijheid?

Zo zie je ook maar weer dat het allemaal is door het oog van de beholder.
IS is ontstaan in Irak als beweging tegen de onderdrukking door het door de VS benoemde nieuwe dictatoriale bewind.
En natuurlijk zijn IS-strijders voor de een helden, bevrijders; en voor de ander moordenaars en terroristen.
Op dat punt is er geen verschil met 1830. Ook de Belgen voerden toen hun vrijheidsstrijd. Maar het was wel een Hollander die zich liet ontploffen, met zijn bemanning en Belgen erbij.

Je ziet, ik heb mijn huiswerk gedaan.
En dat blijf ik doen. Ik blijf zoeken naar nuances in en aan alle kanten.
Maar zal moord en andere terreurdaden, nimmer goedkeuren. Niet in het verleden, niet in het heden en niet in de toekomst.
Exact, in ieder land leven wel mensen met vooroordelen, waardoor er nooit een eenheid zal komen tegen de hogere inkomens. De hogere inkomens houden uit eigenbelang die verdeling al jaren in stand. Die impasse moet worden doorbroken.

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: vr nov 20, 2015 7:44 am 
lid

HvR schreef:
Zijn we nu op het punt aangeland waar de terroristen van Parijs worden vergeleken met Jan van Speyk ?

Nee. Wil je dat dan?

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: vr nov 20, 2015 9:32 am 
lid

osker schreef:
Vandaar dat Aboutaleb vanavond door de politie uit een restaurant gehaald werd en in veiligheid gebracht, dat is natuurlijk omdat al die gematigde moslims het met zijn gedachtengoed eens zijn. Nu snap ik het.

Ja, ik denk dat jij Wisp inderdaad wel snapt.

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: vr nov 20, 2015 9:47 am 
lid

Aboutaleb wordt op sites als Joop gezien als huismoslim die het racistische (witte) establishment dient. Ook in Marokkaanse kringen wordt hij gezien als verrader. Dus ik zou me niet zo snel rijk rekenen.

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: vr nov 20, 2015 9:51 am 
lid

c-more schreef:
Aboutaleb wordt op sites als Joop gezien als huismoslim die het racistische (witte) establishment dient. Ook in Marokkaanse kringen wordt hij gezien als verrader. Dus ik zou me niet zo snel rijk rekenen.

Aboutaleb is een dapper politicus en ongetwijfeld een van de targets van radicale moslims.

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: vr nov 20, 2015 9:59 am 
lid

Enzo501 schreef:
c-more schreef:

Aboutaleb is een dapper politicus en ongetwijfeld een van de targets van radicale moslims.

Klopt. Ik vrees alleen dat mensen zoals hij eerder uitzondering dan regel zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: vr nov 20, 2015 10:00 am 
lid

c-more schreef:
Enzo501 schreef:
c-more schreef:

Klopt. Ik vrees alleen dat mensen zoals hij eerder uitzondering dan regel zijn.

Ah, bedoelde je dat. Je verwacht het niet hè

Profiel  

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: vr nov 20, 2015 10:22 am 
lid

Enzo501 schreef:
c-more schreef:

Aboutaleb is, zo ik gisteren gebleken, een van de vele targets van terroristisch radicale moslims.

Maar de steun voor moslims als Aboutaleb is ook van de spreekwoordelijke grote zwijgende meerderheid van gematigde moslims is veel kleiner dan vaak veronderstelt. Domweg omdat er nauwelijks sprake is van die zo'n gematigde meerderheid die wordt veronderstelt te bestaan en waar veel hoop op gevestigd is.

Dat blijkt uit onderzoek en enquetes; zoals m.n. ook een 2013 gehouden onderzoek waarbij 9000 intervieuws zijn gedaan onder moslims in 6 europese landen door het gerenomeerde Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung (WZB)

https://www.wzb.eu/en/press-release/isl ... ely-spread
of een samenvatting daarvan in elsevier : http://www.elsevier.nl/Buitenland/blogs ... -1716213W/

Wat cijfers uit het onderzoek van WZB uit 2013 die aangeven dat er niet of nauwelijks sprake is van zoiets als een geen grote zwijgende meerderheid van gematigde moslims :

Terug naar de wortels van de islam: Duitsland 49,9 procent, Frankrijk 61,4, Nederland 54,5, België 66,1, Oostenrijk 65,0 en Zweden 43,4.
Slechts één interpretatie van de islam: Duitsland 57,1 procent, Frankrijk 81,7, Nederland 74,3, België 82,2, Oostenrijk 79,1 en Zweden 67,4.
Religieuze wetten belangrijker dan seculiere: Duitsland 45,1 procent, Frankrijk 73,2, Nederland 70,0, België 69,6, Oostenrijk 73,1, Zweden 52,1.
Geen homo-vrienden: Duitsland 61,0 procent, Frankrijk 57,6, Nederland 47,4, België 60,9, Oostenrijk 70,8 en Zweden 42,9.
Joden zijn niet te vertrouwen:Duitsland 28,0 procent, Frankrijk 43,4 , Nederland 40,4, België 56,7, Oostenrijk 64,1 en Zweden 36,8.
Het Westen wil de islam vernietigen:Duitsland 33,4 procent, Frankrijk 52,5, Nederland 54,4, België 63,0, Oostenrijk 67,1 en Zweden 51,9.

E[i][i]en m.i. relevante vraag die ik in dit onderzoek mis is het percentage moslims dat geen vertrouwen heeft (en niet kijkt/leest) in westerse media. Dat percentage is vrees ik erg hoog.

[i]Het probleem dat aboutaleb en de maatschappij als geheel heeft is veel breder en groter dan alleen geweldadig islamitisch extremisme.
; er ligt nog een lange ideenstrijd voor de boeg.
[/i][/i][/i]

Profiel  

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: vr nov 20, 2015 10:34 am 
lid

Wederom een indrukwekkend staaltje daadkracht.
Blijft een tikje schrijnend dat een land als Hongarije voor fascisten worden uitgemaakt omdat ze de grenzen dichtgooien en dat men nu zelf overstag gaat...

Profiel  

Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: vr nov 20, 2015 11:30 am 
Ik kijk deze discussie nu al een tijdje aan en het valt mij op dat er erg veel geredeneerd wordt in groepen. "De moslims", "de Nederlanders", et cetera. Daaraan worden dan allerlei stigma's en generaliseringen gehangen. Ziet men niet in dat dit precies dezelfde redenatietrant is als wordt gehanteerd door fundamentalisten om hun aanslagen te rechtvaardigen?

Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: vr nov 20, 2015 12:15 pm 
lid

Fugazi schreef:
Ik kijk deze discussie nu al een tijdje aan en het valt mij op dat er erg veel geredeneerd wordt in groepen. "De moslims", "de Nederlanders", et cetera. Daaraan worden dan allerlei stigma's en generaliseringen gehangen. Ziet men niet in dat dit precies dezelfde redenatietrant is als wordt gehanteerd door fundamentalisten om hun aanslagen te rechtvaardigen?

Tja, wij zijn helaas onderverdeeld in groepen merk ik steeds meer.
Ik wil dat graag zo houden ook, ik wens mij nl.niet te scharen achter een groep die "maar, maar, maar"...zegt na de aanslagen in Parijs en de Fransen nu de terroristen noemt.
Zij staan mijns inziens dichter bij IS dan bij mij.
Wat moet ik ermee?

Profiel  

Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: vr nov 20, 2015 12:29 pm 
lid

Vandaag is het prijs in Mali...

Profiel  

Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: vr nov 20, 2015 12:35 pm 
lid

Enzo501 schreef:

Ik las het.
Boeddhisten wellicht?

Profiel  

Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: vr nov 20, 2015 12:38 pm 
lid

Enzo501 schreef:

Volgens de Franse zender RFI arriveerden de gijzelnemers in een auto met diplomatieke kentekens.
De aanvallers zouden "Allahu Akbar" (God is groot) schreeuwen toen zij het hotel bestormden.

De gijzelnemers hebben enkele uren na de gijzeling een aantal gijzelaars vrijgelaten.
Volgens bronnen bij de beveiliging werden zij vrijgelaten als ze verzen uit de Koran konden citeren.

http://www.nu.nl/buitenland/4168685/zek ... amako.html

Gelukkig heeft het niets met de islam te maken.... :rolleyes:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 144 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]