Het is nu za dec 16, 2017 4:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#61  BerichtGeplaatst: ma feb 22, 2016 7:52 pm 
lid

Schreeuwerige domme angsthazen en moslimhaters zullen wel degelijk de terroristen een halt toeroepen,
zal alleen niet gebeuren op de meest wenselijke en vreedzame manier. Meer van je: allakazam boem.
Daarna heb je een grote parkeerplaats met lichtgevende oliebronnen. Kan ook.

Is een mogelijkheid, maar je kan beter eens er voor zorgen dat die lui niks te angsten, hazen en schreeuwen hebben.
Oftewel doe eens iets aan de misstanden, uiteindelijk moet dat of het wordt voor je gedaan.

Profiel  

Bericht nummer:#62  BerichtGeplaatst: ma feb 22, 2016 10:23 pm 
lid

Pizzaman schreef:
Wisp schreef:
Blijft de vraag waar de angst voor overname van Europa door moslims vandaan komt
En de roep om stop binnenlaten van moslims

De problemen die er zijn moeten worden aangepakt!

Als jij dat niet snapt, dan ben je aan het dweilen met de kraan open.

Jij zegt toch dat er weinig moslims in Europa zijn?

Als de problemen tav aangepakt zouden worden en er weinig moslims zijn, wat is dan volgens jou zienswijze het probleem?

Profiel  

Bericht nummer:#63  BerichtGeplaatst: ma feb 22, 2016 11:27 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Martin59 schreef:
Rightnow schreef:
... zonder geloof vaart niemand wel.
Is dat zo? Kun je dat onderbouwen, of is dat gewoon je eigen beleving dat je niet zonder 'geloof' kunt?

Ik persoonlijk geloof dat je prima zonder geloof kan.

Eens, maar men kan niet zonder een moreel kompas. Een mens heeft behoefte aan normen, waarden, grenzen en limieten.
Wat is binnen de grenzen van de wet moreel acceptabel voor jou als persoon.

Ik denk eerlijk gezegd best dat mensen prima in het westen kunnen wonen en de Islam als hun moreel kompas gebruiken. Er staan (voor de liefhebbers) goede dingen in over alcoholgebruik, drugsgebruik, respect voor vrouwen, leningen en interest. Het probleem met sommige gelovigen is dat ze het op hun eigen manier gaan uitleggen en dan ineens uit naam van hun geloof dood en verderf gaan zaaien. Die mensen horen niet in het westen thuis, of ze nu een gebouw opblazen in naam van Allah of een abortusarts vermoorden in naam van God.
Oprotten.

Profiel  

Bericht nummer:#64  BerichtGeplaatst: ma feb 22, 2016 11:29 pm 
lid

Wisp schreef:
Blijft de vraag waar de angst voor overname van Europa door moslims vandaan komt

Lees de geschiedenis van de islam maar eens terug. Te beginnen bij de 'oprichter' van de 'vreedzame' islam. Een krijgsheer. Een vos die de passie preekt. Alle kippen oppassen!!

De islam is verspreid met het zwaard, óók na de dood van Mohammed.

Spanje werd onder de voet gelopen.

Men stond aan de poorten van Wenen

Maar ook meer recentelijk zijn er signalen dat de uitbreiding van de islam nog niet voltooid is.

Afbeelding
Je kent dit soort foto's wel.

Afbeelding
Je kent ook de uitspraken wel over moskeeën & kazernes.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Het concept van een wereldwijd kalifaat bestaat nog steeds. Het leeft.

Moeten we 'bang' zijn? Nee, zeker niet. Maar we mogen wel een beetje op blijven letten. Je weet wel ... "O Nederland, let op u saeck."

René Descartes

Profiel  

Bericht nummer:#65  BerichtGeplaatst: ma feb 22, 2016 11:45 pm 
lid

Heel veel landen waren ooit islam-vrij en nu niet meer. Dus dat bagetaliseren neem ik niet serieus.

Profiel  

Bericht nummer:#66  BerichtGeplaatst: di feb 23, 2016 12:27 am 
lid

c-more schreef:
Heel veel landen waren ooit islam-vrij en nu niet meer. Dus dat bagetaliseren neem ik niet serieus.

Het is begonnen in de 7e eeuw. En wat wordt er precies gebagatelliseerd? En wist je dat heel veel landen ooit christendom-vrij waren? En dictator-vrij? 'Wij' zouden banger voor Poetin moeten zijn dan voor de islam.

Profiel  

Bericht nummer:#67  BerichtGeplaatst: di feb 23, 2016 12:30 am 
lid

Wisp schreef:
Pizzaman schreef:
Wisp schreef:

Als de problemen tav aangepakt zouden worden en er weinig moslims zijn, wat is dan volgens jou zienswijze het probleem?

Dat jij zo banen creëert. Maar daar trappen wij niet meer in.

Profiel  

Bericht nummer:#68  BerichtGeplaatst: di feb 23, 2016 2:31 am 
lid

Pizzaman schreef:
Wisp schreef:
Pizzaman schreef:

Ik creëer helemaal geen banen. Je zit de boel weer te flessen.

Profiel  

Bericht nummer:#69  BerichtGeplaatst: di feb 23, 2016 9:54 am 
lid

portman schreef:
Het is begonnen in de 7e eeuw. En wat wordt er precies gebagatelliseerd? En wist je dat heel veel landen ooit christendom-vrij waren? En dictator-vrij? 'Wij' zouden banger voor Poetin moeten zijn dan voor de islam.
Hoeveel Russen (al dan niet aanhangers van Putin) heb jij zichzelf zien opblazen om hun gedachtegoed te verspreiden?

René Descartes

Profiel  

Bericht nummer:#70  BerichtGeplaatst: di feb 23, 2016 10:15 am 
lid

Wisp schreef:
Martin59 schreef:
Laat zien
Wisp schreef:
Veel moslims leven nog in de middeleeuwen en/of hebben middeleeuwse geloofsopvattingen.

Sterker nog , er lijkt mij zelfs een verschuiving van
<religieus gematigd en maatschappelijk conservatief>
naar rigide kalifaat-denken

Dus de gevraagde vergelijkingen lijken me op z'n best onrealistisch
We leven NU en we kunnen dus alleen vergelijkingen maken met kwesties die NU spelen. We kunnen niets meer veranderen aan het verleden en willen we de situatie in de toekomst verbeteren, dan moeten we daar NU aan beginnen.

Maar verder heb je gelijk, hoor, de islam (zoals geschreven staat in de koran) staat ontwikkeling van de religie niet toe en haar (fundamentele) gelovigen zitten (daarom!?!) nog met middeleeuwse geloofsopvattingen. "De islam hoort bij Europa" is dus een vreemd uitgangspunt, vooral met een stelling als "Europa is zeker de meest Verlichte democratie in de wereld".

Het is me dan ook volstrekt niet duidelijk waarom we dat allemaal maar op z'n beloop moeten laten, of dat we zelfs moeten juichen als er weer honderdduizenden gelovigen Europa binnen komen, die juist weinig/niets ophebben met democratie en verlichting. Dan wordt het in de nabije toekomst misschien wel "Europa WAS de meest Verlichte democratie in de wereld" ...
1 : Het is aantoonbaar mogelijk om gelovig moslim te zijn en verlichte of zelfs liberale opvattingen te hebben. Ik ken daar zelf al meerdere voorbeelden van, en er zullen er zeker nog veel meer zijn die ik niet ken

2 : Vrijheid van godsdienst hoort bij Europa
En er zijn (veel) moslims in Europa
Het hoort dus bij Europa dat we dat accepteren.

3 : Uiteraard hoef jij helemaal niet te juichen. Echt dat is onzin.
En we hoeven ook helemaal niet dingen "op z'n beloop te laten"

Het is heel wel mogelijk op verstandige politiek te voeren en toch daarbij de Europese normen en waarden in stand te houden.
1. Toch zien we over het algemeen eerder een beweging naar het meer fundamentele dan naar het liberale.

2. Ja en nee. Structurele vrijheid kan je alleen geven aan hen die de impliciete grenzen van die vrijheid begrijpen en onderkennen. Het geven van structurele vrijheid vereist "wederkerigheid". En met name de islam heeft in haar manifest de vrijheid van godsdienst voor anderen flink ingeperkt en erkent daarmee die impliciete wederkerigheid van godsdienstvrijheid dus niet. Dát moeten wij dus niet accepteren.
Dat is ook gewoon het hele probleem met democratie, daarin bestaat een impliciete zelfvernietigingsmogelijkheid. Als je onze democratie wilt behouden (met alle vrijheden die daar bij horen), dan zul je er voor moeten waken dat we niet alle condities laten ontstaan die deze impliciete zelfvernietigingsmogelijkheid ineens waarheid laten worden. Het is namelijk een Point Of No Return.

3. Ik heb nogal wat enthousiaste mensen gezien bij de aankomst van grote groepen vluchtelingen (waarvan we veilig kunnen aannemen dat het overgrote merendeel moslim is). En als ik zie hoe moeilijk het is om problemen rondom de islam in Europa te bespreken, als ik zie hoeveel mensen er een soort blind vertrouwen in hebben dat 'het allemaal vanzelf goed komt' (dus zónder enige aandrang vanuit de autochtone maatschappij), dan kan ik dat niet anders bestempelen dan 'op z'n beloop laten'.

René Descartes

Profiel  

Bericht nummer:#71  BerichtGeplaatst: di feb 23, 2016 12:41 pm 
lid

Wisp schreef:
...
Het is heel wel mogelijk op verstandige politiek te voeren en toch daarbij de Europese normen en waarden in stand te houden.
Sorry, ik had die laatste zin niet beantwoord.

Ja, dat klopt. Maar het lijk me meer 'verstandig' om vluchtelingen te helpen in hun eigen regio. Grote aantallen hierheen laten komen lost ten eerste het probleem daar niet op en ten tweede creëert het hier juist ook weer problemen. Een lose-lose situatie.

Ik wil dat zelfs nog wel wat verder toelichten.

Wáár vluchten al deze mensen voor? Het klimaat? Aardbevingen? Overstromingen? Nee, men vlucht voor problemen die exclusief door MENSEN zijn gemaakt. Problemen die ook niet echt bij één partij zijn neer te leggen. Het is ook niet één conflict met twee partijen, maar een wirwar aan door-elkaar-heen-lopende-conflicten tussen verschillende partijen met verschillende belangen (zoals Turkije dat binnen het Syrië ook het Koerden conflict weer aanwakkert en zoals de Russen toch blijkbaar partij kiezen voor een ander dan de rest van de coalitie). Onderhand lijkt iedereen tegen iedereen te vechten.

Afbeelding

Kortom, dat alles houdt in dat je niet weet hoeveel van de vluchtelingen feitelijk deel zijn van het probleem. Men kan zich zelfs afvragen of het feit dat er in die regio bijna constant conflicten zijn niet te maken heeft met de cultuur daar ter plaatse. M.a.w., de kans is groot dat men wel vlucht uit Syrië, maar de problemen gewoon meeneemt.

René Descartes

Profiel  

Bericht nummer:#72  BerichtGeplaatst: di feb 23, 2016 3:34 pm 
lid

Martin59 schreef:
3. Ik heb nogal wat enthousiaste mensen gezien bij de aankomst van grote groepen vluchtelingen (waarvan we veilig kunnen aannemen dat het overgrote merendeel moslim is). En als ik zie hoe moeilijk het is om problemen rondom de islam in Europa te bespreken, als ik zie hoeveel mensen er een soort blind vertrouwen in hebben dat 'het allemaal vanzelf goed komt' (dus zónder enige aandrang vanuit de autochtone maatschappij), dan kan ik dat niet anders bestempelen dan 'op z'n beloop laten'.

Wat jij aan enthousiaste mensen hebt gezien weet ik niet. Maar als je de hulpvaardige mensen bedoelt, hulp bieden noem ik niet "op z'n beloop laten"

En die enthousiaste mensen hebben echt niet tegen jou gezegd dat je zou moeten juichen en ook niet dat jij iets "op z'n beloop" zou moeten laten.
En die opmerkingen sprak ik tegen. En jij kan die opmerkingen blijkbaar niet onderbouwen.

Profiel  

Bericht nummer:#73  BerichtGeplaatst: di feb 23, 2016 3:40 pm 
lid

Martin59 schreef:
2. Ja en nee. Structurele vrijheid kan je alleen geven aan hen die de impliciete grenzen van die vrijheid begrijpen en onderkennen. Het geven van structurele vrijheid vereist "wederkerigheid". En met name de islam heeft in haar manifest de vrijheid van godsdienst voor anderen flink ingeperkt en erkent daarmee die impliciete wederkerigheid van godsdienstvrijheid dus niet. Dát moeten wij dus niet accepteren.
Dat is ook gewoon het hele probleem met democratie, daarin bestaat een impliciete zelfvernietigingsmogelijkheid. Als je onze democratie wilt behouden (met alle vrijheden die daar bij horen), dan zul je er voor moeten waken dat we niet alle condities laten ontstaan die deze impliciete zelfvernietigingsmogelijkheid ineens waarheid laten worden. Het is namelijk een Point Of No Return.

Als jij "ja en nee" zeg je dan dat vrijheid van godsdienst tegelijkertijd wel en niet bij Europa hoort?
En als je dat bedoelt , op welke manier hoort vrijheid van godsdienst dan niet bij Europa?

Profiel  

Bericht nummer:#74  BerichtGeplaatst: di feb 23, 2016 3:51 pm 
lid

Martin59 schreef:
portman schreef:
Hoeveel Russen (al dan niet aanhangers van Putin) heb jij zichzelf zien opblazen om hun gedachtegoed te verspreiden?

Je hoeft geen moslimterrorist te zijn om een godvergeten ploert te zijn. Er zit er zo één in het Kremlin te Moskou die steeds gevaarlijker lijkt te worden en die helaas heel wat in de melk te brokkelen heeft.

Profiel  

Bericht nummer:#75  BerichtGeplaatst: di feb 23, 2016 6:19 pm 
lid

Wisp schreef:
Pizzaman schreef:
Wisp schreef:

Je creëert WEL banen. je wil de problemen met moslims aanpakken.
Maar intussen laat je er wel steeds meer binnen. Kortom: bezigheidstherapie.

Er is maar 1 manier van aanpakken. Nieuwkomers die problemen maken, donder je het land uit.
Degenen die hier al zijn, DIE pak je aan. En nieuwe probleemgevallen, die weiger je simpelweg.
Laat ze daarginds hun eigen rommel maar eens gaan opruimen.

Profiel  

Bericht nummer:#76  BerichtGeplaatst: di feb 23, 2016 6:29 pm 
lid

Pizzaman schreef:
Wisp schreef:
Pizzaman schreef:

Er is maar 1 manier van aanpakken. Nieuwkomers die problemen maken, donder je het land uit.
Degenen die hier al zijn, DIE pak je aan. En nieuwe probleemgevallen, die weiger je simpelweg.

Tja als jij de problemen niet wil aanpakken is dat jouw probleem.
Ik wil de problemen wel aanpakken. En vreemd genoeg is de beschrijving die jij geeft heel redelijk in de buurt zoals ik het bedoel. En als ik dan daarmee banen creëer , dan moet dat maar.

Profiel  

Bericht nummer:#77  BerichtGeplaatst: di feb 23, 2016 6:35 pm 
lid

Wisp schreef:
Pizzaman schreef:
Wisp schreef:

Tja als jij de problemen niet wil aanpakken is dat jouw probleem.
Ik wil de problemen wel aanpakken. En vreemd genoeg is de beschrijving die jij geeft heel redelijk in de buurt zoals ik het bedoel.

We zitten ook niet zo ver van elkaar. het verschil is, jij wil blijkbaar "aan de gang er mee blijven",
en ik wil dat het gezanik nou eens een keer over is, dus niet meer toestroom terwijl we de rotzooi opruimen.
Ik ben er voor om, nadat we de rotzooi hebben opgeruimd op een fatsoenlijke manier,
een nieuwe manier door te voeren dat we dit soort zooi niet meer krijgen.

En dat zal niet gaan als je intussen de rommel maar laat binnenkomen, dan blijf je modderen.

Profiel  

Bericht nummer:#78  BerichtGeplaatst: di feb 23, 2016 7:02 pm 
lid

Pizzaman schreef:
We zitten ook niet zo ver van elkaar. het verschil is, jij wil blijkbaar "aan de gang er mee blijven",
en ik wil dat het gezanik nou eens een keer over is, dus niet meer toestroom terwijl we de rotzooi opruimen.
Ik ben er voor om, nadat we de rotzooi hebben opgeruimd op een fatsoenlijke manier,
een nieuwe manier door te voeren dat we dit soort zooi niet meer krijgen.

En dat zal niet gaan als je intussen de rommel maar laat binnenkomen, dan blijf je modderen.

Sorry maar je spreekt jezelf echt tegen.
Wat wil je nou?
Wil je nou eens eindelijk beginnen de problemen die er zijn aan te pakken
, en daarna de toestroom aanpakken?
Of wil je het gelijkertijd?
Want echt je zegt hier allebei

Profiel  

Bericht nummer:#79  BerichtGeplaatst: di feb 23, 2016 7:46 pm 
lid

Je kan wel doen of je het niet snapt, maar je hebt het in de gaten: allebei.
Kraan dicht, en dan dweilen: pas als de zooi is opgeruimd en de emmer er staat kan de kraan weer open.

Profiel  

Bericht nummer:#80  BerichtGeplaatst: di feb 23, 2016 7:50 pm 
lid

portman schreef:
Martin59 schreef:
portman schreef:
Je hoeft geen moslimterrorist te zijn om een godvergeten ploert te zijn. Er zit er zo één in het Kremlin te Moskou die steeds gevaarlijker lijkt te worden en die helaas heel wat in de melk te brokkelen heeft.
Ja, dat klopt, er zijn meer dan voldoende ploerten die niets met de islam te maken hebben. En Putin is zeker gevaarlijk.

Maar ik snap niet waarom je nu met deze vergelijking komt. Afleiding van het onderwerp?

Maar vooral snap ik niet waarom wij banger voor Putin zouden moeten zijn dan voor de (kwalijke kanten van de) islam.

Ten eerste gaat Putin een keertje dood, terwijl de islam ongetwijfeld véél langer zal blijven bestaan.

Ten tweede hebben wij al concreet te maken gehad met de kwalijke kanten van de islam. Meer dan eens, zelfs. Correct me if I'm wrong, maar ik kan mij geen aanslagen in West-Europa herinneren die door Putin zouden zijn georkestreerd (nou ja, vooruit, eentje dan: de moord van die ex-KGB'er in London). Onze zorgen over het herhalen van aanslagen vanuit een islamitische hoek zijn dus een stuk realistischer dan zorgen over concrete, fysieke problemen vanuit Moskou.

Tenslotte, veel belangrijker, Putin opereert hier op aarde, met aardse dingen. Hij kan niet meer beloven aan zijn volgers dan geld & macht. Een religie (óók de islam) belooft het EEUWIGE leven. Daar kunnen geld en macht niet tegenop. Dáárom zijn (sommige) moslims bereid zichzelf op te offeren, met de overtuiging dat zij in het hiernamaals eeuwig van 72 maagden kunnen genieten. Volgers van Putin zijn NIET bereid om zichzelf op te offeren, want dan kunnen zij niet meer van die aardse zaken genieten. Een significant verschil. Een verschil dat religie per definitie gevaarlijker maakt dan mensen zoals Putin.

René Descartes

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]