Het is nu za dec 16, 2017 5:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: do jul 21, 2016 2:56 pm 
lid

petertje schreef:
osker schreef:
Trump verliest razendsnel terrein aan de gladde Cruz.
Hij zegt A maar doet B.
Zijn resorts zitten vol met onderbetaalde hispanics die als het seizoen erop zit weggestuurd worden, zijn kledinglijn wordt in China geproduceerd.
"Trump wordt geen president".

"Trump wordt geen president" Dat hoop ik van harte.

Je mag verwachten dat het gezond verstand onder het amerikaanse electoraat zal zegevieren; en dus dat Trump , hoop en verwacht ik, het zal afleggen tegen Hillary Clinton.
Maar ook als Trump onverhoopt toch president zou worden; dan wordt hij geen "sterke leider" zoals bijv. Poetin of Erdogan in de zin dat hij verregande bevoegdeheden naar zich toe kan trekken, de rechtstaat (deels) buiten werking kan stellen, een beleid van willekeur kan gaan voeren en de persvrijheid kan indammen. Ik acht het zomaar denkbaar dat Trump dergelijks in navolging van Poetin of Erdogan in zijn natte dromen best te willen; maar het amerikaanse democratische en rechtstatelijke bestel maakt dat onmogelijk. Geen enkele democraat zal wetwijzigingen in die richting accepteren en ook onder republikeinen is forse weerstand tegen Trump.

Profiel  

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: vr jul 22, 2016 10:09 pm 
lid

Frankly schreef:
petertje schreef:
osker schreef:
Trump verliest razendsnel terrein aan de gladde Cruz.
Hij zegt A maar doet B.
Zijn resorts zitten vol met onderbetaalde hispanics die als het seizoen erop zit weggestuurd worden, zijn kledinglijn wordt in China geproduceerd.
"Trump wordt geen president".

"Trump wordt geen president" Dat hoop ik van harte.

Je mag verwachten dat het gezond verstand onder het amerikaanse electoraat zal zegevieren; en dus dat Trump , hoop en verwacht ik, het zal afleggen tegen Hillary Clinton.
Maar ook als Trump onverhoopt toch president zou worden; dan wordt hij geen "sterke leider" zoals bijv. Poetin of Erdogan in de zin dat hij verregande bevoegdeheden naar zich toe kan trekken, de rechtstaat (deels) buiten werking kan stellen, een beleid van willekeur kan gaan voeren en de persvrijheid kan indammen. Ik acht het zomaar denkbaar dat Trump dergelijks in navolging van Poetin of Erdogan in zijn natte dromen best te willen; maar het amerikaanse democratische en rechtstatelijke bestel maakt dat onmogelijk. Geen enkele democraat zal wetwijzigingen in die richting accepteren en ook onder republikeinen is forse weerstand tegen Trump.[/quo

Sterke leiders als Poetinski en Erdogan? Dictators zul je bedoelen. Ook hier heb ik mij de vraag gesteld in de democratie waarin ik leef. Te weinig sterke leiders. Waarom? Omdat ze baantjes najagen. Een politicus van 50 jaar geleden is niet meer dezelfde als de huidige politicus. Die Klaver doet het overigens wel heel goed en overtuigend, een nieuwe generatie, dus hoop. Democratie is te groot geworden voor de herders (politici) die hun kudde (hun stemmers) niet meer overzien. De EU is zo'n voorbeeld van een maatregel door de strot duwen zonder dat iemand ook maar enigszins weet wat het inhoudt. En daarmee graaft de politiek zijn eigen kuil. De toren van Babel, hoogmoed komt voor de val enzovoorts.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]