Het is nu vr dec 15, 2017 11:39 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

De belangrijkste oorzaak van terrorisme is:
ideologisch 44%  44%  [ 7 ]
psychologisch 38%  38%  [ 6 ]
cultureel en sociologisch 19%  19%  [ 3 ]
het multicultuurbeleid 0%  0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 16
Auteur Bericht
Bericht nummer:#101  BerichtGeplaatst: ma apr 18, 2016 9:20 pm 
lid

Martin59 schreef:
portman schreef:
Wat mij betreft psychologie. Je moet gestoord zijn om vanwege een misdadige theorie grote groepen 'ongelovigen' te willen doden. Overigens zag ik gisteren op het VRT-journaal dat er niet alleen christenen zijn vermoord in Lahore maar minstens een even grote groep moslims. Wereldwijd vallen de meeste slachtoffers door moslim-terroristen nog steeds onder 'ongelovige' moslims.
Dat laatste moge zo zijn, dat doet helemaal niets af dat we vergelijkbare acties toch niet zien vanuit andere religies. Vooral niet het stukje 'zelfopoffering'.

Je kunt de link tussen terrorisme en islam niet ontkennen, hoe graag je dat misschien ook wil doen.

Het kan best zijn dat er binnen elke religie mensen 'doorslaan', dat men psychotisch wordt of wat dan ook. Toch zit er (impliciet) in de islam een factor die het mogelijk maakt dat ALS men doorslaat, dat dat dan ook direct op een zeer kwalijke manier gebeurt.

Nou ja, vooruit, er zijn binnen andere religies ook gevallen van 'zelfopoffering' ... maar die lijken me toch van een andere orde dan de 'zelfopoffering' binnen de islam.

Zoek de verschillen ...

Afbeelding

Afbeelding

Ik zal beginnen met de mededeling dat het huidige terrorisme zijn wortels vindt in de islam. Deze groepen wenden de Islam aan om hun oorlog te rechtvaardigen. Welnu, het is "maar" een argument om slecht als goed te verkopen. In het verleden hadden we de christenen die met zwaard en furie hun geloof wilden uitbreiden. En dat is niet eens zolang geleden. En wat te denken van de kamikaze-piloten in WOII, Japanners die zich zich lieten leiden door zelf niet meer na te denken. Dat laatste is het grote gevaar, niet meer nadenken. En dat is hetzelfde als tot een groep willen behoren en dus doet wat de leider van de groep jouw opdraagt. De politiek, zelfs het bedrijfsleven zit zo in elkaar. Top-down. Draai het om en alles wordt zoals het bedoeld is. Bedoeld is?, zoals ik het zie.

Profiel  

Bericht nummer:#102  BerichtGeplaatst: ma apr 18, 2016 9:26 pm 
lid

Einstein schreef:
Pizzaman schreef:
Heb het allang een keer gelezen, wat een hatelijk stuk onzin.

Hatelijk ? Lijkt me niet het goede woord, pizzaman.

Het is 1:1 de ideologie van Pamela Geller, Geert Wilders c.s.

Jouw ideologie. En daarom steek je je kop in het zand.

Ik kan me de discussies nog herinneren op dit forum.

Een protest tegen de islamisering van Noorwegen heette het op de eerste 3 pagina's.

Het manifest van Breivik is vooral in 'deel 2' interessant niet zozeer het knip en plakwerk van internet stukjes. En nee Breivik heeft niets met Wilders qua ideologie. Die twee zitten echt niet in hetzelfde vaarwater.

Profiel  

Bericht nummer:#103  BerichtGeplaatst: ma apr 18, 2016 9:38 pm 
lid

Napoleon schreef:
Einstein schreef:
Pizzaman schreef:
Heb het allang een keer gelezen, wat een hatelijk stuk onzin.

Een protest tegen de islamisering van Noorwegen heette het op de eerste 3 pagina's.

Het manifest van Breivik is vooral in 'deel 2' interessant niet zozeer het knip en plakwerk van internet stukjes. En nee Breivik heeft niets met Wilders qua ideologie. Die twee zitten echt niet in hetzelfde vaarwater.

De insteek 'het afstraffen van de sociaaldemocratie vanwege het islamiseren van Europa' is identiek.

Profiel  

Bericht nummer:#104  BerichtGeplaatst: ma apr 18, 2016 9:39 pm 
lid

Ff een heel andere benadering: onvrede binnen een mens. Geen toekomstperspectief, een klote leven. Of je verzandt in een depressie of wanneer je je daar niet bij neer wilt leggen ga je vechten. Niet tegen jezelf maar tegen anderen, want die zijn de schuld van jouw onvrede. Ze hebben geen zelfreflectie meer en daarom richt hun woede zich op anderen. Net als bij onze kinderen/pubers. Tja, opvoeding is zoooooo belangrijk!

Profiel  

Bericht nummer:#105  BerichtGeplaatst: ma apr 18, 2016 10:02 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Napoleon schreef:
Einstein schreef:

De insteek 'het afstraffen van de sociaaldemocratie vanwege het islamiseren van Europa' is identiek.

De manier van "afstraffen" natuurlijk compleet niet, en dat weet jij ook wel. :yes:

Profiel  

Bericht nummer:#106  BerichtGeplaatst: ma apr 18, 2016 10:35 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Napoleon schreef:
Einstein schreef:

De manier van 'hoe', verschilt dag en nacht.

Profiel  

Bericht nummer:#107  BerichtGeplaatst: di apr 19, 2016 12:02 am 
lid

Draai draai..

Napoleon schreef:
En nee Breivik heeft niets met Wilders qua ideologie. Die twee zitten echt niet in hetzelfde vaarwater.

Napoleon schreef:
Enzo501 schreef:
Napoleon schreef:

De manier van 'hoe', verschilt dag en nacht.

Afbeelding

'Het is hier dat we bedenken dat zelfs wanneer de haat het felste brandt en de strijd van het tribalisme een hoogtepunt heeft bereikt, we de drang moeten weerstaan om naar binnen toe te keren. We moeten weerstand bieden aan de drang om diegenen die anders zijn te demoniseren.' Obama, Pearl Harbor dec'2016)

Profiel  

Bericht nummer:#108  BerichtGeplaatst: di apr 19, 2016 4:00 am 
lid

Ook het multicultuurbeleid moedigt identificatie als "moslim" of "moslima" aan, volgens Özcan Akyol, en bevestigt daarmee wat eerder de britse Kenan Malik al stelde.

http://www.knack.be/nieuws/boeken/ozcan ... 2476254819
Er uitgelicht:

Hoe is het mogelijk dat je ouders na veertig jaar nog niet geïntegreerd zijn?

AKYOL: Ik verwijt de Nederlandse overheid dat ze hun kansarmoede in stand heeft gehouden. Door moskeeën, theehuizen, koffiehuizen en zelfs voetbalclubs te subsidiëren, heeft de overheid de Turken aangemoedigd om vooral niet buiten hun eigen gemeenschap te komen. Je hebt hier in Deventer een voetbalclub waar alleen kinderen van gastarbeiders spelen. Er heeft gewoon geen enkele vermenging plaatsgevonden. Veel integratieproblemen heeft de overheid zelf gecreëerd.

Hoe bedoelt u?

AKYOL: Al die subsidies hebben ervoor gezorgd dat veel Turken en Marrokkanen nooit in contact zijn gekomen met de Nederlandse normen en waarden. Jodenhaat was bijvoorbeeld doodnormaal waar ik opgroeide. Veel van mijn generatiegenoten vinden homoseksualiteit nog altijd vies. Door die verenigingen te subsidiëren, heeft de overheid die gevoelens gecultiveerd, in plaats van ze te bestrijden.

Suggereert u dat de overheid dat met opzet heeft gedaan?

AKYOL: Ik denk niet noodzakelijk dat ze de verkeerde intenties had. Alleen is de uitvoering volslagen onnozel gebleken. De overheid is veel te betuttelend geweest in haar omgang met vreemdelingen. Ze ging ervan uit dat die zielige allochtoontjes haar hulp nodig hadden, en dat ze dus niet het recht hadden eisen te stellen. Ik denk dat er ook een zekere wroeging speelde, omdat die gastarbeiders zich vaak letterlijk kapotgewerkt hebben.

Ziet u vandaag beterschap in het integratiebeleid?

AKYOL: Ik constateer dat veel van mijn klasgenoten uit de basisschool vandaag amper Nederlands spreken. Ze kunnen geen brief van de gemeente lezen. Ze wonen hier, maar ze zitten met hun hoofd in Turkije. Op een bepaald moment is het ook gewoon te laat. Op je dertigste word je geen Nederlander meer.

Ook ik beweer dit al zolang ik op Internetfora actief ben: Multicultuurbeleid verhindert en belemmert integratie, leidt tot spontane apartheid en spanningen tussen groepen.

Multicultuurbeleid moet plaatsmaken voor nationaliserend beleid.

Profiel  

Bericht nummer:#109  BerichtGeplaatst: wo apr 20, 2016 12:19 am 
lid

Zit je wel in het goeie draadje Willem ? Dit gaat erover, hoe een mens terrorist wordt.

Of je sympathisant of zelfs geestverwant kunt zijn van een terrorist, zonder dat je dat wilt.. omdat het een terrorist is.

Lijkt me dus een heel ander onderwerp, dan de integratie-problemen van moslims in de Nederlandse samenleving.

Of is dit een aanvulling / apologering van de misdaad van Breivik ?

'Het is hier dat we bedenken dat zelfs wanneer de haat het felste brandt en de strijd van het tribalisme een hoogtepunt heeft bereikt, we de drang moeten weerstaan om naar binnen toe te keren. We moeten weerstand bieden aan de drang om diegenen die anders zijn te demoniseren.' Obama, Pearl Harbor dec'2016)

Profiel  

Bericht nummer:#110  BerichtGeplaatst: wo apr 20, 2016 2:30 am 
lid

Als je een synthese maakt van mijn vorige bijdrage en die waarin ik Tony Blair aanhaal, zul je zien dat de identificatie "Ik ben moslem", dat bewustmakingsproces als voortvloeisel van het multicultuurbeleid, de kans logischerwijs vergroot dat men verleid wordt naar het islamisme.

Tony Blair:

Zolang we de aard van de dreiging niet juist analyseren, is er geen hoop dat we ze met succes kunnen bestrijden. De islam zoals hij wordt gepraktiseerd en begrepen door een meerderheid van moslims in de hele wereld is een eerbaar en vredelievend geloof, en heeft heel veel bijgedragen aan de menselijke ontwikkeling. Het is absoluut noodzakelijk en correct om dit te zeggen. Als we het over terrorisme hebben, praten we over een perversie van het geloof, niet over het ware geloof.

Maar we moeten ophouden met ontkennen wat er binnen de islam gebeurt en al jaren gebeurd is. In de afgelopen halve eeuw, en zelfs langer, is er binnen de islam een discours ontstaan over religie, over zijn plaats in de wereld, zijn doelstellingen en zijn gepaste verhouding tot de politiek en de samenleving. Dat discours heeft de religiositeit van de islam intenser gemaakt, het heeft de aard van de interactie van de islam met andere geloofsovertuigingen veranderd, en het is fundamenteel onverzoenbaar met de moderne wereld. Het is dat 'islamisme' dat aan de basis ligt van het islamistische extremisme, dat op zijn beurt tot terreurdaden leidt. De realiteit is dat de aanhangers van die visie op de islam met vele miljoenen zijn, dat ze in sommige landen officieel gesteund worden, en dat ze die visie onderwijzen aan miljoenen jongeren over de hele wereld.

De verklaringen daarvoor zijn legio. Er is de oprichting van de Moslimbroederschap, waarvan veel leden in de jaren vijftig Egypte ontvluchtten en verwelkomd werden in andere Arabische landen waar ze werk vonden in het onderwijs. Maar er is ook de Iraanse Revolutie, en de bestorming van Mekka in 1979 (islamitische verzetsstrijders bezetten op 20 november 1979 de Grote Moskee en hielden er gelovigen gegijzeld, tot veiligheidstroepen de moskee ontzetten. Honderden mensen lieten daarbij het leven. De bezetting van de moskee was de aanleiding voor de Saudische overheid om een striktere islamitische wetgeving in te voeren, nvdr.). En er is de export van salafistische doctrines, gefinancierd met olierijkdom, naar Afrika en Azië, met inbegrip van Pakistan. Er is een oprecht gevoel van onrechtvaardigheid over de Palestijnse kwestie dat uitgebuit kan worden. Die ideologie heeft een deel van de moslimgemeenschap in Europa bereikt.

Voeg daarbij de groeipijnen van sommige politieke systemen en de wereldwijde bevolkingsexplosie - in de afgelopen 25 jaar is de populatie in sommige landen verdubbeld, waardoor op sommige plaatsen 70 procent van de moslimbevolking jonger is dan 30 jaar -, en je krijgt een toxische mix van slecht politiek beleid, gefrustreerde jongeren en een enggeestige visie op religie.

DELEN
Het islamisme is niet geïnteresseerd in samenleven, het beoogt dominantie. Het kan niet worden ingetoomd, het moet worden verslagen.

Profiel  

Bericht nummer:#111  BerichtGeplaatst: wo apr 20, 2016 12:50 pm 
lid

De mening van Darya Safai wijst in dezelfde richting: geen multicultuur, maar leidende cultuur:

http://www.knack.be/nieuws/belgie/extre ... 2476254819

Er uitgelicht:

Integratie is geen keuze. Leven in België betekent niet alleen gebruik maken van je rechten en vrijheden. Als burger, nieuwkomer, vluchteling, migrant of hier geboren, heb je ook de plicht om dit land sterker te maken en te verdedigen, om loyaal te zijn en onze waarden te helpen handhaven. Om kortom enige vaderlandsliefde te ontwikkelen, en verbondenheid te creëren met de gemeenschap die je zoveel kansen geeft.

Profiel  

Bericht nummer:#112  BerichtGeplaatst: wo apr 20, 2016 12:57 pm 
lid

willem schreef:
De mening van Darya Safai wijst in dezelfde richting: geen multicultuur, maar leidende cultuur:

http://www.knack.be/nieuws/belgie/extre ... 2476254819

Er uitgelicht:

Integratie is geen keuze. Leven in België betekent niet alleen gebruik maken van je rechten en vrijheden. Als burger, nieuwkomer, vluchteling, migrant of hier geboren, heb je ook de plicht om dit land sterker te maken en te verdedigen, om loyaal te zijn en onze waarden te helpen handhaven. Om kortom enige vaderlandsliefde te ontwikkelen, en verbondenheid te creëren met de gemeenschap die je zoveel kansen geeft.

Geldt dat ook voor arbeidsmigranten? Het is een erg eenzijdig verhaal wat je hier houdt.
Ik vind het eigenlijk wel voldoende dat nieuwkomers zich aan de wet houden en hun eigen broek ophouden, het leren van de taal en zich 'verbonden' voelen is daarbij secundair. Uiteraard is het wel handig maar wel eigen keuze. Waarom zou een nieuwkomer die middels het betalen van belasting voldoende netto financieel bijdraagt aan een land eeuwig de onderdanige dankbare moeten uithangen?

Profiel  

Bericht nummer:#113  BerichtGeplaatst: wo apr 20, 2016 9:37 pm 
lid

willem schreef:
Als je een synthese maakt van mijn vorige bijdrage en die waarin ik Tony Blair aanhaal, zul je zien dat de identificatie "Ik ben moslem", dat bewustmakingsproces als voortvloeisel van het multicultuurbeleid, de kans logischerwijs vergroot dat men verleid wordt naar het islamisme.

Mijn bezwaar is de zwart-wit redenering. Alsof de identificatie "moslim" de identificatie "Nederlander" of "Engelsman" zou uitsluiten. In Nederland noemen Marokkanen zichzelf over het algemeen geen "moslim" maar "Marokkaan". Dat brengt m.i. meer problemen met zich mee dan de identificatie met de religie :gniffel: althans de kans..

Ik zie ook een gebrek aan humanitair verantwoorde oplossingen in jouw onafwendbare scenario. Het Haagse beleid in de Schilderswijk (zachte hand en harde hand) laat zien, dat het géén onafwendbare noodzaak is, dat moslims radicaliseren in de richting van afwijzen van de Nederlandse maatschappij en terrorisme. Het is in Nederland toegestaan om een fundamentalist te zijn in je religie, je mag er alleen niets gewelddadigs mee doen. Mensen begrijpen die regel prima en je zorgt ervoor dat verbanden tussen radicale groepen losser worden, omdat een groot deel van de meelopers veel liever kiest voor deze richting. Dat vind ik dus een veel betere benadering dan een soort fatalisme t.a.v. een religieuze overtuiging. De problemen hebben ook met onderwijs, cultuur en economie te maken. Evenals de oplossingen.

Profiel  

Bericht nummer:#114  BerichtGeplaatst: za apr 23, 2016 12:32 am 
lid

wortel schreef:
Ff een heel andere benadering: onvrede binnen een mens. Geen toekomstperspectief, een klote leven. Of je verzandt in een depressie of wanneer je je daar niet bij neer wilt leggen ga je vechten. Niet tegen jezelf maar tegen anderen, want die zijn de schuld van jouw onvrede. Ze hebben geen zelfreflectie meer en daarom richt hun woede zich op anderen. Net als bij onze kinderen/pubers. Tja, opvoeding is zoooooo belangrijk!

Nog een keer.

Profiel  

Bericht nummer:#115  BerichtGeplaatst: za apr 23, 2016 10:47 am 
lid

wortel schreef:
wortel schreef:

Nog een keer.

Heel veel moslimterroristen kwamen of uit een goed milieu of hadden gewoon werk.

Profiel  

Bericht nummer:#116  BerichtGeplaatst: za apr 23, 2016 12:37 pm 
lid

c-more schreef:
wortel schreef:
wortel schreef:

Nog een keer.

Heel veel moslimterroristen kwamen of uit een goed milieu of hadden gewoon werk.

Uit een goed milieu komen of "gewoon werk" hebben is geen garantie voor iemands geestelijke stabiliteit en normgevoel. De laatste generatie terroristen komt overigens niet uit het gegoede, maar uit het klein-criminele milieu. Ik denk dat er ook geld in het spel is. Bijvoorbeeld voor familie. Er worden m.i. mensen gemanipuleerd, kwetsbare jongens, waar de diensten geen zicht op hebben. Men noemt het niet voor niets "ronselen".

Profiel  

Bericht nummer:#117  BerichtGeplaatst: za apr 23, 2016 6:03 pm 
lid

Gewoon een normale jongen uit een normaal gezin.

http://www.trouw.nl/tr/nl/37461/Aanslag ... rist.dhtml

En dan vindt de verandering plaats :

Pas in 2006, als hij 19 jaar is, dienen de eerste tekenen van radicalisering zich aan. Samy gaat de beruchte moskee van Le Blanc-Mesnil bezoeken, iets ten noorden van Drancy. Hij krijgt er foute contacten en raakt in de ban van radicale predikers op internet. Thuis begint hij stiekem te bidden. Hij bekritiseert zijn ouders en keert zich geleidelijk van hen af.

In 2012 wordt de radicalisering compleet. Samy gaat een djellaba dragen, laat een sikje staan en zegt zijn baan op. Hij wil naar Jemen, voor een training, maar wordt opgepakt en langdurig verhoord. Hij komt vervolgens onder toezicht te staan en mag het land niet meer uit. Toch slaagt hij er in oktober 2013 in om naar Syrië af te reizen. Hij zal nooit meer naar Frankrijk terugkeren, behalve dan voor zijn 'ultieme daad'.

Terrorisme is dus ideologisch van aard en vindt vooral in de islam plaats.

Profiel  

Bericht nummer:#118  BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2016 10:39 pm 
lid

c-more schreef:
Gewoon een normale jongen uit een normaal gezin.

http://www.trouw.nl/tr/nl/37461/Aanslag ... rist.dhtml

En dan vindt de verandering plaats :

Pas in 2006, als hij 19 jaar is, dienen de eerste tekenen van radicalisering zich aan. Samy gaat de beruchte moskee van Le Blanc-Mesnil bezoeken, iets ten noorden van Drancy. Hij krijgt er foute contacten en raakt in de ban van radicale predikers op internet. Thuis begint hij stiekem te bidden. Hij bekritiseert zijn ouders en keert zich geleidelijk van hen af.

In 2012 wordt de radicalisering compleet. Samy gaat een djellaba dragen, laat een sikje staan en zegt zijn baan op. Hij wil naar Jemen, voor een training, maar wordt opgepakt en langdurig verhoord. Hij komt vervolgens onder toezicht te staan en mag het land niet meer uit. Toch slaagt hij er in oktober 2013 in om naar Syrië af te reizen. Hij zal nooit meer naar Frankrijk terugkeren, behalve dan voor zijn 'ultieme daad'.

Terrorisme is dus ideologisch van aard en vindt vooral in de islam plaats.

Huidig terrorisme GEBRUIKT een vredelievende godsdienst (ja, islam) als argument. Nog niet zolang geleden deden ze dat in Ierland ook!!!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]