Het is nu zo okt 22, 2017 5:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: za maart 12, 2016 7:59 pm 
lid

Rightnow schreef:
Nou dat laatste valt wel mee, want zoals ik al zeg, ik ben meestal heel oplettend en dan schop ik niemand voor de schenen, of ik ga om met mensen die heel mild oordelen.

En dat te keer gaan van mij hier, waar doel je op?
Mij betichten van oeverloos klagen zonder concreet te zijn, bijv. Daar doel ik op.

Profiel  

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: za maart 12, 2016 10:18 pm 
lid

babbel schreef:
Pizzaman schreef:
babbel schreef:
Geen dwazen die wereld in levensgevaar brengen met hun obsessie om te graven of bomen om te hakken of om te zagen.

Draadloze stroom is voorlopig nog niet leverbaar.
Wat hebben we aan stroom als alle kleine mannen dood zijn.? Denk maar niet dat de grote mannen gaan werken om jou stroom te leveren. Die grote mannen blijven liever bij de maagden.

Ik geloof niet dat je het echt snapt.
Ik help die kleine mannen zodat ze niet de pijp uit gaan terwijl ze zorgen voor de stroomlevering.
Dat betekent dus dat ik er bij sta en meehelp, niet dat ik in het nest lig met maagden (LOL).

Profiel  

Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: zo maart 13, 2016 1:17 am 
lid

babbel schreef:
wortel schreef:
babbel schreef:
Dus jij wil met alle geweld de Nederlanders een aardbeving bezorgen met jouw obsessie om te graven.? Heb jij soms een dubbele agenda.? Dat jij levensmoe bent is jouw probleem, maar neem dan niet de waardevolle kleine mannen mee in jouw graf. Ga dus maar graven waar de grote mannen er last van kunnen krijgen.

Ik zie dat je heel goed bent om anderen op de korrel te nemen. Maar, wat wil jij?
Geen dwazen die wereld in levensgevaar brengen met hun obsessie om te graven of bomen om te hakken of om te zagen.

Volgens mij enigszins paranoïde om dit gelijk als levensgevaar te bestempelen. Denk eens aan het spreekwoord: wie een kuil graaft voor een ander, valt er zelf in.
En hier is geen sprake van een kuil maar een sleuf.

Profiel  

Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: zo maart 13, 2016 8:02 am 
lid

Pizzaman schreef:
babbel schreef:
Pizzaman schreef:

Draadloze stroom is voorlopig nog niet leverbaar.
Wat hebben we aan stroom als alle kleine mannen dood zijn.? Denk maar niet dat de grote mannen gaan werken om jou stroom te leveren. Die grote mannen blijven liever bij de maagden.

Ik help die kleine mannen zodat ze niet de pijp uit gaan terwijl ze zorgen voor de stroomlevering.
Dat betekent dus dat ik er bij sta en meehelp, niet dat ik in het nest lig met maagden (LOL).
Iedereen die het niet met jou eens is, betichten van dat die niets snapt is tamelijk zwak. Maar zoals gewoonlijk kan jij weer eens niets weerleggen van mijn betoog. Je maakt weer eens domme grapjes. Tja.

Profiel  

Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: wo maart 16, 2016 9:40 am 
lid

Rightnow schreef:
Waar onelineners en snelle media steeds meer winst boeken bij hoger opgeleide jonge mensen, mist bij de massa die deze bevolkingsgroep zelf is, vaak de diepgang, de bescheidenheid en de volhardendheid om daadwerkelijk iets voor anderen te kunnen betekenen. Goedkope emoties beheersen het nieuws en tot slot worden ook via politieke druk de wetenschappelijke en journalistieke bastions ontdaan van gezond verstand:

http://www.elsevier.nl/Kennis/achtergro ... eid=158493

http://www.elsevier.nl/Buitenland/blogs ... eid=158493

Afshin Ellian zegt hierover vandaag op Elsevier: “De jungle toont niet de verworpenen der aarde, maar het sadomasochisme van de nihilistische Europeanen. De romantiek van de jungle is een humanistische fata morgana, een mirage van de goede mens.”

Afshin lijkt me behoorlijk verdwaald in zijn eigen metafoor.

Dylan Thomas.
Laat zien
Do not go gentle into that good night,
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.

Though wise men at their end know dark is right,
Because their words had forked no lightning they
Do not go gentle into that good night.

Good men, the last wave by, crying how bright
Their frail deeds might have danced in a green bay,

Wild men who caught and sang the sun in flight,
And learn, too late, they grieved it on its way,

Grave men, near death, who see with blinding sight
Blind eyes could blaze like meteors and be gay,

And you, my father, there on the sad height,
Curse, bless, me now with your fierce tears, I pray.

Profiel  

Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: wo maart 16, 2016 10:00 am 
lid

babbel schreef:
Pizzaman schreef:
babbel schreef:

Iedereen die het niet met jou eens is, betichten van dat die niets snapt is tamelijk zwak. Maar zoals gewoonlijk kan jij weer eens niets weerleggen van mijn betoog. Je maakt weer eens domme grapjes. Tja.

Je hebt gelijk. Wij snappen jou gewoon niet. Dat kun je ons trouwens nauwelijks kwalijk nemen, want je betogen zijn, voorzichtig uitgedrukt, on(na)volgbaar.
Je kunt natuurlijk niet in alle ernst beweren dat onze Pizzaman suïcidaal is, omdat hij sleuven voor elektriciteitskabels graaft en daarmee ook nog eens een hoop kleine mannen in gevaar brengt, vanwege aardbevingsgevaar. Vervolgens moet hij maar in Duitsland een berg af gaan graven, want in Duitsland wonen blijkbaar geen kleine mannen die in gevaar gebracht kunnen worden. Enzovoorts: erg verwarrend allemaal.
Enfin, als ik je goed begrijp heb je een hekel aan graaiers (grote mannen) en kom je op voor de sukkels die zich kapot werken om die graaiers hun zakken te spekken (de kleine man). Vervolgens wek je de indruk dat iedereen die in staat is om met eerlijk, hard werken zijn eigen boterham te verdienen een grote man is.

Dylan Thomas.
Laat zien
Do not go gentle into that good night,
Old age should burn and rave at close of day;

Though wise men at their end know dark is right,
Because their words had forked no lightning they

Good men, the last wave by, crying how bright
Their frail deeds might have danced in a green bay,

Wild men who caught and sang the sun in flight,
And learn, too late, they grieved it on its way,

Grave men, near death, who see with blinding sight
Blind eyes could blaze like meteors and be gay,

And you, my father, there on the sad height,
Curse, bless, me now with your fierce tears, I pray.

Profiel  

Bericht nummer:#27  BerichtGeplaatst: wo maart 16, 2016 8:40 pm 
lid

Agamemnon schreef:
babbel schreef:
Pizzaman schreef:

Je hebt gelijk. Wij snappen jou gewoon niet. Dat kun je ons trouwens nauwelijks kwalijk nemen, want je betogen zijn, voorzichtig uitgedrukt, on(na)volgbaar.
Je kunt natuurlijk niet in alle ernst beweren dat onze Pizzaman suïcidaal is, omdat hij sleuven voor elektriciteitskabels graaft en daarmee ook nog eens een hoop kleine mannen in gevaar brengt, vanwege aardbevingsgevaar. Vervolgens moet hij maar in Duitsland een berg af gaan graven, want in Duitsland wonen blijkbaar geen kleine mannen die in gevaar gebracht kunnen worden. Enzovoorts: erg verwarrend allemaal.
Enfin, als ik je goed begrijp heb je een hekel aan graaiers (grote mannen) en kom je op voor de sukkels die zich kapot werken om die graaiers hun zakken te spekken (de kleine man). Vervolgens wek je de indruk dat iedereen die in staat is om met eerlijk, hard werken zijn eigen boterham te verdienen een grote man is.
Ieder weldenkend mens weet dat ik gelijk heb. Maar op dit soort forums zitten dus bijna geen weldenkende medemensen. Jammer voor mij.

Profiel  

Bericht nummer:#28  BerichtGeplaatst: do maart 17, 2016 1:34 am 
lid

Ja ik heb ook wat moeite om graafwerk voor electriciteitsleidingen als nadelig te zien voor de kleine man. Die heeft ook een stopcontact.

Misschien bedoelt babbel iets anders ?

wortel schreef:
Denk eens aan het spreekwoord: wie een kuil graaft voor een ander, valt er zelf in.

Die sleuven van electriciteitsleidingen zijn misschien gevaarlijk voor kabouters ?

'Het is hier dat we bedenken dat zelfs wanneer de haat het felste brandt en de strijd van het tribalisme een hoogtepunt heeft bereikt, we de drang moeten weerstaan om naar binnen toe te keren. We moeten weerstand bieden aan de drang om diegenen die anders zijn te demoniseren.' Obama, Pearl Harbor dec'2016)

Profiel  

Bericht nummer:#29  BerichtGeplaatst: do maart 17, 2016 8:36 am 
lid

Einstein schreef:
Ja ik heb ook wat moeite om graafwerk voor electriciteitsleidingen als nadelig te zien voor de kleine man. Die heeft ook een stopcontact.

Misschien bedoelt babbel iets anders ?

wortel schreef:
Denk eens aan het spreekwoord: wie een kuil graaft voor een ander, valt er zelf in.

Die sleuven van electriciteitsleidingen zijn misschien gevaarlijk voor kabouters ?
Ik heb het dan ook over het gewroet in de aarde door de vele mijneigenaren in de mijnen. Die mijneigenaren hebben zichzelf tot graafdeskundige benoemd en het is inmiddels bewezen dat de mijnen óf kunnen instorten óf voor sinkholes kunnen zorgen. Die brengen toch wel degelijk veel medemensen in gevaar. Of leef jij graag op een onstabiele vloer waar je ieder moment in kan verdwijnen.?

Profiel  

Bericht nummer:#30  BerichtGeplaatst: vr maart 18, 2016 2:37 am 
lid

We halen tegenwoordig onze defstoffen uit de derde wereld babbel, mijnbouw komt in Nederland niet meer voor.

Niet onze kleine mensen zijn in gevaar, maar de mensen in de derde wereld.

Mijnbouw is gevaarlijk (Afrika, Zuid-Amerika, Turkije daar gaat het wel eens mis)

Maar ook die sloebers in Bangladesh die aan onze kleine mensen bijvoorbeeld kleding verkopen..

http://www.nu.nl/economie/3868842/geen- ... adesh.html

'Het is hier dat we bedenken dat zelfs wanneer de haat het felste brandt en de strijd van het tribalisme een hoogtepunt heeft bereikt, we de drang moeten weerstaan om naar binnen toe te keren. We moeten weerstand bieden aan de drang om diegenen die anders zijn te demoniseren.' Obama, Pearl Harbor dec'2016)

Profiel  

Bericht nummer:#31  BerichtGeplaatst: vr maart 18, 2016 7:00 am 
lid

Einstein schreef:
We halen tegenwoordig onze defstoffen uit de derde wereld babbel, mijnbouw komt in Nederland niet meer voor.

Mijnbouw is gevaarlijk (Afrika, Zuid-Amerika, Turkije daar gaat het wel eens mis)

Maar ook die sloebers in Bangladesh die aan onze kleine mensen bijvoorbeeld kleding verkopen..

In ieder geval, door de deskundigen die zichzelf tot deskundige hebben benoemd zijn veel slachtoffers te betreuren en zullen er nog veel slachtoffers vallen. Maar dat snappen de inmiddels vele dommen toch nooit. Wanneer wordt Nederland eens wakker.?

Profiel  

Bericht nummer:#32  BerichtGeplaatst: vr maart 18, 2016 3:26 pm 
lid

babbel schreef:
Einstein schreef:

In ieder geval, door de deskundigen die zichzelf tot deskundige hebben benoemd zijn veel slachtoffers te betreuren en zullen er nog veel slachtoffers vallen. Maar dat snappen de inmiddels vele dommen toch nooit. Wanneer wordt Nederland eens wakker.?

Het gaat allemaal over geld. De mensen die last hebben van aardbevingen in Groningen zijn jarenlang genegeerd, omdat de staat er lekker 20 miljard per jaar aan kon verdienen.

Je spreekt de verkeerde mensen aan. Zo'n mijnbouw-ingenieur heeft best een goede opleiding genoten.. Ik vind dat zo'n deskundige wel deskundig is, maar dat hij zich soms laat misbruiken door de baas. Het probleem is dat in die landen, zoals in China en indertijd in Chili, dat allerlei veiligheidsvoorschriften kunnen worden genegeerd. Bij een rechter kun je het vergeten,

http://www.nu.nl/buitenland/2356156/mij ... orden.html

"Op 1 augustus 2013 deelde het Openbaar Ministerie mee dat er niet genoeg bewijs was om een rechtszaak te beginnen tegen toezichthouders of de eigenaar van de mijn, en dat er zodoende niemand aansprakelijk kon worden gesteld voor het ongeluk. Dit leidde tot hevige verontwaardiging bij de overlevenden."

https://nl.wikipedia.org/wiki/Mijnongeval_in_Copiapó

Onder de grond zitten jouw kleine mensen, babbel.. jouw gravers zijn geen zelfbenoemde deskundige, maar slachtoffers !

Humanisme is voor mij ook, dat we niet over lijken mogen gaan, wanneer er ergens geld aan verdiend kan worden. Maarja dan wordt je dus geen "humanist" genoemd, maar "links".

Profiel  

Bericht nummer:#33  BerichtGeplaatst: ma maart 21, 2016 9:58 am 
lid

Met kleine mannen bedoel ik natuurlijk de mannen die het financieel niet breed hebben. En die daardoor een gemakkelijke prooi zijn voor de gemene dieven en mensenhandelaren. Mede omdat de meeste mensen liever werken en dus niet willen kijken en opletten op die lammeren.

Profiel  

Bericht nummer:#34  BerichtGeplaatst: ma maart 21, 2016 6:33 pm 
lid

Het beste uitzicht daarvoor heb je juist als je werkt. Niet dat het altijd verheffend is wat we zien maar de verontwaardigde publieke opinie van de politici, de journalisten en van velen die niet 'op de werkvloer' komen, die is niet in staat te peilen wat de zwakkere partijen wordt aangedaan, juist in de feitelijke economische crisistijd waarin we leven. We nemen waar dat werknemers hun eigen graf mogen helpen graven, hun managers die zelf al aangeschoten wild zijn, schieten lukraak om zich heen en het wordt allemaal aangejaagd door een losgeslagen politiek waar de compromissen volledig zinloos en uitzichtloos zijn.

Bij dat alles moeten we toch maar humanistisch bezig blijven want we willen het niet erger maken dan het is. Maar wel de verkeerde gedachtengangen volgen en weerleggen. Daar horen bij, een mateloos en ondoordacht humanisme en een zich beklagen uit kortzichtig perspectief van mensen die zelf geen hand (kunnen) uitsteken. In eerste instantie denk ik aan onze "zielige" belastingbetalers die zich laten inpalmen door geslijm van VVD-backbenchers. Dat zijn in de politiek dus geen bruggenbouwers, zulke backbenchers.

Profiel  

Bericht nummer:#35  BerichtGeplaatst: di maart 22, 2016 10:36 am 
lid

Rightnow schreef:
Het beste uitzicht daarvoor heb je juist als je werkt. Niet dat het altijd verheffend is wat we zien maar de verontwaardigde publieke opinie van de politici, de journalisten en van velen die niet 'op de werkvloer' komen, die is niet in staat te peilen wat de zwakkere partijen wordt aangedaan, juist in de feitelijke economische crisistijd waarin we leven. We nemen waar dat werknemers hun eigen graf mogen helpen graven, hun managers die zelf al aangeschoten wild zijn, schieten lukraak om zich heen en het wordt allemaal aangejaagd door een losgeslagen politiek waar de compromissen volledig zinloos en uitzichtloos zijn.

Bij dat alles moeten we toch maar humanistisch bezig blijven want we willen het niet erger maken dan het is. Maar wel de verkeerde gedachtengangen volgen en weerleggen. Daar horen bij, een mateloos en ondoordacht humanisme en een zich beklagen uit kortzichtig perspectief van mensen die zelf geen hand (kunnen) uitsteken. In eerste instantie denk ik aan onze "zielige" belastingbetalers die zich laten inpalmen door geslijm van VVD-backbenchers. Dat zijn in de politiek dus geen bruggenbouwers, zulke backbenchers.
Maar het is toch een belediging en kwelling als de werknemers geen fijne tijd mogen hebben.? Persoonlijk weet ik veel leukere dingen om te doen in de tijd dat ik wakker ben. Weet zeker, dat er vele werknemers zijn die ook wel leukere dingen willen doen in de tijd dat ze wakker zijn. Maar de werknemers krijgen die tijd pas als ze oud en versleten zijn en dus niet meer zoveel energie hebben om leuke dingen te doen. Dat moet toch eens doorbroken worden.?

Profiel  

Bericht nummer:#36  BerichtGeplaatst: di maart 22, 2016 10:50 am 
lid

babbel schreef:
Rightnow schreef:

Maar het is toch een belediging en kwelling als de werknemers geen fijne tijd mogen hebben.? Persoonlijk weet ik veel leukere dingen om te doen in de tijd dat ik wakker ben. Weet zeker, dat er vele werknemers zijn die ook wel leukere dingen willen doen in de tijd dat ze wakker zijn. Maar de werknemers krijgen die tijd pas als ze oud en versleten zijn en dus niet meer zoveel energie hebben om leuke dingen te doen. Dat moet toch eens doorbroken worden.?

Ga je gang zou ik zeggen. Maar wees dan ook zo stoer en onafhankelijk om niet je handje op te houden.

Profiel  

Bericht nummer:#37  BerichtGeplaatst: di maart 22, 2016 1:02 pm 
lid

Ik ken wel een paar mensen die niet werken. Of, dat ligt daar toch heel vlak bij, met mensen die enkel "zwart" werken. Ja, dat ligt daar vlak bij omdat ook deze mensen niets kunnen bijdragen aan het salaris van zoveel ambtenaren, of aan onderwijs en zorg in ons land. De oorzaken liggen nooit bij "lekker dat koos ik zelf toch" maar altijd bij chronische ziekte of ernstige ongeschiktheid om werk te doen. Ben je in staat om iets te doen maar niet interessant genoeg in de arbeidsmarkt (gevolg van ons slechte economische beleid dus) dan rest slechts het opmaken van wat je hebt en als je dan bij de sociale dienst komt dan wordt je meteen aan het werk gezet: ook stukwerk waar je maar een paar euro per uur aan overhoudt en wat de arbeidsmarkt nog verder verstoort, wordt door de VVD-elite niet gezien en niet bestreden!

Nu kun je wel heerlijk filosoferen over vrijblijvende vrijstelling van werk, maar dit is dus eigenlijk nooit zelfverkozen - tot dat je een zekere leeftijd hebt bereikt.

Profiel  

Bericht nummer:#38  BerichtGeplaatst: di maart 22, 2016 6:17 pm 
lid

Enzo501 schreef:
babbel schreef:
Rightnow schreef:

Ga je gang zou ik zeggen. Maar wees dan ook zo stoer en onafhankelijk om niet je handje op te houden.
Van de inmiddels in veelvoud toegenomen domme slechte bevolking heb ik geen hoge hoed op, want ik weet dat een schoonheid van hen toch nooit iets gratis krijgt, slechts veel geld brengen mogen de schoonheden. Tja.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]