Het is nu ma dec 11, 2017 3:18 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

De belangrijkste oorzaak van terrorisme is:
ideologisch 44%  44%  [ 7 ]
psychologisch 38%  38%  [ 6 ]
cultureel en sociologisch 19%  19%  [ 3 ]
het multicultuurbeleid 0%  0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 16
Auteur Bericht
Bericht nummer:#81  BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2016 1:27 pm 
lid

wortel schreef:
HvR schreef:
wortel schreef:
Sterker nog: geloven in zijn algemeenheid staat hier ter discussie.
Ik vind het vreemd dat naast de moslimgemeenschap niet ook de Joden, Christenen, Hindoes enzovoorts worden opgeroepen om afstand te nemen van terrorisme.
Maakt niet uit welk geloof, geen enkel geloof predikt dood en verderf.

Uit naam va het christendom, jodendom et cetera worden niet dagdagelijks aanslagen gepleegd.
Hoe anders is dat met de islam ?

Denk jij daar maar even over na, als je wil.... :foei2:

Ja, de terroristen gebruiken de islam als excuus, dat is iets anders dan dat de islam terrorisme verkondigt. En dan ga ik niet eens in op het terrorisme van onze voorvaderen ten tijde van de kruistochten, en recenter het misbruik van kinderen (=ook terrorisme), laat staan de behandeling van Palestijnen in Israël. Zo ook zal men voorbeelden vinden in het Hindoeïsme. Ik heb mij hier niet in verdiept, ik kijk naar de het mechanisme hoe geloof misbruikt wordt door een groepje die hier blijkbaar macht uit krijgt. En vervolgens horden mensen op het verkeerde been zet. Daar ben jij in mijn ogen ook een voorbeeld van. Doe ermee wat je wilt, kan.

Ik kan er niks mee want ben het niet eens met je relativerende houding....

Ik heb de pest aan religie in zijn algemeenheid en aan de islam in het bijzonder want zodra ze iets te zeggen krijgt, steken al snel de onderdrukkende en terroristische elementen de kop.

Het onderdrukken en terroriseren van vrouwen, homo's, joden en andersgelovigen is niet voor niets zo wijdverbreid overal waar de islam dominant is.

En dan ook nog eens anno vandaag en niet 500 jaar geleden. :rolleyes:

Profiel  

Bericht nummer:#82  BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2016 1:27 pm 
lid

Pizzaman schreef:
Enzo schreef:
Afstraffen, doodmaken, dat zijn twee verschijningsvormen van een ideologie. Je weet toch ook dat veel Wildersaanhangers mensen die de islam niet veroordelen of niet tegen immigratie zijn vaak als landverraders worden gezien?

Had nou maar meer dan 3 minuten genomen om na te denken, want die is wel heel simpel.

Jij bent simpel en je liegt. Je hebt 2083 niet gelezen. Je zit dat verhaal 24/7 te verdedigen op dit forum, terwijl je dat zelf niet eens door hebt..

Citaat:
Wilders HIMSELF veroordeelt de islam niet eens, maar slechts een deel er van. De Donald Duck mag blijven sowieso.
Verder is er ook geen bezwaar tegen immigratie, mits dat gebeurt op basis van merites en niet "zomaar", en de last niet bij de burger ligt.

Yep en Elvis leeft. Waarom lieg je hierover, in dit draadje ? Wilders veroordeelt "de islam" wel degelijk - dat heeft hij zelf bij de rechter verklaard - en Wilders tegen immigratie van alle moslims. Of het nu vluchtelingen, gelukszoekers of miljardairs betreft.

'Het is hier dat we bedenken dat zelfs wanneer de haat het felste brandt en de strijd van het tribalisme een hoogtepunt heeft bereikt, we de drang moeten weerstaan om naar binnen toe te keren. We moeten weerstand bieden aan de drang om diegenen die anders zijn te demoniseren.' Obama, Pearl Harbor dec'2016)

Profiel  

Bericht nummer:#83  BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2016 1:30 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Pizzaman schreef:
Enzo501 schreef:

Afstraffen, doodmaken, dat zijn twee verschijningsvormen van een ideologie. Je weet toch ook dat veel Wildersaanhangers mensen die de islam niet veroordelen of niet tegen immigratie zijn vaak als landverraders worden gezien?

Had nou maar meer dan 3 minuten genomen om na te denken, want die is wel heel simpel.
Wilders HIMSELF veroordeelt de islam niet eens, maar slechts een deel er van. De Donald Duck mag blijven sowieso.
Verder is er ook geen bezwaar tegen immigratie, mits dat gebeurt op basis van merites en niet "zomaar", en de last niet bij de burger ligt.

Nou ben ik van het nuanceren maar dat Wilders de islam niet veroordeelt lijkt me wel erg wild geinterpreteerd. Volgens Wilders is de islam een fascistische politieke ideologie.

Is het ook. Dus?

Profiel  

Bericht nummer:#84  BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2016 1:32 pm 
lid

Pizzaman schreef:
Enzo501 schreef:
Pizzaman schreef:

Nou ben ik van het nuanceren maar dat Wilders de islam niet veroordeelt lijkt me wel erg wild geinterpreteerd. Volgens Wilders is de islam een fascistische politieke ideologie.

Is het ook. Dus?

Dus Wilders veroordeelt de islam? :wacko:

Profiel  

Bericht nummer:#85  BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2016 1:34 pm 
lid

Misschien moeten we de naam Breivik wat vaker noemen hier.

Onze PVV-deelnemers raken ervan in de war :)

'Het is hier dat we bedenken dat zelfs wanneer de haat het felste brandt en de strijd van het tribalisme een hoogtepunt heeft bereikt, we de drang moeten weerstaan om naar binnen toe te keren. We moeten weerstand bieden aan de drang om diegenen die anders zijn te demoniseren.' Obama, Pearl Harbor dec'2016)

Profiel  

Bericht nummer:#86  BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2016 1:40 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Pizzaman schreef:
Enzo501 schreef:

Is het ook. Dus?

Wilders vindt dat de islam niet in Nederland hoort, zo simpel is het.

Profiel  

Bericht nummer:#87  BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2016 1:46 pm 
lid

Einstein schreef:
Misschien moeten we de naam Breivik wat vaker noemen hier.

Onze PVV-deelnemers raken ervan in de war :)

Neem nog een paar minuten, je raakt zelf in de war denk ik.

Profiel  

Bericht nummer:#88  BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2016 3:24 pm 
lid

Pizzaman schreef:
Enzo501 schreef:
Pizzaman schreef:

Is het ook. Dus?

Nu zeg je al iets anders. En dat betekent dat hij het niet veroordeelt. Interessant.

Profiel  

Bericht nummer:#89  BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2016 3:31 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Pizzaman schreef:
Enzo501 schreef:

Nu zeg je al iets anders. En dat betekent dat hij het niet veroordeelt. Interessant.

Je denkt er maar eens over na, dat doet men namelijk zelden.

Profiel  

Bericht nummer:#90  BerichtGeplaatst: ma apr 04, 2016 8:19 pm 
lid

Gedraai, feitelijke onjuistheden.. het moet niet gekker worden :foei2:

Pizzaman schreef:
Verder is er ook geen bezwaar tegen immigratie, mits dat gebeurt op basis van merites

Mits.. maar.. De hoogstpersoonlijke PVV-light variant van dhr Pizzaman

Ik vraag me toch af hoe serieus ik jou nog moet nemen.

Profiel  

Bericht nummer:#91  BerichtGeplaatst: ma apr 04, 2016 8:31 pm 
lid

Einstein schreef:

Pizzaman schreef:
Verder is er ook geen bezwaar tegen immigratie, mits dat gebeurt op basis van merites

Iemand die speelt of die geschoold is, is nauwelijks serieus te nemen, en kan men beter niet op reageren.

Profiel  

Bericht nummer:#92  BerichtGeplaatst: ma apr 04, 2016 9:19 pm 
lid

Pizzaman schreef:
Enzo501 schreef:
Pizzaman schreef:

Is het ook. Dus?

Simpel, verwerpelijk en verachtelijk, dat hij dat vindt.

Profiel  

Bericht nummer:#93  BerichtGeplaatst: ma apr 04, 2016 9:29 pm 
lid

HvR schreef:
wortel schreef:
HvR schreef:

Uit naam va het christendom, jodendom et cetera worden niet dagdagelijks aanslagen gepleegd.
Hoe anders is dat met de islam ?

Denk jij daar maar even over na, als je wil.... :foei2:

Ja, de terroristen gebruiken de islam als excuus, dat is iets anders dan dat de islam terrorisme verkondigt. En dan ga ik niet eens in op het terrorisme van onze voorvaderen ten tijde van de kruistochten, en recenter het misbruik van kinderen (=ook terrorisme), laat staan de behandeling van Palestijnen in Israël. Zo ook zal men voorbeelden vinden in het Hindoeïsme. Ik heb mij hier niet in verdiept, ik kijk naar de het mechanisme hoe geloof misbruikt wordt door een groepje die hier blijkbaar macht uit krijgt. En vervolgens horden mensen op het verkeerde been zet. Daar ben jij in mijn ogen ook een voorbeeld van. Doe ermee wat je wilt, kan.

Ik heb de pest aan religie in zijn algemeenheid en aan de islam in het bijzonder want zodra ze iets te zeggen krijgt, steken al snel de onderdrukkende en terroristische elementen de kop.

Het onderdrukken en terroriseren van vrouwen, homo's, joden en andersgelovigen is niet voor niets zo wijdverbreid overal waar de islam dominant is.

Wat mij betreft heb jij een heel beperkt wereldbeeld. Je hebt de pest aan religie? Geef je mensen de vrijheid om voor te leven volgens hun religie? Blijkbaar niet.
En in het bijzonder de Islam? Waarom is deze religie slechter dan andere religiën die het individuele denken beperken (net als onze huidige democratie overigens, nee, dat is geen religie. Hoewel!)
Dat de islam beleidt wordt door een meerderheid van mensen die 100 jaar in het verleden leven t.o.v. het westen, dat is zo. Dat komt puur door ontwikkeling die zij nog niet hebben meegemaakt. Iets van vrijheid en democratie ofzo :evendenken:
Zie jij de Turken/Marokkanen die wel geïntegreerd zijn? Ik denk van niet. Je richt je op het negatieve ipv het positieve. Wat een kut-leven in mijn perceptie. Ben je gelukkig? En waarom?

Profiel  

Bericht nummer:#94  BerichtGeplaatst: ma apr 04, 2016 10:56 pm 
lid

wortel schreef:
HvR schreef:
wortel schreef:

Wat mij betreft heb jij een heel beperkt wereldbeeld. Je hebt de pest aan religie? Geef je mensen de vrijheid om voor te leven volgens hun religie? Blijkbaar niet.
En in het bijzonder de Islam? Waarom is deze religie slechter dan andere religiën die het individuele denken beperken (net als onze huidige democratie overigens, nee, dat is geen religie. Hoewel!)
Dat de islam beleidt wordt door een meerderheid van mensen die 100 jaar in het verleden leven t.o.v. het westen, dat is zo. Dat komt puur door ontwikkeling die zij nog niet hebben meegemaakt. Iets van vrijheid en democratie ofzo :evendenken:
Zie jij de Turken/Marokkanen die wel geïntegreerd zijn? Ik denk van niet. Je richt je op het negatieve ipv het positieve. Wat een kut-leven in mijn perceptie. Ben je gelukkig? En waarom?

Tjongejonge, wat een emoties en persoonlijk gedoe....

Als ik nou zeg dat ik enkele (vrome) moslims tot mijn vrienden reken,
en dat ze praktischer denken dan jij, ben je dan nog meer in de war ?

Ik ken maar weinig mensen die zo in cliche's denken als jij.... :rolleyes:

Profiel  

Bericht nummer:#95  BerichtGeplaatst: ma apr 04, 2016 11:06 pm 
lid

HvR schreef:
wortel schreef:
HvR schreef:

Tjongejonge, wat een emoties en persoonlijk gedoe....

Als ik nou zeg dat ik enkele (vrome) moslims tot mijn vrienden reken,
en dat ze praktischer denken dan jij, ben je dan nog meer in de war ?

Ik ken maar weinig mensen die zo in cliche's denken als jij.... :rolleyes:

De emoties die jij voelt, zijn geheel voor jouw rekening en eerlijk gezegd ben ik daar heel blij mee!

Wanneer jij enkele "vrome moslims" tot jouw vriendenkring rekent, vraag ik mij af wat zij van jouw vorige reactie vinden.

Vertel mij, welke cliché's?

Profiel  

Bericht nummer:#96  BerichtGeplaatst: ma apr 04, 2016 11:11 pm 
lid

Einstein schreef:

Pizzaman schreef:

Jouw beeld van de PVV is gewoon zeer beperkt, dwz nog beperkter dan mijn beeld van de islam. :luidlachen:

Profiel  

Bericht nummer:#97  BerichtGeplaatst: ma apr 04, 2016 11:29 pm 
lid

Pizzaman schreef:
Einstein schreef:

Pizzaman schreef:

Jouw beeld van de PVV is gewoon zeer beperkt, dwz nog beperkter dan mijn beeld van de islam. :luidlachen:

Na zo'n reactie vraag ik mij af of je mij alsnog kan overhalen om op Geertje te stemmen. Hij is zo mooi (nee, niet Geert, die is buitengewoon lelijk, zeg als man), helder, zelf-relecterend en terecht.
Dat kan, maar dan wil ik echt jouw visie op de islam zien. En maak het ajb niet groter dan dat het is, dat doet Geert wel.

Profiel  

Bericht nummer:#98  BerichtGeplaatst: ma apr 18, 2016 12:26 am 
lid

Tony Blair ziet het terrorisme als een ideologisch probleem, hoewel de uitvoerders ook vaak een psychologisch probleem hebben:

http://www.knack.be/nieuws/wereld/tony- ... 2476254819

Uit het artikel:

Zolang we de aard van de dreiging niet juist analyseren, is er geen hoop dat we ze met succes kunnen bestrijden. De islam zoals hij wordt gepraktiseerd en begrepen door een meerderheid van moslims in de hele wereld is een eerbaar en vredelievend geloof, en heeft heel veel bijgedragen aan de menselijke ontwikkeling. Het is absoluut noodzakelijk en correct om dit te zeggen. Als we het over terrorisme hebben, praten we over een perversie van het geloof, niet over het ware geloof.

DELEN
Het islamisme is niet geïnteresseerd in samenleven, het beoogt dominantie. Het kan niet worden ingetoomd, het moet worden verslagen.
Maar we moeten ophouden met ontkennen wat er binnen de islam gebeurt en al jaren gebeurd is. In de afgelopen halve eeuw, en zelfs langer, is er binnen de islam een discours ontstaan over religie, over zijn plaats in de wereld, zijn doelstellingen en zijn gepaste verhouding tot de politiek en de samenleving. Dat discours heeft de religiositeit van de islam intenser gemaakt, het heeft de aard van de interactie van de islam met andere geloofsovertuigingen veranderd, en het is fundamenteel onverzoenbaar met de moderne wereld. Het is dat 'islamisme' dat aan de basis ligt van het islamistische extremisme, dat op zijn beurt tot terreurdaden leidt. De realiteit is dat de aanhangers van die visie op de islam met vele miljoenen zijn, dat ze in sommige landen officieel gesteund worden, en dat ze die visie onderwijzen aan miljoenen jongeren over de hele wereld.

De verklaringen daarvoor zijn legio. Er is de oprichting van de Moslimbroederschap, waarvan veel leden in de jaren vijftig Egypte ontvluchtten en verwelkomd werden in andere Arabische landen waar ze werk vonden in het onderwijs. Maar er is ook de Iraanse Revolutie, en de bestorming van Mekka in 1979 (islamitische verzetsstrijders bezetten op 20 november 1979 de Grote Moskee en hielden er gelovigen gegijzeld, tot veiligheidstroepen de moskee ontzetten. Honderden mensen lieten daarbij het leven. De bezetting van de moskee was de aanleiding voor de Saudische overheid om een striktere islamitische wetgeving in te voeren, nvdr.). En er is de export van salafistische doctrines, gefinancierd met olierijkdom, naar Afrika en Azië, met inbegrip van Pakistan. Er is een oprecht gevoel van onrechtvaardigheid over de Palestijnse kwestie dat uitgebuit kan worden. Die ideologie heeft een deel van de moslimgemeenschap in Europa bereikt.

Voeg daarbij de groeipijnen van sommige politieke systemen en de wereldwijde bevolkingsexplosie - in de afgelopen 25 jaar is de populatie in sommige landen verdubbeld, waardoor op sommige plaatsen 70 procent van de moslimbevolking jonger is dan 30 jaar -, en je krijgt een toxische mix van slecht politiek beleid, gefrustreerde jongeren en een enggeestige visie op religie.

DELEN
Ongecontroleerde migratiestromen door Europa zijn een onaanvaardbaar risico.
Dat alles leidde tot de zogenaamde Arabische Lente, toen 'liberalen' en 'islamisten' de handen in elkaar sloegen om de verouderde en ondemocratische regimes omver te werpen, maar het vervolgens fundamenteel oneens bleken over wat er nadien moest gebeuren.

De nieuwe strategie

We worden dus niet alleen geconfronteerd met een groep fanatici in de marge, maar met een breed spectrum van islamisme, met als extremen de IS, Boko Haram en Al-Qaeda. Maar zelfs in zijn meer gematigde en niet-gewelddadige vorm huldigt het islamisme een denkwijze die onverzoenbaar is met de pluralistische en ruimdenkende kijk op de wereld die vrede in de 21e eeuw mogelijk maakt.

Profiel  

Bericht nummer:#99  BerichtGeplaatst: ma apr 18, 2016 9:01 pm 
lid

Zolang we de aard van de dreiging niet juist analyseren, is er geen hoop dat we ze met succes kunnen bestrijden. De islam zoals hij wordt gepraktiseerd en begrepen door een meerderheid van moslims in de hele wereld is een eerbaar en vredelievend geloof, en heeft heel veel bijgedragen aan de menselijke ontwikkeling

Ben wel benieuwd welke bijdragen aan de menselijke ontwikkeling we op het conto van de islam kunnen schrijven ? :blink:
Iemand een idee ?

Profiel  

Bericht nummer:#100  BerichtGeplaatst: ma apr 18, 2016 9:20 pm 
lid

wortel schreef:
Napoleon schreef:
claartje schreef:
Een veelgehoorde verklaring voor de recente aanslagen door moslimextremisten in Europa zijn de bemoeienissen van de Westerse landen in het M.O. Dat verklaart echter niet de moordpartijen van sjiieten op soennieten en omgekeerd en al helemaal niet de recente Taliban zelfmoordaanslag op een groep christenen in Pakistan die in een speeltuin Pasen vierden of de slachtpartij door moslims op christenen in een kerk in Egypte. Ook in Indonesië en in Afrika vonden slachtpartijen door moslims op christenen plaats.

Wat maakt dat mensen uit naam van hun godsdienst andere mensen vermoorden? Is het diepe liefde voor hun God of is het diepe haat ten opzichte van anders- of geen gelovigen? Ik heb eens in een reportage over de Palestijnse gebieden een moslim horen zeggen dat hij Allah meer liefhad dan zijn kinderen en een Palestijnse vrouw dat zij met liefde kinderen baarde die zich later opbliezen en zo martelaar werden. Verblind zijn door liefde is nauw verwant aan verblind zijn door haat. De emotie heeft de ratio doen verdwijnen.

Ik heb geprobeerd dit soort mensen te begrijpen maar ik kan het niet. De tranen schoten in mijn ogen na de laatste aanslag in Brussel en ook de zelfmoordaanslag in Pakistan maakt me gedeprimeerd. Waarom vermoorden moslims moslims, christenen, joden en niet- en andersgelovigen en zijn moordpartijen andersom een uitzondering? Er zijn talloze religieuze sektes op de wereld, van de christelijke mormonen tot hindoes sektes zoals Baghwan en Hare Krisna. De in het oranje geklede Hare Krisna volgelingen riepen bij bijna niemand diepe weerstand op, hooguit lachlust. En als er al werd gemoord uit naam van religie of levensovertuiging, dan bleven de moordenaars beperkt tot één geïsoleerde groep, terwijl moslimmoordenaars over de hele wereld dood en verderf zaaien. Waarom? Niemand kan mij nog wijsmaken dat het om een enkele religieuze gek gaat en dat het met islam niets te maken heeft. Hoe kan volslagen hysterie zich van mensen meester maken na het aanschouwen van (of het horen over) een spotprent waardoor ze en massa gaan brandstichten, plunderen en moorden? Dat mensen boos of verdrietig worden door de uitingen van anderen is te begrijpen, onbegrijpelijk (tenminste voor mij) is dat mensen hierdoor veranderen in monsters. Ook de rechtsextremisten die in Brussel een herdenking verstoorden, vallen onder hysterici.

Kan iemand mij vertellen wie of wat deze diepe haat die mensen tot moordenaars maakt, voedt?

De islam zelf. Wat men ook beweerd of hoe veel men daar ook om heen wil draaien.

Heel kortzichtig en stigmatiserend.. Ik vraag mij werkelijk af of je wel wilt horen wat er de laatste tijd in allerlei media naar voren komt. Het lijkt van niet, horen misschien wel maar luisteren....? Wanneer de islam werkelijk het probleem zou zijn, dan had de hel allang losgebrand met alle onze mede-moslim-NEDERLANDERS. In mijn ogen wil jij de vorige generaties gastarbeiders niet erkennen als groep die WIJ hebben uitgenodigd hier te komen. En daarmee ben je verantwoordelijk voor het niet integreren van deze groepen. Dan wordt het vervolgens heel makkelijk om hun ook daar nog eens de schuld van te geven. Denk daar maar eens over na, als je wilt :evendenken: .

Islamitische terroristen worden simpelweg geïnspireerd door de islam en nergens anders door. Men laat zich leiden door teksten uit de koran en hadith. Je hoeft het echt niet moeilijker te maken...wij maken het veel te ingewikkeld in het westen met onze socio en psycho praat.

Laatst bijgewerkt door Napoleon op ma apr 18, 2016 9:20 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]