Het is nu zo okt 22, 2017 5:34 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 139 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
Bericht nummer:#121  BerichtGeplaatst: zo jan 03, 2016 8:30 pm 
lid

Wisp schreef:
claartje schreef:
De felheid waarmee in de jaren 70 en 80 van de vorige eeuw in de media en satirische programma's de invloed van religie werd bestreden staat in fel contrast met de softe benadering en de verdediging van de islam. Stevige kritiek, zoals gewoon bij de strijd tegen de opvattingen van het christendom, wordt bij stevige kritiek op de islam al gauw bestempeld als islamofoob in het gunstige geval of haat, nazisme, racisme in het ongunstige geval. Kritiek op christenen/bijbel was geoorloofd en terecht, kritiek op moslims/koran is kwetsend, dus respectloos.

Nogmaals, deze zienswijze doet de werkelijkheid geen recht.

De kritiek op het christendom in de jaren 70 kwam in meerderheid voort uit een poging zich uit de bevrijden uit een beklemmend milieu waar men zelf in opgegroeid was
En bovendien keerde de kritiek zich vrijwel altijd tegen het establishment

De kritiek tegen de islam van deze tijd keert zich meestal tegen gewone moslims
Of zelfs juist tegen de meest liberale en tolerante moslims.
Hen wordt dag in dag uit verweten hypocriet te zijn en geen afstand te nemen van hun eigen geloof ect ect

En voor zover de islamkritiek zich richt op haatpredikers of op Saoedi Arabië, IS of Iran, is die kritiek algemeen gemeengoed bij links en rechts

Als die "gewone moslims" nou eens net zo, al was het maar5 een beetje, afstand namen van het extremisme als "wij" in de jaren 60 deden.
De gitaren met kampvuren, lange haren en blote konten vrije sex plus behaverbrandingen mogen ze achterwege laten.
Let wel WIJ namen geen afstand van extremisme, want het WAS geen extremisme.

....maar al die verhalen over wat zich afspeelt ivm homo-discriminatie, vrouwenmishandeling, eerwraak, rare huwelijken
en weet ik wat al niet meer maken jouw verhaal niet geloofwaardig. Misschien zie je het zelf als "genuanceerd".

Onderhand komt het over als slap excuus. Die "gemiddelde moslim" van jou, hoe "gemiddeld" is die nou eigenlijk,
is die te vergelijken met een grefo, en zo ja is dat dan een erudiete Cees vd Staaij
of is het een zwaar gelovige zwarte kouser die elk ander minder beschouwt dan zijn eigen kringetje?

NB: en waren dit dan die gemiddelde moslims, die in burka op een kinderboerderij kwamen bidden?
Of zijn dit dan die lui, waarvan men eigenlijk afstand zou moeten nemen?

Profiel  

Bericht nummer:#122  BerichtGeplaatst: zo jan 03, 2016 8:44 pm 
lid

Pizzaman schreef:
Als die "gewone moslims" nou eens net zo, al was het maar5 een beetje, afstand namen van het extremisme als "wij" in de jaren 60 deden.
De gitaren met kampvuren, lange haren en blote konten vrije sex plus behaverbrandingen mogen ze achterwege laten.
Let wel WIJ namen geen afstand van extremisme, want het WAS geen extremisme.

Ja en in welke zin zegt dat iets over mijn beweringen?
Ik zeg toch niet dat wij afstand namen van extremisme?
Pizzaman schreef:
....maar al die verhalen over wat zich afspeelt ivm homo-discriminatie, vrouwenmishandeling, eerwraak, rare huwelijken
en weet ik wat al niet meer maken jouw verhaal niet geloofwaardig. Misschien zie je het zelf als "genuanceerd".

Waarom zou dat mijn verhaal ongeloofwaardig maken? In tegendeel, je bevestig hiermee al weer juist dat die situaties niet te vergelijken zijn
Pizzaman schreef:
Onderhand komt het over als slap excuus. Die "gemiddelde moslim" van jou, hoe "gemiddeld" is die nou eigenlijk,
is die te vergelijken met een grefo, en zo ja is dat dan een erudiete Cees vd Staaij
of is het een zwaar gelovige zwarte kouser die elk ander minder beschouwt dan zijn eigen kringetje?

In de eerste zin van de post die ik hier quote maak jij een verwijt naar "gewone moslims"
En nu noem je het een slap excuus.
Pizzaman schreef:
NB: en waren dit dan die gemiddelde moslims, die in burka op een kinderboerderij kwamen bidden?
Of zijn dit dan die lui, waarvan men eigenlijk afstand zou moeten nemen?

Ik heb het juist over oa jouw verwijten naar die moslims.
Waarom zou ik de groepen moeten definiëren waar jij verwijten tegen maakt?

Profiel  

Bericht nummer:#123  BerichtGeplaatst: zo jan 03, 2016 8:55 pm 
lid

Je kan mooi kletsen Wisp... maar het is me wel duidelijk dat je op een gegeven moment
iets zodanig kunt nuanceren dat het verdoezelen wordt, terwijl je op de daadwerkelijke vraag geen antwoord geeft.
Ik zou zeggen veel succes daarmee. :gaap:

Het gaat hier om een stel moslims die in een burka een kinderboerderij binnenkomt en aan het bidden slaat,
voor het geval je het was vergeten (of probeerde onder te sneeuwen).

Profiel  

Bericht nummer:#124  BerichtGeplaatst: zo jan 03, 2016 9:19 pm 
lid

Tja de discussie dwaalt wel eens af
We hadden het over de vergelijking tussen de kritiek op het christendom in de jaren 60 en 70 en de houding tav de islam nu

En nogmaals: waarom zou ik een groep moeten definiëren waar jij verwijten tegen hebt?

Profiel  

Bericht nummer:#125  BerichtGeplaatst: zo jan 03, 2016 10:11 pm 
lid

Wisp schreef:
We hadden het over de vergelijking tussen de kritiek op het christendom in de jaren 60 en 70 en de houding tav de islam nu

Ja, maar daar kom jij niet mee. Jij begint over de "gewone moslim" en hpo erg het wel iet voor die gewone moslim is
dat er zo over dit soort figuren heen gevallen wordt en dat ZIJ er op worden aangekeken.

Wisp schreef:
En nogmaals: waarom zou ik een groep moeten definiëren waar jij verwijten tegen hebt?

Ik vraag jou dat nergens. Ik vraag simpelweg of ze dit dan zijn, die "gemiddelde moslims", ja of nee.
Dit zijn namelijk de etterbakken waar IK het over heb. En JIJ komt weer aan met "maar.... als...."

Nee, het gaat hier over DIT SOORT mafkezen. DAAR heb ik wat tegen.

Degenen die daar overheen/langsheen/doorheen willen kletsen, moslim of niet, die zouden eens moeten nadenken.
Die kijken namelijk de andere kant op, en onderhand vraag ik me af of die daar dan een reden voor hebben.

Profiel  

Bericht nummer:#126  BerichtGeplaatst: ma jan 04, 2016 12:13 am 
lid

Pizzaman schreef:
Wisp schreef:

Ja, maar daar kom jij niet mee. Jij begint over de "gewone moslim" en hpo erg het wel iet voor die gewone moslim is
dat er zo over dit soort figuren heen gevallen wordt en dat ZIJ er op worden aangekeken.

Nee ik zei helemaal niet dattet zo erg is voor de gewone moslims dat ze er op worden aangekeken. Dat verzin jij echt zelf.

Verschillende mensen vergeleken de situatie in de jaren 60 en 70 met nu.
En ik zei dat er een groot verschil is tussen de christendom-kritiek in de jaren 60 en 70 en de islam-kritiek nu.
En daar gaf ik een toelichting bij.
Pizzaman schreef:
Wisp schreef:

Ik vraag jou dat nergens. Ik vraag simpelweg of ze dit dan zijn, die "gemiddelde moslims", ja of nee.
Dit zijn namelijk de etterbakken waar IK het over heb. En JIJ komt weer aan met "maar.... als...."

Degenen die daar overheen/langsheen/doorheen willen kletsen, moslim of niet, die zouden eens moeten nadenken.
Die kijken namelijk de andere kant op, en onderhand vraag ik me af of die daar dan een reden voor hebben.

Dus iedereen die niet met jou meelult "moet eens nadenken"

Profiel  

Bericht nummer:#127  BerichtGeplaatst: ma jan 04, 2016 12:28 am 
lid

Wisp schreef:
Pizzaman schreef:
Wisp schreef:

Nee ik zei helemaal niet dattet zo erg is voor de gewone moslims dat ze er op worden aangekeken. Dat verzin jij echt zelf.

En ik zei dat er een groot verschil is tussen de christendom-kritiek in de jaren 60 en 70 en de islam-kritiek nu.

Ja hier is de toelichting die je gaf. En daar staat ie toch weer hoor:

De kritiek op het christendom in de jaren 70 kwam in meerderheid voort uit een poging zich uit de bevrijden uit een beklemmend milieu waar men zelf in opgegroeid was
Hen wordt dag in dag uit verweten hypocriet te zijn en geen afstand te nemen van hun eigen geloof ect ect

Wisp schreef:
Pizzaman schreef:
Wisp schreef:

Dus iedereen die niet met jou meelult "moet eens nadenken"

:bye: begin maar eens zou ik zeggen.

Profiel  

Bericht nummer:#128  BerichtGeplaatst: ma jan 04, 2016 1:50 am 
lid

Pizzaman schreef:
Wisp schreef:
Pizzaman schreef:

Ja hier is de toelichting die je gaf. En daar staat ie toch weer hoor:

Ja inderdaad goed gequote en in red glow nog wel
En daar staat het woord "erg" dus niet bij
En dat woord en die betekenis had jij er dus echt bij verzonnen.

Ik gaf dus alleen maar aan dat er een heel groot verschil is tussen die kritiek in de jaren 60-70 en nu

Profiel  

Bericht nummer:#129  BerichtGeplaatst: ma jan 04, 2016 2:15 am 
lid

JOH het woord "erg" staat er niet bij. :luidlachen:

:bye:

Profiel  

Bericht nummer:#130  BerichtGeplaatst: ma jan 04, 2016 9:50 am 
lid

Lancelot schreef:
Pizzaman schreef:
Joyce schreef:

Kun jij je enigszins voorstellen wat voor impact een boerka heeft op kinderen?
Kun je je verplaatsen in andere mensen?

En dan nog bidden ook, de provocatie ten top.

Lancelot breekt een lans voor de religie, zo simpel is dat.
Wat je ziet is dat ZELFS gelovigen van andere richtingen de overige gelovigen beschermen.
Dit uit angst hun privileges te verliezen. In de politiek (CDA, SGP, CU en het gelovig deel van de VVD/PvdA) zien we hetzelfde.
Veel christenen hebben het idee "dat er maar 1 Heer is en dit dus dezelfde Heer moet zijn".

het hemd is nader dan de rok, ook iets waar ik steeds voor waarschuw inzake de islam.
Als er gekozen moet worden in loyaliteit komt er maar 1 op de eerste plaats.
Nog VOOR de vrouwen en kinderen, reken maar.

Nee, ik breek een lans voor de vrijheid van meningsuiting. Op dit moment ligt de uiting van de fundamentalistische moslim onder vuur. En dan heb ik het niet over de terrorist of degene die anderen bedreigen of lastigvallen, maar degene die een gezellig uitje heeft met zijn vriendinnen bij de kinderboerderij.

Als die figuren welbewust gaan provoceren, want als je je beter informeert deden ze dat, dan is het terecht dat ze van het terrein zijn verwijderd.

Profiel  

Bericht nummer:#131  BerichtGeplaatst: ma jan 04, 2016 12:39 pm 
lid

Pizzaman schreef:

Inderdaad erg belachelijk dat jij mijn quote nog eens met extra glow liet zien alleen maar om te bewijzen dat ik iets had geschreven wat ik dus niet had geschreven
Ja lacht dus maar...

Profiel  

Bericht nummer:#132  BerichtGeplaatst: ma jan 04, 2016 9:38 pm 
lid

Wisp schreef:
Pizzaman schreef:

Inderdaad erg belachelijk dat jij mijn quote nog eens met extra glow liet zien alleen maar om te bewijzen dat ik iets had geschreven wat ik dus niet had geschreven
Ja lacht dus maar...

Inderdaad, je zegt niet dat de kritiek "erg" is. Je zegt dat de kritiek zich richt "tegen gewone moslims Of zelfs juist tegen de meest liberale en tolerante moslims. Hen wordt dag in dag uit verweten hypocriet te zijn en geen afstand te nemen van hun eigen geloof ect ect." En liever jengel je hier een pagina vol dan toe te geven dat Pizzaman dat heel aardig samenvat met "de kritiek is erg".

Het is in ieder geval niet wat je beweert in bericht #128: "Ik gaf dus alleen maar aan dat er een heel groot verschil is tussen die kritiek in de jaren 60-70 en nu". Want dat zei claartje eerder al in #93 ("fel contrast"), waarop jij in #121 antwoordt "deze zienswijze doet de werkelijkheid geen recht". Het ging je dus kennelijk in #121 om iets anders, wat je in #128 weer ontkent.

Wisp dit is toch trolgedrag?

Profiel  

Bericht nummer:#133  BerichtGeplaatst: ma jan 04, 2016 9:53 pm 
lid

Als twee situaties niet te vergelijken zijn, dan is er dus ook geen sprake van "in fel contrast staan"

Mogelijk bedoelt Claartje juist wat anders dan de zienswijze van Hein en Pizzaman, maar dat zou ze dan zelf maar moeten zeggen
Ik bestrijd de zienswijze van Hein en Pizzaman aangaande de vergelijking tussen christendomkritiek in de jaren60-70 en islamkritiek nu

Laatst bijgewerkt door Wisp op ma jan 04, 2016 9:57 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#134  BerichtGeplaatst: ma jan 04, 2016 9:56 pm 
lid

Wisp schreef:
Als twee situaties niet te vergelijken zijn, dan is er dus ook geen sprake van "in fel contrast staan"
Ik bekritiseer dus juist die opmerking van Claartje

Mogelijk bedoelt Claartje juist wat anders dan de zienswijze van Hein en Pizzaman, maar dat zou ze dan zelf maar moeten zeggen

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Profiel  

Bericht nummer:#135  BerichtGeplaatst: ma jan 04, 2016 9:57 pm 
lid

Serieus discussiëren is blijkbaar niet wat Pizzaman wil...
Pizzaman had mijn opmerkingen in een verkeerde context gelezen. Dat kan natuurlijk altijd
Maar ik heb de bedoeling inmiddels uitgebreid uitgelegd.
En dan komt Pizzaman maar met speelgoed aan....

Laatst bijgewerkt door Wisp op ma jan 04, 2016 10:01 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#136  BerichtGeplaatst: ma jan 04, 2016 10:00 pm 
lid

Wisp schreef:
Serieus discussiëren is blijkbaar niet wat Pizzaman wil...

...valt niet te doen met iemand die het nergens over heeft en alleen maar van die hele kleine beestjes wil priegelen.
Baedeker heeft daar helemaal gelijk in. Bij jou ligt het altijd aan een ander.

Profiel  

Bericht nummer:#137  BerichtGeplaatst: ma jan 04, 2016 10:27 pm 
Wisp schreef:
...Mogelijk bedoelt Claartje juist wat anders dan de zienswijze van Hein en Pizzaman, maar dat zou ze dan zelf maar moeten zeggen...

Me dunkt dat ze precies hetzelfde bedoelt. Jij kan toch ook lezen?

Bericht nummer:#138  BerichtGeplaatst: ma jan 04, 2016 10:36 pm 
lid

Napoleon schreef:
Lancelot schreef:
Pizzaman schreef:

Lancelot breekt een lans voor de religie, zo simpel is dat.
Wat je ziet is dat ZELFS gelovigen van andere richtingen de overige gelovigen beschermen.
Dit uit angst hun privileges te verliezen. In de politiek (CDA, SGP, CU en het gelovig deel van de VVD/PvdA) zien we hetzelfde.
Veel christenen hebben het idee "dat er maar 1 Heer is en dit dus dezelfde Heer moet zijn".

het hemd is nader dan de rok, ook iets waar ik steeds voor waarschuw inzake de islam.
Als er gekozen moet worden in loyaliteit komt er maar 1 op de eerste plaats.
Nog VOOR de vrouwen en kinderen, reken maar.

Nee, ik breek een lans voor de vrijheid van meningsuiting. Op dit moment ligt de uiting van de fundamentalistische moslim onder vuur. En dan heb ik het niet over de terrorist of degene die anderen bedreigen of lastigvallen, maar degene die een gezellig uitje heeft met zijn vriendinnen bij de kinderboerderij.

Als die figuren welbewust gaan provoceren, want als je je beter informeert deden ze dat, dan is het terecht dat ze van het terrein zijn verwijderd.

Heb jij andere informatie over dit voorval dan het artikel in het openingsbericht van deze draad? In dat artikel lees ik namelijk niet dat er welbewust geprovoceerd werd door onze kinderboerderijmoslim.

Profiel  

Bericht nummer:#139  BerichtGeplaatst: ma jan 04, 2016 10:38 pm 
lid

hein schreef:
Wisp schreef:
...Mogelijk bedoelt Claartje juist wat anders dan de zienswijze van Hein en Pizzaman, maar dat zou ze dan zelf maar moeten zeggen...

Me dunkt dat ze precies hetzelfde bedoelt. Jij kan toch ook lezen?

Dat dacht ik wel
Maar ik begreep dat ze dezelfde opvatting als jij en Pizzaman weergaf terwijl Baedeker blijkbaar las dat ze dezelfde opvatting als die van mij weergaf.
Tenminste één van ons beide heeft het dan toch verkeerd gelezen

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 139 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]