Het is nu wo okt 18, 2017 11:20 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

De belangrijkste oorzaak van terrorisme is:
ideologisch 44%  44%  [ 7 ]
psychologisch 38%  38%  [ 6 ]
cultureel en sociologisch 19%  19%  [ 3 ]
het multicultuurbeleid 0%  0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 16
Auteur Bericht
Bericht nummer:#61  BerichtGeplaatst: vr apr 01, 2016 9:07 pm 
lid

Pizzaman schreef:
Einstein schreef:
Modern terrorisme is niet alleen politiek en cultuur. Het is ook moordzucht en je kop op Youtube willen hebben. Zie Jihadi John, zie de school murders.

Ik vind dat twee dingen die je niet kan vergelijken.
Jihadi John verborg overigens zijn gezicht, dat klopt dus ook niet.
Maar hij was in mijn ogen WEL een terrorist. Zijn daden hadden een bepaalde dwang,
hij deed dat omdat hij mensen ergens toe wilde dwingen. En zo lang ie dat niet kreeg, ging ie door.
Zo iemand jaagt angst aan, want, als je niet naar 'm luistert, wie weet pakt ie jou wel (kleine kans... maar OK).
In ieder geval houdt ie niet op totdat ie z'n zin heeft (of een kogel).

Je legt sterk de nadruk op een behoefte aan macht en afdwingen bij de terrorist, maar IS heeft met die onthoofdingen geen eisen gesteld. Ze zijn uitgevoerd en op Youtube gezet.

Hij werd niet aan zijn gezicht herkend, maar aan zijn stem. Hij werd door honderden Engelsen herkend aan zijn intonatie..

Sowieso is de hele serie onthoofdingen die we hebben zien langskomen op Youtube bijzonder theatraal geweest: alles werd in die periode grootscheeps uitgemeten en van agressief commentaar voorzien. Als we later onderzoek mogen geloven, waren deze "onthoofders" allemaal van Europese origine. Opvallend, maar het verwondert me dus niets. Ze vonden een vorm om angst aan te jagen, die precies aansluit bij archetypische angsten van Europeanen voor arabieren: ze onthoofden je met een kromzwaard. ISIS heeft toen de westerse media maandenlang op een geniale manier bespeeld.

Je hebt wel gelijk met die machtswil, maar dat zie ik ook breder dan alleen politiek. Ook bij school shooters is macht een motief. En bij Breivik.

Natuurlijk moet er organisatie zijn. En er is een machtswil. Maar het verschil tussen politieke propaganda en terrorisme is, dat er bij terrorisme doden vallen. Dat vind ik veel belangrijker dan het motief. Daarom zie ik terrorisme breder dan alleen terrorisme uit politieke machtswil. Het is wel machtswil, inderdaad.. Volgens een van die ettertjes van de Columbine aanslag (15 doden) ging het erom de baas te zijn op school en dat aan iedereen duidelijk te maken, inclusief leraren en directie. Op straffe van de kogel, welteverstaan. Ook in jouw perspectief is er weinig verschil. Het gaat de terrorist om macht.

Citaat:
Breivik kan je meer vergelijken met een asociale hufter-versie van iemand die zichzelf in de fik zet.

Je maakt Breivik echt veel te klein. Het brengen van een Hitlergroet in de internationale pers, tweemaal.. dat is ook een obsessie met macht.

Citaat:
Hij weet dat hij er niks van zal "genieten" als ie wat bereikt. Dat wist Breivik vast ook wel.
Het enige wat ie doet is aandacht vragen, dat wel - maar je kan er rustig schijt aan hebben. Breivik gaat niemand meer kwaad doen.
Wat ie allemaal lult is hoogstens nog van academisch belang of voor wie er interesse in heeft wat zo'n debiel laat tikken.

Laten we het hopen.

His mail is censored by prison officials to keep him from creating an "extremist network" while in prison, according to authorities.

http://www.newsmax.com/TheWire/anders-b ... id/719171/

waren er aanwijzingen ? ja, al in 2012

http://www.romea.cz/en/news/world/breiv ... rom-prison

Overduidelijk behoefte aan politieke macht, dat blijkt ook uit zijn document. En zijn daden zijn zonder meer terrorisme !

'Het is hier dat we bedenken dat zelfs wanneer de haat het felste brandt en de strijd van het tribalisme een hoogtepunt heeft bereikt, we de drang moeten weerstaan om naar binnen toe te keren. We moeten weerstand bieden aan de drang om diegenen die anders zijn te demoniseren.' Obama, Pearl Harbor dec'2016)

Profiel  

Bericht nummer:#62  BerichtGeplaatst: za apr 02, 2016 12:38 am 
lid

Napoleon schreef:
claartje schreef:
Een veelgehoorde verklaring voor de recente aanslagen door moslimextremisten in Europa zijn de bemoeienissen van de Westerse landen in het M.O. Dat verklaart echter niet de moordpartijen van sjiieten op soennieten en omgekeerd en al helemaal niet de recente Taliban zelfmoordaanslag op een groep christenen in Pakistan die in een speeltuin Pasen vierden of de slachtpartij door moslims op christenen in een kerk in Egypte. Ook in Indonesië en in Afrika vonden slachtpartijen door moslims op christenen plaats.

Wat maakt dat mensen uit naam van hun godsdienst andere mensen vermoorden? Is het diepe liefde voor hun God of is het diepe haat ten opzichte van anders- of geen gelovigen? Ik heb eens in een reportage over de Palestijnse gebieden een moslim horen zeggen dat hij Allah meer liefhad dan zijn kinderen en een Palestijnse vrouw dat zij met liefde kinderen baarde die zich later opbliezen en zo martelaar werden. Verblind zijn door liefde is nauw verwant aan verblind zijn door haat. De emotie heeft de ratio doen verdwijnen.

Ik heb geprobeerd dit soort mensen te begrijpen maar ik kan het niet. De tranen schoten in mijn ogen na de laatste aanslag in Brussel en ook de zelfmoordaanslag in Pakistan maakt me gedeprimeerd. Waarom vermoorden moslims moslims, christenen, joden en niet- en andersgelovigen en zijn moordpartijen andersom een uitzondering? Er zijn talloze religieuze sektes op de wereld, van de christelijke mormonen tot hindoes sektes zoals Baghwan en Hare Krisna. De in het oranje geklede Hare Krisna volgelingen riepen bij bijna niemand diepe weerstand op, hooguit lachlust. En als er al werd gemoord uit naam van religie of levensovertuiging, dan bleven de moordenaars beperkt tot één geïsoleerde groep, terwijl moslimmoordenaars over de hele wereld dood en verderf zaaien. Waarom? Niemand kan mij nog wijsmaken dat het om een enkele religieuze gek gaat en dat het met islam niets te maken heeft. Hoe kan volslagen hysterie zich van mensen meester maken na het aanschouwen van (of het horen over) een spotprent waardoor ze en massa gaan brandstichten, plunderen en moorden? Dat mensen boos of verdrietig worden door de uitingen van anderen is te begrijpen, onbegrijpelijk (tenminste voor mij) is dat mensen hierdoor veranderen in monsters. Ook de rechtsextremisten die in Brussel een herdenking verstoorden, vallen onder hysterici.

Kan iemand mij vertellen wie of wat deze diepe haat die mensen tot moordenaars maakt, voedt?

De islam zelf. Wat men ook beweerd of hoe veel men daar ook om heen wil draaien.

Heel kortzichtig en stigmatiserend.. Ik vraag mij werkelijk af of je wel wilt horen wat er de laatste tijd in allerlei media naar voren komt. Het lijkt van niet, horen misschien wel maar luisteren....? Wanneer de islam werkelijk het probleem zou zijn, dan had de hel allang losgebrand met alle onze mede-moslim-NEDERLANDERS. In mijn ogen wil jij de vorige generaties gastarbeiders niet erkennen als groep die WIJ hebben uitgenodigd hier te komen. En daarmee ben je verantwoordelijk voor het niet integreren van deze groepen. Dan wordt het vervolgens heel makkelijk om hun ook daar nog eens de schuld van te geven. Denk daar maar eens over na, als je wilt :evendenken: .

Profiel  

Bericht nummer:#63  BerichtGeplaatst: za apr 02, 2016 12:52 am 
lid

Sterker nog: geloven in zijn algemeenheid staat hier ter discussie.
Ik vind het vreemd dat naast de moslimgemeenschap niet ook de Joden, Christenen, Hindoes enzovoorts worden opgeroepen om afstand te nemen van terrorisme. Maakt niet uit welk geloof, geen enkel geloof predikt dood en verderf.

Profiel  

Bericht nummer:#64  BerichtGeplaatst: za apr 02, 2016 2:11 am 
lid

wortel schreef:
Ik vind het vreemd dat naast de moslimgemeenschap niet ook de Joden, Christenen, Hindoes enzovoorts worden opgeroepen om afstand te nemen van terrorisme.
Maakt niet uit welk geloof, geen enkel geloof predikt dood en verderf.

Uit naam va het christendom, jodendom et cetera worden niet dagdagelijks aanslagen gepleegd.
Hoe anders is dat met de islam ?

Denk jij daar maar even over na, als je wil.... :foei2:

Profiel  

Bericht nummer:#65  BerichtGeplaatst: za apr 02, 2016 11:24 am 
lid

Tientallen moslimjongeren in Amsterdam zijn volgens Elforkani zo geradicaliseerd dat niets hen meer lijkt te kunnen tegenhouden.

"De terroristische netwerken staan klaar," zegt de 33-jarige jongerenimam en voormalig woordvoerder van het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO). En erger: "Veel mensen in de wijken weten ervan, maar kiezen ervoor hun mond te houden en deze jongeren te beschermen."

Elforkani geeft de stad nog een jaar, maximaal anderhalf. Dan zal, als er niets gebeurt, ook hier de doffe klap van een aanslag klinken, denkt hij. Zijn rekensom: Nederland loopt één tot anderhalf jaar achter op België, het verschil tussen de oprichting van Sharia for Belgium bij de zuiderburen en vergelijkbare extremistische clubs hier.

De Amsterdamse jongerenimam staat bekend om zijn gematigde opvattingen. "Ik ben van het maatschappelijk debat en de hervormingen", zegt hij. "Dat blijf ik, maar het is nu zo heftig dat we het daar op de korte termijn niet van moeten hebben. Het is gewoon hard ingrijpen."

http://www.parool.nl/amsterdam/-terrori ... ~a4274069/

Wat heeft gemaakt dat deze jongens zo radicaliseren ?

De ideologie, incl. de verheerlijking van geweld, de groepsprocessen en het gebrek aan grenzen.
Ze worden niet gecorrigeerd.

Daar vervaagt de grens tussen denkbeelden en daden....

Profiel  

Bericht nummer:#66  BerichtGeplaatst: za apr 02, 2016 12:55 pm 
lid

HvR schreef:

Tientallen moslimjongeren in Amsterdam zijn volgens Elforkani zo geradicaliseerd dat niets hen meer lijkt te kunnen tegenhouden.

"De terroristische netwerken staan klaar," zegt de 33-jarige jongerenimam en voormalig woordvoerder van het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO). En erger: "Veel mensen in de wijken weten ervan, maar kiezen ervoor hun mond te houden en deze jongeren te beschermen."

Elforkani geeft de stad nog een jaar, maximaal anderhalf. Dan zal, als er niets gebeurt, ook hier de doffe klap van een aanslag klinken, denkt hij. Zijn rekensom: Nederland loopt één tot anderhalf jaar achter op België, het verschil tussen de oprichting van Sharia for Belgium bij de zuiderburen en vergelijkbare extremistische clubs hier.

De Amsterdamse jongerenimam staat bekend om zijn gematigde opvattingen. "Ik ben van het maatschappelijk debat en de hervormingen", zegt hij. "Dat blijf ik, maar het is nu zo heftig dat we het daar op de korte termijn niet van moeten hebben. Het is gewoon hard ingrijpen."

http://www.parool.nl/amsterdam/-terrori ... ~a4274069/

Wat heeft gemaakt dat deze jongens zo radicaliseren ?

De ideologie, incl. de verheerlijking van geweld, de groepsprocessen en het gebrek aan grenzen.
Ze worden niet gecorrigeerd.

Daar vervaagt de grens tussen denkbeelden en daden....

Uit onderzoek is in de EU is juist ook gebleken dat jongeren sneller radicaliseren, terwijl ze minder gelovig zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#67  BerichtGeplaatst: za apr 02, 2016 2:30 pm 
lid

Einstein schreef:
Pizzaman schreef:
Einstein schreef:

Zoooo dat is terrorisme zeg.. juistja.. pagina 3, we zijn weer thuis Mo Jezus Mo Jezus Mo Jezus ping pong ping pong.

Religie maakt een mens terrorist. Specifiek: islamitische religie.

En daar ouwehoeren we dan net zo lang over dóór, tot iedereen die het niet daarmee eens is afhaakt.

(vuilnisman.. kan deze meuk:blink: )

dan haak je toch af Einstein, mij 'n biet.

Dat zou jij wel willen :bidden: dank voor deze eervolle toevoeging

Citaat:
Overigens wil ik ook niet tussen de gereformeerden zitten hoor, of tussen de katholieken.

Dan ga je daar toch niet zitten. Terrorisme is niet een kwestie van je aan elkaar storen of uitsluiten, daar vallen doden bij. Terrorisme is iets van een heel andere orde dan jouw vrijblijvende cultuurstrijd-gebabbel over waar jij wel of niet zou willen wonen.

Citaat:
Da's dan wel in afnemende gradatie, zowel de gereformeerden als de katholieken sluiten nog wel van alles uit
maar dringen tenminste niet op gewelddadige wijze zich op, evenmin hebben ze dergelijke excessen.

Ah we zijn bij de vergelijkende godsdienstwetenschappen aangeland. Katholieken en protestanten gebruiken geen geweld :holy: , moslims wel. Is ook duidelijk met feiten te onderbouwen :holy: :holy: christenen en seculieren gebruiken geen geweld, ze hangen alleen maar varkenskoppen aan bomen voor de asielopvang, ze verbranden korans en ze bekladden moskeeen met hakenkruisen. Echt heel vredelievend allemaal. Maar die jongens van de dawa.. dáár moet je voor opletten, want ze schieten je dood als je hun verhaal niet gelooft.

Citaat:
En it takes two to pingpong, geef nou maar eens toe dat er simpelweg wat mis is met de islam.
Of toon aan dat het een religie is net als alle andere, als je kunt.

Dat zeg ik niet. Er is OOK van alles mis met de islam, maar dat is niet het onderwerp hier.

Wat maakt van een mens een terrorist?. Dat was de vraag hier, niet waar jij wilt wonen of door wie jij je voelt uitgesloten.
Wat een mens tot een terrorist maakt is onbelangrijk. Belangrijker is dat veel mensen vergeten dat de terroristen gemakkelijk te herkennen zijn. Terroristen zijn namelijk niet slechts van buiten een monster maar ook van binnen. Van schoonheden hoeven we geen aanslagen en slachtpartijen te verwachten, want schoonheden zijn ook van binnen geen monster. Toch.?

Profiel  

Bericht nummer:#68  BerichtGeplaatst: za apr 02, 2016 3:51 pm 
lid

Einstein schreef:
Je legt sterk de nadruk op een behoefte aan macht en afdwingen bij de terrorist, maar IS heeft met die onthoofdingen geen eisen gesteld. Ze zijn uitgevoerd en op Youtube gezet.

Hij werd niet aan zijn gezicht herkend, maar aan zijn stem. Hij werd door honderden Engelsen herkend aan zijn intonatie..

Ik denk dat ISIS wel degelijk eisen stelde en iets wilde opdringen, namelijk hun versie van de islam.

Einstein schreef:
Sowieso is de hele serie onthoofdingen die we hebben zien langskomen op Youtube bijzonder theatraal geweest: alles werd in die periode grootscheeps uitgemeten en van agressief commentaar voorzien. Als we later onderzoek mogen geloven, waren deze "onthoofders" allemaal van Europese origine. Opvallend, maar het verwondert me dus niets. Ze vonden een vorm om angst aan te jagen, die precies aansluit bij archetypische angsten van Europeanen voor arabieren: ze onthoofden je met een kromzwaard. ISIS heeft toen de westerse media maandenlang op een geniale manier bespeeld.

Exact, eb het bespelen van de massa door angsta aanjagen, is terrorisme.

Einstein schreef:
Je hebt wel gelijk met die machtswil, maar dat zie ik ook breder dan alleen politiek. Ook bij school shooters is macht een motief. En bij Breivik.

Natuurlijk is dat breder dan politiek. Maar bij die shooters en Breivik, gaat het alleen om angst en wraak.
Die houdt op als ze dood zijn of in de bak zitten, er is geen "propagatie". Bij daadwerkelijk terrorisme blijft de angst.

Einstein schreef:
Natuurlijk moet er organisatie zijn. En er is een machtswil. Maar het verschil tussen politieke propaganda en terrorisme is, dat er bij terrorisme doden vallen. Dat vind ik veel belangrijker dan het motief. Daarom zie ik terrorisme breder dan alleen terrorisme uit politieke machtswil. Het is wel machtswil, inderdaad.. Volgens een van die ettertjes van de Columbine aanslag (15 doden) ging het erom de baas te zijn op school en dat aan iedereen duidelijk te maken, inclusief leraren en directie. Op straffe van de kogel, welteverstaan. Ook in jouw perspectief is er weinig verschil. Het gaat de terrorist om macht.

Ikzie daar alleen een "tijdelijke" macht. Behalve bij een gijzeling, bijvoorbeeld zoals in Beslan.

Einstein schreef:
Je maakt Breivik echt veel te klein. Het brengen van een Hitlergroet in de internationale pers, tweemaal.. dat is ook een obsessie met macht.

...wat alleen effect heeft zolang hij daar staat, in die krant.
Er zal echt niemand zijn die daardoor zich anders gaat gedragen.
Men denkt "wat een debiel" en is heus niet bang dat er straks eentje achter de deur staat.

Einstein schreef:

His mail is censored by prison officials to keep him from creating an "extremist network" while in prison, according to authorities.

http://www.newsmax.com/TheWire/anders-b ... id/719171/

waren er aanwijzingen ? ja, al in 2012

http://www.romea.cz/en/news/world/breiv ... rom-prison

Overduidelijk behoefte aan politieke macht, dat blijkt ook uit zijn document. En zijn daden zijn zonder meer terrorisme !

Mwha. Ik vind het gewoon een losgeslagen debiel. Hij heeft nooit wat bereikt, zal ook nooit wat bereiken.
Het enige dat ie heeft gehad is een "moment of glory" althans dat zal ie zelf wel vinden.
Door Breivik zal niemand zich gedwongen voelen anders te gaan denken.

Profiel  

Bericht nummer:#69  BerichtGeplaatst: za apr 02, 2016 8:51 pm 
lid

HvR schreef:
wortel schreef:
Ik vind het vreemd dat naast de moslimgemeenschap niet ook de Joden, Christenen, Hindoes enzovoorts worden opgeroepen om afstand te nemen van terrorisme.
Maakt niet uit welk geloof, geen enkel geloof predikt dood en verderf.

Uit naam va het christendom, jodendom et cetera worden niet dagdagelijks aanslagen gepleegd.
Hoe anders is dat met de islam ?

Denk jij daar maar even over na, als je wil.... :foei2:

Ja, de terroristen gebruiken de islam als excuus, dat is iets anders dan dat de islam terrorisme verkondigt. En dan ga ik niet eens in op het terrorisme van onze voorvaderen ten tijde van de kruistochten, en recenter het misbruik van kinderen (=ook terrorisme), laat staan de behandeling van Palestijnen in Israël. Zo ook zal men voorbeelden vinden in het Hindoeïsme. Ik heb mij hier niet in verdiept, ik kijk naar de het mechanisme hoe geloof misbruikt wordt door een groepje die hier blijkbaar macht uit krijgt. En vervolgens horden mensen op het verkeerde been zet. Daar ben jij in mijn ogen ook een voorbeeld van. Doe ermee wat je wilt, kan.

Profiel  

Bericht nummer:#70  BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2016 1:03 pm 
lid

Pizzaman schreef:
Maar bij die shooters en Breivik, gaat het alleen om angst en wraak.
Pizzaman schreef:

Nogmaals, je onderschat nogal de impact en de betekenis. Valt me op dat je Breivik op een lijn stelt met "school-shooters". Wishful thinking en struisvogel. Breivik is een typische politieke terrorist, van het oude stempel zelfs (met manifest/verantwoording)

Breivik handelde helemaal niet uit wraak, hij was op Utoya bezig, zijn lijstje van landverraders klasse A en B (linkse jongeren) af te werken. Lees zijn document maar, als je durft.

'Het is hier dat we bedenken dat zelfs wanneer de haat het felste brandt en de strijd van het tribalisme een hoogtepunt heeft bereikt, we de drang moeten weerstaan om naar binnen toe te keren. We moeten weerstand bieden aan de drang om diegenen die anders zijn te demoniseren.' Obama, Pearl Harbor dec'2016)

Laatst bijgewerkt door Einstein op zo apr 03, 2016 1:06 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#71  BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2016 1:06 pm 
lid

Einstein schreef:
Pizzaman schreef:

Je onderschat de impact. Valt me op dat je Breivik op een lijn stelt met "school-shooters".

Breivik handelde helemaal niet uit wraak, hij was zijn lijstje van Verraders klasse A en B aan het afwerken. Lees zijn document maar, als je durft.

Heb het allang een keer gelezen, wat een hatelijk stuk onzin.

Wat is het verschil tussen iemand die een bepaalde groep haat en die af wil maken
of een school-shooter die zijn klasgenoten en de leraren haat en ze af wil maken?
Een hatelijk semi-intellectueel schrijfsel?

Die school-shooters werken net zo goed een lijstje af, maar zijn daar meestal niet "hard genoeg" voor.

Profiel  

Bericht nummer:#72  BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2016 1:07 pm 
lid

GVD wacht nou eens even twee minuten met reageren man ik was nog niet klaar

(dit mag weg)

Laatst bijgewerkt door Einstein op zo apr 03, 2016 1:08 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#73  BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2016 1:07 pm 
lid

Pizzaman schreef:
Einstein schreef:
Pizzaman schreef:

Je onderschat de impact. Valt me op dat je Breivik op een lijn stelt met "school-shooters".

Breivik handelde helemaal niet uit wraak, hij was zijn lijstje van Verraders klasse A en B aan het afwerken. Lees zijn document maar, als je durft.

Wat is het verschil tussen iemand die een bepaalde groep haat en die af wil maken
of een school-shooter die zijn klasgenoten en de leraren haat en ze af wil maken?

Die school-shooters werken net zo goed een lijstje af, maar zijn daar meestal niet "hard genoeg" voor.

Het veschil is ideologie en dat maakt van Breivik een terrorist.

Profiel  

Bericht nummer:#74  BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2016 1:09 pm 
lid

Pizzaman schreef:

Hatelijk ? Lijkt me niet het goede woord, pizzaman.

Het is 1:1 de ideologie van Pamela Geller, Geert Wilders c.s.

Jouw ideologie. En daarom steek je je kop in het zand.

Ik kan me de discussies nog herinneren op dit forum.

Een protest tegen de islamisering van Noorwegen heette het op de eerste 3 pagina's.

Laatst bijgewerkt door Einstein op zo apr 03, 2016 1:11 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#75  BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2016 1:10 pm 
lid

Einstein schreef:
GVD wacht nou eens even twee minuten met reageren man ik was nog niet klaar

(dit mag weg)

Je had al 3 minuten slowpoke dus niet zeuren.

Profiel  

Bericht nummer:#76  BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2016 1:12 pm 
lid

Einstein schreef:
Pizzaman schreef:

Jouw ideologie.

Dikke flauwekul, bovendien niet gefundeerd.
Nergens staat bij MIJN ideologie dat "verraders doodmoeten", bij Breivik wel.
Zo is er nog wel meer dat niet klopt maar dat zal wel te hoog gegrepen zijn voor je.
Denk er nog maar effe over na, ik zal je meer geven dan 3 minuten. :gniffel:

Profiel  

Bericht nummer:#77  BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2016 1:15 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Pizzaman schreef:
Einstein schreef:

Het veschil is ideologie en dat maakt van Breivik een terrorist.

:evendenken: ZOU je inderdaad kunnen beweren, echter ideologie alleen maakt geen terroristen.
En waar is dan het doel van angst aanjagen en macht vergroten gebleven?

Als ie een organisatie had gehad, die "zijn werk" voort zou zetten (en dus een dreiging bleegf vormen)
of dat ie zelf was ontsnapt en als dusdanig doorging met dreiging vormen, zou je gelijk hebben.

Profiel  

Bericht nummer:#78  BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2016 1:15 pm 
lid

Pizzaman schreef:
Einstein schreef:
Pizzaman schreef:

Jouw ideologie.

Zo is er nog wel meer dat niet klopt maar dat zal wel te hoog gegrepen zijn voor je.

Afstraffen, doodmaken, dat zijn twee verschijningsvormen van een ideologie. Je weet toch ook dat veel Wildersaanhangers mensen die de islam niet veroordelen of niet tegen immigratie zijn vaak als landverraders worden gezien?

Profiel  

Bericht nummer:#79  BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2016 1:18 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Pizzaman schreef:
Einstein schreef:

Jouw ideologie.

Afstraffen, doodmaken, dat zijn twee verschijningsvormen van een ideologie. Je weet toch ook dat veel Wildersaanhangers mensen die de islam niet veroordelen of niet tegen immigratie zijn vaak als landverraders worden gezien?

Had nou maar meer dan 3 minuten genomen om na te denken, want die is wel heel simpel.
Wilders HIMSELF veroordeelt de islam niet eens, maar slechts een deel er van. De Donald Duck mag blijven sowieso.
Verder is er ook geen bezwaar tegen immigratie, mits dat gebeurt op basis van merites en niet "zomaar", en de last niet bij de burger ligt.

Profiel  

Bericht nummer:#80  BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2016 1:22 pm 
lid

Pizzaman schreef:
Enzo501 schreef:
Pizzaman schreef:

Had nou maar meer dan 3 minuten genomen om na te denken, want die is wel heel simpel.
Wilders HIMSELF veroordeelt de islam niet eens, maar slechts een deel er van. De Donald Duck mag blijven sowieso.
Verder is er ook geen bezwaar tegen immigratie, mits dat gebeurt op basis van merites en niet "zomaar", en de last niet bij de burger ligt.

Nou ben ik van het nuanceren maar dat Wilders de islam niet veroordeelt lijkt me wel erg wild geinterpreteerd. Volgens Wilders is de islam een fascistische politieke ideologie.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]